Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Sort Commerce EOOD offers services for the pre-sorting and treatment of mixed household waste including recycling and is located in the village of Hadjidimitrovo in the Yambol Region. The project aims to promote sustainable "green" work practices by introducing "green" models and maps for individual workplaces and motivating employees towards more ecological thinking and sustainability. The project will also provide high-quality collective and personal protective equipment and special work clothing to improve the working environment and protect workers. This will lead to a reduction in work accidents and lost days due to occupational diseases or trauma, saving costs for the employer. 
To reduce the danger in the workplace, the company will carry out the following activities recommended by the Office of Occupational Medicine and the established Program for the prevention, reduction, limitation and control of risk for 2023: provision of collective and personal protective equipment for employees, allocation and equipment of places for meals and recreation, and improvement of the microclimate of the working environment. 
The project will be implemented for 12 months and is aimed at all 89 employees of Sort Commerce EOOD. The total value of the project is BGN 86 568,83, with a requested percentage of 80% financial assistance.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Предприятията все повече се признават като ключови участници в постигането на справедлив преход и решаващи за здравословната околна среда. Те са не само места, където хората работят, за да произвеждат стоки и услуги. Работното място е мястото, където бизнес възможностите в зелената икономика се оформят и където работниците и работодателите, в съответните си компетенции, могат да променят производствените процеси по начини, които подобряват ефективността на ресурсите, намаляват натиска върху околната среда и правят предприятията по-„зелени“. За да се трансформира едно предприятие в екологосъобразно, то трябва непрекъснато да инвестира в обучението на своя персонал, да създава култура, която цени иновациите и насърчаване прилагането на „зелени“ практики. Степента, до която предприятията могат да се считат за "зелени", зависи от това доколко екологизират своите продукти, производствени процеси и работни места. В този контекст, в Дейност 1 са включени следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. инструктиране на персонала за въвеждането на съответните промени. Въз основа на анализ на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност ще бъдат разработени „зелени“ модели за организация на труда и „зелени“ карти, съобразени с конкретните работни места. Всички служители и работещи в предприятието ще бъдат инструктирани как да прилагат тези модели и практики. Ръководството на предприятието ще получи разработен план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси. Целевата група включва всички 89 заети лица. 17 800.00 0.00
Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“: Дейността има за цел подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез осигуряване на още по-безопасни и здравословни условия на труд. Тя има принос за постигане на общата цел на проекта и с постигане на втората му специфична цел. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са в съответствие със Списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или СРО, утвърден въз основа на извършената оценка на риска, като съответстват на точния брой на заетите по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани съгласно срока за износване в рамките на периода на изпълнение на проекта. Целева група по тази дейност са всички 77 работници и служители, чиито длъжности са включени в горепосочения Списък. ЛПС и СРО ще бъде осигурено на заетите на следните длъжности: автомонтьор – 1 бр, механик промишлено оборудване – 1 бр., координатор дейности – 1 бр., организатор производство – 1 бр., домакин – 1 бр., чистач производствени помещения – 1 бр., водач специален автомобил – 1 бр., сметосъбирач – 3 бр., шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона -15 бр., машинист руднична подемна машина – 3 бр., водач мотокар - 1 бр., машинен оператор – 2 бр., общ работник – 14 бр., общ работник промишлеността – 24 бр.,кантарджия – 3 бр., ръководител транспорт – 1 бр.,технически директор – 1 бр.,аналитик база данни/завеждащ збут - 1 бр., шофьор лек автомобил до 9 места – 1 бр. Необходимостта от подмяна и закупуване на нови ЛПС и/или СРО с по-висока степен на защита произтича от желанието на работодателя да реализира още по-добро ниво на предпазване на работещите, като им осигури по-безопасни и здравословни условия на труд, по-голяма сигурност и удобство при носене. Новите ЛПС и СРО ще бъдат с по-добри технически характеристики от предишните и ще отговарят на по-високи или и допълнителни стандарти. Тези подобрения в защитата допълнително ще намалят риска от злополуки и наранявания на работниците, гарантирайки тяхната безопасност и здраве. В рамките на проекта Сорт Комерс ЕООД планира да закупи следните ЛПС и СРО, които превъзхождат използваните до сега, както следва: Комплект лятно работно облекло (полугащеризон и яке) – 77 бр. Платът на новия работен костюм ще е от 100% памук с високо качество и с тегло 240 гр./м2 (спрямо 200 гр./м2 на стария), което го прави по-здрав и устойчив на външни механични и топлинни въздействия и осигуряващ по-сигурна защита от химични и биологични агенти. Той е със светлоотразителни ленти по ръкавите, раменете и крачолите, с което осигурява по-висока видимост и безопасност при придвижване. Комплект зимно работно облекло (полугащеризон и яке) – 77 бр. Новият зимен работен костюм е ватиран, изработен от хидрофобиран висококачествен плат 100 % памук, с по-високо тегло на материята - 240 гр./м2, срещу 200 гр./м2 на предишния, което го прави по-устойчив на външни въздействия от използвания до момента. През зимата той ще осигури на работещите по-сигурна термо защита и предпазване от механични въздействия, химични и биологични агенти. Костюмът е с повече светлоотразителни елементи - по джобове и ръкави на якето и по крачолите на гащеризона, което допълнително ще доведе до по-добра видимост и респ. безопасност при придвижване на работещите. Работни обувки с устойчиво на пробождане ходило и метално бомбе /летни и зимни/ – по 77 чифта за сезон. Новите обувки отговарят на стандарт EN ISO 20345 и категория S3 (за разлика от старите S1 P) и включват всички характеристики на категория S1P + S2 (устойчивост на проникване и поглъщане на вода). Така на работещите се гарантира по-сигурна защита на долните крайници, не само от пробождане/премазване, но и защита от проникване на вода и евентуално измръзване през зимата; 28 006.69 0.00
Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд.“: Настоящата дейности е обусловена от извършената оценка на риска и направените препоръки от страна на Службата по трудова медицина (СТМ) и утвърдената Програма за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска за 2023 г., а именно периодична проверка на колективните предпазни средства, използвани от работещите във фирмата – бракуване на негодните и закупуване на нови такива. Една от установените опасности, свързани с организацията на работния процес, произтича от въздействието на ергономични и вредни фактори върху служители, работещи продължително време в принудително седнало работно положение - на бюро, пред видеодисплей и др. Липсата на движение и продължителното седене в една и съща поза водят до забавяне на кръвообращението, дискомфорт, умора и да увеличи риска от хронични заболявания. За да се намали негативното въздействие на фактори, свързани с организацията на труда - принудителна работна поза и ергономия, е важно да се намали натоварването на опорно-двигателния апарат и да се подобри комфортът по време на работа. Използваните в момента столове са морално остарели с проявени дефекти от физическо остаряване и не осигуряват нужния оптимален комфорт и подвижност за продължителна монотонна работа. В рамките на проекта се предвижда да бъдат закупени 18 ергономични стола за тези, които работят в принудително седнало положение през осемчасовия работен ден, на следните длъжности: Главен енергетик, Координатор дейности, Организатор производство, Домакин, Кантарджия – 3 бр., Управител – 2 бр., Финансов директор, Главен счетоводител, Оператор, въвеждане на данни – 2 бр., Служител човешки ресурси – 2 бр., Счетоводител – 2 бр., Аналитик база данни. Ергономичните столове са в съответствие с изискванията, посочени в чл. 5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./, а именно: - работният стол да е стабилен и да позволява на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза; - седалката да се регулира на височина; - облегалката на стола да се регулира на височина и наклон; - да има възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето, работещо с видеодисплей. Така ще се подобрят условията на труд, ще се намали и/или елиминира изцяло рискът от възможни заболявания на опорно-двигателната система и ще се постигне по-висока производителност при по-добър работен комфорт. Дейността включва следните етапи: - избор на изпълнител (1 м.) - закупуване и доставка на ергономичните столове (1-2 м). 7 342.38 0.00
Дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. оборудване на места за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятието“: Изпълнението на настоящата дейност е свързано с подобряване на работната среда и превръщането на Сорт Комерс ЕООД в добро и предпочитано място за работа, което освен добри и безопасни условия на труд, осигурява на заетите лица и такива социални придобивки, които имат положително въздействие върху качеството на работа, производителността на труда и конкурентоспособността на фирмата. От една страна, те ще повишат удовлетворението на заетите в рамките на трудовия процес, а от друга, това е израз на осъзнатата социална отговорност от страна на работодателя. В рамките на проекта се предвижда осигуряване на следните социални придобивки, в съответствие с предложенията на Службата по трудова медицина и действащата „Програмата за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска в СОРТ КОМЕРС ЕООД“: • оборудване на зоната за хранене за работещите и прилежащата към нея съблекалня; • оборудване на 2 къта за отдих и релакс зона за рехабилитация на закрито в близост до