Дейност 1 "Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд": Основната цел на настоящата дейност е "Създаване на подходяща среда за придобиване на нови "зелени" умения от страна на служителите с цел адаптиране към промените в пазара на труда". С реализацията на тази дейност ИнаЕсеншълс ще се стреми към задоволяване на потребността на своите служители от придобиване на нови умения и компетенции по време на работа, което ще способства тяхното по-бързо адаптиране към промените и към променящите се модели на работа, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика. В дейността ще бъдат включени всички служители на фирмата - 29 човека. Като тя ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще разработи в детайли начина на нейното изпълнение, съобразено със спецификата на работа.
Дейността включва следните четири етапа:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. В рамките на този етап ще бъде направен пълен преглед на текущите работни процеси във всяко отделно работно място във фирмата, фокусирайки се върху екологичните практики и процеси, свързани с организацията на труда. След това, ще бъде направен анализ на ефективността на текущите практики и ще се определят областите за подобрение, където въвеждането на екологосъобразни решения е възможно и полезно.
Прегледът на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на "зелени" практики, е ключов етап в определянето на текущите устойчиви и неустойчиви аспекти на дейността на организацията. Този преглед ще служи като основа за формулиране на стратегии и планове за въвеждане на екологични подобрения. В рамките на прегледа ще се направи: Анализ на състоянието на екологичните практики в предприятието; Идентификация на вече въведени "зелени"; Представяне на екологични предизвикателства и възможности за подобрение; Определение на енергийни и ресурсни потребности на всяко работно място;
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. При разработването на "зелените" модели ще се вземе предвид спецификата на дейността на фирмата - онлайн търговия, така че да се изберат най-подходящите екологосъборазни практики за внедряване в дейността на фирмата. При разработване на "зелените" карти ще се включат:
- Описание на работното място
- Оценка на екологичните въздействия
- Идентификация на екологични възможности
- Въвеждане на зелени технологии
- Промени в работните процеси
- Обучение и осведоменост
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Планът ще определя конкретни цели и срокове за прилагане на "зелените" модели, като ще бъдат включени измерители на напредъка и ефективността на внедряването. Планът ще бъде приет от ръководството на фирмата. Планът ще съдържа: Формулиране на конкретни, измерими, достижими, релевантни и времеви (SMART) цели, свързани с устойчивостта; Определяне на конкретни измерители и показатели, които ще се използват за следене и измерване на напредъка към постигането на целите; Конкретни действия и практики, които ще се внедрят за постигане на целите и др.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ С цел ефективното прилагане на новите "зелени модели", ще бъде извърршено обучение на персонала, което не само ще ги запознае с промените, но и ще цели да ги мотивира да приемат екологсъобразните практики в ежедневната си работа.
В дейността ще бъдат включени всички 29 служители на компанията.
|
4 833.14
|
0.00
|
Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа": Основната цел на тази дейност е "Осигуряване на спокойна и устойчива работна среда на служителите чрез намаляване на рисковете от "прегаряне" на работното място". Стресът на работното място е един от основните фактори за понижаване на мотивацията на служителите, намалена работоспособност и неудовлетвореност от работата. Наличието на стресови фактори може да доведе до бърнаут и изключително сериозни последствия за физическото и психическото състояние на работниците в ИнаЕсеншълс. Работата на по-голямата част от служителите е изключително динамична работа, свързана с работата с клиенти, постоянно променящи се условия, бързо взимане на решения, разрешаване на конфликти. Междуличностните отношения на работното място, конфликтите между служителите и неефективна комуникация са особено голям фактор за повишаване на стреса и създаване на възможности за "прегаряне" на работното място. Ето защо, като отговорна компания ИнаЕсеншълс иска да създаде условия за по-добра работна среда, като осигури психологическа подкрепа на своите работници с цел превенция на бърнаута.
В рамките на тази дейност ще бъде осигурена психологическа подкрепа, която ще цели:
- Запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут“;
- Подпомагане откриването на проявите му;
- Осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение;
- Преодоляване на нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа;
- Възстановяване на вътрешен интегритет;
- Преодоляване конфликта на ценности;
- Разделяне с илюзии и очаквания;
- Създаване на собствени инструменти за стресоустойчивост;
- На база на общите изграждане на индивидуални (лични) методи и техники за управление на професионалния стрес;
- Разрешаване на конфликти;
- Ефективна комуникация
- Запознаване с ролите, в които участниците влизат, не само в екипите, но и изобщо.
