Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal envisages the implementation of a complex approach aimed at introducing "green models" in the organization of work and adapting the working environment in the production enterprise for mechanical processing of metals "RAVERA" EOOD, Burgas city, through the implementation of the following activities and measures aimed at achieving of planned goals and expected results:

Activity 1. "Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization."

Activity 3. Purchase of personal protective equipment (PPE) and work clothing that upgrade those used so far and comply with the recommended measures in the Risk Management Program. They have not been used in the enterprise before and have been selected to match the identified workplace risks, to be more reliable, more sustainable and provide a much higher level of protection against occupational accidents.

Activity 5. Provision of social benefits for workers - by equipping places for meals and rest in the enterprise, with the aim of healthy working conditions, improving the professional and health status of workers and employees and the social climate, the conditions for changing clothes, recreation and food employees, by furnishing and equipping the dining chair.

The planned activities will contribute to increasing the competitiveness, environmental friendliness and resource efficiency of the enterprise, to improving the healthy and safe working environment, and also to generally available social benefits. These are important factors in achieving sustainable working conditions for all workers, reducing occupational health risks and improving occupational health and safety standards.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 „Разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на "зелени" карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на "зелени" модели на организация на труд.“: Дейността има за цел въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и с намаляване на въздействието върху околната среда на предлаганите продукти и услуги, които поради спецификата на материалите - метали, се характеризират с устойчивост. Икономическата дейност на металообработващото предприятие "РАВЕРА" ЕООД няма отрицателно въздействие върху околната среда и нейните компоненти като въздух, води, почви, биоразнообразие и т.н. Входящите ресурси и изработените продукти са от устойчиви материали - метали и инженерни пластмаси, които подлежат на преработка и повторна употреба - т.е. при определени условия стават част от т.н. "кръгова икономика". Производственото оборудване на "Цех за механично обработване на метали" се състои от металорежещи и металообработващи машини - универсални и с цифрово-програмно управление. Предприятието има поставени цели за прилагане на "интелигентни" решения в производствената си дейност чрез увеличаване на дела на процесите, основани на дигитализация и автоматизация. За повишаване на конкурентните предимства на предприятието е необходимо намаляване на фирмените разходи при запазено добро заплащане на труда и устойчивост на работните места. За целта е удачно въвеждането на "зелени" модели на организация на производствените процеси, основаващи се на мерки за ресурсна и енергийна ефективност, както и оптимално управление на отпадъците. Планираната дейност включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване и приемане на План от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в металообработващото предприятие ще бъде свързано с: 1. внедряване на нови екологични производствени инвестиции и/или на нови екологични практики, с които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Новите „зелени“ модели могат да бъдат двързани с: - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа. Въвеждането на "зелени" модели в икономическа дейност на "Равера" ЕООД може да допринесе значително за постигането на екологичната цел за преминаване към кръгова икономика. Възможни решения са свързани с това да се повиши трайността, възможността за поправка, усъвършенстване и повторна употреба на продуктите, или да бъде намалено използването на ресурси чрез прецизно проектиране и избор на материалите, улесняване на търсенето на ново предназначение и много др. 4 000.00 0.00
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Цел на дейността: Осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в металообработващото предприятие "РАВЕРА" ЕООД чрез по-висок стандарт на личните предпазни средства и работно облекло, с които да се постигне по-добро ниво на предпазване на работещите от идентифицираните за целевата група рискове на съответните работни места. В рамките на тази дейност предприятието има за цел да закупи и осигури ЛПС и работно облекло за своите служители, чрез които да бъде осигурена по-висока защита в сравнение с тези, които се използват текущо, и които надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Дейността включва: Закупуване на нови като вид ЛПС и работно облекло съгласно подробното описание, попълнено в Приложение V – Информация за ЛПС, в което са описани текущите ЛПС и работно облекло с техните характеристики/технически параметри, както и предвидените за закупуване нови ЛПС и работно облекло с техните характеристики/технически параметри, като е посочено и с какво новите надграждат използваните досега. Планираните по тази дейност ЛПС и работно облекло отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие. Планираните за закупуване ЛПС и работно облекло са в съответствие с приложения към проектното предложение утвърден "Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и специално работно облекло", както и на "Програмата за минимизиране на риска" и препоръчаните в нея мерки, разработени на база на картите за оценка на риска на конкретните работни места като част от цялостната и систематизирана документация "Оценка на риска" в Цех