Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal aims to finance measures to increase the safety and security of workplaces at MN Design Ltd., as well as to improve working conditions.

This will be achieved by carrying out the following activities:
1) Development and implementation of "green" models of work organization in MN Design OOD and training of employees aimed at implementing "green" models of work organization;
2) Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing for 12 persons;
3) Provision of collective protective equipment, incl. securing objects, technological processes, machines and equipment related to improving working conditions;
4) Provision of social benefits for workers, incl. equipment for a place to eat and relax in MN Design Ltd.

With its implementation, this project will contribute to the fulfillment of the objectives of the procedure, namely, it will improve the working environment at MN Design OOD and create sustainable working conditions for all workers.

The financing of the project will support a new activity for the enterprise - a "green" activity in the field of resource efficiency, through which an overall ecological ("green") company culture will be achieved and the motivation of employees' ecological thinking will be achieved.

In addition to better working conditions and a higher quality of protection, as a result of the project, labor productivity will increase, which will increase the competitiveness of the enterprise.

The company will continue to finance with its funds the provision of PPE measures, special work clothing, collective protective equipment, as well as various social benefits for employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейност 1 е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в МН Дизайн ООД, които ище доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въздействието на работните процеси върху околната среда. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Основната цел при изпълнението на тази дейност е намаляване на използваните ресурси и намаляване замърсяването на околната среда. Планира се новите "зелени" модели на работа да бъдат свързани с екологосъобразни дейности на някои работни места, където е възможно това да стане. Предприятието цели да мотивира работниците и служителите да прилагат новите модели на екологосъобразно поведение по време на работа чрез провеждане на обучение. 2 400.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. : Целта на тази дейност е да се осигурят по-висококачествени ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в предприятието. Закупените по проекта ЛПС и специално работно облекло ще бъдат с по-висока защита от тези, които се използват до момента. Съгласно оценката на професионалия риск, направена от СТМ, предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло са свързани със следните рискове за работещите: -Студ -Удар -Прорязване -Искри -Стружки -Шум -Прах Чрез настоящия проект, МН Дизайн ООД иска да надгради минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, като затова е необходимо да се закупят нови ЛПС и СРО с по-високи характеристики за защита. Използваните в момента отговарят на минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, но са с по-ниска защита и ще бъдат износени до планирания период на стартиране на проекта. Броят на ЛПС заложен в проекта е изготвен съгласно броя на заетите лица, съгласно списъка на ЛПС и специално работно облекло, и съгласно срока на ползване/износване. В рамките на проекта няма да бъдат закупувани резервни ЛПС и СРО. Новите ЛПС и СРО ще бъдат с по-висока степен на защита, ще осигурят по-добър комфорт на работещите, което от своя страна ще запази добрата работоспособност на работещите. В Приложение V е представена конкретна обсновка за всяко едно от личните предпазни средтва и специално работно облекло, с посочени конкретни характеристики. Чрез изпълнение на дейността ще се осигури по-добра защита на служителите, по-добри условия на труд, повишена мотивация и удовлетвореност. Закупуването на нови, с по-висока защита ЛПС и СРО ще доведе до намаляване трудовите злополуки на работното място и до по-голяма удовлетвореност и безопасност на служителите. Описаните в проекта ЛПС и СРО са планирани по една бройка за съответните служители, както следва: Самоосигуряващ се (Управител) - 1 бр. и Управител по ДУК - 1 бр.: обувки- 2 бр. яке- 2 бр. Заети лица- 10 лица на следните длъжности: - Офис Мениджър - 1 лице: обувки- 1 бр. яке- 1 бр. - Технически Организатор - 1 лице: Обувки - 1 бр. Ръкавици - 1 бр. Ръкавели защитни - 1 бр. Очила ударозащитни - 1 бр. Антифони - 1 бр. Престилка предна защита - 1 бр. Гащеризон/панталон - 1 бр. Яке - 1 бр. - Заварчик - 2 лица: Обувки - 2 бр. Заваръчни ръкавици- 2 бр. Фотосоларен шлем- 2 бр. Антифони- 2 бр. Престилка предна защита- 2 бр. Ръкавели защитни- 2 бр. Гащеризон/панталон- 2 бр. Яке- 2 бр. Очила ударозащитни- 2 бр. - Шлайфист - 2 лица: Обувки - 2 бр. Ръкавици- 2 бр. Ръкавели защитни- 2 бр. Очила ударозащитни- 2 бр. Антифони- 2 бр. Престилка предна защита- 2 бр. Гащеризон/панталон- 2 бр. Яке- 2 бр. Целолицева маска с филтри- 2 бр. - Шлосер - 1 лице: Обувки - 1 бр. Ръкавици- 1 бр. Ръкавели защитни- 1 бр. Очила ударозащитни- 1 бр. Антифони- 1 бр. Престилка предна защита- 1 бр. Гащеризон/панталон- 1 бр. Яке- 1 бр. Целолицева маска с филтри- 1 бр. - Монтажник , метални конструкции - 2 лица: Обувки - 2 бр. Ръкавици- 2 бр. Ръкавели защитни- 2 бр. Очила ударозащитни- 2 бр. Антифони- 2 бр. Престилка предна защита- 2 бр. Гащеризон/панталон- 2 бр. Яке- 2 бр. Целолицева маска с филтри- 2 бр. - Общ работник - 1 лице: Обувки - 1 бр. Ръкавици- 1 бр. Ръкавели защитни- 1 бр. Очила ударозащитни- 1 бр. Антифони- 1 бр. Престилка предна защита- 1 бр. Гащеризон/панталон- 1 бр. Яке- 1 бр. Целолицева маска с филтри- 1 бр. 7 816.36 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, техно логични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността има за цел да подобри условията на труд в МН ДИЗАЙН ООД, в резултат на направени препоръки след оценка на риска на работните процеси в предприятието. Предвиждат се следните мерки: 1.