Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The overall aim of the project is to adapt the working environment at DANIEL FASHION Ltd. by providing better health and safety working conditions for its employees, as well as increasing the degree of climate neutrality in the production of men's shirts. 

The overall objective will be achieved through the implementation of the following specific project objectives:
- Adapting the enterprise to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models by developing and introducing "green" models of work organization; 
- Creation of conditions for collective prevention and reduction of health risks at the workplace by purchasing material assets to provide collective protective equipment to improve working conditions;
- Provision of social benefits for the company's employees by purchasing material activities to provide rooms for rest and meals and carrying out construction activities for the repair of adjacent premises.

The duration of the project will be 18 months, within following activities will be implemented:
- development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces in the enterprises;
- provision of collective protective equipment;
- provision of social benefits for workers.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В рамките на дейността ще бъдат въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти. Въведените нови „зелени“ модели на работа ще бъдат свързани с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Следните етапи ще бъдат изпълнени в рамките на дейността в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места.Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейността: Дейността ще допринесе за постигане на адаптивност в предприятието за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Чрез изпълнението и ще бъде прегледано и оценено въздействието от дейността на ДАНИЕЛ ФЕШЪН ООД върху околната среда, с цел адаптиране на персонала и самото предприятието към прилагането на „зелени“ практики и модели на работа. 12 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Ще бъдат осигурени колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд чрез доставка на: пречистватели на въздух-5 бр. Шкаф с голяма товароносимост и 4 рафта-1 бр. Шкаф за съхранение на средства за почистване-1 бр. Шкаф за съхранение на дребни детайли с 40 кутии-1 бр. Фиксирана работна маса с шкаф-1 бр. Подвижна работна маса с два рафта-1 бр. Климатици сплит система-5 бр. Алуминиеви врати единични-8 бр. Алуминиеви врати двойни -3 бр. Ветроупорни завеси -1 бр. Ергономичен въртящ стол -60 бр. Ергономични офис столове-2 бр. Ще бъдат извършени и СМР дейности - изграждане на Мълниезащитна инсталация. Текущо състояние: Работните процеси са организирани в 3 направления: кроене, шиене, гладене и опаковка, всеки се осъществява в отделно помещение. Производствената база се допълва от складове, офиси и рампа за товарно-разтоварни дейности. Всички помещения са с външна изолация и нова ПВЦ дограма, но е необходимо да се извършат дейности, подобряващи вътрешните условия и безопасност на работа: -вратите, отделящи отделните помещения са стари, физически и морално амортизирани и не осигуряват добра вътрешна изолация. Поради това, темп. и микроклимата на раб. помещения не може да бъде поддържан в оптимални нива, съответстващи на нормите, в т.ч. през зимните месеци е възможно поддържане на по-ниски темп., а през летните - на по-високи. Това създава предпоставки за заболявания през зимните месеци и прекомерна умора поради високите темп. през летните. -отоплението и охлаждането в производствените помещения е чрез морално и технически остарели климатици, които са амортизирани, непрекъснато подлежат на ремонт и не работят за дълги периоди. Това създава затруднения за работата на персонала през горещите летни и студените зимни месеци, в които не могат да се поддържат оптимални условия за работа от гл.т. поддържане на постоянна темп. на раб. помещение, влажност на въздуха и скорост на възд. течение. Невъзможността от осигуряване на оптимална темп. през зимните месеци повишава риска от заболявания сред персонала. През летните месеци, при повреда на климатиците, охлаждането е чрез отваряне и затваряне на прозорците, което създава предпоставки за по-бърза умора на персонала, поради високите темп. Поради липсата на контрол на темп. в производствените помещения, рискът от влошаване на здравословното състояние на работещите е повишен. Неблагоприятният микроклимат може да доведе до увеличаване на вероятността за настъпване на трудови злополуки, бърза умора и намаляване вниманието на работещия персонал. Скоростта на въздуха в работните помещения също може да доведе до намаляване на топлинния комфорт, настъпване на трудови злополуки, а в дългосрочен план - до професионални заболявания. -в производствените помещения в момента няма система за пречистването на въздуха, а поради многото хора заети там и текстилния прах, в следствие на производството, се създават условия за влошаване здравето на персонала, в т.