Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The main goal of the project proposal is to adapt the working environment in Protector BG EOOD by improving working and rest conditions, reducing the impact of risk factors on the physical and mental health of workers, introducing new "green" models of work organization and good practices for psychological support of workers.
The target group of the project is all 49 employees of Protector BG EOOD.
To achieve this main goal, the following activities will be implemented:
1) Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces.
This activity will introduce new "green" models related to:
- introduction of changes in the organization of work to include environmentally friendly activities at the individual construction sites that the company performs and the related workplaces;
- building an overall ecological ("green") company culture and motivating the ecological thinking of employees.
2) Provision of prevention and prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support
3) Provision of personal protective equipment and specialized work clothing according to the specifics of the specific positions.
With this activity, personal protective equipment will be provided to reduce the risk of exposure to work environment factors such as:
- unfavorable microclimate
- high dustiness associated with work processes
- risks of mechanical damage, etc.
4) Provision of social benefits for workers at leased sites, incl. equipment of places for recreation, dining and rest.
With this activity, premises (containers) for meals, sanitary needs and rest for those working at remote construction sites will be delivered, furnished and equipped.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ПРОТЕКТОР БГ които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за адаптиране на работните процеси така, че да се намали разхода на ресурси, генерирането на отпадъци респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока. Строителството , като основвна дейност на Протектор БГ ЕООД е с висока степен на въздействие върху околната среда. Дейностите извършвани от работещите еждневно изискват отговорно и прецизно отношение към околната среда, дисциплина, контрол и организираност в изпълнение на основните операции, по начин, че да се минимизират факторите на негативно въздействие на околната среда. Протектор до момента е въвела определени мерки за екологична отговорност и опазване на околната среда, фирмата има въведена система за управление по стандарт ISO14001 и политика за управление на отпадъците, но това не е достатъчно. Небходимо е фокусиране върху индивидуалната роля на всеки работещ във фирмата и активно включване на всички служители в изпълнение на зелени модели на изпълнените на трудовата дейност. За това посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с: - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности на отделните строителни обекти , които изпълнява компанията и работните места свързани стях; - изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите, вкл. на работещите в администрацията. Зелените модели които ще се въведат в Протектор БГ ЕООД са свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др. Дейността ще се реализира посредством следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Целта на този етап да се направи детайлна оценка на организацията на процесите и на тесните места където е необходимо и възможно прилагане на „зелени“ практики 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места Целта е да се препроектират процесите и работните операции, които е необходимо и да се разработят процедури за текуща оценка и управление на екологичния отпечатък на отделните работни места. Посредством тези процедури (зелени карти) ще може текущо да се отчитат нивото потребление на материали, ресурси, енергия и вода, генериране и изхвърляне на отпадъци и др., конкретни фактори въздействащи пряко или непряко върху околната среда. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Целта на този етап е да се разработи план за въвеждане на зелените модели и за практическото им усвояване от персонала. В плана ще бъдат включени срокове, отговорни лица, необходими ресурси и т.н. за всяка мярка. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Посредством този финален етап ще бъдат въведени планираните мерки и ще се подготвят служителите да могат да ги прилагат ежедневно в своята работа. 9 600.