Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 904 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project envisages the implementation of 4 of the permissible activities from the procedure, in accordance with the identified needs of the workers and the company's long-term policy for sustainable development and the creation of suitable working and rest conditions for the workers.

        To achieve the set goals and expected results, we plan to carry out the following activities:
1. Development and implementation of "green" models of labor organization, according to the specifics of specific workplaces in enterprises. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.
2. Provision of prevention and prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support.
4. Construction of a lightning protection installation - a means of collective protection against fire and electric shock
3. Provision of social benefits for workers - purchase of a container and equipment of dining and rest rooms for workers in the enterprise.

        The implementation of the planned activities should lead to the following results:
- developed and implemented new "green" models of work organization and work processes, contributing to increasing resource efficiency and reducing the impact on the environment
- provided psychological support, prevention and prophylaxis to overcome adverse effects and attitudes of employees in the enterprise.
- provided protection for those working in the enterprise against fire and electric shock caused by lightning.
- provided appropriate, modern conditions for meals and rest for employees in the enterprise.

        With the implementation of the planned activities and the achievement of the set results, we expect to achieve a positive effect both for all persons working in the enterprise and for the company as a whole.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Към настоящият момент фирмата няма въведени специални правила и процедури, които да осигуряват ресурсна ефективност и да намаляват въздействието върху околната среда според съвременните разбирания за нуждата от преход към климатично неутрална икономика. При организацията на труда и работните процеси, както и при процедирането с отпадъците, които се получават при товаро-разтоварната дейност - картони, палети, скреч, консумативи на товарните камиони и др., фирмата спазва разпоредбите на националното законодателство и местната нормативна уредба, но смятаме че може да постигнем занчителни подобрения в това отношение. Избора какви конкретни промени или прилагане на 'зелени" модели, очакваме да бъде направен от изпълнителя, на който ще бъде възложено изпълнението на дейността, след обследване и анализ на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 1 000.00 1 000.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността в насочена към всеки от работещите в предприятието - 6 -те лица от целевата група по проекта. До този момент заетите във фирмата не са получавали психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Част от оценените опасности и идентифицитраните рискове в комплексната оценка на риска за "Арев Премиер" извършена от службата за трудова медицина са свързани с психологични фактори като нервно -психично напрежение и умения за работа свързана с отговорности, организация, индивидуални умения и качества. До този момент фирмата не е имала възможност да предприеме специални мерки, свързани с придобиване то на знания и умения на работниците и служителите за справяне с този род рискове. Придобиването на знания и умения в тази област, би помогнало на работещите да се справят по-добре както с ежедневните си задължения, така и при възникване на ситуации, в които тези умения биха се оказали ценни за запазването на нормален работен процес и благоприятна работна атмосфера. Това ще способства развитието на фирмата и човешките ресурси. Психологическата подкрепа ще има за цел да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Допълнителни теми, които смятаме за подходящи в процеса на психологическото подпомагане са: - Срещани трудности при изпълнението на задачите, организацията на работа и работната среда; - Съвместяване на работа и личен живот, справяне със стресови ситуации; - Лични и колективни цели, индивидуални и колективни резултати, развитие на личностни качества; Избраният изпълнител на дейността ще има за задача да подбере подходящите мерки за психологическа подкрепа, които да бъдат приложни към лицата от целевата група. 1 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства - мълниезащитна инсталация.: Базата на предприятието е склад за безалкохолни напитки - 600 кв.