ч. развиване на алергии и заболявания на дихателната система. -столове на персонала, зает в производствен отдел и администрация - в момента наличните столове са обикновени, без ергономия и не допринасят за добро физическо състояние на работниците; -механиците в производството работят на обикновени маси, а използваните от тях почистващи препарати, масла, части, игли са не добре организирани на открити рафтове. Това създава риск от разсипване, замърсяване и разпиляване на използваните препарати, масла и части и риск от нараняване при ремонтна дейност, поради не добре организирана раб. площ. -мълниезащита - в момента няма изградена такава, поради което има риск от поражение от ел. ток за персонала, в случай на буря. -Ветроупорни завеси-в момента няма такива, поради което работниците са изложени пряко на неблагоприятни климатични състояния при работа през студените и горещи месеци. Работната рампа е не е оградена, поради което има и риск от трудови злополуки- падане на предмети и хора. 50 050.97 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: В рамките на дейността ще бъдат осигурени социални придобивки за целия зает в Даниел Фешън ООД персонал, чрез закупуване на обзавеждане и оборудване и чрез изпълнение на СМР дейности за ремонт на съблекалня, тоалетни, умивални, коридор, съблекалня и помещение за хранене и отдих. Текущо състояние, вид на ремонта, описание и размер на помещенията: В момента наличното помещение за хранене и отдих не функционира, тъй като няма необходимото обзавеждане, както и не е направен ремонт, който да осигурява благоприятни условия за почивка на персонала. Помещението е с площ от 44,50 м2 и се нуждае от смяна на стар балатум и полагане на нов, както и от боядисване на стени и тавани. Помещението ще бъде оборудвано с маси и столове за хранене, климатик, хладилник сплит система, хладилна витрина и кафе автомат. Стаята ще се използва като място за почивка на целия зает персонал - 74 души. Съблекални и прилежащи към тях тоалетни - съблекалнята е без необходимото обзавеждане, а служителите закачат своите дрехи на импровизирани закачалки по стените. Съблекалнята е с площ от 24,3м2 и се нуждае от боядисване на стените и обръщане касите на вратите. Прилежащите към съблекалните умивални и тоалетни са с площ от 18м2, в лошо състояние, като се нуждаят от демонтаж на теракот по пода и фаянс на стените, очукване и изстъргване на стените, демонтаж на стари мивка и сифон и стари клекала и тоалетни казанчета, измазване на стените и полагане на хидроизолация по тях, ремонт на ВиК и канализация, циментова замазка, грундиране на стени и под. Ще бъдат доставени и положени нови умивалници, моноблокове, фаянс по стените, теракот на пода, а стените и таваните ще бъдат боядисани. Наличните съблекални се предвижда да бъдат обзаведени със шкафове и пейки за сядане. Помещенията ще бъдат използвани от целия зает в дружеството персонал - 74 души. Дружеството разполага и с вътрешен двор, който в момента не се използва за отдих и почивка, поради липса на оборудване, което да осигури комфорт на служителите. В рамките на дейността се предвижда обзавеждане на външния двор с беседка и пейки за външно ползване, които да осигурят условия за пълноценна почивка и отдих на персонала. Необходимост от изпълнение на дейността: В момента персонала не разполага с помещения за отдих и хранене, а през обедната си почивка, служителите използват или импровизирани места за хранене или се хранят на работните си места. Наличното в момента помещение за хранене няма нужното оборудване и обзавеждане, поради което не функционира като такова. Поради това, използваните в момента места за почивка и хранене не осигуряват необходимите удобства и комфорт за почивка на заетите, предвид натоварения работен график и голямото количество продукция, която се произвежда на дневна база. Всичко това прави отдиха неефективен и създава дискомфорт сред персонала. Допълнително, съществуващите в момента съблекални и прилежащите им умивални и тоалетни са в лошо състояние, съблекалните са без нужното обзавеждане, което създава дискомфорт при тяхното ползване. Предвид натоварения работен график и стреса на работното място е необходимо ремонт и обзавеждане на стая за отдих и хранене, на съществуващите съблекални с