Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 68 718 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

I. Need to be satisfied
In today's dynamic world, every worker must constantly acquire new skills. Artificial intelligence (AI) is rapidly entering all areas. The needs are no longer whether to learn new skills, but how often to do so in order to keep up with changes.
The rise of new technologies and AI, and hence the digitalization of transport, administrative and financial services, are also an additional opportunity to realize the "green" and digital transition.
One of the main activities of the Candidate is freight transport services. The need for current training is determined by the rapid development of technologies and the application of AI in all aspects, including their use for automation and optimization of routes, rest and arrival times, fatigue; effective and fast analysis of databases from smart tachographs; early detection of technical problems, tracking and compliance with regulations, fast communication with local authorities and eco-driving. AI also finds application in automation and optimization of routine accounting and financial tasks, effective and fast analysis of large databases, detection of irregularities and personalized recommendations and services.

II. Objectives
 Providing appropriate specific training for acquisition/improvement of new skills by employees
 Increasing the number of employees who have acquired new knowledge and skills
 Creating sustainable employment for employees

III. Target group
- 9 people - 8 people appointed on an employment contract and 1 person, manager of the SEP

IV. Main activities
1. Specific training related to the workplace and linked to the "green" and digital transition
2. Sustainable employment of the persons trained under the project

V. Results to be achieved
1. Specific training conducted - 8 courses for a total of 9 persons
2. Persons who successfully completed the training - 9 persons
3. Sustainable employment - 9 persons in 6 months
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход: Новите технологии и изкуственият интелект (AI/ИИ) навлизат изключително бързо във всички сфери, включително и в дейностите, които осъществява предприятието на Кандидата. Изключителната динамика на развитие и приложението им налагат много по-често да се правят обучения за усвояване на умения за прилагане им. Една от основните дейности на Кандидата е транспортни превози на товари. Необходимостта от настоящите обучения се обуславя от бързото развитие на ИКТ и AI(ИИ) във всички аспекти, вкл. използването им за оптимизация на маршрути, време за почивка и пристигане, умора; ефективен и бърз анализ на бази от данни от смарт тахографите; ранно откриване на технически проблеми, проследяване и спазване на регулации, бърза комуникация с местни органи и екологично шофиране. Също така AI(ИИ) намира приложение и в използване за автоматизация и оптимизация на рутинни счетоводни и финансови задачи, ефективен и бърз анализ на големи бази от данни, откриване на нередности и персонализирани препоръки и услуги. С последните промени на пакет Мобилност на ЕС се въвеждат нови модели смарт/интелигентни тахографи в ЕС, вкл. и в България. Тези технически новости изискват специфични обучения за персонала(професионални шофьори, обслужване и администрация) - трябва да преминат през специфични обучения за използване на базите от данни, прилагане в дейността. Обученията ще са важни и за осигуряване на безопасността на пътя, екологично шофиране и спазването на местните законови изисквания. Приложението на AI (ИИ) предлага множество възможности за - Автоматично въвеждане и/или анализ на данни, намаляване на грешките и др. Ерата на (AI) внася нови предизвикателства, свързани със защитата на цифровите данни, се казва в доклада на Световния икономически форум "Глобални перспективи за киберсигурност през 2025 г.". Предвидените по проекта специализирани обучения имат отношение и към "зеления" преход - в програмите на всички обучения има включени модули, даващи знания в тази област. Предвидените специализирани обучения са насочени към всички категории служители - управленски екип (управител) и всички останали служители. Според спецификата на заеманите длъжности, изпълняваните функции, задължения и потребности, за обученията персоналът ще бъде групиран на 2 групи: 1. Група 1(6 лица): 1.1. Шофьор товарен автомобил – 3 лица, Шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона – 1 лице, Механик гараж за транспортни средства – 1 лице; Управител – 1 лице. 1.2. Функциите, които изпълняват са: организиране и изпълняване на транспортни услуги на товари; анализ на базата от данни от смарт тахографите и оптимизация на маршрути, почивки, времена; комуникация с местни органи, обработка и съхраняване на пълната документация. 