Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в НЕВРОКОП ПЕЙПЪР ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Основната цел на тази дейност е да се въведат нови „зелени“ модели на организация на работните процеси, насочени към подобряване на политиката на фирмата за опазване на околната среда и ресурсната ефективност, изграждане на екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
След извършване на прегледа на дейността и утвърждаване на предложеният план от мерки, се предвижда да се проведат информационни събития в предприятието, както и обучение сред служителите за т.нар. „зелено“ поведение на служителите, за новите мерки и ще бъдат представени идеи за екологосъобразно поведение.
По тази дейност целева група са всички служители на компанията - 35 лица. |
7 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността е насочена към осигуряване за заетите лица на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите.
Целта на тази дейност е да се запознаят заетите лица, включени в дейността с наличието на явлението "бърнаут", да се подпомогне откриването на проявите му и да се осъществи ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
С тази дейност се цели да бъдат преодолени нагласите, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа, емоционално отдръпване от колеги, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа.
В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които ще послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа.
Психологическата подкрепа ще бъде извършена от лица със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ и ще бъде под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието.
По време на семинарите/тренингите, участниците ще се запознаят както с реални примери за здравословни и нездравословни емоционални състояния, така и ще открият взаимовръзката между емоциите и поведението в личен план или на работното място.
Максималният брой участници при груповите занимания ще е до 10 лица в група.
По тази дейност целева група са всички служители на компанията - 35 лица. |
7 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.: Целта на тази дейност е да се осигурят по-висококачествени ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в предприятието.
Закупените по проекта ЛПС и специално работно облекло ще бъдат с по-висока защита от тези, които се използват до момента.
Съгласно оценката на професионалният риск, направена от СТМ, дейностите, които се изпълняват в НЕВРОКОП ПЕЙПЪР ЕООД са свързани със следните рискове:
- Нетоксичен прах
- Правостояща работна поза;
- Неблагоприятен микроклимат
- Механични опасности – удар
- Работа на открито
- Опасност от подхлъзване и падане при работа
- Мускулно-опорни травми при постоянна стояща работна поза
- Опасност от измокряне
- Опасност от премествани товари
- Опасност от удар на долни крайници
Чрез настоящия проект, НЕВРОКОП ПЕЙПЪР ЕООД цели да надгради минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, като затова е необходимо да се закупят лични предпазни средства и специалното работно облекло с по-високи характеристики за защита.
Използваните в момента в предприятието ЛПС и специално работно облекло отговарят на минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, но са с по-ниска защита и ще бъдат износени до планирания период на стартиране на проекта.
НЕВРОКОП ПЕЙПЪР ЕООД цели да се осъществи по-добро ниво на предпазване на работещите от минималните изисквания, поради което в тази дейност са заложени ЛПС и СРО с по-високи характеристики, спрямо нуждите на служителите.
Броят на ЛПС заложен в проекта е изготвен съгласно броя на заетите лица, съгласно списъка на ЛПС и специално работно облекло, съгласно срока на ползване/износване.
В рамките на проекта няма да бъдат закупувани резервни ЛПС и СРО.
Новите ЛПС и специално работно облекло ще бъдат с по-висока степен на защита, ще осигурят по-добър комфорт на работещите, което от своя страна ще запази добрата работоспособност на работещия.
В Приложение V е представена конкретна обосновка за всяко едно от личните предпазни средства и специално работно облекло, с посочени конкретни характеристики.
Чрез изпълнение на дейността ще се осигури по-добра защита на служителите, по-добри условия на труд, повишена мотивация и удовлетвореност.
Закупуването на нови, с по-висока защита ЛПС и СРО ще доведе до намаляване трудовите злополуки на работното място и до по-голяма удовлетвореност и безопасност на служителите.
Описаните в проекта ЛПС и СРО (панталон, зимно яке и обувки) са планирани по една бройка за съответните 32 служители (без административен персонл: счетоводител -1 лице и технически сътрудник - 2 лица), както следва:
- Водач мотокар - 2 лица
- Механик промишлено оборудване - 1 лице
- Обслужващ работник промишлено производство - 1 лице
- Пакетировач - 10 лица
- Портиер - 2 лица
- Товарач - 15 лица
- Чистач производствени помещения - 1 лице |
13 592.80
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, техно логични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността има за цел да подобри условията на труд в НЕВРОКОП ПЕЙПЪР ЕООД, в резултат на направени препоръки след оценка на риска на работните процеси в предприятието.
