Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project will be implemented in Aresgaz EAD - one of the largest energy enterprises in Bulgaria in the "Energy - Natural Gas" sector, with the main subject of activity construction and operation of gas distribution systems, transmission, distribution and supply of natural gas. The project covers a target group of 46 persons employed in the enterprise located in the territory of 8 cities in less developed regions and who are the ultimate beneficiaries of the project activities. The main objective of the project is to support the company in meeting the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models, as well as adapting to changes in the working environment and increasing the quality of jobs.
Some of the specific objectives of the project are:
- Improvement of a healthy and safe working environment as a key element for achieving sustainable working conditions for Aresgaz EAD employees.
- Adaptation of the enterprise and work models to the new challenges of sustainable development by developing and implementing "green" models of work organization.
- Prevention and prevention of workplace stress, professional burnout and the effects of the COVID pandemic on the mental health of workers.

The goals of the project will be achieved through the implementation of activities for the development and implementation of "green" models of work organization, providing prevention and prevention of "burnout", providing personal and collective protective equipment and work clothes, providing social benefits.
The implementation of the project leads to adaptation to changes in the working environment, improvement of the healthy and safe working environment and the achievement of sustainable working conditions. The project has the final effect of reducing health risks in the workplace.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; или 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; или 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Обосновка за необходимостта от реализиране на дейността: Освен че дейността има задължителен характер в рамките на процедурата, тя е необходима на Аресгаз ЕАД за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността е необходима за адаптиране на предприятието и заетите човешки ресурси в него към промените на работната среда свързани с намаляване на въздействието върху околната среда при осъществяване на икономическата дейност. В рамките на дейността се предвижда да се направи преглед на моментното състояние на предприятието и да се разработят и внедрят зелени модели и мерки, които са пряко необходими за подпомагане на предприятието в прехода към нисковъглеродна и климатично неутрална икономика. В дейността ще вземат участие 46 лица от целевата група, при следното разпределение на броя лица по градове: - Варна - 27 лица - Търговище - 4 лица - Добрич - 3 лица - Плевен - 4 лица - Шумен - 4 лица - Враца - 2 лица - Луковит - 1 лице - Провадия - 1 лице Всички посочени градове са ситуирани в по-слабо развити региони. Дейността ще се реализира от изпълнител, за което се предвижда разход в размер на 200 лева на обхваното от дейността лице, заложени в бюджетен раздел 1. Разходи за осъществяване на Дейност 1. 9 200.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: В рамките на дейността ще бъде осигурена психологическа подкрепа за заетия персонал, във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Персоналът ще бъде запознат с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Ще бъдат прегледани нагласите свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи включително до напускане на работа. Психологическата подкрепа ще бъде осъществена под формата на групови семинари или тренинги за профилактика или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейността: Имайки предвид тясната връзка между менталното здраве и емоционалната интелигентност и тяхното влияние върху всяка сфера на живота, се цели целевата груда по проекта да бъде запозната с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Чрез предвидената дейност, участниците ще изградят умения и познания за: - преодоляване на краткосрочен (ситуационен) и дългосрочен (структуран) стрес в ежедневието, - различните видове стрес и техните източници, - техники за управление на стреса, в т.ч. развиване на лична резилентност (устойчивост) при продължително излагане на стрес, - техники за профилактика и предотвратяване на стреса, - стратегии за подобряване на представянето си на работното място, следствие от по-доброто управление на стреса. В дейността ще вземат участие 46 лица от целевата група. Дейността ще се реализира на територията на гр. Варна като участниците в дейността, които са наети на територията на други градове от по-слабо развитите региони ще бъдат командировани в гр. Варна за взимане на участие в груповите семинари или тренинги. Поради естеството на дейността и необходимостта от групови занятия, лицата от целевата група ще бъдат командировани като по този начин изпълнението на дейността ще се концентрира само в гр. Варна. Дейността ще се реализира от изпълнител, за което се предвижда разход в размер на 200 лева на обхваното от дейността лице, заложени в бюджетен ред 2.1. 