Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Ekobulhart EOOD is a company, located in Glavinitsa village, Pazardzhik municipality that specializes in collecting, transporting, treating, temporarily storing, and transferring packaging waste for recovery. The employer has proposed a project to significantly improve the working conditions for their employees. This will result in a reduction in work accidents, lost days due to occupational diseases or injuries, and labour costs. The project includes adopting sustainable "green" work practices, introducing "green" models and maps for individual workplaces, motivating employees towards more ecological thinking and sustainability. These changes will improve the working environment and protection by providing high-quality collective personal and protective equipment (PPE) and special work clothing (SWC). The new LPS and SWC will have upgraded technical characteristics that provide a higher degree of protection, resistance, and safety, while meeting the requirements of Ordinance No. 3 of April 19, 2001. To improve the professional and health condition of the project employees, collective protective equipment, such as ergonomic chairs, will be purchased in accordance with the established program for minimizing risks in the company. The project also includes social benefits such as the purchase of equipment for outdoor recreation areas, where workers can take short breaks in a pleasant and healthy environment. This will create a balance in their work schedule that will positively affect their satisfaction and productivity.
The project will be implemented for a period of 12 months and is aimed at all 97 employees of Ekobulhart EOOD. Its total value is BGN 63 177,37  and the requested percentage of Financial Assistance is 80%.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: За да се трансформира едно предприятие в екологосъобразно, то трябва непрекъснато да инвестира в обучението на своя персонал, да създава култура, която цени иновациите и насърчаване прилагането на „зелени“ практики. Степента, до която предприятията могат да се считат за "зелени", зависи от това доколко екологизират своите продукти, производствени процеси и работни места. В този контекст, в Дейност 1 са включени следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. инструктиране на персонала за въвеждането на съответните промени. Въз основа на анализ на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност ще бъдат разработени „зелени“ модели за организация на труда и „зелени“ карти, съобразени с конкретните работни места. Всички служители и работещи в предприятието ще бъдат инструктирани как да прилагат тези модели и практики. Ръководството на предприятието ще получи разработен план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси. Целевата група включва всички 97 заети лица. 19 400.00 19 400.00
Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“: Дейността има за цел подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез осигуряване на още по-безопасни и здравословни условия на труд. Тя има принос за постигане на общата цел на проекта и с постигане на втората му специфична цел. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са в съответствие със Списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или СРО, утвърден въз основа на извършената оценка на риска, като съответстват на точния брой на заетите по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани съгласно срока за износване в рамките на периода на изпълнение на проекта. Целева група по тази дейност са всички 92 работници и служители, чиито длъжности са включени в горепосочения Списък. Необходимостта от подмяна и закупуване на нови ЛПС и/или СРО с по-висока степен на защита произтича от желанието на работодателя да реализира още по-добро ниво на защита за работниците, като им осигури по-безопасни и здравословни условия на труд, по-голяма сигурност и удобство при носене. Новите ЛПС и СРО ще бъдат с по-добри технически характеристики от предишните и ще отговарят на по-високи или и допълнителни стандарти. Тези подобрения в защитата допълнително ще намалят риска от злополуки и наранявания на работниците, гарантирайки тяхната безопасност и здраве. В рамките на проекта Екобулхарт ЕООД планира да закупи следните ЛПС и СРО, които превъзхождат използваните до сега, както следва: Защитни ръкавици – 756 чифта (1 чифт на месец за 60 работници). Предложеният нов модел е от по-здраво и устойчиво на разкъсване текстурирано полиестерно трико, което е с по-висока - 2-ра степен на защита и съответно предпазва по-надеждно ръцете от механични въздействия и травматизъм; Студозащитни ръкавици – 156 чифта (1 чифт на месец за 26 работници). Новите зимни ръкавици осигуряват по-надеждна термозащита, по-добра стабилност при работа и удобство при носене; Светлоотразителна жилетка – 26 бр., отговаря на стандарт EN 20471 и освен хоризонтални сигнални ленти има