1.3. Нуждите на тази група служители е за придобиване на умения за използване и прилагане на смарт тахографи и инструменти с AI/ИИ за организиране и провеждане на цялостния процес по транспорт на товари. Прогресивното развитие на ИКТ и AI/ИИ играе все по-голяма роля в начина, по който се провеждат тези дейности. С цел по-голяма ефективност при осъществяване на задълженията си е необходимо служителите да придобият знания и умения за правилно и ефективно изпозлване на смарт тахографите и AI/ИИ в провеждане и анализ на транспортната дейност. Трябва да се придобият знания за използването на смарт тахографите и с AI/ИИ помощ за оптимизация на маршрути, време за почивка и пристигане, както и управление на умората. Също така са необходими умения за използване на AI/ИИ за ефективен анализ на бази от данни от смарт тахографи, за ранно откриване на технически проблеми. Ще са необходими и знания за проследяване и спазване на местни регулации и бърза комуникация с местни органи. Съобразно изискванията и стандартите в ЕС, на персонала са необходими и знания за използване на данните с цел екологична поддръжка на превозните средства и екологично шофиране. - Информацията ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност 29 880.00 0.00
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: 1.4. Предвидени специфични обучения са за: - Използване на базата от данни на смарт интелигентни тахографи SMT2 с помощта на AI(ИИ) - Планиране на пътуванията с помощта на AI(ИИ), съобразно новия регламент за тахографи - Ефективна поддръжка чрез обработка на данните с AI(ИИ) - Правни аспекти и регулации при използване на смарт тахографи и AI(ИИ) 1.5. Съществено подобряване на компетенциите на лицата от група 1, съобразно спецификата на работните им места - След успешно усвояване на знанията и уменията от предложените курсове, тази група от служители ще може успешно да използва смарт тахографите и AI(ИИ) за оптимизация на маршрути, време за почивка и пристигане, както и управление на умората, съобразно променящите се текущи условия. Също така са ще могат на място или отдалечено да използват AI/ИИ за ефективен и бърз анализ на данни за ранно откриване на технически проблеми. Персонала ще може ефективно да проследява и спазва местните регулации, както и бърза комуникация с местни органи. Ще са придобити знания за използване на данните с цел екологична поддръжка и шофиране. Така с придобитите знания и умения от тези курсове, служителите ще постигнат правилно и ефективно използване на смарт тахографите и инструменти с AI/ИИ при работа с нови технологии и процеси. Всички придобити умения ще използват в работния процес по извършване на безопасни, ефективни и екологични транспортни услуги за товари на клиентите на кандидата. 2. Група 2 (3 лица): 2.1. Счетоводител оперативен – 2 лица, Техн.секретар – 1 лице; 2.2. Функциите, които изпълняват са: счетоводно отчитане; въвеждане на финансови данни и параметри и извършване на финансов анализ; обработка и съхраняване на документация; поддръжка на база от данни за клиенти, доставчици и др.; 2.3. Нуждите на тази група служители е за придобиване на умения за използване и прилагане на инструменти с AI/ИИ за счетоводно обслужване и финансов анализ. Трябва да се придобият умения за адаптация на съществуващите документация и продукти към новите технологии, както и прилагане на специализирани технологични инструменти с AI/ИИ като автоматично въвеждане на фактури, декларации и други документи; анализ на големи бази от финансови данни; бюджетиране чрез AI модели; чатботове и виртуални асистенти за поддръжка; персонализирано обслужване и препоръки въз основа на анализи на клиентски данни. Също така е необходимо да знаят как да защитават данните от неоторизиран достъп; 2.4. Предвидени специфични обучения са за: - AI автоматизация на рутинни задачи - Анализ на финансови данни с AI - Подобряване на клиентското обслужване с AI - Етика и сигурност в AI счетоводството 2.5. Съществено подобряване на компетенциите на лицата