Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 442 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

LES KOMERS 94" EOOD, Shumen, is a company with a thirty-year-old history, engaged primarily with the production of "Europallet" type wooden pallets, packaging for industrial goods - crates, lids and bases, as well as of pellets from waste wood.
The new challenges related to the implementation of the transition to a climate-neutral economy and the changing models of work. requires dynamic adaptation of the enterprise to the economy's changing needs and the labour market. The support of the HRDP 2021-2027 for the adaptation of workers, enterprises and entrepreneurs to changes will significantly support this process.
The candidate's project proposal for "Improving Working Conditions and Social Benefits for the Employees of LES KOMERS 94 EOOD" under procedure BG05SFPR002-1.004 "Adapted Working Environment" shall include:
-Development and implementation of "green" models of work organization according to the nature of the specific workplaces in the enterprise, preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces and training of the persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization;
-Purchase of personal safety equipment (PSE) and special work clothing;
- Provision of collective safety equipment for modernization and safety of existing sites, technological processes, machines and equipment related to improving working conditions.
- Provision of social benefits for workers, incl. repair and equipment of places for meals and recreation at in the enterprise.
- Visibility, transparency and communication.
- Project organization and management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятиятието, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Цел: Въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които са свързани с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти. Въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси в „ЛЕС КОМЕРС 94“ ЕООД е необходимо за прехода към неутрална по отношение на климата, „зелена“ и конкурентна дейност на дружеството. Кризите в последните няколко години, предизвикани от COVID пандемията, инфлацията и войната в Украйна, наложиха предприемане на мерки за повишаване устойчивостта и конкурентоспособността на предприятието чрез инвестиции в неговата енергийна и ресурсна ефективност. Внедриха се технологични решения за оптимизиране и автоматизиране на производствените процеси, за намаляване използването на суровини и увеличаване на производството от отпадни продукти чрез въвеждане в експлоатация на модерно оборудване - модулна машина за коване, редене, щамповане и окрайчване на палети, сушилни камери, котел на биогориво и се разшири производството на пелети от дървесни изрезки, стърготини, талаш. Новите екологични производствени инвестиции налагат не само нова организация на производствените процеси, но и на трудовата дейност. Необходимостта от въвеждане на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси е свързана с: - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; -въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; -изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Стремежът на компанията към „зелен разтеж“ - икономически напредък базиран на екологично устойчиво, нисковъглеродно и социално приобщаващо развитие, не може да бъде осъществен без инвестиране в обучение и адаптиране на работниците и служителите за активно участие в процеса. Планираната по проекта дейност включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени Етапи на изпълнение на дейността: 1.Подговка и провеждане на избор заизпълнител на дейността „разработване на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятиятието, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд“ по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ 1-ви-2-ри мес. 2.Подписване на договор с избрания изпълнител- 2-ри мес. 3.Извършване на дейността-преглед на спецификата на работните места, разработване на „зелени“ модели, изготвяне на „зелени“ карти и план от мерки за прилагане-3-ти- 8-ми месец 4.Въвеждане на „зелените“ модели и обучение на лицата от целевата група за тяхното прилагане.-9-ти месец 8 100.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : Цел: Намаляване на рисковете за здравето на работното място и подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на по-добри и надеждни ЛПС и специално работно облекло за заетите лица. Целевата група по настоящата дейност включва 49 лица - 38 лица производствен и помощен персонал и 1 управител, които работят в производствената база и 10 лица заети извън нея, на територията на ДГС . Осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд е от решаващо значение за здравния статус на работещите и предотвратяване на травматизма на работното им място, което от своя страна предоставя значителни социални и икономически ползи за самите тях и за обществото като цяло. „ЛЕС КОМЕРС 94“ ЕООД има разработена и утвърдена Програма на мерките за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска за здравето и безопасността на работещите. С оценката на риска от СТМ са определени работните места и работните дейности, на които съществуват рискове, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита или други мерки, като основните от тях са: - прегряване, преохлаждане в резултат на работа при неблагаприятни атмосферни условия - високи и ниски температури и природни явления като сняг, дъжд, вятър /вкл. относими и за продавач-консултантите и управителя/; Естеството на производствената ни дейност налага голяма част от работата целогодишно да се извършва на открито, извън сградите на предприятието: товаро-разтоварни дейности, подреждане и почистване на открити складови площи, поддръжка и ремонт, работа на територията на ДГС, с които дружеството има сключени договори. -механични травми в резултат на порязване, контузване, подхлъзване, летящи дървесни частици /травми на очи/; -продължително излагане на високи нива на шум в резултат работата дървообработващи машини и товаро-разтоварна техника; В съответствие с разпоредбите на Наредба №3/19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС и СРО на работното място, работодателят е осигурил необходимата адекватна защита. За съжаление някои от използваните към момента ЛПС и СРО, поради естеството на материала, от който са направени и функциите, които притежават не създават необходимия комфорт и максимална сигурност на работещите и СТМ препоръчва да бъдат осигурени, такива притежаващи по-висока спепен на защита. Използваното към момента зимно и лятно специално работно облекло/панталон и яке/ от 100% памук да бъде заменено с такова от съвременни материали: за зимното от полиестерен материал 300 D /Oxford/, който е с по- висока степен на плътност, предотвратява намокрянето, осигурява ветроустойчиви свойства и има PU –защитно покритие придаващо на тъканта твърдост, здравина и устойчивост на износване, и я предпазва от механични повреди и от Rip-stop материя за лятното, която осигурява комфорт при носене в закрити помещения и при горещо време, с добра въздухопропускливост, водоустойчивост и свобода на движение. За по-голям конфорт при работа се препоръчва допълнително към комплекта да се включат и плътноприлепващи памучни поло тениска и ватирана блуза, които към момента не се предоставят. Използваните зимни обувки с метална подложка се препоръчва да се заменят с такива с бомбе от фибростъкло, устойчиво на 200J и лека и гъвкава неметална пластина с висока устойчивост на пробождане, а летните от водоустойчива кожа с такива от набук и текстил принадлежащи към клас S1, които имат защита против удар в областта на пръстите. Към момента ЛПС, които се използват са обикновени противорезни ръкавици, антифони тапи и предпазни очила, които проектното предложение предвижда да бъдат заменени с такива, чийто характеристики осигуряват значително по-висока степен на защита. Предвидените за закупуване по проекта ЛПС и СРО, отговарят на броя заети лица на дръжности, за които се изисква използването им и са планирани, съгласно срока за износване за периода на изпълнение на проекта. 20 598.99 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Цел:Подобряване на здравословната и безопасна работна среда чрез осигуряване на нови средстава за колективна защита /пожароизвестителна система/ и подобряване на ергономичните условия при работа за част от заетите. Изпълнението на дейността ще постигне осигуряване на по-надежна защита от пожар и по-добри и здравословни условия на труд за административния персонал, чрез закупуване на пожароизвестителна система и ергономични офис столове.. Целевата група обхваната от тази дейност включва 44 лица, от които административен персонал /5 лица/, производствен и помощен персонал /38 лица/ /и 1 управител, извършващи дейност на производствената площадка на предприятието в гр. Шумен, бул. „Симеон Велики“ №1. Предотвратяването на професионалните рискове, осигуряването на здравословни и безопасни условия и защитата на работното място е от решаващо значение за подобряване условията на труд и защита живота и здравето на работниците. В актуализираната програма за оценка на риска, изготвена от СТМ през есента на 2023 г. е констатирано, че въпреки предприетите адекватни пожароохранителни мерки и осигурени пожарогасителни средства и съоръжения, поради естеството на производствената дейност ръскът от пожар е категоризиран като съществен. Тъй като на територията на цялата производствена база на предприятието /в производствените помещени, откритите и закрити складови площи, магазина/ са налични големи количества суровина /дървен материал/, изделия от дървен материал, стърготини и други запалими материали - бои, лакове, лепила, разтворители, се поддържа постоянен висок риск от пожароопасна обстановка. Възникването на пожар при тази работна среда може да доведе не само до материални щети, но и най-вече до опасност за живота и здравето на работещите в производствената база 44 лица. С цел минимизиране на опасността от този риск и най-вече за по-надеждна защита на персонала, е наложително инсталиране на модерно и ефективно средство за колективна защита - пожароизвестителна система, действието на която да обхваща цялата територия на предприятието, възлизаща на 6000 кв.