Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal is tied to taking effective measures to improve access to employment in quality jobs and adapting to changes in the working environment. The activities will contribute to improving the healthy and safe working environment at "INFRAGRUP" OOD, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce health risks in the workplace and to improve health and safety standards. safe working conditions.
The project foresees investments in:
1. Development and implementation of "green" models of labor organization.
2. Purchase of personal protective equipment and special work clothing.
3. Provision of collective protective measures related to improving working conditions
4. Provision of social benefits for workers by purchasing and equipping premises for recreation and dining.
As a result of the implementation of the project:
- Innovative work organization models aimed at increasing productivity and protecting the environment will be introduced, including measures for flexible forms of employment, the easier reconciliation of professional, family and private life and extending the working life of older people Workers and employees.
- "Green" models of the organization of work processes will be introduced, which are related to increasing resource efficiency and reducing the impact on the environment and increasing the sustainability of the products offered.
- The safety and health of the working conditions will be improved, by supplying the workers with high-quality PPE, special work clothes and providing collective protective equipment with better protection.
- New social benefits will be provided by purchasing and equipping dining facilities.
The project will contribute to green skills and jobs and a green economy in the territory of a less developed region (NUTS-2) - South Central Planning Region.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Настоящата дейност има за цел да постигне: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в предприятието, които се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието. Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области. Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност и други. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за "разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може да включва промени в използване на материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за всички работни места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в предприятието. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийноефективно. Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници. Определя се необходимият финансов и човешки ресурс. Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. При необходимост се правят корекции в плана. 2 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. От извършения от Службата по трудова медицина обобщен анализ на оценката на риска е видно, че дейностите, които извършват значителна част от работниците в предприятието са свързани атмосферните влияния, защото основно се работи на открито. Определянето на опасностите е съобразено с вида на използваните машини и съоръжения, видовете дейности, характера на технологичния процес, вида на използваните суровини и материали и състоянието на работните помещения. За преодоляване на изложените проблеми с настоящата дейност се предвижда доставката на съвременни ЛПС и СРО, които ще бъдат надградени от досега използваните. Дейността е разработена на база утвърден Списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства, изготвен въз основа на оценката на риска, както следва: Поради постоянният характер на работа (на открито) на работещите, е необходимо осигуряване на специално работно облекло за зимни условия с по-висок клас технически характеристики ( при температури под + 10 С и температури над 28-30С) е необходимо осигуряване на специално работно облекло за работа и при летни условия - Зимен комплект /зимно яке/шуба, зимен полу-гащеризон, блуза с д.р./ - за защита при работа на открито в зимния сезон - 28 компл. - Летен комплект /лятно яке, летен полугащеризон, блуза с к.р./ -за защита при работа на открито в летния сезон 28 компл. Това са СРО, което осигурява защита на тялото на работещия от неблагоприятен климат и го предпазва от измръзване/прегряване, тъй като често работещите осъществяват своята работа на открито или в незавършени/неклиматизирани помещения. Зимното предпазно РО ще бъде ватирано, а лятното - от лека, дишаща материя - Светлоотразителен к-т - сигн. полугащеризон, сигн. яке, сигн. елек, сигн. шапка, сигн. жилетка и сигн. блуза - за защита при работа по пътната мрежа и на места с намалена видимост - 20 компл. - сигнална жилетка и сигнален елек - 8 бр. - Зимни работни обувки с подсилени бомбета /водоустойчиви/ - за защита от удар от падащи и /или летящи предмети за работа през есенно-зимния сезон 20 бр -Летни работни обувки с подсилени бомбета /дишащи/ -- за защита от удар от падащи и/или летящи предмети за работа през пролетно-летния сезон 20 бр -Зимни работни обувки - 8 бр. -Летни работни обувки- 8 бр. - Работни обувки с устойчиви на топлина ходила - за защита на ходилата при стъпване върху топъл асфалт - 8бр. Предвидените ЛПС ще осигурят защита