Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 078 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

"AQ ELECTRIC" AD specializes in the design and production of electrical panels for the control and management of machines and equipment and those for managing automated processes in the automotive, train, medical, and shipping industries. The company is an employer of over 1000 persons, of which 328 employed persons are the target group of the present project.

The overall goal of the project is:
To support the persons employed at "AQ ELECTRIC" AD through preventive actions, including the provision of opportunities for qualification, retraining and acquisition of new, specific skills in order to adapt them to the modern requirements of the employer resulting from the transition to a circular economy,the green transition and the related need to increase the adequacy and skills of employees according to the current needs of the enterprise, creating prerequisites for sustainable employment and providing better jobs.

In order to achieve the general goal, the following activities are planned for implementation: 
Activity 1: Provision of training for the acquisition or improvement of the professional qualification /not higher than the third qualification degree/ to persons from the target groups, according to the individual characteristics of the person and the specifics of the workplace.

Activity 2: Specific trainings related to the workplace, incl. for the acquisition of specific digital skills, training for management personnel to upgrade business skills, aimed incl. to the circular economy and the green transition, the introduction of low-carbon, resource-efficient and waste-free processes and technologies, etc.

Activity 3: Employment of persons trained in the project after successful completion of their participation in training (sustainability of the project) 
Activities related to the organization and management of the project, visibility, transparency and communication and the expected results of their implementation will also be implemented.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /част 1 на дейността/: Цел на дейността е предоставянето на професионални обучения на общо 163 з.л.в АК Електрик АД (АКЕ) за придобиване на част от професия в съответствие с потребностите и спецификите на дейността на АКЕ,индивидуалните характеристики на заетите лица,целева група на дейността и спецификата на работните им места.Проектната дейност е пряко свързана с и допринася за постигането на СЦ1 и на общата проектна цел и обхваща предоставянето на професионални обучения в съответствие с изискванията на ЗПОО. Динамичните промени в технологиите, производствата и глобалните тенденции, свързани с преход към кръгова икономика и зелен преход, както и целите за непрекъснато оптимизиране на производствените и бизнес процеси и тяхната ефективност, налагат непрекъснато осъвременяване на знанията и уменията на заетите в предприятието лица. Основната дейност на АКЕ е свързана с проектиране и производство на ел.табла за контрол и управление и в производството на сложни машини и апарати за управление на автоматизирани процеси във високотехнологични индустрии.Дейността се характеризира с голяма динамика на навлизане на нови технологии на производство,с необходимост от адаптиране към и стриктно съобразяване с непрекъснато нарастващите изисквания, налагани от страна на клиентите на фирмата и необходимостта от спазване на високи стандарти за качество, както и от необходимостта за адаптиране към новите и динамично навлизащи тенденции,свързани прехода към кръгова икономика посредством въвеждане на кръгови модели за използване на ресурсите и внедряване на неутрални по отношение на климата методи и технологии за производство, както и със зеления преход,свързан с динамичното налагане на промени в производството и дейностите в предприятието, насочени към намаляване на вредното въздействие върху околната среда/за ограничаване на въглеродните емисии и постигането на положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност. Производственият процес в АКЕ изисква висококачествена обработка на метални детайли и конструкции, използвани в изграждането на произвежданите от него продукти.Прецизното производство на компоненти чрез струговане и фрезоване е от ключово значение за осигуряване на високо качество и целева функционалност на крайните изделия.Поради динамичното развитие на технологиите и нарастващите потребности на АКЕ за производствена ефективност, се наблюдава повишена необходимост от добре обучени кадри, които да боравят с конвенционални и компютърно управляеми стругови и фрезови машини.Заетите в предприятието лица на длъжност Машинен оператор са отговорни за изпълнението на основни механични обработки, но голяма част от тях нямат формално професионално образование по специалността и разчитат основно на практически опит.Лицата на длъжност фрезист,от своя страна,работят с металорежещи машини, но в голямата си част имат потребност от допълнителна квалификация в областта на прецизните обработки и работа със специализирани инструменти. Настройчиците на металообработващи машини с ЦУ работят с високотехнологично оборудване, което изисква специфични знания по програмиране и настройка на машините, но за част от заетите в АКЕ на тази длъжност лица се идентифицира нужда от съществено надграждане на компетенциите за оптимална работа с новите машини.Изложеното налага част от заетите в предприятието-кандидат лица на длъжности Машинен оператор,Фрезист и Настройчик на металообработващи машини с ЦУ да преминат обучение за придобиване на професионална квалификация за част от професия по 1ва квалификационна степен (КС) –професия „Стругар“с код 521100,Специалност „Стругарство“ с код 5211001, което ще направи възможно тези з.л. да придобият съответните задълбочени познания и развити умения, свързани с изпълнение на трудовите им задължения, присъщи за спецификата на заеманите от тях длъжности и на работното място, както и да притежават съответните удостоверения за професионална квалификация (ПК), в съответствие с необходимостта на работодателя и в унисон с дейността му. 154 465.80 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 1 на дейността/: Целта на дейността е предоставяне на специфични обучения на общо 177 з.л.в АКЕ, свързани с работното място,в т.