Мобилна аспирационна система с един ръкав- 3 бр. За превенция на замърсяването на въздуха на работното място с финни прахови частици, газове и пари е необходимо закупуването на мобилна аспирационна система с един ръкав. Газовете от заваръчни процеси могат да предизвикат възпаление на очите и дихателната система, и са риск за здравето на заварчеците. Прахът във въздуха на работното място се вдишва и така достига до различните дихателни органи и предизвиква различни заболявания. За подобряване условията на труд на заварчиците е необходимо да се осигури ефективна принудителна вентилация за предотвратяване поглъщането на заваръчни аерозоли. Предвидена е за 2 заварчици и 1 шлосер за предпазване от финни прахови частици, газове. 2.Индустриална вакумна прахусмокачка- 1 бр. Предвидена е за почистване на фин метален прах в производствени помещения за ограничаване вредното въздействие на метален прах от механична обработка на метал върху здравето на работещите, генерирани от вторични източници на замърсяване. При производствените процеси се формират вторични източници на замърсяване, като в работната среда се генерира прах с частици от метал и абразивни материали, които се вдишват и така достига до различните дихателни органи. Индустриалната прахосмукачка е специализирана машина за почистване с вакум, което гарантира безопасността на служителите и ефективно отстраняване на фини частици прах и други вещества, които са опасни.Към настощият момент се прави сухо почистване с метли при което се вдига много прах. 3.Заваръчна завеса- 12 бр. По време на работа при заваряване и рязане съществува риск от хвърчащи искри и пръски, които са предпоставка за възникване на пожар или нанасяне на материални щети. Тази възможна опасност от пожар трябва да бъде изключена чрез предпазните заваръчни завеси.В зависимост от тока на дъгата може да се получи излагане на UV, синя светлина и инфрачервено лъчение на различни нива, което може да нарани окото и дори да причини рак.Прекомерното излагане на UV лъчение може да причини нараняване, известно като дъгово око.Роговицата се уврежда от оптично лъчение, а зоната на очите може да се зачерви и да почувства болка. Заваръчните завеси ще защитят работниците от вредно лъчение. 4.Kолонни климатици- 10 бр. За изолиране на зоните и помещенията и защита на работещите от неблагоприятен микроклимат през всички сезони е необходимо поставяне на системи подобряващи микроклимата-температура, влажност, скорост на въздушното течение.Предвидените 10 бр. климатици са за производственото помещение- 800 кв.м., в което се извършват всички производствени дейности.Помещението е високо 10 метра и в момент е неотопляемо. 5.Ергономичен офис стол- 2 бр. Поради различните антропологични особенности на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходим стол с променящи се настройки. По-добрите възможности на столовете ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Ще дадът възможност на работещите с видеодисплей, да имат свобода на движенията и удобна работна поза. 6.Ергономично бюро- 2 бр. Поради различните антропологични особенности на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходимо бюро с променящи се настройки. По-добрите възможности на бюрата ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Подобрява здравето на мускулно-скелетната система, да насърчава движението, като работещия сменя различни позиции в седнало и изправено положение през целия работен ден. Предвидените колективни предпазни средства ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на всички работещи лица в МН ДИЗАЙН ООД - 12 лица. 122 816.01 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Целта на дейността е създаване на по-добри условия за почивка и хранене на служителите и работниците в МН Дизайн ООД. Към момента в Производствената база има обособено помещение за почивка и хранене, което обаче е нефункционално и не отговаря на потребностите на работещите, защото в него не е налично оборудване и обзавеждане. За тази цел е предвидено да бъде закупено необходимото оборудване за помещението за почивка и хранене, а именно: 12 бр. стола за хранене 1 бр. хладилник 1 бр. микровълнова 1 бр. кафеавтомат Помещението е 20 кв. м. и в момента не е оборудвано. Ще се ползва от всички 10 заети лица в дружеството и 2 самостоятелно заети (самоосигуряващи се) лица. Производствената база се намира в покрайнините на града и в близост няма обособени заведения за хранене и търговски обекти предлагащи хранителни стоки и напитки, в резултат на това от страна на работещите са идентифицирани нужди да се обособи и оборудва стая за хранене по начин, който да им позволява да имат възможност да съхраняват, приготвят и затоплят храна спрямо нуждите си. 5 134.92 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).