работните места. През последните години социалните придобивки за работещите не са били във фокуса на предприятието. Част от халетата, в които се извършва основната дейност по сепариране и рециклиране, са преградени и в тях са обособени общо четири помещения и санитарен възел. Оборудване в тях никога не е закупувано. Работещите са рециклирали отпадъци от боклука, който обработват, за да ги приспособят и използват като пейки, маси и места за съхранение на багаж. Отделно, тези места са с комбинирана функционалност, което до известна степен може да се обясни и с културата на ромските фамилии, които работят в предприятието. Помещенията са едновременно място за съхранение на багаж, за хранене през обедната почивка и за отдих при кратките почивки. По-голямата част от работниците идват на работа с работното си облекло, но има и такива, които са в цивилни дрехи и имат нужда от място за преобличане. Работещите изпитват остра нужда от обособени места за хранене, преобличане и почивка на закрито, както и от съответното оборудване. Затова в рамките на проекта е предвидено най-голямото помещение да бъде обособено и оборудвано като зона за хранене. В него ще бъдат поставени маси и пейки с облегалка, хладилник, микровълнова и кафе машина. Прилежащото помещение ще бъде оборудвано с шкафчета и 6 пейки като съблекалня, за да могат работещите, които идват с цивилни дрехи да се преобличат преди и след работа. В останалите две по-малки помещения ще бъдат поставени по 3 пейки и ще се отдели релакс зона с 5 барбарона и малка маса. За да има къде при необходимост работниците да съхраняват личните си вещи, в тях ще бъдат поставени част от предвидените за закупуване шкафчета. За спазване на микроклимата на вътрешните работни помещения и установените норми и физиологични изисквания за поддържане чистотата на въздуха и осигуряване на допустима температура целогодишно ще бъдат закупени общо 4 бр. климатици с висока степен на енергийна ефективност и съобразени с размерите на помещенията за отопление/охлаждане. За служителите в администрацията е планирано обособяване на релакс зона за рехабилитация, в която да бъде поставен масажен стол за възстановяване на мускулатурата след продължителен престой в принудителна седяща поза, в рамките на 8-часовия работен ден. Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената логическа последователност: • Избор на изпълнители (1-3 м.) • Оборудване на релакс зоната за рехабилитация в администрацията (2-3 м.) • Оборудване и обзавеждане на зоните за хранене, преобличане и отдих на закрито (2-5 м.) 25 549.87 0.00
Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“ - продължение: Работни ръкавици – 1824 чифта (2 чифта на месец за 76 работници). Предложеният нов модел е от по-здрав и устойчив на разкъсване материал, с по-висока - 2-ра, степен на защита и съответно предпазва по-надеждно ръцете от механични въздействия и травматизъм; Противопрахова маска – 636 бр. (1 брой на месец за 54 работници), подходяща за дейности по сортиране и почиствания от отпадъци и отговаря на стандарт EN 149. Новата маска (респиратор) е за многократна употреба. Наличието на активен въглен с клапан в нея осигурява още по-надеждна защита на дихателните пътища както от прах и биологични агенти, така и от неприятни миризми, бактерии, вируси, заваръчни газове и др.;Предпазни очила – 54 бр., в допълнение към общите изисквания на стандарт ЕN 166-1F към ЛПС за защита на очите, новите предпазни очила отговарят и на изискванията на стандарт ЕN 170 за нива на защита и коефициент на пропускане на филтри за защита срещу ултравиолетово излъчване. Те позволяват стерилизация, което ги прави по-здравословни и безопасни за употреба и осигуряват по-добра защита на очите, особено за работещите, които носят диоптрични очила, защото са съвместими с тях; Дъждобран – 4 бр. Новият продукт надгражда закупения преди това по отношение на здравина и издръжливост на полиамидната тъкан, която е наслоена с омекотен поливинилхлорид. Подобрена е защитата както към неблагоприятни климатични въздействия (дъжд), така и към леки механични въздействия и нечистотии. Допълнително предимство на новия дъждобран е, че може да се пере на ръка, като така се осигуряват по-здравословни и хигиенични условия на труд. Гумени ботуши – 4 чифта, новите гумени ботуши отговарят на стандарт EN 20347, и предпазват по-добре долните крайници от вода, замърсяване, подхлъзване и минимални механични рискове. Зимни ръкавици – 4 чифта (1 чифт на месец за зимен сезон). Новите студозащитни зимни ръкавици осигуряват по-надеждна термозащита, по-добра стабилност при работа и удобство при носене; Зимна шапка – 4 бр. Новата зимна шапка осигурява по-добра термозащита на главата, ушите и врата при ниски температури. Термоелек – 12 бр. Новият елек е с по-висока устойчивост на триене, разкъсване, водоустойчивост и водонепропускливост и ще осигури по-добра защита от неблагоприятни атмосферни условия на служителите, които го носят. Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената логическа последователност: • Избор на изпълнител (2 – 3 м) • Доставка и подписване на ППП (4 м и 8 м). • Поетапно раздаване на ЛПС и СРО на заетите лица. (5 до 12 м. вкл.) 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).