ч. насочени към персонала, вкл. управленския за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси. Проектната дейност е пряко свързана с и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността са обхванати 2 специфични обучения (СО),които включват придобиване на знания и умения,пряко приложими към длъжността на изложените ЦГ,формирани от заети в АКЕ лица,и които СО попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. I.СО:„Придобиване на умения за усъвършенстване на работните процеси и технологии в производството в АК Електрик АД, с оглед постигане на целите на кръговата икономика, зеления преход и ресурсната ефективност“ 1.Модули и съдържание/теми: Модул1:Ресурсна ефективност и кръговост на производството в АК Електрик АД. Съдържание/теми: - Въведение в темата, запознаване с основни термини - Добавена стойност, Загуби (излишъци, преразход на ресурси), Ресурсна ефективност, Кръгова икономика; - Основни принципи на ресурсно ефективното производство и кръговата икономика. Модул: 2: Структурирана работна инструкция.Съдържание/теми: -Описание на работен процес - работна (технологична) инструкция. Структура на работната инструкция; -Работната инструкция - необходим инструмент за коректно и ресурсно ефективно изпълнение на процеса; -Как да "разбием" работния процес на стъпки и елементи; -Дефиниране на участниците в новия ресурсно ефективен и зелен модел на работа -Практика: Разработване на структурирана работна инструкция на следните процеси в „АК Електрик“ АД: Механичен и електрически монтаж на електрически табла за управление и контрол и електрически табла за съхранение на електрическа енергия; Производство на машини и автоматизирано оборудване, специализирани в разработката на решения за хранителната индустрия; Производството на сложни детайли чрез лазерно рязане и гравиране със CNC лазер машини, CNC щанцови машини и CNC машини за огъване; Производството на сложни детайли чрез ръчно и роботозаваряване. Модул: 3 Измерване и анализ на текущото състояние на работните процеси. Съдържание/теми: -Работната инструкция като инструмент за подобрение на работния процес в „АК ЕЛЕКТРИК АД в съответствие с целите за кръгова икономика, зелен преход и ресурсна ефективност и за въвеждане на нови сътрудници в него -Анализ на стъпките от работните инструкции в работните процеси в „АК ЕЛЕКТРИК“ АД, изброени в Модул 2 -Измерване на циклово време (и на отделните стъпки от процеса) - практика в цеха на изброените в модул 2 работни места Модул 4: Методи за подобрения и намаляване на негативното влияние на човешкия фактор върху околната среда. Съдържание/теми: -Идентифициране на загуби и добавящи стойност елементи в работните процеси в „АК Електрик“ АД, изброени в модул 2 – анализ; -Методи за подобрение и намаляване на загубите - увеличаване нивото на добавена стойност. Постигане на по-висока ресурсна ефективност и кръговост на работните процеси -Работа по групи - брейнсторминг, предложения за подобрения Модул: 5: Спестяване на ресурси. Съдържание/теми: -Реализиране на практика на съгласуваните промени - практика в цеха на същите работни места, посочени в модул 2 -Измерване на подобренията и спестените ресурси от въведените подобрения, повишаване на кръговостта на работните места и преструктиране на дейността във връзка със зеления преход -Работа с рециклируеми ръчни инструменти -Алгоритъм за прилагане на индустриална симбиози и затворени цикли в „АК Електрик“ АД -Записване и документиране на резултати 86 400.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 2 на дейността/: Планираното обучение ще допринесе за устойчивост на заетостта като ще даде възможност за повишаване на теоретичните и практическите умения на з.л. на изложените длъжности,особено в областта на металообработването и точната механика, както и до по-ефективно използване на съвременните производствени машини и оборудване, което ще подобри производствената ефективност, ще намали времето за обработка на детайлите и ще допринесе за зеления преход и кръговостта на дейността.Производствената дейност на AKE изисква прецизна обработка на метални детайли като основен конструктивен елемент,влаган в произвежданите ел.табла и автоматизиращи системи.Работните места на целевата група на обучението по Стругарство са пряко свързани с изработване и довършителна обработка на метални детайли за производството на ел.табла и контролни модули;работа с различни видове метали и сплави,изискваща висока точност при механичната обработка;настройка,управление и контрол на работата на стругове,фрезови машини и металообработващи машини с ЦУ,които се използват за изработка на високоточни компоненти в едно със спазване на високи стандарти за качество при работа,като именно задълбочени знания и умения в изложените направления ще бъдат придобити от включените в обучението з.л. Изложената вече специфика на дейността на АКЕ и динамиката на навлизане на нови технологии,нарастващите клиентски изисквания и стремежът към преход към кръгова икономика (КИ) и зелен преход налага з.л.на длъжност Електромонтьор да имат съответните задълбочени познания и развити умения, свързани с изпълнение на трудовите им задължения, присъщи за спецификата на длъжността и на работното място, както и да притежават съответните удостоверения за ПК, в съответствие с необходимостта на АКЕ и дейността му.С оглед на това, планирано е провеждането на Обучение за придобиване на ПК за част от професия по 2-ра КС:Проф."Електромонтьор" с код 522020,Спец."Електрически машини и апарати" с код 5220201,което да подпомогне ефективно з.л. на изложената длъжност чрез придобиване на ПК с цел ефективното им и навременно адаптиране към съвременните изисквания на АКЕ, произтичащи от глобалните тенденции в промишлеността,в т.ч. и породени от необходимостта от зелен преход и преход към КИ.Планираното обучение има за цел да доведе до същественото подобряване на компетенциите на обучаващите се лица, съобразено със спецификата на работното им място и изложените актуални глобални тенденции, налагащи промени в дейността на работодателя, съответно-да доведе до повишаване на адекватността и уменията на служителите на дл. Електромонтьор съобразно актуалните нужди на АКЕ и да доведе до увеличаване на производителността на труда,създаване на условия за устойчива заетост и осигуряване на по-качествени и зелени работни места. От друга страна, организационната структура на АКЕ, в качеството му на работодател на над 1000з.л.,с работни места в 2 населени места-гр.Радомир и гр.Перник,е изключително сложна,непрекъснато развиваща и променяща се с цел навременно адаптиране към актуалните потребности на предприятието и дейността му.