Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход: Новите технологии и изкуственият интелект (AI/ИИ) навлизат изключително бързо във всички сфери, включително и в дейностите, които осъществява предприятието на Кандидата. Изключителната динамика на развитие и приложението им налагат много по-често да се правят обучения за усвояване на умения за прилагане им.
Една от основните дейности на Кандидата е транспортни превози на товари. Необходимостта от настоящите обучения се обуславя от бързото развитие на ИКТ и AI(ИИ) във всички аспекти, вкл. използването им за оптимизация на маршрути, време за почивка и пристигане, умора; ефективен и бърз анализ на бази от данни от смарт тахографите; ранно откриване на технически проблеми, проследяване и спазване на регулации, бърза комуникация с местни органи и екологично шофиране. Също така AI(ИИ) намира приложение и в използване за автоматизация и оптимизация на рутинни счетоводни и финансови задачи, ефективен и бърз анализ на големи бази от данни, откриване на нередности и персонализирани препоръки и услуги.
С последните промени на пакет Мобилност на ЕС се въвеждат нови модели смарт/интелигентни тахографи в ЕС, вкл. и в България. Тези технически новости изискват специфични обучения за персонала(професионални шофьори, обслужване и администрация) - трябва да преминат през специфични обучения за използване на базите от данни, прилагане в дейността. Обученията ще са важни и за осигуряване на безопасността на пътя, екологично шофиране и спазването на местните законови изисквания.
Приложението на AI (ИИ) предлага множество възможности за - Автоматично въвеждане и/или анализ на данни, намаляване на грешките и др. Ерата на (AI) внася нови предизвикателства, свързани със защитата на цифровите данни, се казва в доклада на Световния икономически форум "Глобални перспективи за киберсигурност през 2025 г.".
Предвидените по проекта специализирани обучения имат отношение и към "зеления" преход - в програмите на всички обучения има включени модули, даващи знания в тази област.
Предвидените специализирани обучения са насочени към всички категории служители - управленски екип (управител) и всички останали служители.
Според спецификата на заеманите длъжности, изпълняваните функции, задължения и потребности, за обученията персоналът ще бъде групиран на 2 групи:
1. Група 1(6 лица):
1.1. Шофьор товарен автомобил – 3 лица, Шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона – 1 лице, Механик гараж за транспортни средства – 1 лице; Управител – 1 лице.
1.2. Функциите, които изпълняват са: организиране и изпълняване на транспортни услуги на товари; анализ на базата от данни от смарт тахографите и оптимизация на маршрути, почивки, времена; комуникация с местни органи, обработка и съхраняване на пълната документация.
1.3. Нуждите на тази група служители е за придобиване на умения за използване и прилагане на смарт тахографи и инструменти с AI/ИИ за организиране и провеждане на цялостния процес по транспорт на товари. Прогресивното развитие на ИКТ и AI/ИИ играе все по-голяма роля в начина, по който се провеждат тези дейности. С цел по-голяма ефективност при осъществяване на задълженията си е необходимо служителите да придобият знания и умения за правилно и ефективно изпозлване на смарт тахографите и AI/ИИ в провеждане и анализ на транспортната дейност. Трябва да се придобият знания за използването на смарт тахографите и с AI/ИИ помощ за оптимизация на маршрути, време за почивка и пристигане, както и управление на умората. Също така са необходими умения за използване на AI/ИИ за ефективен анализ на бази от данни от смарт тахографи, за ранно откриване на технически проблеми. Ще са необходими и знания за проследяване и спазване на местни регулации и бърза комуникация с местни органи. Съобразно изискванията и стандартите в ЕС, на персонала са необходими и знания за използване на данните с цел екологична поддръжка на превозните средства и екологично шофиране.
- Информацията ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност |
29 880.00
|
0.00
|
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: 1.4. Предвидени специфични обучения са за:
- Използване на базата от данни на смарт интелигентни тахографи SMT2 с помощта на AI(ИИ)
- Планиране на пътуванията с помощта на AI(ИИ), съобразно новия регламент за тахографи
- Ефективна поддръжка чрез обработка на данните с AI(ИИ)
- Правни аспекти и регулации при използване на смарт тахографи и AI(ИИ)
1.5. Съществено подобряване на компетенциите на лицата от група 1, съобразно спецификата на работните им места - След успешно усвояване на знанията и уменията от предложените курсове, тази група от служители ще може успешно да използва смарт тахографите и AI(ИИ) за оптимизация на маршрути, време за почивка и пристигане, както и управление на умората, съобразно променящите се текущи условия. Също така са ще могат на място или отдалечено да използват AI/ИИ за ефективен и бърз анализ на данни за ранно откриване на технически проблеми. Персонала ще може ефективно да проследява и спазва местните регулации, както и бърза комуникация с местни органи. Ще са придобити знания за използване на данните с цел екологична поддръжка и шофиране.
Така с придобитите знания и умения от тези курсове, служителите ще постигнат правилно и ефективно използване на смарт тахографите и инструменти с AI/ИИ при работа с нови технологии и процеси. Всички придобити умения ще използват в работния процес по извършване на безопасни, ефективни и екологични транспортни услуги за товари на клиентите на кандидата.