за механично обработване на метали на "Равера" ЕООД. Предвидени за закупуване са зимни и летни специални обувки и зимни работни костюми, противоударни шапки, предпазни ръкавици и предпазни очила, които са съобразени със спецификата и идентифицираните рискове на работните места. Нуждата от подмяна и закупуване на нови, с по-висока защита ЛПС и работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица, които досега не са използвани , се обосновава със следното: - При повечето от производствените задачи, изпълнявани от работници, които работят с или поддържат индустриални машини, съществуват високи нива на риск за долните и горни крайници, както и за главата и тялото. - Всички работни места в предприятието като професии и видове работа са свързани със задължително използване на лични предпазни средства в зависимост от спецификата на работните места, възможните опасности и риска при работа, съгласно чл.17, ал.3 от Наредба №3/19.04.2001г. на МТСГ и МЗ. - Системата за оценка на риска в предприятието - обект "Цех за металообработване" съдържа "Карта за оценка на риска" за всяко работно място, в която са описани рисковете, свързани с работните процеси по различните обработки на метали и с използването на работното оборудване - машини, съоръжения, транспортни средства; режещи, пробождащи и плъзгащи се предмети или инструменти; летящи метални стружки; електрически заряди, вредни лъчения и др. Етапите за изпълнение включват: избор на изпълнител/и съгласно Условията за изпълнение; сключване на Договор/и за доставка; приемане на резултатите от изпълнението; въвеждане на новите ЛПС и работно облекло в предприятието. Планираните за закупуване ЛПС и работно облекло, при изпълнение на тази проектна дейност, следва: • да отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита; и • да бъдат планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. 13 711.97 0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : По Дейност 5 се предвижда закупуване, монтаж, обзавеждане и оборудване на места за преобличане, хранене и почивка на работещите в "Цех за механична обработка на метали" в район 5-ти километър, гр. Бургас. Целта на тази дейност е адаптиране на работната среда, повишаване на качеството и привлекателността на работните места, и подобряване на общите условия и работната среда в предприятието, наред с осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, чрез въвеждане на нови социални придобивки за работещите. Дейността включва закупуване на Многофункционален контейнер и монтирането му на подготвената за целта площадка в предприятието, както и закупуване и монтаж на вътрешно оборудване и обзавеждане. Предвиденото за закупуване основно оборудване - контейнер с помещения за преобличане, почивка и хранене, е със следните технически показатели и характеристики: 1.1. Многофункционален контейнер: - размери: дължина 18 м, широчина 4.80 м и височина 2.90 м; - материали: метална конструкция за стационарен монтаж; - материали на стени и двускатен покрив: панели с пълнеж от минерална вата с дебелина 10 см, с висока степен на пожароустойчивост и изолация от външната среда /ЕЕ/ - допълнително оборудване на контейнера - олуци, врати, прозорци, подова настилка, ел. окабеляване и ВиК изводи за 3 умивалника; - вътрешно разпределение: помещения - 3 броя; - Функции на помещенията: 1 основно помещение за почивка и хранене с размери 12 м Х 4.80 м и 2 бр. съблекални с размери 6 м Х 2.40 м 1.2. Обзавеждане и оборудване на многофункционален контейнер: За всички помещения: - Инверторен климатик 12 000 BTU /енергиен клас А++/ - 4 броя. За двете съблекални: - единично гардеробче за всеки работник - 24 бр.; - пейка за съблекалня с дължина 2 м - 4 бр.; За общото помещение с функции за почивка и хранене: - комплект маса за столова/трапезария с 6 стола - 4 бр.; - модулна кухня ъглова - долен и голен ред, термоплот и термогръб - с обща с дължина 6.5 м - 4.50 м + 2.00 м; - мивка, оборудвана със смесителни батерии - 3 бр.; - слънчев бойлер за топла вода с обем 150 л, затворен тип - 1 бр.; - хладилник с обем около 390 л; - микровълнова печка 20-25 л - 2 бр.; - диспенсър за питейна вода с обратна осмоза - стоящ - 1 бр.; - телевизор с екран 42 инча - 1 бр. Изборът на включените в проекта социални придобивки е направен в съответствие с нуждите на предприятието и на целевата група - заетите в производствената дейност. Идентифицирана е потребност от осигуряване на социални придобивки за работещите чрез създаване и оборудване на място за отдих, хранене, почивка и преобличане в предприятието, с което да бъдат решени съществуващи в предприятиято проблеми, а именно пълната липса на подходящи условия за хране, преобличане и почивка. Металообработващото предприятие разполага с производствена база и офисни помещения, но условията за отдих, преобличане, хранене и почивка на работещите съответстват единствено на минималните изисквания и се нуждаят от подобрения и оптимизиране. Самото предприятие се намира в производствена зона "5-ти кимлометър" град Бургас и в близост няма магазини или заведения за хранене. В тази връзка може да се направи извод, че съществуващите в предприятието условия не са особено добри и привлекателни. Доказателство за това е и намаляването на числеността на персонала на предприятието, което се дължи на пенсиониране на дългогодишни работници и незаемане на работните им места от по-млади специалисти, чиито очаквания и изисквания за условия на труд са по-висок Планираното оборудване е съобразено с целите на процедурата и с условието, че по тази дейност е допустимо работодателят да осигури на работниците и служителите следните социални придобивки (както и прилежащите им санитарно-хигиенни помещения, ако е необходимо - бани, тоалетни и помещения за преобличане): • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд • Помещения за краткотраен отдих. 92 919.81 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).