прилежащите им помещения, както и на оборудване на външния двор с места за отдих и почивка за персонала. Чрез осигуряването на социалните придобивки, ще бъде подобрено качеството на работните места в дружеството, ще се повиши ефективността и производителността на труда, ще се създадат оптимални условия за отдих и почивка на работното място, като се намали стреса и умората сред персонала. Всичко това ще доведе до повишаване на работоспособност и производителността на труда в Даниел Фешън ООД. Допълнително, посочените СМР дейности и за доставка на материални активи, ще бъдат извършени в сграда, собственост на Даниел Фешън ООД. 42 483.95 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Необходимост от изпълнение на дейността: Дружеството подлежи на ежегодна оценка на риска, изготвяна от Служба по трудова медицина, съгласно която са изведени мерки за подобрение, имащи отношение към здравето и безопасността на раб. място. Съгласно програмата, за персонала, зает на длъжностите технолог, машинен оператор, Работник спомагателна шивашка дейност, Обслужващ работник промишлено производство и Контрольор са изведени следните рискове: - риск от Физическо натоварване на мускулно-скелетната система, поради принудителна работна поза седнал. Като мярка за намаляване на риска е изведена необходимостта от физиологичен режим на труд и почивка, който се постига чрез закупуване на ергономични столове. Ежедневието на служителите е свързано с над 8 ч. работа в седнало положение. Тази статичност изморява организма, създава увреждания и болки в гръбначния стълб и мускулите, деформиран гръбначния стълб, отичат краката, има цялостен дискомфорт и напрежение в тялото. При работа, когато раб. поза е статична е особено важно столът да е ергономичен и да не създава дискомфорт и напрежение в лумбалната област и мускулите на врата. Столът трябва да осигурява стабилно положение на торса с опора на широка основа за гръбнака, за да се постигне оптимално разпределение на тежестта и равномерно статично натоварване на мускулните групи. Към момента в предприятието не са налични работни места снабдени с ергономични столове в съответствие с изискванията на Наредба 7/15.08.2005 г. Поради това е необходимо тяхното закупуване в рамките на дейността. Допълнително, ергономичните столове са проектирани спрямо добрите практики за дълго стоене в седнало положение, щадимост на тялото, създаване на максимален възможен комфорт и минимизиране на вредните физиологични ефекти спрямо организма. Посоченият по-горе риск е изведен и за служителите на длъжност завеждащ административна служба и Обслужващ работник промишлено производство. - риск от нарушен микроклимат, поради недобре отоплени или охладени помещения в съответствие със сезона. Като мярка за намаляване на дефинирания риск е изведена необходимостта от монтиране на климатици сплит система; - риск от заболявания на дихателната система и алергии, поради скоростта на движение на въздуха и текстилен прах. Мярката за намаляване на изведения риск е подмяна на врати и закупуване на пречистватели на въздуха; - риск от спъване, падане и нараняване, поради разпръскване на материали и инструменти. Мярката за намаляване на изведения риск е по-добро организиране на раб. пространство чрез поставяне на шкафове за съхранение на инструменти и материали. Шкафовете имат защитна функция, за съхранение на почистващи препарати, масла, части, игли. Чрез закупуването им ще се минимизира риска от изтичане, разпръсване, разпиляване на тези елементи в работното и помощните помещения и предпазване от трудови злополуки. За персонала, зает на длъжност Техник-механик шивашко производство е изведен риска от нараняване при ремонтна дейност, поради недобре организирана работна площ. Като мярка за намаляване на дефинирания риск е изведена необходимостта от поставяне на фиксирана раб. маса с шкаф и подвижна работна маса с 2 рафта. За персонала, зает на длъжност Работник спомагателна шивашка дейност е изведен риска от заболявания на дихателната система, опорно-двигателен апарат, нервна система и алергии, поради неблагоприятен микроклимат на раб. място, както и риск от подхлъзване и падане при работа на рампа. Мярка за намаляване на риска е поставянето на ветроупорни завеси на рампата, които предпазват от неблагоприятния микроклимат и имат защитна функция за обезопасяване на работното място. За персонала на цялото дружество е изведен риска от опасност от поражение от ел. ток, поради изграждане на нов покрив с метално покритие. Като мярка за намаляване на дефинирания риск е изведена необходимостта от изграждане на мълниезащитна инсталация. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).