Това налага и динамични промени на функциите, задълженията и отговорностите на работните места с цел повишаване на ефективността и продуктивността на администрацията.В тази връзка,за голяма част от заетитите на административни позиции лица, е присъщо да подпомагат текущата счетоводна дейност,като в това се включват напр.задължения да съставят/изготвят първични финансово-счетоводни документи, да класифицират и сортират,подреждат и архивират отчетната информация в установените срокове и съобразно установените практики в АКЕ,да получават,преглеждат за съответствие,да приемат и да придвижват към др.лица разходо-оправдателни и др.счетоводни документи, да предават счет. документи на обслужващите банки,да получава и предава парични средства в левове и валута от и по банкови сметки във връзка с обезпечаване на ефективното протичане на производствената и съпътстващите я спомагателни дейности в предприятието. 0.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 3 на дейността/ : Изложеното налага з.л.,заемащи следните длъжности:Продуктов мениджър;Ръководител (Р-л)проект;Р-л,направление;Специалист, доставки; Агент по експедиция на товари;Експерт бизнес развитие;Експедитор стоки и товари; Експерт маркетинг; Инженер, производствено планиране;Инж., р-л екип ; Калкулант; Мениджър логистика и транспорт;Р-л сектор Маркетинг; Р-л участък, транспорт; Специалист, маркетинг;Технически сътрудник,да имат съответните задълбочени познания и развити умения,свързани с изпълнение на трудовите им задължения,присъщи за спецификата на длъжността и работо им място,както и да притежават съответните удостоверения за ПК, в съответствие с необходимостта на АКЕ,протичащите в рамките на неговата структура бизнес процеси и дейността му като цяло.С оглед на това, планирано е провеждането на обучение за придобиване на ПК за част от професия по 3-та КС: Професия"Оперативен счетоводител" с код 344030, Специалност "Оперативно счетоводство" с код 3440301, което да подпомогне ефективно з.л. на изложените длъжности чрез придобиване на ПК с цел ефективното им и навременно адаптиране към изискванията на работодателя,произтичащи от динамиката на промените в рамките на организационната му структура,вкл. произтичащи от необходимостта от оптимизиране на бизнес процесите в АКЕ и подобряване на ефективността им. В тази връзка,планираното обучение,в съответствие с потребностите на работните места,има за цел да доведе до съществено подобряване на компетенциите на предвидените за включване в обучението з.л.,да доведе до ефективно увеличаване на производителността на труда,създаване на условия за устойчива заетост и съответно-осигуряване на по-качествени работни места.За включените в обхвата на обучението з.л.е присъщо наличието на едва базови познания в областта на оперативното счетоводство, като планираното обучение ще доведе до съществено подобряване на компетенциите им съобразно спецификата на работните им места и динамиката на промените,налагани в структурата и процесите на АКЕ. Не на последно място,производственият процес на АКЕ включва разработка,тестване и поддръжка на специализирано оборудване,използвано в индустриалната автоматизация.В тази връзка,ключова роля имат механиците,обслужващи търговските машини и апаратура,отговорни за поддръжката,настройката и диагностиката на сложни машини и електромеханични системи.С цел гарантиране на високата ефективност и надеждност на производствените и сервизни процеси,е необходимо непрекъснато надграждане на квалификацията на тези специалисти,в т.ч. придобиване на знания и умения в съответствие с актуалните тенденции в бранша и целите за подобряване на кръговостта на производството и зеления преход, в.т.ч. чрез обучение по част от професия „Машинен техник“, специалност „Технология на машиностроенето“.Целевата група на това обучение обхваща заети в АКЕ лица на длъжност „Механик, търговски машини и апаратура“, които изпълняват ключови функции по настройка, ремонт, диагностика и поддръжка на специализирано оборудване. Необходимостта от планираното обучение е породена и от обстоятелството, че част от з.л. на тази длъжност имат практически опит,но не и формално завършена ПК в сферата на машиностроенето;част от служителите разполагат с основни технически познания, но не са преминавали специализирано обучение, съобразено с актуалните изисквания на индустрията;динамичното въвеждане на нови технологии и машини в производството изисква допълнителна квалификация на служителите за работа с тях.В този смисъл, основните предизвикателства, налагащи провеждане на обучението, обхващат недостатъчни технически познания по диагностика и ремонт на сложни електромеханични с-ми; необходимост от усъвършенстване на уменията за работа със съвременни машини и инструменти,вкл.цифрово управляеми системи;развитие на способностите за оптимизиране на производствените процеси и бързо отстраняване на неизправности,подобряване на техническата документация и анализ на техническите чертежи за прецизно изпълнение на работните задачи. 0.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 4 на дейността/ : Същевременно,работните места на целевата група на това обучение са свързани с настройка и експлоатация на производствени машини и съоръжения,необходими за изработка на ел. табла и автоматизирани системи,с извършване на техническа диагностика и ремонт на машините,за да се гарантира безпроблемната им работа и ефективност, оптимизиране на технологичните процеси чрез анализ на производствени параметри и прилагане на добри практики.Предвид високите изисквания за техническа компетентност в тези работни позиции, обучението по Технология на машиностроенето ще осигури ключови знания и практически умения на заетите на изложените длъжности лица, водейки до съществено подобряване на компетенциите им, както и да доведе до ефективно увеличаване на производителността на труда, създаване на условия за устойчива заетост и осигуряване на по-качествени раб. места. С оглед на изложеното,в рамките на дейността е планирано провеждане на следните обучения за придобиване на ПК част от професия,които са включени в СППОО: I.Обучение за придобиване на ПК за част от професия по 1-ва КС: 1.Професия с наименование „Стругар" и код 521100, Наименование на специалността "Стругарство" и код 5211001; 2.Хорариум: 200 учебни часа (1 уч.час=45 минути) 3.Форма на обучението: присъствена 4.