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността е от съществено значение за дейността на Протектор БГ ЕООД. Строителните дейности се отличават с висока степен на физическо и психическо натоварване върху работещите. Строителните работници работят под високо напрежение, под въздействие на редица рискови фактори, които пряко влияят както върху работоспособността, податливостта на заболявания и физическото здраве , така и върху менталното здраве, емоционалната устойчивост и мотивацията за труд. Психологическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност, върху удовлетвореността му и респективно мотивацията му за труд, върху трудовата дисциплина, включително върху рисковете от трудови злополуки и негативно въздействие върху здравето на работещия и не на последно място върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност. Дейността на работещите в ПРотектор БГ ЕООД е свързана със завишени изисквания за психична устойчивост, концентрация на вниманието, прецизност, емоционална стабилност, добри умения за работа в екип. Необходими са регулярни и навременни мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID eпидемията рисковете за такова изтощение и за влошаване общото състояние на работещите в Протектор БГ ЕООД са по големи. За това в проекта ще бъдат изпълнени редица мерки за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Мерките ще се реализират посредством експертна психологическа подкрепа в две насоки – индивидуална и групова. Индивидуалната подкрепа ще се реализира посредством индивидуална личностна диагностика и психологическо консултиране. Диагностиката има за цел да се установят конкретните личностни особености на всеки от работещите, за да може да се подпомогне по ефективно тяхната адаптация и да се оптимизира организацията на труда според индивидуалния капацитет и особености на всеки служител. Консултирането ще подпомогне работещите да преработят налично напрежение, стрес и негативни изживявания в ефективни поведенчески модели, които да им помогнат да са по удовлетворени и мотивирани в своята работа. За да се имплементират в организацията новите поведенчески модели, ще се проведат групови обучения за подобряване на взаимоотношенията и за формиране на позитивна колективна среда и подкрепа. Дейността ще се реализира посредством следните етапи: - Анализ на психологическата среда, организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството – посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции (длъжности) - Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите – с психологически въпросници за определяне на : личностния тип, нивото на стрес и начините за справяне с него (копинг стратегии), удовлетвореността от труда и мотивацията за работа на всеки служител. Ще се изготвят профили с препоръки за индивидуален подход към всеки служител. - Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус върху консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – копинг стратегии за справяне с професионални стрес и негативните емоции свързани с работата. - Консултиране на ръководството за запознаване с личностни особености на отделните служители и внедряване на промени в организацията на труда и/или взаимоотношенията с отделните служители за по-ефективно използване на индивидуалните им особености. - Провеждане на групово обучение „Професионален стрес, напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърн аут) – практически модели за справяне“ – за работещите с установено виско ниво на стрес за формиране на практически уменияза справяне с негативни преживявания на работното място. 9 600.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕлта на дейността е да се повиши нивото на индивидуална защита на работещите в Протектор БГ ООД посредством обогатяване и обновяване на ЛПС и СРО, с такива с по-висок клас и по-висока степен на защита. Посредством тази дейност ще се подпомогне минимизирането на рисковете на отделните работни места посредством подмяна на морлано и технически остаряли ЛПС и СРО и осигуряване н анови липсващи до момента. Дейността е разработена на база обстоен анализ н рисковите фактори за отделните длъжности и работно места и на база на утвърден списък с ЛПС и СРО и програма за минимизиране на риска, изготвени от Служба по трудова медицина.Посредством тази дейност се цели минимизиране на следните рискове: - риск от неблагоприятен микроклимат - за органичаване на този риск ще се осигури зимно и лятно работно облекло, зимни якета, ватирани блузи, зимни шапкиm суитчър с качулка. - риск от нараняване на ръце при извърпване на различни работни операции с инструменти - за органичаване на този риск ще се осигурят работни ръкавици устойчиви на срязване (ниво В) за разнообразни приложения. - риск от нараняване на главата - Старите каски към момента са износени, необходимо е да се осигурят нови такива за защита на главата от поражения, предизвикани от механична опасност. Новият вид, който предстои да се използва от работнищите ще защитава същите и от евентуален токов удар(ниско напрежение). Новият начин на 4-точково закрепване ще осигури по-голяма свобода на движение на работещите, а коженият начелник и околовръстник ще спомогне да не се травмира кожата на челото, както и други части на главата. - риск от нараняване на долни крайници - за ограничаване на този риск ще се осигурят различни по вид работни обучвки с висока степен на защита. Ще бъдат осигурени Защитни обувки с кевларена пластини и композитно бомбе осигуряват защита на краката от удар, от подхлъзване, а също така отвеждат влагата, което предпазва краката от развитие на гъбички. Този вид обувки осигуряват по-добър комфорт на работещите и са по-олекотени. - риск от намокряне на главата и тялото , при работа в лощи атмосферни условия - за органичаване на този риск ще бъдат осигурени висок клас дъждобрани за защита на цялото тяло на работещия , в т.