9 200.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: В рамките на дейността Арегсгаз ЕАД ще закупи и осигури лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за своите служители. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо в предприятието и надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда. Предвижда се закупуване на: СРО Лятно работно облекло - яке - 11бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица), Експерт ЗБУТ (1 лице), Ръководител направление инвестиции (1 лице). Досега предоставяните якета са 100% памук, за да са антистатични и да отговарят за изискванията за пожарна и взривна безопасност, но кройката не е достатъчно удобна, съгласно протокол на КУТ. Новите якета ще имат дизайн разрешаващ удобство и свободно движение. Друго предимство на новите якета е по-високата износоустойчивот поради по-високото съдържание на памук СРО панталон/ полугащеризон летен - 11 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица), Експерт ЗБУТ (1 лице), Ръководител направление инвестиции (1 лице). Досега предоставяните панталони са 100% памук, за да са антистатични и да отговарят за изискванията за пожарна и взривна безопасност, но кройката не е достатъчно удобна, съгласно протокол на КУТ. Новите панталони/ полугащеризони дизайн разрешаващ удобство и свободно движение. Друго предимство на новите якета е по-високата износоустойчивот поради по-високото съдържание на памук. СРО яке зимно - 11 бр. Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица), Експерт ЗБУТ (1 лице), Ръководител направление инвестиции (1 лице). Обосновка: Досега предоставяните якета са 100% памук, за да са антистатични и да отговарят за изискванията за пожарна и взривна безопасност, но без ветро и влагозащита и кройката не е достатъчно удобна, съгласно протокол на КУТ. Новите якета са 100% памук обработен за влагозащита и са ветро-студоустойчиви. Освен това са с дизайн разрешаващ удобство и свободно движение. СРО полугащеризон зимен - 11 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица), Експерт ЗБУТ (1 лице), Ръководител направление инвестиции (1 лице). Досега предоставяните полугащеризони са 100% памук, за да са антистатични и да отговарят за изискванията за пожарна и взривна безопасност, но без ветро и влагозащита и кройката не е достатъчно удобна, съгласно протокол на КУТ. Новите полугащеризони са 100% памук обработен за влагозащита и са ветро-студоустойчиви. Освен това са с дизайн разрешаващ удобство и свободно движение. СРО шапка зимна, антистатична - 11 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица), Експерт ЗБУТ (1 лице), Ръководител направление инвестиции (1 лице). До момента не е предоставяно това СРО. По предложение на КУТ. Шапките предпазват от неблагоприятен микрокимат през зимата, но не може да се използват лични, т.к. следва да са антистатични, за да отговарят за изискванията за пожарна и взривна безопасност СРО тениска - 11 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица), Експерт ЗБУТ (1 лице), Ръководител направление инвестиции (1 лице). Досега предоставяните тениски са 100% памук, за да са антистатични и да отговарят за изискванията за пожарна и взривна безопасност. По предложение на КУТ предвидените тениски са с по-високо съдържание на памук, по-износоустойчиви и удобна кройка. 12 931.26 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: В рамките на дейността ще се реализира модернизация с цел подобряване на работната среда включваща закупуване на климатици, монтаж на лед панели за осветление и закупуване на ергономични офис столове. Закупуване на климатици - 16 бр. Предвидената климатизация представлява оборудване (климатични сплит системи 16 бр.), които ще се монтират в офисите на Аресгаз в градовете Варна, Търговище, Добрич, Плевен и Шумен, като климатизацията представлява мярка за привеждане в съответствие на микроклимата в офисите съгласно изискванията на Наредба № РД-07-3 от 18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, поддържане на оптимален микроклимат в производствените помещения и във връзка, актуализирана оценка на риска и измерени ФРС „Микроклимат“ Предвижда се закупуване на 16 бр.климатици, в т.