Брой на обучаваните лица: 8 заети на трудов договор в АКЕ лица на длъжности машинен оператор, фрезист и настройчик металообработващи машини с ЦУ 2 . Лицата, включени в обхвата на обучението,са с работно място в гр. Радомир. Т.к.броят на лицата, които се планира да преминат обучението, е по-малък от 15, те могат да бъдат обучени в рамките на 1 група. 5.Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение съгласно чл. 38, ал. 3 от ЗПОО. 6.След завършване на обучението, обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания: -разширени познания по основи на стругарството и металообработването–видове стругови машини,режими на рязане,операции,специфика на видовете обработки; -Материалознание–разширени познания за видове метали,сплави, машиностроителни/конструкционни/инструментални материали,тяхната обработваемост; механични, технологични, физични и химични свойства, приложение в машиностроенето и избор на подходящи инструменти. -Четене и разчитане на техническа документация–работа с технически чертежи,схеми,размери,толеранси и означения. -Инструментална екипировка–задълбочени познания за видове режещи инструменти, геометрия на инструментите, методи за поддръжка и др. -Технологични процеси в металообработването–последователност на операциите,методи за подобряване на точността и качеството на обработените детайли. 6.2.Умения за: -Разпознаване на основните машиностроителни материали, вкл. в зависимост от заготовката,сравнение, определяне на свойства, избор на подходящи материали според заданието, правилно разчитане на маркировките на материалите -Четене на технологична и конструктивна документация и използването й -Настройка и управление на стругови машини–подготовка на машините за работа, избор на инструменти, настройка на скоростите и подаванията;обяснение на технолог. особености на обработка на различни повърхнини чрез струговане,избор на вида на обработката в съотв.с поставените изисквания, спазване на технологична последователност -Изпълнение на основни стругови операции -Работа с фрезови машини – изпълнение на фрезови операции за обработка на сложни детайли, избор според вида на обработка, форма и размер на детайла, тип на производството -Настройка на металообработващи машини с ЦУ и ЦПУ–избор на инструменти, въвеждане на корекции, познания по програмиране на ЦПУ. -Контрол на качеството на обработените детайли -Оптимизиране на производствения процес – намаляване на загубите от грешки, ресурсно-ефективно използване на суровини и инструменти. 6.3.Цели, които се очаква да се постигнат с обучението: -Подобряване ПК на з.л., което ще доведе до по-висока производителност и по-добро качество на продукцията. 0.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 5 на дейността/ : -Оптимизиране на производствените процеси чрез по-добро,задълбочено познаване на технологиите и методите за обработка на метални детайли -Намаляване на производствените грешки и отпадъците от дейността на АКЕ чрез по-прецизна настройка на машините и правилно използване на инструментите -Увеличаване на мотивацията на персонала чрез придобиване на нови компетенции и възможности за кариерно развитие в АКЕ. -Осигуряване на устойчива заетост и повишаване на конкурентоспособността на АКЕ чрез осигуряването му с по-добре обучени кадри,които могат да работят по-ефективно и да използват съвременните технологии в металообработването. II. Обучение за придобиване на ПК за част от професия по 2-ра КС: 1.Професия "Електромонтьор" и код 522020,Специалност "Електрически машини и апарати" и код 5220201 2.Хорариум: 300 учебни часа (1 уч.час=45 мин.) 3.Форма на обучението:присъствена 4.Брой на обучаваните лица: 86 заети на трудов договор в АКЕ лица на длъжност Електромонтьор, от които 46-в гр.Радомир и 40 в гр.Перник.Т.к.броят на лицата е по-голям от 15, те ще бъдат разпределени в групи от до 15 лица с цел постигане на максимална ефективност. 5.Документ,доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение съгл.чл.38, ал.3 от ЗПОО. 6.След завършване на обучението,обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания по: -основи на електротехниката и електрониката–ел.величини,закони на електротехниката -Конструкция и принципи на работа на ел. машини и апарати -Ел.схеми и техническа документация–четене и разчитане на ел.схеми,принципни диаграми и монтажни чертежи. -Методи за монтаж и свързване на ел.машини и апарати -Технологии за диагностика и тестване на ел.машини 6.2.Умения за: -Изграждане, монтаж и поддръжка на ел.машини и апарати -Измерване и диагностика на ел.параметри -Откриване и отстраняване на повреди в ел.машини -Настройка и регулиране на електродвигатели и задвижващи механизми -Използване на съвременни технологии в електроинж. 6.3.Цели,които се очаква да се постигнат с обучението: -Повишаване на квалификацията за ефективно изграждане,поддръжка и ремонт на ел. машини и апарати. -Подобряване на уменията за диагностика и навременно отстраняване на неизправности -Повишаване на ефективността и надеждността на електрооборудването чрез правилна експлоатация и поддръжка. -Намаляване на времето за производство,ремонт и техническо обслужване чрез внедряване на добри практики. -Запознаване със съвременни технологии и автоматизирани системи за управление на електрически машини. -Повишаване на конкурентоспособността на АКЕ чрез по-добре обучени специалисти,които могат да поддържат високотехнологично оборудване,подобрена кръговост и зелен преход . III.Обучение за придобиване на ПК за част от професия по 3-та КС: 1.Професия"Оперативен счетоводител"с код 344030,Специалност "Оперативно счетоводство",код 3440301; 2.Хорариум:600 уч.ч.(1уч.час=45 мин.) 3.Форма на обучението:присъствена 4.Брой на обучаваните лица:57з.л.на трудов договор в АКЕ на длъжности Продуктов мениджър 17з.л.;Ръководител проект 13з.л.;Р-л,направление 3з.л.;Специалист,доставки 7з.л.; Агент по експедиция на товари 1з.л.;Експерт бизнес развитие 3з.л.;Експедитор стоки и товари 2з.л.;Експерт маркетинг 2з.л.;Инженер,производствено планиране 1з.л.;Инж., р-л екип 1з.л.;Калкулант 1з.л.; Мениджър логистика и транспорт 1з.л.;Р-л сектор Маркетинг 1з.л.;Р-л участък,транспорт 1з.л.;Специалист,маркетинг 2з.л.;Техн. сътрудник 1з.л.Работните места на изложените заети лица са в производствено-административната база на АКЕ в гр.Радомир.Т.к.броят на лицата е по-голям от 15,те ще бъдат разпределени в групи от до 15лица с цел постигане на максимална ефективност. 5.Документ,доказващ завършеното обучение:Удостоверение за професионално обучение съгл.чл.38,ал.3 от ЗПОО. 6.