Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

TIKI - TEMENUGA CHRISTOVA ET is a trading company in Stara Zagora. At the moment 33 people work in the enterprise.
The management of the company is aware of the importance of the human factor in the work process and therefore strives to continuously improve the working conditions of its employees. It is aware that this will increase their work ability and motivation for work, which in turn will have a direct impact on both the company's financial results and employee remuneration.
According to the current project, the applicant plans to carry out activities that will improve the work process and employee satisfaction by improving working conditions, health care and ensuring a favorable working environment in the company. Through the implementation of the activities, the aim is to ensure a normal work process for its employees, good physical parameters, a well-adjusted working environment to the needs of the workers and their adaptation to changes in the working environment.
Social benefits are extremely important for the persons employed in the enterprise, the provision of such by the employer brings additional added value for the workers, which in turn leads to the improvement of the quality of work processes, as well as maintaining their good health in the performance of their work obligations. Additionally, through the implementation of the activities set out in the current project proposal, the company and its employees will be able to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models.
All this, in turn, will increase the motivation of employees, increase their productivity and solve some of their problems related to the workplace. The management of the company is convinced that the staff is the most important resource for the development of any company and strives to ensure maximum satisfaction among its employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. „Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда. Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък. Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. 6 600.00 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства: 1. Закупуване на 10 бр. климатици за производствения цех, собственост на дружеството-кандидат. Към настоящия момент, отоплението през зимата и охлаждането през летния период се осъществява чрез климатици, които вече са амортизирани и често се налага да бъдат ремонтирани. През времето, което е нужно за да се отстранят повредите, няма други уреди, които да могат да отопляват или охлаждат. Също така, след дългогодишна употреба филтрите на климатиците се замърсяват осезаемо и колкото и да се почистват, остават предпоставка за замърсяване на въздуха, който се вдишва, както и предпоставка за развитие на различни видове алергии. Със закупуването на нови климатици ще се подобри цялостно микроклимата в предприятието, за всички служители; ще се повиши качеството на въздуха. Необходими за предприятието са 10 броя климатици тип сплит - по едно външно и едно вътрешно тяло, които ще се монтират във всички помещения - офиси, стая за почивка и хранене Целевата групаса всички 33 служители в предприятието. 2. Осигуряване на ергономия на работа, чрез закупуване на 9 бр. ергономичен стол и бюро. Закупуване на ергономични столове и бюра: Дружесвтото получи оферта за офис обзавеждане и реши да инвестира в подобряване на ергономичната среда. Ергономията на работното място е наука, която изучава и разработва стандарти и насоки, за да осигури на професионалистите безопасна и здравословна среда. Описани са общо 9 работни места на служители във фирмата, характеризиращи се със продължително статично натоварване в характерната работна поза с произтичащите от това професионални заболявания. Фирмата разполага с офис столове, които са с характер по-скоро на посетителски. Необходимо е съвременно решаване на проблема, тъй като вече се предлагат мултифункционални столове с индивидуални настройки на позицията на седалката и облегалката и подходящите материали за тях. Изобилието на различни предложения на пазара и за останалите елементи – подлакътници, колела с пет-точково позициониране, дишащи материали, надеждност на механизмите за позициониране, позволяват намирането на най-съвременно ергономично и физиологично решение. Целевата група, за която е предвидено осигуряването на ергономия на работа е съобразена със спецификата на длъжността: Търговски сътрудник - 2бр., Продавач интернет търговия - 5 бр., Специалист контролни функции - 1 бр., Специалист маркетинг и реклама - 1 бр. 34 089.63 0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване кухненско оборудване. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва: : Инвестициите в качеството на труда водят до по-добро икономическо благоденствие на тези, които са ги реализирали. необходимостта от подобряване на условията на труд поражда загриженост както по хуманитарни, така и по икономически съображения. Работната среда е един от най-важните фактори за качеството на свършената работа. За всеки е по-приятно да изпълнява служебните си задължения в креативна, позитивна, ергономична среда със средства на труда, отговарящи и дори надхвърлящи технологичните му способности. Поради тази причина дружеството взе решение да закупи следните придобивки.Хладилник - 1бр. Микровълнова фурна-1 бр. кафеавтомат-1бр. тостер-1бр. ел. кана-1бр., телевизор-1 бр. аудиосистема - 1 бр. Уредите ще се изпозлват с цел осигуряване на социалните придобивки на работещите. Оборудването на помещението с ел. уреди е необходимо за да може по време на обедната почивка работещите да си приготвят храна и напитки и да се хранят съобразно рационалните и хигиенни норми. Избраната социална придобивка за работниците е предоставяне на социална услуга - помещение за рехабилитация и/или спорт. Помещенията за рехабилитация и/или спорт са чудесно средство, с което да се подпомогнат служителите и да постигнат здравословен баланс между професионалния и личния живот. Създаването на съответната придобивка ще бъде от една страна осигуряване на удобство за служителите на фирмата, от друга – ще способства за засилване чувството за принадлежност към организацията и мотивацията за работа. От трета страна ръководството на организацията ще засвидетелства ангажираност към нуждите на работещите във фирмата, както и ще покаже намерения за създаване на добри и позитивни условия на труд. За целта ще се закупят следните видове спортни съоръжения: Ходещи пътеки - 5 бр.Поради голямата натовареност на целевата група спортните уреди ще спомогнат за разнообразяване на трудовата дейност , отморяване от тежкия физически труд, раздвижване на крайниците от принудителната работна поза ,раздвижване от постоянната стояща поза. За целевата група ще спомогне до оздравяване на опорно двигателната система, раздвижване на крайниците. Фитнес съоръженията ще спомогнат за облекчаване на нервно- психичното напрежение и намаляване стреса от трудовото натоварване .Ще се подобрят факторите на работната среда и трудовия процес. 7 891.90 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).