Психологическата подкрепа и обучението ще бъде проведена под формата на:
- Семинари
- Преживелищни тренинги
- Превенция
- Групова психологическа подкрепа
- Групов коучинг
- Индивидуални срещи за психологическа подкрепа, при необходимост
- Индивидуални коучинг сесии, при необходимост
Главни/основни теми:
- Стрес
- Синдром на бърнаут
- Превенция на професионалния стрес
- Опасности за психичното здраве, произтичащи от работата
- Същност на стреса
- Стресова ситуация
- Стресор
- Дистрес/еустрес
- Фактори за отключване на стреса
- Реакции на стрес
- Симптоми на стрес
- Специфика на професионалния стрес
- Синдром на професионалното изчерпване /изгаряне, прегаряне/
- Стадии в развитието на бърнаут синдрома – възпламеняване, мъждукане, опожаряване, изпепеляване
- Фактори за възникване на бърнаут синдрома - психологични, професионални, социокултурални, перманентни предпоставки
- Модел на реакция на професионално прегаряне – физиологични, когнитивни, емоционални, поведенчески прояви - проявления на бърнаут синдрома
- Коупинг стратегии (за превенция) при професионално прегаряне – индивидуални и екипни
- Механизмите за индивидуална /вътрешна/ стратегия за редукция на бърнаута
- Специфични организационни подходи за превенция
- Персонални техники за стресоустойчивост
- Ресурси
- Времето - компонент на културата
- Отлагане на ангажиментите
- Псевдопофигизъм – нежелание за ангажименти
- Персонални техники за стресоустойчивост
- Превенция на професионалния стрес
- Смислово-центрирано икономическо управление
- Организиране на промяната
- Организационна справедливост в работна среда
В тази дейност ще бъдат включени 28 представители на целевата група (без чистач/хигиенист), така че да се постигне максимален ефекте от нейното въздействие. |
4 666.48
|
0.00
|
Дейност 3 "Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд": Целта на тази дейност е намаляване на рисковете за здравето на работното място и подобряване на условията на работа, с цел превенция на заболяванията на служителите на ИНА ЕСЕНШЪЛС. При направената оценка на риска от службата по трудова медицина са отчетени високи нива на риск за здравето на работниците, обърнато е особено внимание за подобряване условията на труд в направления: -защита от неблагоприятен микроклимат; -ергономия на работните места.
- Подобряване ергономията при работа
В рамките на настоящата дейност ще бъдат закупени ергономични офис столове за представителите на целевата група по проекта - служители на дружеството - общо 28. С оглед на спецификата на работа на служителите - изключилно свързана с работа в офис пред дисплей, говорене по телефон, провеждане на онлайн разговори и продължителното статично седене на столове, е налице предпоставка за появата на различни заболявания на двигателната система, мускулно-скелетни увреждани и други. При закупуването на ергоничните офис столове при работа с видеодисплей напълно ще се съобразим с изискванията, посочени в „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5. Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи са посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./, а именно: - работният стол да е стабилен и да позволява на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза; - седалката да се регулира на височина; - облегалката на стола да се регулира на височина и наклон; - да има възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето, работещо с видеодисплей. В програмата за оценка на риска за служителите в ИНА ЕСЕНШЪЛС, респективно на целевата група, за която са предвидени настоящите ергономични работни столове, са идентифицирани опасности, пораждащи риск за здравето на работещите като „Натоварване на опорно двигателния апрат- на долни и горни крайници” от монотонната работа на компютър и принудително седящата работна поза на работещите във фирмата през повече от половината от законно установеното за тях работното време. Също така съгласно оценката на риска и мерките за преодоляване и минимизиране на риска, една от препоръките е закупуване и подмяна на настоящите столове с ергономични, с оглед на спецификата на работа на служителите. Необходимостта от удобство на работното място е все по-наложителна за запазване здравето на хората, както в краткосрочен, така и в дългосрочен аспект. Целта на закупуването ергонимичните столове е да се осигури динамичният стил на седене в комбинация с множество настройки на стола, които се съобразяват с антропометрични данни на служителите и подобряват условията на работа им. Закупуването на нови ергономични работни столове за служителите ще подобри условията на труд и ще намали и/или елиминира изцяло риска от възможнои заболявания на опорно-двигателната система на работещите в ИНА ЕСЕНШЪЛС ООД. В рамките на дейността сме предвидили да закупим 28 бр. ергономични офис столове.