След завършване на обучението,обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания: -Разширени познания по общи икономически дисциплини и познания в сфери,допълващи компетентността; 0.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 6 на дейността/ : -Общи специални знания в областта на финансово счет.,финансово-стопанския анализ,управленското счет.,данъчния контрол,одит -Профилирани знания и умения чрез обучение по специализирани дисциплини 6.2.Умения да: -прилагат комплексно изучените общотеоретични,специални и специализирани икономически знания при изграждането на финансово-счетоводните системи в АКЕ -познават едностранното и двустранното счет.,отразяването и движението на средствата и източниците на формирането им; -организират счетоводната,финансовата дейност и вътрешния финансов контрол в АКЕ в рамките на присъщите за длъжността им задължения и отговорности -боравят с нормативната уредба в областта -съблюдават нормативите за контрол в-у финансовите средства. 6.3.Цели,които се очаква да се постигнат с обучението: -Да доведе до съществено подобряване на квалификацията, компетенциите и мотивацията на з.л. и до ефективно увеличаване на производителността на труда, създаване на условия за устойчива заетост и осигуряване на по-качествени раб.места. -Да се оптимизират процесите,ефективността им и да се повиши конкурентоспособността на АКЕ. IV. Обучение за придобиване на ПК за част от проф. по 3-та КС: 1.Професия "Машинен техник"с код 521010,специалност "Технология на машиностроенето"с код 5210117 2.Хорариум:600уч.ч.(1уч.час=45 мин.) 3.Форма на обучението: присъствена 4.Бр. на обучаваните лица:12з.л.на трудов договор в АКЕ на длъжност Механик,търговски машини и апаратура с раб.място в гр.Радомир. 5.Документ,доказващ завършеното обучение:Удостоверение за професионално обучение (УПО)съгл.чл.38,ал.3 от ЗПОО. 6.След завършване на обучението,обучаваните ще придобият: 6.1.Познания по: -Основи на машиностроенето -разчитане и работа с техническа документация -Технологични процеси в машиностроенето -Основи на цифрово-програмното управление -Измервателни методи и контрол на качеството 6.2.Умения за: -Монтаж и демонтаж на механични възли и системи -Работа с машини за механична обработка -Настройка, калибриране и програмиране на ЦПУ машини -Диагностика и отстраняване на повреди -Контрол на качеството на детайлите и възлите -Оптимизация на производствения процес–прилагане на добри практики за повишаване на ефективността и намаляване на брака. 6.3.Цели,които се очаква да се постигнат с обучението: -Повишаване на квалификацията на з.л., за да отговарят на съвременните изисквания в машиностроенето,нуждите на раб.място и потребностите на работодателя и създаване на условия за устойчива заетост -Подобряване на техническите умения за работа със сложни машини,инструменти и с-ми -Оптимизиране на времето за производство, намаляване на производствените грешки и отпадъци от дейността -Увеличаване на конкурентоспособността на АКЕ чрез по-ефективна работа и по-добре обучени кадри,подобрена кръговост на производството и зелен преход. Кандидатът има създаден към него лицензиран център за професионално обучение (ЦПО) по реда на ЗПОО и е предвидил планираните в рамките на дейността обучения да се проведат от неговия ЦПО, притежаващ лицензия от НАПОО за професиите/специалностите, по които се планира да се провеждат обучения. В тази връзка предоставяме и следната информация: 1.Наименование на обучаващата организация: "АКАДЕМИЯ ЕЛЕКТРИК" към "АК ЕЛЕКТРИК" АД. 2.№ на лицензията от НАПОО: 2022121592. Етапи за изпълнение на дейността: 1.Възлагане изпълнението на включените в обхвата на дейността обучения за придобиване на ПК за част от професия на лицензирания към АКЕ ЦПО по реда на ЗПОО.*Съгласно указания на УО на ПРЧР, изложени във въпроси и отговори по процедурата, изборът на обучетелната организация (конкретното ЦПО) е настъпил с описването му в настоящия формуляр за кандидатстване(1ви мес.) 2.Провеждане на обученията (2-11м.) 3.Провеждане на изпит от ЦПО съгл.чл. 37 от ЗПОО и придобиване на УПО (12 м.) 4. Предоставяне на УПО на успешно приключилите и преминалите изпита лица и подписване на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата (12 м.). 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /Продължение, Част 2 на дейността/: Модул6:Ефективна организация на работното място. Съдържание/теми: -Организация и управление на работното място-основен фактор за висока ресурсна ефективност и намаляване на вредното въздействие на дейността върху околната среда, вкл. ограничаване на въглеродните емисии и постигане на целите на кръговата икономика и зеления преход -Запознаване с принципите на оптимална подредба и визуализация на работната зона, чрез обособяване на правилно разположението на материали, инструменти и консумативи. Използване на подходяща маркировка, сигнализация, знаци, пиктограми, цветово кодиране, с цел спестяване на излишни движения и време. -Спестяване на движения = спестяване на разходи=увеличена добавена стойност и постигане на положителен ефект по отношение на повишаване н а ресурсната ефективност и намаляване на вредното въздействие върху околната среда Модул 7:Съхраняване и споделяне на научените уроци.Съдържание.теми: -Запознаване на нови сътрудници с ресурсно ефективните методи на работа в работните процеси в АКЕ: механичен и електрически монтаж на електрически табла за управление и контрол и електрически табла за съхранение на електрическа енергия; производство на машини и автоматизирано оборудване, специализирани в разработката на решения за хранителната индустрия; производството на сложни детайли чрез лазерно рязане и гравиране със CNC лазер машини,CNC щанцови машини и CNC машини за огъване;производството на сложни детайли чрез ръчно и роботозаваряване -Запознаване със систематичен подход за въвеждане на нови сътрудници в изпълнение на изброените специфичните работни процеси, необходимо за длъжностите в АКЕ инж. производствена ефективност; инж., производство; мениджър, производство; началник смяна; организатор производство (супервайзор); р-л, обособено производство; технолог; електромонтьор-бригадир Модул: 8: Документация.Съдържание/теми: -Запознаване и работа с необходимите документи, шаблони, темплейти, свързани и присъщи за управлението на процесите на работните места -Въпроси, дискусии 2.Хорариум:16 учебни часа (1 уч.час = 45мин.) 3.Форма на обучение:присъствена 4.Брой на обучаваните лица:58 заети на ТД в АКЕ лица на длъжности Инженер производствена ефективност 1з.л.; инж., производство 2з.