ч.:10 бр. за офисите в гр. Варна, по 1 бр. за Търговище и Добрич, по 2 бр. за Плевен и Шумен. Обосновка: В офисите в град Варна, и Търговище, Добрич, Плевен и Шумен микроклимат е на границата на показателя (сертификати за контрол № 826/ 13.12.2023 г. за офис в гр. Търговище, № 824/ 13.12.2023 г. за офис в гр. Добрич, №825/ 13.12.2023 г. за офис гр. Шумен, № 827 / 13.12.2023 г за офис в гр. Плевен и № 828/ 13.12.2023 г за офиси гр. Варна), тъй като към момента климатиците не предоставят равномерна температура във всички части на работните помещения. Освен това въздухът при работа на вътрешните тела създава въздушно течение, което причинява плексити, главоболия и дори някъде се отказват да ги използват през лятото, за да не боледуват. Шумът им при работа също води до дискомфорт и оплаквания. Мярката представлява подмяна на климатиците с нови, които освен че са безшумни и разпространяват отоплението без въздушни течения при много нисък разход на енергия и енергийна ефективност. От мярката ще се ползват заетия персонал по градове, както следва: - Варна - 27 лица, Търговище - 4 лица, Добрич - 3 лица, Плевен - 4 лица и Шумен - 4 лица. Закупуване и монтаж на лед панели за осветление - 45бр. Предвижда се подмяна на осветлението в офиса на дружеството в гр. Варна с лед панели за осветление 40W 4000K. Обосновка: Основния риск който създава неефективността на осветлението е умора на очите, пропуски, грешки, аварии. Ако условията на осветеност не отговарят на изискванията на зрителната задача, ефектите върху здравето на работещите са свързани с натоварване на зрението с психично напрежение, поради голямо ангажиране на способността за възприемане и концентрация /работа с прецизни инструменти, отчитане на цифри от дисплеи на машини; настройки на апаратура/; След направената оценка на риска от страна на Службата по трудова медицина се препоръчва мярка за колективна защита - Смяна на осветителни тела в офисите на Аресгаз ЕАД в гр. Варна, ул. Цар Симеон I №25, ет.7 с лед панели за осветление – 40W 4000K От мярката ще се ползва като краен бенефициент персоналът зает в офиса в гр. Варна наброяващ 27 лица. Закупуване на ергономични офис столове 46 бр. Предвижда се закупуване на Ергономичен офис стол за всички 46 лица от целевата група като офис столът ще бъде регулируем на височина и дълбочина, със заоблен ръб на седалката, облегалка даваща опора на целия гръбнак, регулиране наклона на облегалката, възможност за въртене на стола с подлакътници. Обосновка: Към момента на оценката на риска за работа с видеодисплей работодателят е осигурил ергономични столове за всички работни места, на които работата е свързана с работа на компютър. Съгласно оценката на риска столовете не отговаря на съвременните изисквания за ергономичност, в т.ч. механизмите за настройване на височината не работят. Недобрата ергономия и статичната поза е предпоставка за мускулно-скелетни смущения на гърба, шията, раменете, долните крайници и могат да обхванат и долните крайници. Мярката за закупуване на ергономични столове за всички служители води до превенция на заболявания на МСС и удобство и мотивация за работа на служителите. 68 861.17 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията: В рамките на дейността се предвижда осигуряване на нови хигиенни помещения (тоалетни за персонала) в офисите на Аресгаз ЕАД, за които ще бъде закупено оборудване, както следва: Диспенсър за хартия 13 бр. (по 1 бр. в градовете Шумен, Търговище, Провадия, Плевен, Луковит, Добрич, Враца и 6 бр. в гр. Варна). Диспенсър за сапун 13 бр. (по 1 бр. в градовете Шумен, Търговище, Провадия, Плевен, Луковит, Добрич, Враца и 6 бр. в гр. Варна). Дозатор за тоалетна хартия 13 бр. (по 1 бр. в градовете Шумен, Търговище, Провадия, Плевен, Луковит, Добрич, Враца и 6 бр. в гр. Варна). Сешоар за ръце 13 бр. (по 1 бр. в градовете Шумен, Търговище, Провадия, Плевен, Луковит, Добрич, Враца и 6 бр. в гр. Варна). Обосновка: Целта на дейността е да се създадат оптимални хигиенно-битови условия на работното място на служители на Аресгаз ЕАД, които ще бъдат преки бенефициенти на социалната придобивка по проекта. С оборудването на нови тоалетни ще се задоволят техните нужди подходящи и съвременни хигиенно-битови условия за пълноценна почивка и възстановяване на работното място. По този начин ръководството на организацията ще засвидетелства ангажираност към нуждите и потребностите на работещите, както и ще покаже намерения за създаване на добри, позитивни и здравословни условия на труд. Дейността спомога за намаляване на умората и предпазване от стрес, което от своя страна води до по-голяма работоспособност и повишаване на производителността. 8 682.44 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 1: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: СРО ватирана блуза - 11 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица), Експерт ЗБУТ (1 лице), Ръководител направление инвестиции (1 лице). Досега предоставяните тениски са 100% памук, за да са антистатични и да отговарят за изискванията за пожарна и взривна безопасност. По предложение на КУТ предвидените ватирани блузи са с по-високо съдържание на памук, по-износоустойчиви и удобна кройка. ЛПС наколенки - 9 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица). Ново ЛПС по предложение от КУТ за осигуряване на допълнителна защита при работа при продължителна работа при неблагоприятна работна поза, в т.ч. на колене. СРО обувки летни половинки - 11 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица), Експерт ЗБУТ (1 лице), Ръководител направление инвестиции (1 лице). Новите обувки надграждат качеството на до сега закупуваните, т.