допълнителни вертикални, което повишава степента на видимост и е предпоставка за допълнително намаляване на риска от сблъсък с транспортно средство. На работните площадки има интензивен трафик на подемни машини и тежкотоварни автомобили и повишената видимост на работещите е от изключително значение за тяхната безопасност и живот. Маска прахозащитна – 204 бр. (1 брой на месец за 17 работници), подходяща за дейности по сортиране и почиствания от отпадъци и отговаря на стандарт EN 149. Наличието на активен въглен с клапан в новите маски осигурява още по-надеждна защита на дихателните пътища както от прах и биологични агенти, така и от неприятни миризми, бактерии, вируси, плесени, мухъл, полени, сажди, заваръчни газове и др.; Комплект лятно работно облекло (полугащеризон и яке) – 80 бр. Платът на летния работен костюм ще е от 100% памук с високо качество и с тегло на плата 240 гр./м2, което го прави по-здрав и устойчив на външни механични и топлинни въздействия и осигуряващ по-сигурна защита от химични и биологични агенти. Работният костюм е със светлоотразителни ленти по ръкавите, раменете и крачолите, с което осигурява по-висока видимост и безопасност при придвижване. Комплект зимно работно облекло (полугащеризон и яке) – 80 бр. Предложеният зимен работен костюм, е ватиран, изработен от хидрофобиран висококачествен плат 100 % памук, с по-високо тегло на материята - 240 гр./м2, срещу 200 гр./м2 на предишния, което го прави по-устойчив на външни въздействия от използвания до момента. През зимата той ще осигури на работещите по-сигурна защита от механични въздействия, химични и биологични агенти. Костюмът е с повече светлоотразителни елементи - по джобове и ръкави на якето и по крачолите на гащеризона, което допълнително ще доведе до по-добра видимост и респ. безопасност при придвижване на работещите. 29 971.13 12 646.33
Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд.“: Настоящата дейност е обусловена от извършената оценка на риска, въз основа на която е разработена Програма за превенция на професионалния риск в Екобулхарт ЕООД. Една от установените опасности, свързани с организацията на работния процес, произтича от въздействието на ергономични и вредни фактори върху служители, работещи продължително време в принудително седнало работно положение - на бюро, пред видеодисплей и др. Липсата на движение и продължителното седене в една и съща поза водят до забавяне на кръвообращението, дискомфорт, умора и да увеличи риска от хронични заболявания. За да се намали негативното въздействие на фактори, свързани с организацията на труда - принудителна работна поза и ергономия, е важно да се намали натоварването на опорно-двигателния апарат и да се подобри комфортът по време на работа. Използваните в момента столове са морално остарели с проявени дефекти от физическо остаряване и не осигуряват нужният оптимален комфорт и подвижност за продължителна монотонна работа. В рамките на проекта се предвижда да бъдат закупени 14 ергономични стола за служителите в производството и администрацията на Екобулхарт ЕООД, които работят в принудително седнало положение по 8 часа на ден, на следните длъжности: Гл. счетоводител, Еколог (2-ма служители), Кантарджия, Машинен оператор-зала, Мениджър покупки продажби (2-ма служители), Специалист ТРЗ, Счетоводител (2-ма служители), Лаборант (3-ма служители) и Управител. Ергономичните столове са в съответствие с изискванията, посочени в чл. 5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./, а именно: - работният стол да е стабилен и да позволява на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза; - седалката да се регулира на височина; - облегалката на стола да се регулира на височина и наклон; - да има възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето, работещо с видеодисплей. Така ще се подобрят условията на труд, ще се намали и/или елиминира изцяло рискът от възможни заболявания на опорно-двигателната система и ще се постигне по-висока производителност при по-добър работен комфорт. Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената последователност: • Избор на изпълнител (2 м.) • Закупуване и доставка на ергономичните столове (2 -3 м.) 5 710.74 5 586.00
Дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите - оборудване на места за отдих на открито в предприятието": Изпълнението на настоящата дейност е свързано с подобряване на работната среда и превръщането на Екобулхарт ЕООД в добро и предпочитано място за работа, което освен добри и безопасни условия на труд, осигурява на заетите лица и такива социални придобивки, които имат положително въздействие върху качеството на работа, производителността на труда и конкурентоспособността на фирмата. От една страна, те ще повишат удовлетворението на заетите в рамките на трудовия процес, а от друга, това е израз на осъзнатата социална отговорност от страна на работодателя. В рамките на проекта се предвижда осигуряване на социални придобивки, в съответствие