ч. и главата от намокряне и последващи настинки, водещи до остри вирусни инфекции. - риск отнаряяванена очите на работещите - за ограничение на този риск ще бъдат закупени защитни очила, с прозрачни стъкла, с черна рамка с червени елементи, които да са леки, предоставят комфорт по време на носене, да са с Издръжливи стъкла против надраскване и дълготрайни стъкла против замъгляване.Те осигуряват механична защита на зрителния анализатор на работещите, особено подходящи при работа с ъглошлайф. Предпазват очите от травми от хвърчащи частици/елементи, отделяни при извършване на извършваната трудова дейност, както и защитават очите от евентуално попадане на боя или разредители в тях. - риск от падане при работа на височина - за ограничаване на този риск ще бъдат закупени - Раменно-бедрена сбруи с гръбна и предна точка на закрепване, отделно регулиране на презрамки на ръце и крака, странични точки на закрепване и позициониращ колан, полиамид/полиестер, катарами от поцинкована стомана .това ЛПС ще позволява на работещия безопасно да извършва трудовата си дейност при необходимост от работа на височина Отличава се с висока степен на защита/предпазване на работника от евентуално падане/разкъсно-контузни рани при падане от височина. - риск от подхлъзване - за огрничаване на този риск ще бъдат осигурени Ултра леки , ергономични обувки от дишаща мрежа с противохлъзгащо ходило от 100% EVA гума. Всички рискове, които ще бъдат ограничени и пълен списък на ЛПС, които ще бъдат обновени са детайлно описани в Приложение 5. Дейността ще се реализира за период от една година, като за този период ще се обновяват ЛПС и СРО с изтичащ срок на износване. 42 024.88 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. оборудване на места за отдих, хранене и почивка.: Целта на дейността е да се създаде здравословна и добре приспособена среда за почивка и възстановяване на работни места, които са отдалечени от местоживеенето на работещите. Протектор БГ ЕООД извършва строителна дейност на важни инфраструктурни обекти в страната и това налага командироване на работещи, които целодневно и дори денонощно да са на строителния обект. Работещите са поставени в изолирана работна среда, в която липсват условия за хранене и почивка. Храненето в обедните почивки се извършва на самите работни места с храна ,която си носят работещите За това от съществено значение е да се осигурят преместваеми помещения в които да се осигуряват условия за престой, почивка, хранен на работещите на съответния обект. Важно е да се осигурят условия за хранене със здравословна , топла и питателна храна, приготвена на място. Основание за такава мярка е и кодекс на труда, чл. 282 Наредба № 7/1999 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване . При определени условия за работещите се осигуряват помещения за почивка, места за хранене, лична хигиена и тоалет. ЗА това е важно на територията на обекта да се обособи помещение подходящо за хранене и почивка на работещите при спазване на СХН. Проблемът е, че на територията на обектите няма условия за осигуряване на такива помещения. За това се препоръчва осигуряването на външно преместваемо помещение – контейнер (фургон) в непосредствена близост до работните места. За реализиране на дейността ще се осигурят следните социални придобивки на работещите в Протектор БГ ЕООД • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд – посредством закупуване и поставяне в близост до работните места на 2 контейнера с кухненски бокс. ЗА функциониране на контейнерите – като помещение за хранене, ще бъдат оборудвани с необходимите мебели, кухненско оборудване – фурна, котлон, мивки, необходими за пълноценното му използване за здравословно изхранване на работещите. Контейнерите ще са с капацитет за изхранване на 8 работещи. • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация – ще бъдат осигурени 2 контейнера ,които ще бъдат места за нощувка на работници от отдалечени места. Всеки контейнер ще е с капацитет за нощувка на 4 работника, като ще бъдат обзаведени с легла с матрак и метални шкафове. Така при необходимост на обектите ще има възможност до 8 работника да пренощуват. Освен тези 2 контейнера , ще бъде осигурен и един санитарен контейнер, с оборудвани бани и тоалетни. 89 857.25 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).