к. ще бъдат от естествена кожа - промазан набук, системи за осигуряване на дишане на стъпалата и против изпотяване, стелката ще абсорбира енергията, което е осигури защита от предимно правостояща работна поза. Подметката е много гъвкава и ергономична, бомбето е с по-високо ниво на защита благодарение на новите технологии. Предвид степента на приоритет на риска от правостояща работна поза СТМ и КУТ препоръчват обувки с по-висок клас защита и комфорт. СРО обувки зимни високи - 11 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица), Експерт ЗБУТ (1 лице), Ръководител направление инвестиции (1 лице). Новите обувки надграждат качеството на до сега закупуваните, т.к. ще бъдат от водоотлъскваща кожа, системи за осигуряване на дишане на стъпалата и против изпотяване, стелката ще абсорбира енергията, което е осигури защита от предимно правостояща работна поза. Подметката е много гъвкава и ергономична, пластина е с по-високо ниво на защита благодарение на новите технологии. Предвид степента на приоритет на риска от правостояща работна поза СТМ и КУТ препоръчват обувки с по-висок клас защита и комфорт. ЛПС Гумени ботуши - 9 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица). Ново ЛПС по предложение от КУТ за осигуряване на допълнителна защита при работа по време на неблагоприятни атмосферни условия. ЛПС дъждобран - 9 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица). Ново ЛПС по предложение от КУТ за осигуряване на допълнителна защита при работа по време на неблагоприятни атмосферни условия. ЛПС ръкавици цепена кожа - 9 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица). По предложение на СТМ и КУТ във връзка със защита на ръцете от неблагоприятен микроклимат при работа на открито. Новите ръкавици ще имат подплата, която ще осигурява комфорт при неблагоприятни атмосферни условия и ще поглъща потта през лятото. ЛПС Ръкавици противосрезни, безшевни, топени в нитрил - 9 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица). По предложение на КУТ във връзка с комбинирана защита - от една страна по-висок клас защита на ръцете при работа от механични рискове при работа, а от друга страна - по-добър захват поради по-добрия дизайн и покритие. Ръкавиците с по-висока категория сръчност съгласно. ЕХ 420 и приягат по-добре на ръцете и осигуряват по прецизна и комфортна работа. 0.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ЛПС каска - 11 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица), Експерт ЗБУТ (1 лице), Ръководител направление инвестиции (1 лице). По предложение на СТМ във връзка с оценката на риска. Предложената каска е по-удобна поради системите за регулиране, които притежава и е по-лека с 42 гр., което я прави по-ергономична и удобна за работа. Освен това може да се комбинира с други ЛПС при необходимост. ЛПС - защитни очила - 9 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица). Ново ЛПС по предложение от КУТ за осигуряване на допълнителна защита на очите от механични и химични рискове при работа. ЛПС - челник за каска - 9 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица). Ново ЛПС по предложение от КУТ за осигуряване на допълнителна светлина за работа, когато няма основен светлинен източник. ЛПС целолицева маска с филтър - 9 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица). По предложение на СТМ във връзка с оценката на риска. Целолицевата маска със сменяеми филтри е по-надеждна защита и осигурява комплексна защита от случайно изтичане на газ при оперативно обслужване на ГРМ. По ергономична и удобна за работа. ЛПС изолиращ противогаз - 9 бр. Обосновка: Предвидено за Инженер ГРМ (1 лице), Ръководител звено (4 лица), Техник инвеститорски контрол (1 лице), Инвеститорски контрол (3 лица). Ново ЛПС по предложение от СТМ във връзка с чл.247 от НАРЕДБА за устройството и безопасната експлоатация на преносните и разпределителните газопроводи и на съоръженията, инсталациите и уредите за природен газ необходимо за защита по надеждна защита при аварии и аварийни ремонти. Обосновка за необходимостта от реализиране на дейността: Нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица e необходима и детайлно обоснована от препоръките отправени от Службата по трудова медицина детайлно разписани в СПИСЪК НА РАБОТНИТЕ МЕСТА И ВИДОВЕТЕ РАБОТНИ ПРОЦЕСИ ПРИ КОИТО Е НЕОБХОДИМО ДА СЕ ИЗПОЛЗВАТ ЛПС И/ИЛИ СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО. Подробна информация за предвидените за закупуване ЛПС е попълнена в Приложение V – Информация за ЛПС. Личните предпазни средства отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие като същевременно личните предпазни средства и спезиализирано работно облекло отговарят пряко и на нуждите на целевата група подробно разписани в т.9 от Формуляра за кандидатстване. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло са планирани за периода на изпълнение на проекта, съответстват на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло и са надлежно обосновани като необходими. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).