м. Склада е със стабилна конструкция, но липсва съвременна мълниезащитна система. В района в който се намира склада има случаи на изгоряла техника вследствие на попадение на мълнии. В рамките на тази дейност планираме да изградим съвременна външна и вътрешна мълниезащитна уредба за обезопасяване на обекта, която да предотвратява опасността от възникване на пожар и токов удар и да осигурява безопасни условия на труд за работещите. В изготвената от службата по трудова медицина оценка на риска за здравето и безопасността на работещите за фиоема "Койте - М" опасността от възникване на пожар е включена като потенциална опасност и фактор оценен във втора степен за работно място складово помещение и длъжност общ работник. Като необходима допълнителна мярка е посочена осигиряване на мълниезащита. Изграждане на мълниезащитна инсталация е включено в мероприятие в утвърдената програма за минимизиране на риска във фирмата. При избора на вида инсталация избрахме активна мълниезащита с изпреварващо действие поради факта, че осигуряват многократно по-голяма защитавана площ (в сравнение с пасивната), надеждност при експлоатация на обекта и са практически вечни при употреба. В запитванията ни за оферти поставигме условие елементите от инсталацията да отговарят на изискванията на действащите в България европейски стандарти, а критичните такива да са придружени са със сертификати и декларации за експлоатационни показатели. Според приложените оферти мълниезащитната инсталация, която ще се проектира и изгради включва следните елементи (различават се с 1 елемент) - Активен мълниеприемник с изпреварващо действие, мачта, контролна кутия, проводници, трегерни носачи, покривни държачи, проводни клеми, мулти клеми, клеми шина - проводник, държачи за фасада, заземителни шини и колове, антикорозионна лента. Изграждането на мълниезащитната инсталация ще е съпроводено с издаване на технически паспорт. Изграждането на съвременна мълниезащитна инсталация ще сведе до минимум опасностите от възникване на пожар и токов удар причинени от мълнии, както за работещите в склада така и за работещите в прилежащия офис и за шофьорите на фирмата, когато не са на курс. Избраната от нас инсталация като качество и обхват ще осигурява зашита и за контейнера за почивка и хранене на заетите във фирмата лица, който планираме да закупим в рамките на настоящият проект. 3 094.80 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите - закупуване на контейнер и оборудване на стаи за хранене и почивка за работещите в предприятиято.: Постоянно заетите лица във фирмата са 6, като през пролетно-летния сезон броят на работещите във фирмата се удвоява в съответствие с нарастване на обемите на търговия и на работа. Въведеният във фирмата физиологичният режим на труд и почивка е неразделначаст от цялостната политика на фирмата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Съобразен е с препоръките в разработеният от службата за трудова медицина "Физиологичен режим за труд и почивка" за "Койте-М' ЕООД, изискванията на Кодекса на труда (раздел III) и Наредба № 15 от 31 май1999 г. Към настоящият момент работещите в предприятието ползват за хранене и почивка обособена част (зона за почивка) от склада на фирмата, без подходящо оборудване, условията не са комфортни, особено през сезоните с високи или ниски температури. Водено от разбирането, че физиологичният режим на труд и почивка е както част от здравословните и безопасни условия на труд, така и важно средство за оптимизиране на труда със значими здравни и икономучески последици, в рамките на тази дейност планираме да осигурим съвременни, здравословни условия за хранене и почивка на работещите в предприятието. За осигуряване на помещения за хранене, почивка и преобличане настоящата дейност планираме да закупим и оборудваме контейнер, който да осигурява подходящи условия на заетите лица за отдих, хранене и преобличане. В контейнера ще са обособени помещения за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно. Закупеният контейнер ще е съвременен, функционален, направен от качествени материали и ще включва санитарно оборудване , ел. инсталация, кухненски модул, 6 бр. гардероби (индивидуални) и 2 бр. пейки. Принадлежащото към контейнера оборудване, заедно с допълнителното, което ще закупим е съобразено с нуждите на работещите във фирмата лица и изискванията на Наредба № 7 от 23.09.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа (глава десета). Допълнително ще закупум слвдното необходимото за изпълнение на целта на дейността оборудване: - климатична мултисплит система с едно външно и 2 вътрешни тела (ще се монтира на контейнера - за осигуряване на необходимите микроклиматични условия в помещенията за хранене, почивка и санитарно-хигиенно. - маса за хранене и трапезни столове - 6 бр. - хладилник, микровълнова фурна, тостер. диспенсър за вода, кафе автомат, дивани 2 бр. - за да могат заетите в предприятието лица да се възползват оптимално от времето за хранене и почивка и да следват рационален режим за хранене. - бойлер - за санитарно-хигиенното помещение. Контейнерът и оборудването ще се ползват от всички работещи във предприятието лица. Избора на контейнера и оборудването като вид, технически характеристики и функционалност са направени с оглед създаване на комфорт и условия за пълноценен хранене, кратлотраен отдих и санитарно битово обслужване. 59 195.88 44 510.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).