|
56 117.44
|
0.00
|
Дейност 4 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.": В днешно време предоставянето на социални придобивки е един от основните мотивационни механизми за развитие и повишаване на производителността на работната сила. Основната загриженост на ИНА ЕСЕНШЪЛС към работниците е база за изявената воля на ръководството на компанията да предостави социални придобивки на своя персонал, като предварително е направен анализ на техните нужди и потребности. Отчетен е фактът, че един по -доволен служител, който има по-малко грижи и тревоги, често е склонен да демонстрира удовлетвореността си с качествена работа, висока мотивация, висока креативност и старателност, което от своя страна води до повишаване на нивото на производителност на работната сила. Ето защо, целта на настоящата дейност е създаване на комфортна и стимулираща креативността работна среда, повишаваща удовлетвореността и мотивацията за работа. Това ще се постигне чрез:
- Осигуряване на условия за хранене в двата офиса и магазина на служителите
В рамките на настоящата дейност ще бъдат оборудвани места за отдих, хранене и спорт за служителите на ИНАЕСЕНШЪЛС ООД. Фирмата в момента разполага с два офиса и 1 магазин, като в единия офис ще бъде оборудван кухненски бокс с кът за хранене, който ще се ползва от 12 служители на фирмата, в другия офис ще бъде обособен кът за хранене, който ще се ползва от 15 служители (към момента, там изграден кухненски бокс), а в магазина ще бъде обособен кът за хранене, който ще се ползва от 2 служители.
В момента, в единия офис на ИНА ЕСЕНШЪЛС, в който работят 12 от служителите на фирмата, няма изграден кухненски бокс и кът за хранене. Предвижда се такъв да бъде обособен в подземната част, прилежаща към офиса. На помещението ще бъде извършен частичен ремонт - поставяне на полиуретанов под (към момента подът е на замазка) и подмяна на осветителните тела. Общият размер на помещението е 50 кв. м като бъде извършен следния ремонт: подготовка на бетонната повърхност – обезмасляване, шлайфане, обезпрашаване, почистване на „циментово мляко“; Полагане на двукомпонентен епоксиден грунд и кварцов пясък; Полагане на двукомпонентно полиуретаново покритие; Полагане на саморазливна подова замазка; Полагане на двукомпонентен продукт против подхлъзване; Полагане на два пласта предпазна боя. Ще бъдат подменени и общо 6 броя осветителни тела.
В едната част на помещението ще бъде обособен кухненски бокс с шкафове за общо ползване и кухненско обзавеждане с термоплот, оборудван с хладилник за съхраняване на храна, плодове и зеленчуци, микровълнова фурна за претопляне на храна, кафе машина, фурна за вграждане, съдомиялна за улеснение на служителите, сокоизстисквачка, осигуряваща възможност за прием на пресни сокове, които да поддържат добрия тонус и свежест на служителите, и сешоар за ръце, осигуряващ добра хигиена на ръцете и ограничаващ разпространението на вредни бактерии и микроорганизми. Ще бъде обособен и кът за хранене с трапезна маса и 8 стола, на които да се хранят служителите. Към настоящия момент, служителите на фирмата се хранят или на импровизирани места(най-често конферентната зала) или извън офиса на компанията. Това е изключително неудобно и причинява дискомфорт на служителите, което води и до намаляване на мотивацията за работа.
В другия офис на фирмата също ще бъде изграден кът за хранене. Той също ще бъде обособен в подземната, прилежаща към офиса част, като помещението в момента се ползва за склад и в него ще бъдат подменени само осветителните тела - общо 6 броя. Кътът за хранене ще бъде оборудван с трапезна маса с 8 стола, на която да се хранят служителите. В този офис има изграден кухненски бокс с подходящо оборудване, което ще бъде допълнено със сешоар за ръце, сокоизтисквачка и кафе автомат, с които до момента кухнята не разполага. За момента в този офис няма място за хранене и служителите се хранят на работните си места или извън офиса, което създава дискомфорт и затруднява работата им. Продължава в следващата дейност...
|
67 298.07
|
0.00
|
Дейност 5 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло": Основната дейност на служителите на ИнаЕсеншълс се състои в работата с дисплей - монитори, таблети телефони. Те са постоянен източник на синя светлина, която е изключително вредна за очите. Сините дължини на вълните могат да бъдат особено разрушителни и се смята, че те допринасят както за нарушения на съня, така и за метаболитни нарушения. Основните проблеми, до които може да доведе, работата на видеодисплеи са:
- Негативно въздействия върху очите
Дългото използване на компютърни монитори може да доведе до умора и напрежение в очите. Синя светлина от екраните е фактор за умора. Задължителното фокусиране в екраните намалява честотата на мигания, което води до сухи очи и дразнене. Излагането на синя светлина от мониторитенарушава циркадианния ритъм и качеството на съня.