2. Група 2 (3 лица):
2.1. Счетоводител оперативен – 2 лица, Техн.секретар – 1 лице;
2.2. Функциите, които изпълняват са: счетоводно отчитане; въвеждане на финансови данни и параметри и извършване на финансов анализ; обработка и съхраняване на документация; поддръжка на база от данни за клиенти, доставчици и др.;
2.3. Нуждите на тази група служители е за придобиване на умения за използване и прилагане на инструменти с AI/ИИ за счетоводно обслужване и финансов анализ. Трябва да се придобият умения за адаптация на съществуващите документация и продукти към новите технологии, както и прилагане на специализирани технологични инструменти с AI/ИИ като автоматично въвеждане на фактури, декларации и други документи; анализ на големи бази от финансови данни; бюджетиране чрез AI модели; чатботове и виртуални асистенти за поддръжка; персонализирано обслужване и препоръки въз основа на анализи на клиентски данни. Също така е необходимо да знаят как да защитават данните от неоторизиран достъп;
2.4. Предвидени специфични обучения са за:
- AI автоматизация на рутинни задачи
- Анализ на финансови данни с AI
- Подобряване на клиентското обслужване с AI
- Етика и сигурност в AI счетоводството
2.5. Съществено подобряване на компетенциите на лицата от група 2, съобразно спецификата на работните им места - След успешно усвояване на знанията и уменията от предложените курсове, тази група от служители ще може успешно да използва AI(ИИ) за aвтоматизация на рутинни задачи като данъчни декларации и отчети, за автоматично въвеждане на данни и обработка на фактури, както и за автоматизация на процеси (RPA) в счетоводството. Ще имат умения за използване на AI(ИИ) за анализ на големи обеми финансови данни и прогнозиране на парични потоци и бюджетиране чрез AI модели. По този начин служителите съществено ще намалят грешките, ще постигнат бърза и точна аналитика, прогнозиране и планиране. С използването на базирани на AI(ИИ) чатботове и виртуални асистенти ще могат да подобрят обслужването, както и знания за защита на личните данни при използване на AI(ИИ) платформи и системи.
Така с придобитите знания и умения от тези курсове, служителите ще постигнат правилно и ефективно използване на инструменти с AI/ИИ при работа с нови технологии и процеси. Всички придобити умения ще използват в работния процес по счетоводно обслужване, финансов анализ, поддръжка и препоръки на клиентите на кандидата.
-ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност |
0.00
|
0.00
|
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Конкретни модули и теми на специфичните обучения:
1. За група 1 (общо от 6 лица):
1.1. Курс 1 - Използване на базата от данни на смарт интелигентни тахографи SMT2 с помощта на AI(ИИ):
o Оптимизация на маршрутите и осигуряване на по-точно време пристигане (ETA)
o Управление на умората
o Безопасност на движението
o “Зелен преход” – екологична поддръжка на превозните средства и екологично шофиране
1.2. Курс 2 - Планиране на пътуванията с помощта на AI(ИИ), съобразно новия регламент за тахографи:
o Комуникация с местните правоохранителни органи
o Ефективно планиране на пътуванията
o Ефективно управление на времето – за всяка дестинация и планирани почивки според налични свободни места в спирките за камиони
o "Зелен" преход - Управление на отпадъците и рециклиране
1.3. Курс 3 - Ефективна поддръжка чрез обработка на данните с AI(ИИ):
o Свързване с компютър и приложение с AI(ИИ) за анализ на данните
o Видове данни за състоянието на превозното средство
o Изпозлване на приложения с AI(ИИ) за анализ на основни параметри с цел разпознаване на ранни признаци на технически проблеми
o "Зелен" преход - Енергийна ефективност
1.4. Курс 4 - Правни аспекти и регулации при използване на смарт тахографи и AI(ИИ):
o Спазване на европейските и националните регулации
o Документация и отчетност
o Санкции при неспазване на правилата
o Използване на AI(ИИ) за проследяване и спазване на регулации и правила
o "Зелен" преход - Политики и регулации за устойчиво развитие.
2. За група 2 (общо от 3 лица):
2.1. Курс 1 - AI aвтоматизация на рутинни задачи:
o Използване на AI за автоматизация на данъчни декларации и отчети
o Софтуерни решения за автоматично въвеждане на данни и обработка на фактури
o Ролята на роботите за автоматизация на процеси (RPA) в счетоводството
o "Зелен" преход - Устойчиво развитие и екологична осведоменост
2.2. Курс 2 - Анализ на финансови данни с AI:
o Използване на AI за анализ на големи обеми финансови данни
o Прогнозиране на парични потоци и бюджетиране чрез AI модели
o Идентифициране на аномалии и подозрителни транзакции с помощта на алгоритми за машинно обучение
o "Зелен" преход - Енергийна ефективност
2.3. Курс 3 - Подобряване на клиентското обслужване с AI:
o Чатботове и виртуални асистенти за поддръжка на клиенти
o Персонализирано обслужване и препоръки въз основа на анализи на клиентски данни
o Интеграция на AI в CRM системи за по-добро управление на взаимоотношенията с клиентите
o "Зелен" преход - Управление на отпадъците и рециклиране
2.4. Курс 4 - Етика и сигурност в AI счетоводството:
o Етични въпроси и отговорности при използване на AI в счетоводството
o Защита на личните данни и конфиденциалността на финансовата информация
o Сигурност на AI системите и предотвратяване на кибератаки
o "Зелен" преход - Политики и регулации за устойчиво развитие |
0.00
|
0.00
|
Устойчива заетост на обучените по проекта лица.: Кандидатът поема ангажимент за устойчива заетост на обучените по проекта лица.
Минимум 9 лица или 100 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в дейностите по проекта ще запазят заетостта си при Кандидата за 6 месеца. |
0.00
|
0.00
|