Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project is aimed at ensuring the transition of ET "MITKO TANEV-KOMERSIAL-DIMITAR TANEV" to a modern, resource-efficient and competitive enterprise, in the context of the transition to a green economy defined in the European Green Pact. The activities of the project are aimed at implementing "green" models of labor organization, ensuring an attractive, healthy, safe and sustainable working environment in the company, which takes into account the specific needs and favors the development of the employees, while contributing to the growth of the enterprise. ET "MITKO TANEV-COMMERCIAL-DIMITAR TANEV" continuously researches and identifies the needs and problems of its employees in order to ensure quality jobs and their adaptation to changes in the working environment.
The main need of the company is to provide an improved working environment and healthier and safer working conditions for its employees, representatives of the target group. Satisfying this need is also one of the goals of the project.
The project envisages complex integrated measures aimed at:
- development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific jobs in enterprises
- provision of collective protective equipment
- provision of social benefits
The expected positive effects of the implementation of the project are related to improved protection of workers' health when performing their work functions and reduced risk of occupational accidents, adjusted working environment to their professional needs, which also provides opportunities to extend workers' participation in the labor market , as well as changes in company policy in the context of the transition to a green economy and the digital transition.
The target group included in the project covers only employed persons in the company at the time of submission of the project proposal - a total of 39 employed persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ЕТ „МИТКО ТАНЕВ-КОМЕРСИАЛ-ДИМИТЪР ТАНЕВ“ и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: - Главен счетоводител – 1 лице - Служител човешки ресурси – 1 лице - Координатор производство – 1 лице - Технически секретар – 1 лице - Счетоводител – 1 лице - Организатор обработка на производствена информация – 1 лице - Управител – 1 лице Общо 7 лица, заети във фирмата, към момента на подаване на проектното предложение. Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. Продължава в т. Начин на изпълнение. 1 400.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства за служителите във фирмата за защита от неблагоприятен микроклимат. За да осигури по-здравословни и безопасни условия на труд за служителите си, фирмата иска да закупи Колонен климатик (тип сплит) BTU 48000 (2 бр). Необходимостта от закупуването на Колонни климатици (тип сплит) произлиза от идентифицираната опасност и е разписана в приложената към проектното предложение Утвърдена програма за минимизиране на риска. Съгласно нея, с тях ще може да бъде подобрен микроклимата в Шприцов цех, където работят служители на следните длъжности: - Монтьор металообработващи машини – 1 лице - Настройчик на шприцмашини и сродни на тях – 1 лице - Машинен оператор леене на пластмасови изделия – 1 лице - Общ работник промишлеността -1 лице - Шлосер – 6 лица Общо 10 лица, заети във фирмата към момента на подаване на проекта, са целева група и ще бъдат обхванати от изпълнението на дейността. Към настоящия момент в работното помещение няма оборудване, което да поддържа подходящ микроклимат за работа, което прави трудно поддържането на предписаните в нормативните документи оптимални условия на труд. Това води до повишен риск от заболеваемост сред работниците и вреди на тяхното здраве. Предвидените за закупуване Колонни климатици (тип сплит) са съобразени с нуждите на служителите и размерите на помещението и ще отговарят на съвременните изисквания за енергийно ефективно оборудване. Също така ще разполагат с филтри и режими за прочистване на помещенията от вируси и бактерии, което допълнително ще допринесе за подобряване на здравето на служителите и ще затрудни разпространението на заразни болести вътре във фирмата. Предвидените за закупуване Колонни климатици (тип сплит) BTU 48000 (2 бр) отговарят изцяло на определението за „оборудване“ дадено от УО, тъй като ще са преместваеми, които отговарят на всички от изброените условия: - При нормални условия на употреба, включително разумни грижи и поддръжка, имат предполагаем срок на годност (полезен живот) повече от една година - Запазва първоначалната си форма и външен вид при използване - Ако съоръжението е повредено или някои от неговите части са изгубени или износени, то може би е по-рентабилно да се поправи, отколкото да се замени с изцяло нов елемент. - То не губи своята идентичност чрез инкорпориране в различна или по-сложна композиция (структура) Предвиденото за закупуване оборудване няма да е постоянно прикрепено към сграда или самостоятелен обект, който е трайно прикрепен към земята. 31 700.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, „МИТКО ТАНЕВ-КОМЕРСИАЛ-ДИМИТЪР ТАНЕВ“ предвижда да осигури социални придобивки за служителите си като закупи Фургон за хранене – 1 брой. Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социална придобивка, част от дейността, за служителите си. Дейността цели осигуряване на място за хранене за служителите на фирмата на следните длъжности: - Оператор електроерозист – 5 лицаю - Шлайфист – 8 лица - Шлосер – 6 лица - Настройчик, металообработващи машини с цифрово управление – 9 лица Общо 28 заети лица (към момента на подаване на проектното предложение) са целева група и ще бъдат обхванати при изпълнението на дейността. Към момента за тези служители няма осигурена съответната социална придобивка и дейността е изцяло съобразена с нуждите им. Липсата на място за хранене създава неудобства за персонала като възпрепятства качественото им хранене по време на работния ден. Служителите се хранят навън (което значително увеличава разходите им), на крак или директно на работното си място, което крие риск от прекомерно бързо хранене, което води до различни проблеми и заболявания на стомашно-чревния тракт. За да подобри условията на труд за служителите си, фирмата планира да осигури като социална придобивка място за хранене, чрез закупуване на 1 брой оборудван и обзаведен Фургон. Предвидения за закупуване Фургон ще е преместваем и няма да е моторно превозно средство с двигател. Предвидения за закупуване фургон ще включва микровълнова фурна (1 бр.), хладилник (1 бр.), маса (4 броя), стол (20 броя), кухненски шкаф с кухненска мивка (1 бр.). Неговите размери, обзавеждане и оборудване са съобразени с броя на служителите, които ще го ползват и закупуването му ще осигури подходящи условия на работниците за хранене. Служителите се хранят на смени и предвидените места са достатъчни да осигурят условия за хранене на всички служители от целевата група. Закупувайки гореописания фургон, фирмата ще осигури за служителите си, част от целевата група за дейността, социална придобивка под формата на място за хранене (съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд), с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности. Фургонът ще осигури на служителите (част от целевата група за дейността) място където да се хранят пълноценно, което от своя страна ще се отрази на тяхната продуктивност и на здравословното им състояние. 53 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).