За намаляване на тези въздействия, е важно да се спазват препоръките на Служабата по трудова медицина за осигуряване на очила за защита от синя светлина. За целта, ще бъдат осигурени защитни очила, които да предпазват очите и да намалят негативното въздействие на синята светлина от мониторите. Това ще доведе до подобряване на съня, ограничаване на риска от заболявания на очите, намаляване на напрежението, намаляване на умората на очите и натоварването на мозъчната дейност. Ще бъдат закупени общо 28 броя очила за излагане на синя светлина, които ще допринесат за подобряване на условията на труд и ще намалят рисковете за здравето на работещите служители. |
9 566.76
|
0.00
|
Продължение на Дейност 3 "Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд"
: - Подобряване на микрокримата
Съгласно оценката на риска, Службата по трудова медицина препоръчва в офисите на компанията да бъде подобрен микроклимата в работните помещения, така че да се спазват изискванията на НАРЕДБА № РД-07-3 от 18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места. Поддържането на параметрите на микроклимата в допустимите норми е важно условие за опазване на здравето на работещите и осигуряване на благоприятни условия за безаварийно осъществяване на работния процес. В направените замервания на микроклимата е установено, че през летните месеци от годината температурите в работните помещения достигат до 31 и повече градуси, което значително затруднява работния процес и води до увеличаване на рисковете от недобра циркулация на кръвта, обезводняване, водещо до припадъци, повишено кръвно налягане и др. В студените месеци за отопление се използват конвектори, които не осигуряват достатъчно топлина на служителите и това предизвиква дискомфорт на работното място. За тази цел, в двата офиса на ИНА ЕСЕНШЪЛС ще бъдат закупени мултисплит системи, които ще подобрят значително микроклимата както през летните, така и през зимните месеци. Мултисплит телата ще бъдат поставени във всички работни помещения, като от нея ще се възползват 27 лица, работещи в двата офиса. Мултисплит системата ще е идентична за двата офиса, с 5 вътрешни тела и 1 външно. Като
- Намаляване замърсяването на въздуха
Съгласно препоръките на Службата по трудова медицина, нивата на запрашеност в офисите са ИНА ЕСЕНШЪЛС са доста големи, поради факта, че се намират на партерен етаж на оживена улица в град Пловдив, а магазинът е на централна градска улица. Ежедневно и през офисите, и през магазина, преминават стотици коли, чиито изгорели газове буквално влизат в офисите и магазина на фирмата. Това води до повишаване на запрашеността, замърсеността и увеличава рисковете от дихателни проблеми и заболявания. За тази цел, в работните помещения на ИНА ЕСЕНШЪЛС ще бъдат поставени общо 16 пречистватели за въздух (7 в работните помещения в единия офис, 6 в работните помещения в другия офис и 3 в магазина). Те се очаква да доведат до: филтриране на фините прахови частици и намаляване на замърсяването в офисите на фирмата. Това ще доведе до подобряване качеството на въздуха, а оттам и до по-добро благосъстояние на служителите. Чистият въздух ще подобри концентрацията и общата работна производителност, като намалява умората и стреса. От тази дейност ще се възползват всички представители на целевата група - общо 29 служители.
|
0.00
|
0.00
|
Продължение 1 на Дейност 4 Дейност 4 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др."
: В магазина на фирмата, намиращ се на ул. Райко Даскалов 7, ще бъде обособено място за хранене, оборудвано с маса и 4 стола. В магазина има изграден кухненски бокс, но няма подходящи условия за хранене. Работещите в магазина импровизирано ползват необособени и необорудвани за целта места, за да хапнат набързо или използват заведения извън него. Условията са неподходящи и непригодни, което оказва влияние върху тяхната мотивация. По предвидената дейност фирмата ще оборудва място за хранене - маса и 4 стола, ще дооборудва кухнята с кафе автомат, микровълнова и сешоар за ръце.