м. Т В актуализираната програма за оценка на риска е констатирано, че работните места на административния персонал не са снабдени с осигуряващи необходимата ергономичност офис столове, тъй като наличните, закупени преди повече от 5 години са вече амортизирани и не се осигуряват достатъчна защита при работа в принудително седяща работна поза. За да се предотвратят дискомфорта от неудобна поза и рисковете от мускулно-скелетни промени и неблагоприятни съдозастойни процеси и да се намали психосоматичния стрес от продължителна монотонна работа на административните служители, те имат нужда от ергономични столове със значително по-добри технически и функционални характеристии, които ще подобрят значително условията на труд, безопасността и здравето на служителите. Предвидените за закуване по проекта офис столове ще бъдат съобразени с изискванията за ергономичност съгласно „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“. Те ще обезпечат правилно устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на тялото на служителя. Това ще предотврати заемането на неправилни и принудителни пози, тъй като ще се осигури съответствие между размерите на работната мебел и неговите анатомични размери. Освен подходящи размери се предвижда столовете да имат и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на служителя и характера на извършваната работа, както и вдлъбната, покрита с меха въздухопроницаема материя седалката и облегалки с регулируем наклон.Инвестицията в колективни предпазни средства не само защитава живота и здравето на работещите от рисковете на работната среда, но оказва и положително въздействие върху производителността и конкурентоспособността на предприятието. 20 686.96 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятиятието: Цел: Създаване на благоприятна работна среда, повишаване на мотивацията и удовлетвореността от работата и подобряване здравния статус за работници и служители, чрез осигуряване на места за отдих и хранене в предприятието. Целева група включена в настоящата проектна дейност включва обхваща 44 лица, извършващи дейност на производствената площадка на предприятието /43 на трудов договор и 1 управител/ Желанието на ръководството на дружеството да осигури тези социални придобивки е свързано с разбирането, че зад успеха и реализираните цели на предприятието стои професионализмът и отдадеността на добре мотивирани и лоялни служители, които осъзнават, че за тях се полагат грижи, надвишаващи минимално изискуемите по закон. Доброто общо физическо и психическо здраве на нашите служители е условие за плавния, успешен и резултатен работен процес За работната среда в „ЛЕС КОМЕРС94“ ЕООД, както и във всяко друго дървопреработвателно предприятие, са характерни неблагоприятни фактори на работната среда работа като лоши климатични условия, наднормен шум и много дървесни отпадъщи и дървесен прах, както и психологичен стрес. Това в най-голяма степен се отнася за работещите на открито /наетите за поддръжка и ремонт, почистване, товаро-разтоварни дейности/, които са изложени на въздействието на неблагоприятни атмосферни условия и природни явления /вятър, сняг, дъжд/, за работещите в статична принудителната поза /администртивен персонал/ и такива със значително физическо натоварване /работещи с дървообработващи машини, които са изложени на наднормен шум, летящи дървесни частици и прах./ Поради това в предприятието стриктно се спазват предписаните от СТМ физиологични почивки и тези за хранене/според КТ/. Възможността човек да се откъсне дори за кратко от работното си място на приветливо, тихо и комфортно място за почивка с възможност за приготвяне на топла храна и напитки, намалява нивата на стрес и умора, както и вероятността от грешки и трудови злополуки. Настоящото проектно предложение предвижда осигуряване на подходящи места за почивка и хранене, които ще са разположени на втория етаж на складово-административна сграда в непосредствена близост едно до друго, намираща се на територията на производствената база на предприятието на адрес: гр. Шумен, бул.“Велики Преслав“ №1. Избраното място е удобно както за административния, така и за производствения и помощния персонал. Към момента стените са замазани, с дограма и е изграден санитарен възел с течаща вода, който може да бъде ползван. Помещението за хранене се състои от обособен кухненски кът и столова общо 147 кв.м, а предвиденото помещение за почивка е 45 кв.м., като и все още не са напълно завършени. В проектното предложения са включени СМР за полагане на ламиниран паркет -192 кв.м. и монтиране на окачен таван -105 кв.м. За осигуряване на подходящ микроклимат в помещенията за хранене и почивка е необходимо те да са климатизирани, във връзка с което е заложено инсталиране на Инверторна мултисплит климатична система. За обзавеждане и оборудване на помещенията проектното предложение предвижда следните необходими мебели и електрически уреди: Помещение за хранене: модулна кухня с мивка и батерия -горни и долни шкафове с чекмеджета до 3 м дължина, кухненски електроуреди: хладилник с фризер-1 брой, микровълнова фурна-1 брой и кафеавтомат -1 брой и 7 комплекта маса за хранене с четири стола. Помещение за почивка: триместен диван -3 бр., масичка за кафе-3 бр и телевизор-1 бр. Предоставянето на тези социални придобивки ще доведе до значителни ползи, както за преките ползватели, така и за предприятието като цяло, тъй като доброто общо физическо и психическо здраве на работещите е от първостепенно значение за успешен и резултатен работен процес. 43 647.61 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).