л.; мениджър, производство 1 з.л.; началник смяна 8 з.л.; организатор произв. (супервайзор) 26 з.л.; р-л, обособено производство 11 з.л.; технолог 3 з.л.; електромонтьор-бригадир 6 з.л., от които 45 з.л. с работно място в гр. Радомир и 13 з.л. с работно място в гр. Перник. Т.к.броят на лицата, които се планира да преминат обучението, е по-голям от 15, те ще бъдат разпределени в групи от до 15лица с цел постигане на максимална ефективност. 5.Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за завършено обучение 6.След завършване на обучението, обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания: -Ресурсна ефективност и кръгова икономика:Основни термини и принципи на ресурсно ефективното производство, Методи за намаляване на излишъците и преразхода на ресурси, Възможности за внедряване на кръгови производствени модели. -Оптимизация на работните процеси:Значение и структура на работните инструкции за ефективно изпълнение на производствените задачи, Анализ на работните процеси с цел подобрение и премахване на неефективни стъпки, Методи за структуриране на работата с цел по-висока продуктивност. - Измерване и анализ на производствените процеси:Методи за анализ на текущото състояние на производствените процеси, Инструменти за измерване на циклово време и идентифициране на възможности за подобрение,Значението на работната инструкция за въвеждане на нови служители и оптимизиране на съществуващите процеси. - Екологична устойчивост и намаляване на негативното въздействие в-у околната среда (ОС):Методи за идентифициране и намаляване на загубите в производството,Подходи за намаляване на вредното въздействие на човешкия фактор в-у ОС,Практики за ефективно използване на ресурсите и ограничаване на въглеродните емисии. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /Продължение, Част 3 на дейността/ : -Ефективна организация на работното място:Подходи за оптимално подреждане на работната зона с цел спестяване на време и ресурси,Принципи на визуализация, маркировка и подредба на инструменти и материали,Влияние на добрата организация върху продуктивността и устойчивостта -Документация в производствения процес:Видове документи,необходими за управление и оптимизиране на работните процеси,Методи за съхраняване и споделяне на информация за устойчиви практики,Алгоритъм за въвеждане на нови сътрудници в производствения процес. 6.2.Умения да: -Анализират и оптимизират работните процеси,в т.ч.:да разпознават излишъците и неефективните стъпки в производството, да прилагат техники за намаляване на загубите и подобряване на ресурсната ефективност, да разработват и актуализират работни инструкции за по-добро изпълнение на производствените задачи -Измерват и оценяват ефективността на производството,в т.ч.:да използват инструменти за измерване на циклово време и анализ на производствените дейности, да идентифицират и документират подобрения в раб.процес, да прилагат методи за повишаване на производителността и ефективността. -Внедряват устойчиви и екологични практики,в т.ч.:да разработват и прилагат стратегии за намаляване на ресурсните загуби,да използват рециклируеми м-ли и екологично чисти методи в произв.,да прилагат принципите на КИ в ежедневната си работа. -Организират работното място за по-добра продуктивност,в т.ч.:да създават ефективна подредба на работното пространство с цел повишаване на ресурсната ефективност, да използват визуални методи за управление на процесите (маркировка,знаци,цветови кодове),да прилагат техники за намаляване на ненужните движения и време в работния процес -въвеждане на нови сътрудници: да структурират работния процес по начин, който улеснява обучението на нови служители, да изготвят инструкции и насоки за ефективно изпълнение на производствените задачи,да прилагат систематичен подход за предаване на знания и умения -Работят с документи и процеси за контрол на качеството:да попълват и управляват документацията, свързана с производствените процеси, да съхраняват и анализират данни за подобряване на ресурсната ефективност,да използват стандартизирани формуляри за оценка на работните процеси. 7.Цели,които се очаква да се постигнат с обучението: -Постигане на по-висока ефективност,вкл.ресурсна на производствените (ръчни) процеси в АКЕ -Увеличаване на нивото на добавена стойност в работните процеси, посочени по-горе; -Подобряване на качеството–намаляване нивото на брак и доработки в следствие на човешка грешка при ръчните процеси. Спестяване на ресурси и разходи за „некачество“; -Ресурсно ефективни работни процеси–с по-малко ресурси постигане на по-висока производителност; -Кръговост на процесите и съответствие с целите на зеления преход -Намаляване разходите за ремонт или закупуване на нови инструменти, машини и оборудване, повредени в следствие на неправилна експлоатация; цялостно удължаване на „живота“на оборудването; -Намаляване на времето,усилията, ресурсите и р-дите за обучение и въвеждане на нови сътрудници в изпълнение на ресурсно ефективните процеси, свързани с работните места в АКЕ Предвиденото СО е съобразено със специфика на дейността на АКЕ, специализирано в проектирането и производството на ел.табла за управление на машини и съоръжения, както и табла за автоматизирани процеси в различни индустрии и с производствения му процес,включващ механичен и електрически монтаж, използване на CNC технологии,лазерно рязане,роботозаваряване и автоматизирано оборудване,което налага висока прецизност,ефективност и оптимизиране на ресурсите.СО отговаря на установените конкретни нужди на работодателя от: •Подобряване на ресурсната ефективност и намаляване на загубите в произв. процес. •Оптимизация на работните процеси с цел постигане на по-висока продуктивност и намаляване на р-дите. •Внедряване на кръгови и устойчиви практики за минимизиране на отпадъците и ефективно използване на м-лите. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /Продължение, Част 4 на дейността/ : •Намаляване на негативното въздействие в-у околната среда чрез подобрена организация на работата и внедряване на зелени технологии. •Осигуряване на висок стандарт на работа и спазване на принципите на КИ в съответствие със съвременните изисквания за устойчиво производство. СО е насочено към ключови специалисти и ръководни кадри в производствения процес, които имат отговорността да управляват, оптимизират и контролират ефективността на производството и е с насоченост към конкретните длъжности на целевата група: - Инженер производствена ефективност, инженер производство, мениджър производство – отговорни за анализ, оптимизация и въвеждане на ефективни производствени методи. -Началник смяна, организатор производство (супервайзор), Р-л обособено производство – ангажирани с управлението на екипите, прилагане на инструкции и подобрение на работните процеси. -Технолог – отговаря за разработването и внедряването на оптимални технологии за производство. -Електромонтьор-бригадир – ръководи и подпомага изпълнението на монтажните дейности, като гарантира тяхната ефективност и съответствие със стандартите. Очакваният ефект върху компетенциите на служителите обхваща придобиване от участниците на: -Знания за принципите на КИ и методите за повишаване на рес. ефективност. -Умения за структуриране и подобряване на раб. процеси чрез стандартизирани инструкции. -Практически подходи за идентифициране и елиминиране на загубите в производството. -Способност да измерват и анализират ефективността на текущите процеси и да внедряват подобрения. -По-добро разбиране за влиянието на човешкия фактор в-у околната среда и начини за намаляване на негативното въздействие. -Компетентност в прилагането на устойчиви практики за пестене на ресурси и намаляване на въглеродните емисии. В заключение: Обучението ще доведе до съществено подобряване на компетенциите на з.л., като ще им даде цялостна подготовка за внедряване на иновативни, устойчиви и ефективни методи на работа и им предостави знания и практически инструменти за повишаване на ефективността, намаляване на разходите и внедряване на устойчиви практики. Това ще допринесе за оптимизиране на производствените процеси в АКЕ и ще повиши конкурентоспособността на предприятието чрез прилагане на принципите на КИ и зеления преход. II.СО с наименование:„Зелени модели на работа - усъвършенстване на специфичните умения на работници и мениджъри с цел зелен преход и налагане на промени в производствените процеси по електромеханичен монтаж на електрически табла“ 1.Модули и съдържание/теми: Модул 1:Систематичен преглед на взаимодействието между производствената система в АК Електрик АД и екологичната система. Съдържание/теми: -Взаимодействие между производствената система в АКЕ и екологичната система; -Намаляване на натиска на производствената система върху екологичната система; -Трансформация на линейната производствена система към циклична производствена система. Модул 2:Техники и инструменти за намаляване на вредното въздействие на производствените процеси върху околната среда. Съдържание/теми -Техники и инструменти за разработване на екологично чисти производствени процеси и намаляване на вредното въздействие върху околната среда при механичен и електрически монтаж на електрически табла за управление на локомотиви; производство на машини и автоматизирано оборудване, специализирани в разработката на решения за хранителната индустрия; механичен и електрически монтаж на електрически табла за управление и контрол;тестване на готовите електрически табла и машини за хранителната индустрия. -Техники и инструменти за повишаване на мотивацията на работниците и служителите за екологосъобразно мислене и действие при планиране, организация, контрол и осъществяване на производствените процеси в предприятието Модул 3:Зелен преход:Зелена трансформация на работните места. Съдържание/теми: -Моята зелена работна зона.Изчисляване на личен въглероден отпечатък; -Зелената иновация в моята работа. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /Продължение, Част 5 на дейността/ : Модул 4: Устойчивост на индивидуалното работно място. Съдържание/теми: -Персонално управление на отпадъците: Refuse-Reduce-Reuse- Repair-Recycle (5R) (Откажи-Намали-Използвай повторно-Поправи-Рециклирай); -Устойчива ефективност с надграждане на 7S: Sort- Set in order- Shine- Standardize- Sustain the cycle- Safety- Spirit (Сортирай-Подреди-Почисти-Стандартизирай-Поддържай-Работи безопасно-Надзиравай с дух); -Практическо упражнение на работното място, в изпълнение на Модули 1-4. 2.Хорариум: 9 учебни часа (1 уч.час=45 минути) 3.Форма на обучението: присъствена 4.Брой на обучаваните лица: 129 заети на трудов договор в АКЕ лица на длъжности Електромонтьор-бригадир 2 з.л.; Електромонтьор 81 з.л.; Инженер, електрически машини и апарати 8 з.л.; Инженер, производство (Процесен инженер) 2 з.л.; Механик, търговски машини и апаратура 18 з.л.; Организатор производство 6 з.л.; Отчетник,планиране на материали 1 з.л.; Ръководител обособено производство 3 з.л.; Технолог 1 з.л.; Техник, електрически машини и апарати 7 з.л.Лицата, включени в обхвата на обучението,са с работно място в гр. Радомир. Т.к.броят на лицата, които се планира да преминат обучението, е по-голям от 15, те ще бъдат разпределени в групи от до 15лица с цел постигане на максимална ефективност. 5.Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за завършено обучение 6. След завършване на обучението, обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания за: - Взаимодействие между производствените и екологичните системи:Разбиране на въздействието на производствената дейност върху околната среда;Методи за намаляване на въглеродния отпечатък и ресурсната консумация;Принципи на прехода от линейна към циклична производствена система -Екологично устойчиви технологии и процеси:Познаване на инструменти и техники за намаляване на екологичния отпечатък в електромеханичния монтаж; Методи за намаляване на вредните емисии и отпадъци при производството на електрически табла;Практики за тестово и контролно изпитване на готови изделия с акцент върху екологични норми -Зелени иновации и устойчивост на работното място:Разбиране на концепцията за „Зелена трансформация“ на работните зони;Методи за управление на отпадъците чрез модела Refuse-Reduce-Reuse-Repair-Recycle (5R);Надграждане на 7S модела за устойчивост на работното място 6.2. Умения - Приложение на устойчиви практики в производството:Използване на екологични материали и технологии при електромеханичния монтаж;Оптимизация на работните процеси за намаляване на енергийните разходи;Ефективно управление на отпадъчните продукти и рециклиране - Индивидуален и организационен принос към зеления преход:Изчисляване и намаляване на личния въглероден отпечатък;Умение за разпознаване и прилагане на зелени иновации на работното място;Прилагане на методи за повишаване на ангажираността на служителите към устойчиви практики -Практически екологични стратегии на работното място:Управление на отпадъци и материали в производствения процес;Прилагане на безопасни и екологични производствени техники;Изграждане на екологична култура сред колегите и екипа. 