Осигуряването на помещения за пълноценна почивка и хранене, както и възможност за практикуване на спортни занимания ще подобри условията на труд, ще повиши удовлетвореността на служителите, ще окаже позитивно влияние върху професионалния и здравния статус на работниците и служителите и ще подобри производителността в предприятието.
- Обособяване на зона за релакс и спортна зона
Работата на служителите в ИНАЕСЕНШЪЛС е свързана с ежедневно статично седене на стол, което е предпоставка за обездвижване. С оглед на спецификата на работа на служителите, а именно дълго време седене статично на едно място, както и психически натоварвания, тъй като служителите работят непрестанно с клиенти с различни потребности и изисквания, често т.нар. "трудни клиенти", работят в много напрегната и динамична среда е налице риск от заболявания, свързани с опорно двигателния апарат, както и психическо натоварване, което ще доведе до психически дискомфорт и стрес на работното място. Двата риска, свързани с обездвижването на служителите и стреса са предпоставка за най-значимите заболявания в страната през последните 20 години, а именно сърдечните заболявания, инсулти, инфаркти и др. За намаляване на напрежението в опорно-двигателния апарат на цялото тяло и довеждане до спад на мускулно – скелетните заболявания и болести на нервната система от е препоръчително да се осигури място за отдих и раздвижване, които да подобрят физическия тонус и психическото състояние на служителите в рамките на работния ден. За тази цел в двата офиса на фирмата ще бъдат обособени зони за релакс и спорт.
Релакс зоната в единия офис ще бъде оборудвана с един масажен стол, диван, телевизор, кресло и табуретка, 5 бр. пуфове. Чрез масажните столове се подобрява кръвоснабдяването до отделните крайници, нарушаващо се при принудително седящата работна поза, намалява се усещането за стрес, подобрява се концентрацията и се повишава работоспособността на служителите. Работата пред монитор е свързана с натоварване на определени мускулни групи и с продължително непроменяща се работна поза. Диванът, пуфовете и телевизора ща дават възможност на служителите да се отпускат и разтоварват от напрежението в рамките на работния ден. Като в този офис тази зона ще се ползва от 12 служители на компанията.
В другия офис на фирмата също ще бъде изграден кът за отдих на служителите, оборудван с масажен стол - 1 броя, диван, кресло с табуретка - 1 бр., пуфове 5 броя и телевизор. Той ще се ползва от 15 служители, чиято основна дейност е свързана с изключително психологическо натоварване, стрес и динамика. Релакс зоната ще предостави място, където служителите да могат да се отпуснат и премахнат стреса. Редовните почивки в релакс зоната ще повишат продуктивността и креативността на служителите. Освен това, създаването на такова общо помещение за релакс ще доведе и до подобряване на комуникацията между служителите и ще укрепи работата в екип.
В магазина също ще бъде обособен кът за почивка на служителите, оборудван с диван и телевизор, където те да могат да възстаноняват силите и продуктивността си и да се отделят от работната среда.
|
0.00
|
0.00
|
Продължение 2 на Продължение на Дейност 4 Дейност 4 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др."
: - Обобособяване на място за спорт в двата офиса
За намаляване на напрежението в опорно-двигателния апарат на цялото тяло и довеждане до спад на мускулно – скелетните заболявания и болести на нервната система от е препоръчително да се осигури място за отдих и раздвижване, които да подобрят физическия тонус и психическото състояние на служителите в рамките на работния ден.
Ръководството осъзнава необходимостта от осигуряване на условия и възможности за спортни занимания на служителите, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите. В тази връзка фирмата предвижда изграждането на спортни зони и в двата офиса. За тази цел ще бъдат закупени и доставени следните спортни уреди - шведска стена за повишаване чувството за баланс, сила и гъвкавост (само в единия офис); - комплект пудовки, подходящи за трениране на всички мускулни групи в тялото; - боксов чувал, с цел редуциране на стреса и напрежението; транажор за баланс и гимнастическа топка за осигуряване на баланс, укрепване на тялото и тонус, постелки за йога за практикуване на йога и дихателни упражнения, с цел намаляване на стреса. Очакваната посещаемост на залата за отдих, хранене и спорт от целия персонал е минимум веднъж дневно. Спортните зони също ще бъдат обособени в подземните части до релакс зоните. Ще се ползват от общо 27 служители на фирмата - 12 в единия офис и 15 - в другия офис. |
0.00
|
0.00
|