Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Globalization, introduction of new technologies, closure of non-ecological productions, pandemics, climate transitions, etc., necessitates restructuring of the economy and confronts enterprises with a number of challenges. According to the adopted EU strategic framework for health and safety at work for the period 2021-2027, it is necessary to manage the changes in the new world of work caused by the green, digital and demographic transitions.
This requires adaptation of the working environment at "KARO TRADING" OOD. Solving them requires the introduction of new models of work organization, the introduction of measures to raise the performance of professional duties to a new level and the involvement of every member of the company's team. The challenges of crises and pandemics have shown that it is necessary to build an overall ecological ("green") company culture. The current project proposal is aimed precisely at meeting the new challenges related to the implementation of the transition to a climate neutral economy and the changing models of work in "KARO TRADING" OOD.
The goals set in the project will be realized through the implementation of the following activities:
Activity 1: Development and implementation of "green" models of work organization in
"KARO TRADING" OOD;
Activity 2: Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing;
Activity 3: Provision of collective protective measures related to improving working conditions;
Activity 4: Provision of social benefits for the workers, including equipping places for eating, recreation and rest with changing rooms in the enterprise.
The project activities will achieve sustainable working conditions for all workers by helping to reduce health risks in the workplace and to improve occupational health and safety standards.
  All activities will comply with the principles of visibility, transparency and communication.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организацията на труд в "КАРО ТРЕЙДИНГ" ООД : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, за намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността включва: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места. Новите „зелени“ модели ще се изразяват във въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите. С реализиране на дейността ще се въведат екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития. Изпълнението ще е поетапно и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процесии управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 8 200.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: В рамките на дейността кандидатът ще закупи и осигури ЛПС и специално работно облекло за лицата от целевата група по проекта, работещи в базите в град Искър и град Козлодуй.Планираните за закупуване ЛПС и специално работно облекло са определени на база извършената оценка на риска. В оценката на риска на "КАРО ТРЕЙДИНГ" ООДса идентифицирани различни по вид опасности, които не могат за бъдат отстранени или ефективно овладени без употребата на лични предпазни средства и които създават различни по вид и степен рискове. Идентифицираните опасности действат с честота на експозицията от 1/3 от работното време за управленския и административни персонал и през цялото работно време за работещите на строителните обекти и в строителните бази. Вероятността за настъпване на вреда е определена като напълно възможна. Последиците варират от малки до значителни. Препоръчва се закупуване на работно облекло и ЛПС€ В предприятието е съставен и утвърден списък на работните места, професиите, видовете работа, за които се използват лични предпазни средства."КАРО ТРЕЙДИНГ" ООД цели надграждане на съществуващите ЛПС с по-модерни и осигуряващи по-висока защита от тези, които се използват текущо. Наличните в дружеството ЛПС покриват само законовите минимални изисквания за безопасност, но не ги надграждат. Въведеното към момента работно облекло не осигурява комфорт и сигурност сред работещите, поради не достатъчно качествени материали, кройки и ергономичност. Към това се добавя високият праг вредно въздействие - прах, токсични вещества, химични агенти, възможност за разкъсване и срязване на плата, което оказва особено агресивно въздействие върху тъканите на облеклото. Планираното за закупуване специално работно облекло Ватиран работен костюм - зимен и работен костюм - яке и полугащеризон, ще бъде по-модерно, по-качествено, по-удобно, с повишена защита, ще осигурява профилактика при проеохлаждащ микроклимат. Ще бъде закупено работно облекло от естествени материали и материи, топло – и студоустойчиво, прахо-водо-киселиннозащитно. Планираните за закупуване защитни работни костюми са със свободна кройка, подсилени рамене и колене, осигуряват защита от химични, биологични агенти, механични въздействия, експозиция на прах. Те ще осигурят необходимата сигурност и комфорт сред работещите. Предвидени са множество джобове с цел прибиране на различни инструменти, телефон, отделение за химикалки, и лични вещи. Най-узвимите места от протриване - лакти и колене, са подсилени с допълнителни платки. С цел постигане на по-голяма безопасност на лицата от целевата група и въз основа на предписанията, дадени в оценката на риска, относно ЛПС, по проекта ще се закупят нови по-съвременни и по- ефикасни предпазни средства. Те ще осигуряват комфорт и ще бъдат по-ергономични и с подобрен анатомичен дизайн, с повишена степен на защита, ще съдействат за намаляване натрупването на умора. Планираните за закупуване работни обувки - зимни и летни, са с бомбе и пластина и противопробивно и противохлъзгащи подметки са от естествена кожа; устойчиви на износване, дишащи, абсорбиращи влага. - Каските, които ще се закупят по проекта са защитни и вентилирани с къса козирка. За работа при температури до - 30⁰C; МАТЕРИАЛ: ABS (Акрилонитрил-Бутадиен-Стирен), Околожка: текстил, Закрепване: четириточково с винтов механизъм за регулиране на размера, със стъклени фибри, температуроустойчиви, с дълъг срок на годност, ергономични, с модерен дизайн. ЛПС, които ще се закупят по проекта надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда на заетите лица в предприятието с цел максимална защита и опазване здравето на работещите. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица в базите на кандидата, по длъжности, които ползват средствата за защита. Планирането им е съобразено със срока за износване за периода на изпълнение на проекта. 23 903.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд: Дейността включва закупуване на КПС с цел обезопасяването на съществуващи обекти за повишаване на здравето и безопасността на работещите. Необходимостта от такива защитни средства, произлиза от оценката на риска за обекти за изграждане на водопроводи и водопроводни мрежи, в която са идентифицирани: - Риск от срутване на изкопани земни маси: При изпълнение на дълбоки линейни изкопи за изграждане на инфраструктурни проводи, укрепването на изкопите е неразделна част. Закупуване на системи за укрепване е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица. Фактическото състояние на системите за укрепване в момента е задоволително, но са недостатъчно на брой и отчасти амортизирани, което налага необходимостта от закупуване на нови такива. Към настоящия момент фирмата разполага с по-стари модели боксове за укрепване. За големи и по дълбоки изкопи, изискващи укрепване на дълбочина до и над 4 м съоръженията се взимат под наем. Към момента на кандидатстване дружеството е осигурило строителна мрежа, с която се ограждат временно обектите, на които се работи. Недостатъкът на този тип защитни ограждения произлиза от това, че мрежата лесно може да се премести и да се наруши целостта й. С проекта това колективно защитно средство ще се надгради като се закупи нов клас временни ограждения, състоящо се от плътни поцинковани платна. Размера на всеки панел е 2345*2025*42 мм. Панелите се сглобяват здраво с готови бетонови основи, защитни клеми, подпори и кол за фиксиране на основата. Това е плътна ограда, която ще осигури много по-голяма видимост от преминаващите коли и пешеходци, които ще забелязват много по-отрано участъка в ремонт и ще могат да предприемат нужните действия, което ще допринесе за опазването на човешки животи и предотвратяване на трудови злополуки. С предвидените за закупуване в проектното предложение 359 бр. платна ще се осигури заграждение в размер на 725 л.м, с което ще се улесни и организацията на работа имайки в предвид, че са лесно подвижни и много по-бързо ще могат да се инсталират и съответно премахнат от дадения участък. С новите обезопасителни колективни средства ще може да се обезопаси едновременно целия обекта, в който се извършват строителни дейности. Така освен, че се гарантира оптимална защита се предотвратяват рискове и се облекчава физическия труд за сглобяване и разглобяване на обезопасителните елементи. 52 752.65 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително и оборудване на места за хранене, места за отдих и почивка със съблекални в предприятието: За реализиране на дейността ще се закупят контейнери за двете бази и за строителните обекти, които ще се оборудват и обзаведат, съгласно предназначението си. В момента работещите в двете бази на дружеството и на строителните обекти в региона нямат обособено помещение за хранене и краткотраен отдих. Обикновено това се реализира на открито или в обедната почивка работещите отиват до близките заведения за хранене или, когато това е възможно до домовете си. Това ги натоварва физически и психически, защото имат недостатъчно време за пълноценно хранене и отдих. За преодоляване на тези проблеми по проекта се предвижда да се осигурят социални придобивки за работещите. Целта е да се създадат условия за почивка, защото дейността на заетите изисква физическо натоварване и полагане на допълнителни усилия във времето предвидено за почивка не благоприятства тяхното здраве, а води и до стрес от това да не закъснеят и нарушат трудовата дисциплина. Ще се обособят следните места: - Място за краткотраен отдих за работещите – 4 броя контейнери с две помещения: по един в базите в град Искър и град Козлодуй и по един на строителните обекти в региона към двете бази. - Характеристики на един контейнерите: размери 240/600/240 см; две помещения с един вход; метална конструкция; стени – термопанел 40 мм; таван – поцинкована ламарина, минерална вата 40 мм, вътрешна облицовка ПВЦ ламперия; под – метална скара, хидрофобен шперплат; ламиниран паркет; Врата – алуминиева; прозорци ПВЦ. - Всеки контейнер ще се оборудва с метални шкафове – 5 бр. единични и 5 бр. двойни, като в еидн от контейнерите ще има 6 бр., и с по един метален шкаф – аптека. Предвидени са по 2 бр. закачалки, по 3 бр. пейки и по 2 бр. кошчета. - Място за хранене на работещите: 4 броя контейнери с едно помещения: по един в базите в град Искър и град Козлодуй и по един на строителните обекти в региона към двете бази. - Характеристики на един контейнерите: размери 240/600/240 см; две помещения с един вход; метална конструкция; стени – термопанел 40 мм; таван – поцинкована ламарина, минерална вата 40 мм, вътрешна облицовка ПВЦ ламперия; под – метална скара, хидрофобен шперплат; ламиниран паркет; Врата – алуминиева; прозорци ПВЦ. - Всеки контейнер ще се оборудва с кухненски шкафове – по 4 бр. долни и по 2 бр. горни кухненски шкафове; Кухненска маса 160/80/74 см, моблина сгъваема, с плот от кехлибарен дъб – по 4 бр.; трапезни столове - общо 41 бр.; микровълнова фурна – по 1 бр. 111 935.56 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).