от група 2, съобразно спецификата на работните им места - След успешно усвояване на знанията и уменията от предложените курсове, тази група от служители ще може успешно да използва AI(ИИ) за aвтоматизация на рутинни задачи като данъчни декларации и отчети, за автоматично въвеждане на данни и обработка на фактури, както и за автоматизация на процеси (RPA) в счетоводството. Ще имат умения за използване на AI(ИИ) за анализ на големи обеми финансови данни и прогнозиране на парични потоци и бюджетиране чрез AI модели. По този начин служителите съществено ще намалят грешките, ще постигнат бърза и точна аналитика, прогнозиране и планиране. С използването на базирани на AI(ИИ) чатботове и виртуални асистенти ще могат да подобрят обслужването, както и знания за защита на личните данни при използване на AI(ИИ) платформи и системи. Така с придобитите знания и умения от тези курсове, служителите ще постигнат правилно и ефективно използване на инструменти с AI/ИИ при работа с нови технологии и процеси. Всички придобити умения ще използват в работния процес по счетоводно обслужване, финансов анализ, поддръжка и препоръки на клиентите на кандидата. -ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност 0.00 0.00
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Конкретни модули и теми на специфичните обучения: 1. За група 1 (общо от 6 лица): 1.1. Курс 1 - Използване на базата от данни на смарт интелигентни тахографи SMT2 с помощта на AI(ИИ): o Оптимизация на маршрутите и осигуряване на по-точно време пристигане (ETA) o Управление на умората o Безопасност на движението o “Зелен преход” – екологична поддръжка на превозните средства и екологично шофиране 1.2. Курс 2 - Планиране на пътуванията с помощта на AI(ИИ), съобразно новия регламент за тахографи: o Комуникация с местните правоохранителни органи o Ефективно планиране на пътуванията o Ефективно управление на времето – за всяка дестинация и планирани почивки според налични свободни места в спирките за камиони o "Зелен" преход - Управление на отпадъците и рециклиране 1.3. Курс 3 - Ефективна поддръжка чрез обработка на данните с AI(ИИ): o Свързване с компютър и приложение с AI(ИИ) за анализ на данните o Видове данни за състоянието на превозното средство o Изпозлване на приложения с AI(ИИ) за анализ на основни параметри с цел разпознаване на ранни признаци на технически проблеми o "Зелен" преход - Енергийна ефективност 1.4. Курс 4 - Правни аспекти и регулации при използване на смарт тахографи и AI(ИИ): o Спазване на европейските и националните регулации o Документация и отчетност o Санкции при неспазване на правилата o Използване на AI(ИИ) за проследяване и спазване на регулации и правила o "Зелен" преход - Политики и регулации за устойчиво развитие. 2. За група 2 (общо от 3 лица): 2.1. Курс 1 - AI aвтоматизация на рутинни задачи: o Използване на AI за автоматизация на данъчни декларации и отчети o Софтуерни решения за автоматично въвеждане на данни и обработка на фактури o Ролята на роботите за автоматизация на процеси (RPA) в счетоводството o "Зелен" преход - Устойчиво развитие и екологична осведоменост 2.2. Курс 2 - Анализ на финансови данни с AI: o Използване на AI за анализ на големи обеми финансови данни o Прогнозиране на парични потоци и бюджетиране чрез AI модели o Идентифициране на аномалии и подозрителни транзакции с помощта на алгоритми за машинно обучение o "Зелен" преход - Енергийна ефективност 2.3. Курс 3 - Подобряване на клиентското обслужване с AI: o Чатботове и виртуални асистенти за поддръжка на клиенти o Персонализирано обслужване и препоръки въз основа на анализи на клиентски данни o Интеграция на AI в CRM системи за по-добро управление на взаимоотношенията с клиентите o "Зелен" преход - Управление на отпадъците и рециклиране 2.4. Курс 4 - Етика и сигурност в AI счетоводството: o Етични въпроси и отговорности при използване на AI в счетоводството o Защита на личните данни и конфиденциалността на финансовата информация o Сигурност на AI системите и предотвратяване на кибератаки o "Зелен" преход - Политики и регулации за устойчиво развитие 0.00 0.00
Устойчива заетост на обучените по проекта лица.: Кандидатът поема ангажимент за устойчива заетост на обучените по проекта лица. Минимум 9 лица или 100 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в дейностите по проекта ще запазят заетостта си при Кандидата за 6 месеца. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).