Предвиждат се следните мерки:
- защита от прах
- по-добра ергономия при работа
1. Закупуване на Комбинирана машина за почистване - 1 бр.
За подобряване условията на труд на персонала, който работи предимно в складовите и ремонтните помещения е необходимо да се осигури по-ефективно почистване на финия прах, който се генерира в складовите помещения. Фирмата се занимава с търговия на продукти от хартия тип тишу и ремонт на промишлени машини. НЕВРОКОП ПЕЙПЪР ЕООД разполага с три склада за продукция - тоалетни изделия от хартия и картон. Предвидената за закупуване Комбинирана машина за почистване ще се използва да се предотврати ръчното метене и миене на пода на остатъчният прах в складовите помещения. Към момента се извършва сухо почистване на пода, което не осигурява ефективно отстраняване на замърсяванията, а също е предпоставка праха да се разнася в работните помещения и да се вдишва от работещите. Праховите частици могат да бъдат опасни, ако се инхалират в продължителен период от време. Праховите частици могат да предизвикат възпаление на очите и дихателната система, и са риск за здравето. Последствията са дразнене или възпаление на горните дихателни пътища, повишена секреция на влага и дразнеща кашлица, бронхити и възпаления на бронхите и белодробната тъкан. За предотвратяване замърсяването на работната среда и работните места с прах, възниква необходимостта от редовно почиствано с ефективна машина за мокро почистване.
Защитата от прах ще бъде подсигурена за 32 лица от целевата група, както следва:
- Водач мотокар - 2 лица
- Механик промишлено оборудване - 1 лице
- Обслужващ работник промишлено производство - 1 лице
- Пакетировач - 10 лица
- Портиер - 2 лица
- Товарач - 15 лица
- Чистач производствени помещения - 1 лице
2. Закупуване на ергономични офис столове и бюра - 3 бр.
Биомеханичните фактори на работния процес, пораждащи пренапрежение на опорно-двигателния апарат при работещите в администрацията са предимно седяща работна поза, еднотипни работни движения и с голяма повторяемост. Идентифицирана е необходимост от стабилни и ергономични офис столове и бюра, които да позволяват на работещите с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза. Поради различните антропологични особености на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и са необходими столове и бюра с променящи се настройки. По-добрите възможности на столовете и бюрата за административния персонал ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система.
По-добра ергономия при работа ще бъде постигната за 3 лица - административен персонал:
- Счетоводител - 1 лице
- Технически сътрудник - 2 лица
Предвидените колективни предпазни средства ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на 35 служителя в НЕВРОКОП ПЕЙПЪР ЕООД. |
44 986.37
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на дейността е създаване на по-добри условия за почивка и хранене на служителите и работниците в НЕВРОКОП ПЕЙПЪР ЕООД.
Към момента в предприятието не са налични помещения за почивка и преобличане, като условията не предлагат нужния комфорт на служителите.
Заетите в предприятието (35 служители и работници) обикновено излизат на двора, където има разположена 2 стари пейки или на работните си места.
Служителите се хранят навън или на бюрата си. Липсва помещение за достигане на добри условия за почивка на служителите.
След направено запитване към тях, всички изявиха желание да бъде подсигурено място за почивка и преобличане, което да е достъпно от всички служители на предприятието. Към момента в сградите няма свободно помещение, което да се реорганизира за тази цел. Всички свободни помещения се използват за складиране на продукция. Поради тази причина стигнахме до идеята за осигуряване на изцяло ново пространство за почивка, което да се позиционира в двора на предприятието и да бъде достъпно за вскички служители.
Закупуването на контейнер за тази цел е подходящо, тъй като на територията на предприятието няма свободно помещение, което да се обособи за тази цел.
Мобилния контейнер ще изпълнява ролята на:
- Помещение/място за краткотраен отдих;
- Помещение за преобличане.
Размерите на контейнера са съобразени с броя на лицата, които ще го ползват, а именно 35 заети лица в НЕВРОКОП ПЕЙПЪР ЕООД.
Той ще бъде разделен на 2 помещения, като едното ще се използва за почивка, а второто за преобличане.
Изпълнението на дейността включва и закупуването на следното оборудване:
- 1 бр. контейнер с 2 помещения.
Целевата група обхваната от тази дейност са всички 35 заети лица в НЕВРОКОП ПЕЙПЪР ЕООД. |
8 275.00
|
0.00
|