с предложенията на Службата по трудова медицина и действащата „Програмата за предотвратяване на професионалния риск в Екобулхарт ЕООД“, а именно оборудвани с градински пейки (5 бр.) на места за отдих на открито. Целева група по тази дейност са всички 97 лица, работещи в Екобулхарт ЕООД В момента работниците се нуждаят от подходящи зони за кратки почивки на открито в непосредствена близост до работните си места. Липсата на такива обособени пространства ги лишава от възможността за пълен релакс. Въпреки че има достатъчно открити площи на територията на предприятието, съществува недостиг на места за сядане. Работниците са принудени да седят по бордюрите и тревните площи. Тази практика е не само неприемлива, но и опасна поради наличието на интензивен трафик от транспортна техника на цялата територия на предприятието за оползотворяване на отпадъци от опаковки. За решаването на този проблем проектът предвижда закупуването на 5 градински пейки с облегалки за обособяване на места за отдих на открито. Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената последователност: • Избор на изпълнител (2 м.) • Доставка на оборудването - градински пейки (2-3 м). 2 352.10 2 295.00
Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“ - продължение: Работни обувки с устойчиво на пробождане ходило и метално бомбе /летни и зимни/ – по 88 чифта за сезон. Новите обувки отговарят на стандарт EN ISO 20345 и категория S3 (за разлика от старите S1 P) - т.е. включва всички характеристики на категория S1P + S2 (устойчивост на проникване и поглъщане на вода). По този начин на работещите се гарантира по-сигурна защита на долните крайници, не само от пробождане/премазване, но и защита от проникване на вода и евентуално измръзване през зимата; Зимна шапка – 80 бр. Новата зимна шапка осигурява по-добра термозащита на главата, ушите и врата при ниски температури. Шапка памучна с козирка, лятна – 80 бр. Новата лятна шапка осигурява по-добра вентилация на главата, има по-висока устойчивост на износване и е по-стабилна, тъй като има възможност за регулиране. Дъждобран – 15 бр. Новият продукт надгражда закупения преди това по отношение на здравина и издръжливост на полиамидната тъкан, която е наслоена с омекотен поливинилхлорид. Подобрена е защитата както към неблагоприятни климатични въздействия (дъжд), така и към леки механични въздействия и нечистотии. Допълнително предимство на новия дъждобран е, че може да се пере на ръка, като така се осигуряват по-здравословни и хигиенични условия на труд. Предпазна каска – 4 бр. Новият модел каска е с по-надеждно шестточково закрепване, в сравнение със старото четириточково, абсорбираща лента за пот, вентилирана и с винт за регулиране на размера, за да осигурява по-стабилно закрепване и по-надеждна защита на главата от удар от падащи предмети; Диелектрични ръкавици – 4 бр. Новите ръкавици ще бъдат с включени изпитвания. Периодичните лабораторни изпитвания (през 6 мес.) на ръкавиците в акредитирана лаборатория ще потвърждават валидността на заявената от производителя защита срещу токов удар и те ще могат безопасно да се използват за защита срещу токов удар, без да е необходимо закупуване на нови. Диелектрични боти – 4 бр. Новите боти ще бъдат с включени изпитвания. Периодичните лабораторни изпитвания (през 36 мес.) на ботите в акредитирана лаборатория ще потвърждават валидността на заявената от производителя защита срещу токов удар и те ще могат безопасно да се използват по предназначение, без да е необходимо закупуване на нови. Предпазни очила от закрит тип – 4 бр., в допълнение към общите изисквания на стандарт ЕN 166-1F към ЛПС за защита на очите, новите предпазни очила отговарят и на изискванията на стандарт ЕN 170 за нива на защита и коефициент на пропускане на филтри за защита срещу ултравиолетово излъчване, с лещи: 2С-1,2 U 1 F и CE. Те позволяват стерилизация, което ги прави по-здравословни и безопасни за употреба и осигуряват по-добра защита на очите, особено за работещите, които носят диоптрични очила, защото са съвместими с тях; Водозащитен костюм – 16 бр. Новият водозащитен костюм е по-износоустойчив и ще осигурява по-добра защита от вода - до 3000 мм воден стълб; Ватирано яке – 12 бр. Новото яке е изработено от по-издръжлив материал Softshell – 100% полиестер 150D mechanical stretch + TPU, 240 гр./м² и предоставя по-висока термозащита, устойчивост на влага и вятър и така гарантира по-здравословни и безопасни условия на труд; Термичен елек – 12 бр. Новият елек е с по-висока устойчивост на триене, разкъсване, водоустойчивост и водонепропускливост и ще осигури по-добра защита от неблагоприятни атмосферни условия на служителите, които го носят. Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената логическа последователност: • Избор на изпълнител (2 – 3 м) • Доставка и подписване на ППП (4 м и 8 м). • Поетапно раздаване на ЛПС и СРО на заетите лица. (5 до 12 м. вкл.) 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).