7.Цели,които се очаква да се постигнат с обучението: Усъвършенстване на специфичните умения на работници и мениджъри с цел зелен преход и налагане на промени в производствените процеси по електромеханичен монтаж на електрически табла; Участниците да могат да анализират ежедневно своята работа, да идентифицират области за подобрение и да прилагат устойчиви практики в ежедневните си операции, в следните направления: - Ефективно управление на отпадъците; - Минимизиране на вредните емисии; - Намаляване на потреблението на природни ресурси; - Повишаване на вътрешната зелена мотивация; - Устойчиво поведение при работа; - Лично участие при разработването на зелени модели на работа; - Намаляване загубите на материали, време, енергия и труд; Повишаване на личната ефективност, продуктивност и улесняване/облекчаване на напрежението и използваната енергия при изпълнението на операциите. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /Продължение, Част 6 на дейността/ : В контекста на глобалните и европейските политики за зелен преход, предприятията, работещи в сферата на електромеханичното производство, каквото е и АКЕ, са изправени пред необходимостта от намаляване на въглеродния отпечатък, оптимизиране на ресурсното потребление и преминаване към циклични производствени модели. В тази връзка, планираното СО ще подготви персонала на АКЕ, зает на различни длъжности в предприятието, за внедряване на тези принципи в ежедневната си работа и ще отговори на потребностите на АКЕ от зелен преход и преход. ЦГ на СО обхваща ключови роли/работни места в предприятието – от изпълнителски до инженерни и управленски длъжности, което ще гарантира цялостно възприемане на екологичните принципи и зелена трансформация на процесите: -Електромонтьори и механици ще придобият умения за екологосъобразен монтаж, диагностика и поддръжка на ел.табла, както и за намаляване на отпадъците в процеса. -Инженерите и технолозите ще се научат да анализират и оптимизират производствените процеси с оглед на намаляване на енергийната и материалната загуба. -Ръководните кадри и организаторите на производство ще могат да прилагат техники за устойчиво управление и мотивация на персонала за екологосъобразна дейност. -Отчетниците и специалистите по планиране ще подобрят своята ефективност в управлението на материалните ресурси с цел минимизиране на загубите. Чрез модулите на обучението ще се постигнат следните ключови резултати, свързани със съществено подобряване на компетенциите на обучаваните лица: - Развитие на екологична култура – служителите ще бъдат обучени как индивидуалните им действия влияят върху въглеродния отпечатък на предприятието и как могат да допринесат за устойчивото производство. -Оптимизация на производствените процеси – чрез прилагане на техники за циклично производство, 5R стратегия и 7S модел, обучаваните ще могат да подобрят ефективността и качеството на своята работа. -Намаляване на производствените отпадъци – включените модули ще помогнат за прилагане на устойчиви практики, които намаляват отпадъчните материали, използват рециклируеми суровини и подобряват ресурсната ефективност. - Подобрена мотивация и ангажираност на персонала – мениджърите и ръководителите ще могат да мотивират работниците си за устойчиви практики и екологосъобразно поведение на работното място. В заключение,провеждането на планираното СО е от критична важност за конкурентоспособността и устойчивото развитие на АКЕ. Усвояването на зелените модели на работа ще доведе до повишаване на ефективността, намаляване на разходите и екологичното въздействие на предприятието, както и ще гарантира по-добра адаптация към новите регулаторни изисквания за устойчиво производство и зелен преход. Етапи на изпълнение: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнител/и (1-3 м.) 2.Избор на изпълнител/и и сключване на договор/и с избраната/ите обучителна/и организация/и (3 м.) 3.Предоставяне на обученията (4 -12 м.) 4.Предоставяне на успешно завършилите курса на обучение заети лица на документ, доказващ завършеното обучение (12м.) 5. Подписване на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата (12 м.) 0.00 0.00
Дейност 3: Заетост на обучени по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я (устойчивост по проекта) : Цел на дейността е да се запази заетостта на 70,11 % от представителите на целевата група на проекта, които са завършили успешно участието си във включените в проекта дейности за период от 6 месеца след приключване на всички обучения за конкретното лице. Проектната дейност е пряко свързана с и допринася за постигането на СЦ 3 и на общата проектна цел и обхваща устойчивостта на проекта и предоставянето на устойчива заетост на успешно завършилите участието си в проектните дейности лица. Кандидатът се задължава да запази заетостта за период от 6 месеца на 230 заети лица, представляващи 70,11 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в дейностите, включени в обхвата на настоящото проектно предложение (Дейност 1: "Дейности за предоставяне на обучение за придобиване или повишваване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразени с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място" и Дейност 2: "Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др.") след приключването на всички обучения за конкретното лице. За успешно завършило обучението си лице по ПК и специфично обучение, ще се счита всяко лице, представител на целевата група, което не е преминало същото по вид и степен обучение, има присъствие минимум 80% от хорариума за съответното обучение и успешно е завършило обучението – наличие на документ за успешно прик-лючено обучение. Информацията за броя на заетите лица, за които се предвижда устойчива заетост след успешно приключване на участието им в обучение/я съответства на посочената целева стойност на специфичния индикатор за резултат „Участници със запазена заетост след успешно приключване на обучение/я по проекта“. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Установяване на реалния брой на успешно завършилите участието си в проектните дейности заети лица, представители на целевата група на проекта 13-ти проектен месец; 2. Осигуряване на заетост на не по-малко от заложения процент от обучените по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я - от 13-ти до 18-ти проектен месец вкл. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).