на работещите по строителни обекти от механични опасности - обувките ще бъдат с метално бомбе. Друга защита, която ще осигурят: зимните ще предпазват долните крайници от измръзване, а летните ще бъдат леки и дишащи, защитаващи долните крайници на работещите от прегряване и изпотяване - предпазни противоударни каски с дюзи за вентилиране- удар от падащи и /или летящи материали. Предпазва главата на работещия от падащи предмети. Носенето й на строителен обект е задължително за работещите на него - 10бр - водозащитно яке -- за предпазване от дъжд при работа на открито. Във връзка с осъществяването на своите професионални задължения по обекти на открито, работниците имат нужда от яке, което да предпази тялото им от намокряне при неблагоприятен климат- 42бр - шапка слънцезащитна - за защита през летния сезон 39 бр - ръкавици потопени в нитрил- за защита при работа с тежки предмети, масла 648 бр - ръкавици потопени в каучук/латекс- за защита от механични рискове 648бр - ръкавици студоустойчиви- за работа на открито в зимния сезон 27 бр - противосрезни ръкавици- за защита от наранявания и прорезни рани- 162 бр Тези ЛПС и СПО ще повишат защитата на работниците и служителите от рисковете на работните места и професионалните рискове, като риск от механични наранявания, риск от подхлъзване, спъване, увреждане на очи и др. 26 901.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: С цел подобряване качеството на работната среда в помещенията, безопасни условия на труд и намаляване на заболеваемостта ИНФРАГРУП ООД планира следните действия: 1. Закупуване на 3 бр. стенни климатици, които ще бъдат позиционирани в кариера "Д. Махала в съществуващия офис контейнер, който е тристаен. 2. Закупуване на ергономичен стол за всички извършващи дейности пред компютър съгласно Наредба № 7/15.08.2005г. на МТСП и МЗ - 1бр за Техник, транспортно строителство В офис помещението, където се издават кантарни и екпедиционни бележки, обработват се пътните листове и др. документи, отговорникът на обекта работи повече от четири часа на компютър. Столът, на който работи е тип посетителски, а целодневното седене на неподходящ стол, води до увреждане на опорно-двигателния апарат. Седенето в неправилна позиция за продължителни периоди от време може да доведе до лоша стойка. Това от своя страна би могло да създаде редица неприятни усещания: болки в гърба, натоварване на врата и други проблеми, свързани с опорно-двигателния апарат. Ергономичните офис столове са проектирани така, че да насърчават правилната стойка чрез подкрепа на гръбначния стълб и поддържане на естествените извивки на тялото. Подобрената стойка и по-малкото натоварване на тялото допринасят за предотвратяване на умората, което позволява работещите да бъдат по-ефективи през целия ден. 3. Закупуване на мълниезащитна инсталация, като средство за колективна защита на всички работещи съгласно Наредба № 7/23.09.1999г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Функцията на мълниезащитната инсталация е да предпази работниците които са на открито и които се намират в контейнерите(фургоните) за краткотраен отдих. И тъй като дейността на дружеството се осъществява изцяло на открито и то в район, който е отдалечен от населени места е необходимо да се подсигури подходяща мълниезащитна инсталация, която да минимизира евентуалните рискове за работещите от паднали мълнии в района на обекта. До този момент няма изградена мълниезащитна инсталация кариера "Г. Махала". Дейността на фирмата е разположена на няколко работни площадки Кариера " Д. Махала" и строителни обекти. Според естеството на работа е необходимо КПС и социалните придобивки да бъдат разпределени между обектите. 11 059.40 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Дейността има за цел да осигури по-добри условия на работниците за краткотраен отдих и хранене като по този начин се увеличи качеството на предлаганите работни места и се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите. Тъй като за работниците на обекта няма предвидено помещение за почивка, отдих и хранене, необходимо е да се предвиди отделен оборудван фургон /контейнер/ - 2бр. със съответните климатични тела, осигуряващи целогодишно подходящата температури за почивката на работещите, като се обособи място за хранене и почивка, оборудвано със съответните маси и столове и място за преобличане на работниците. Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Съгласно програмата за минимизиране на риска, която е изготвена от трудов медицина и предписанието от нея " обособяването на помещение за отдих, почивка и хранене на работещите с минимално изискуеми битови условия съгласно Наредба № 15/31.05.1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа", дружеството предвижда да закупи: - Офис контейнер за отдих, хранене и почивка /1ст./ – Кариера „Д. Махала” - 2.бр - климатици- 2 бр. - шкафчета за преобличане, които ще бъдат 8 броя модулни - 2бр., - пейка за съблекалня - 2 бр, - маса 4бр., стол 14 бр., - кухненски шкаф долен - 2 бр, - кухненски шкаф горен - 4 бр., - машина за вода - 2 бр., - хладилник - 2 бр - микровълнов печка - 2бр. Закупеното оборудване ще предостави условия за отдих и възможност за бързо физиологично възстановяване на служителите. 30 808.74 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).