Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

GENOMAX GROUP LTD deals with the production and trade of home and office furniture - kitchens, furniture for children's rooms, office furniture, mattresses, undermattress frames, etc. The company strives to constantly adapt its activities and adapt to new work models by improving working conditions and increasing the safety of workers, improving the quality of jobs and increasing their sustainability.

This project proposal is a continuation of this policy of the applicant and includes the following activities:

1. Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises. Preparation of "green" cards for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.

2. Provision of collective protective equipment.

The implementation of these activities will build on the measures implemented so far to ensure healthy working conditions in the direction of their improvement and meeting the new challenges related to the implementation of the transition to a climate-neutral economy and changing work models. The implementation of the project will lead to a greener working environment, improve the quality of jobs and reflect positively on productivity, while reducing the cost of absenteeism and staff treatment. All this will reflect positively on the competitiveness and financial results of the company. 

The target group of the project proposal includes employees working in the company's warehouse bases in Plovdiv and Ruse - 14 current employees of the company. The above-mentioned activities are tailored to the needs of the target group and will lead to results directly related to the fulfillment of the goals set below.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ГЕНОМАКС ГРУП ЕООД, които да доведат до намаляване на въздействието върху околната среда. Кандидатът полага постоянни усилия и извършва инвестиции водещи до подобряване на ресурсната ефективност и положително въздействие върху екологичната цел за смекчаване на изменението на климата. Дейността на фирмата не е свързана с изгарянето или обезвреждането на отпадъци, не води до увеличаване на генерирането на отпадъци, нито до значителна и дългосрочна вреда за околната среда. Реализирането на Дейност 1 по проекта ще надгради реализираните до момента мерки и ще отговори на нуждата от по-активно включване на служителите на дружеството при посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и постигането на по-екологосъобразна работна среда в компанията. Въвеждането на новите „зелени“ модели в дейността на кандидата ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. По-конкретно, дейността ще бъде фокусирана върху въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, насочени към мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, като например: - информационни и други фирмени събития; - създаване на система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите; - генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Реализирането на тази дейност ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на ГЕНОМАКС ГРУП ЕООД – организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на намаляване въздействието върху околната среда. Служителите ще бъдат запознати с предложените мерки и ще им бъде проведен инструктаж за въвеждането на съответните мерки. 2 800.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства : Дейността е насочена към осигуряване на здравословна и безопасна работна среда за служителите на кандидата, чрез подобряване на вътрешния микроклимат в работните помещения в гр. Пловдив и гр. Русе. Предвижда се осигуряване на колективни предпазни средства – колонни климатици. Влиянието на температурата върху благосъстоянието на организма е огромно. Топлинните условия в работните помещения оказват значително влияние върху служителите и тяхната способност и желание да се справят с работните си задължения. Освен това, подходящият топлинен баланс поддържа здравето на дихателната и сърдечно-съдовата система, а също така определя нивото на енергия на човек. Топлинният комфорт в помещения, които не са нито прегрявани, нито охладени до прекалено ниски температури, намалява склонността на човек към болести, особено при инфекции на горните дихателни пътища. За съжаление, към момента в двете складови помещения на фирмата в Пловдив и Русе не може да се говори за наличие на топлинен комфорт и не може да се постигне топлинен баланс. Вътрешният работен микроклимат е неблагоприятен. Осигуряването и поддържането на оптимална работна температура в двата склада е изключително трудно и това води до неблагоприятни условия на труд за служителите ни. В тях няма изградена отоплителна инсталация или парно, което налага работниците да работят с връхни дрехи. Това освен че е неудобно, е и предпоставка за инциденти или наранявания. Опитахме да отопляваме помещенията с печки на дърва, но това водеше до задимяване, налагаше се да проветряваме и температурите падаха още повече. През зимния период се отчита повишаване на заболеваемостта от простудни заболявания на работниците, което е причина често да отсъстват от работа. Проблемът се проявява аналогично и през летните месеци, тъй като нямаме изградена климатизация в двата склада. През лятото температурите са високи, а работата при горещини доказано увеличава риска от инфаркт и инсулт, особено при по-възрастните работници. За да променим тази ситуация и осигурим оптимален благоприятен микроклимат и максимално добри условя на труд за нашите служители, се предвижда закупуване на 36 бр. колонни климатици с мощност 48000 BTU – 18 бр. за склада ни в Русе и 18 бр. за склада ни в Пловдив (по 9 бр. за всяка от двете палати). Складът в Русе представлява едно голямо помещение с площ от 2 280 м2, височина 6 м. и обем съответно 13 680 м3. Подът му е от бетон, стените са от тухла, покривът е ламаринен без термопанели. През зимата температурата е около 10 градуса, а лятото достига до 34-35 градуса. Складът в Пловдив се състои от две палати – едната с площ 1 080 м2, а втората с площ 1 150 м2. Височината и на двете е 6 м., т.е. обемът им е съответно 6 480 м3 и 6 900 м3. Подът е от бетон, стените са от ламарина, покривът също изцяло ламаринен, поради което зимата темопературите са ниски около 5-10 градуса, а пък лятото достигат над 35 градуса. Всичко това се потвърждава от направените замервания в двата склада. Броят и мощността на климатиците, които планираме да закупим по проекта, е съобразен с големите размери/обеми и броя на помещенията, които ще отопляват/охлаждат. Те ще осигуряват подходяща за работа температура, както през зимата, така и през лятото. Така трайно ще се подобрят условията на труд в двата склада и се очаква драстично да намалее заболеваемостта на работниците през зимата и да се намали до минимум риска за здравето на работници през лятото. Благодарение на тази мярка ще се подобри значително микроклимат в работните помещения, ще се даде възможност за поддържането му в оптимални граници и по този начин ще се подобри работната среда. ГЕНОМАКС ГРУП ЕООД се ангажира при избора на климатиците да вземе предвид съвременните изисквания за енергийно ефективно оборудване и да избере такива, които отговарят на най-високия енергиен клас, така че да насърчава положителното развитие в областта на политиката по околната среда и политиката по изменение на климата на ЕС. 331 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).