Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

This project is to help the company help the company in taking effective measures to adapt the work environment to current changes, to ensure active work life in a healthy work environment and maximize the limitation of health and life risks, as well as offering opportunities for more opportunities for more opportunities A good, enjoyable and healthy daily routine and facilitating workers with the provision of excellent opportunities for eating and resting at work.
The company intends to achieve this by realizing the following under objectives:
1) Developing and applying "green" models of labor organization
2) Improvement and upgrade healthy and safe working conditions (through collective and personal protective equipment)
3) Provision of social benefits for the employees of the company.

The company meets the eligibility requirements, has financial and operational capacity to implement the project proposal. The representatives of the target group are 31 employees, as part of the persons together in two positions.

Provided are:
D1: Developing and applying "green" models
D3: Purchase of personal protective equipment and special work clothing
D4: Providing collective protective equipment
D5: Providing social benefits for workers.

In the implementation of the project, the company complies with the principles of gender equality, active inclusion and inclusion, promoting equal capabilities and preventing discrimination, providing prerequisites for social inclusion of target groups. Project costs are effective, efficient and economical. The implementation period is 18 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на раб. процеси, които имат връзка с повишаване на рес. ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече е задължително. Развитието на "зелени" модели е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността. ЦЕЛ: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Тя е свързана с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на ръководно-административия персонал на дружеството. Изборът на ръководния персонал и служителите, които пряко го подмогат, е защото в задълженията на тези лица е да определят насоката на развитие на работниците и на вида и подходите на извършване на цялостната дейност на фирмата като цяло и на всеки един работник в частност. От тази целева група се създават и предават всички промени и нови правила и промени в процесите, от тях се изисква да създават и следят за изпълнението на стратегиите и моделите на работа. След създаването на успешни зелени модели в тяхната работа по естествен начин ще се подходи към цялостна промяна на всички работни места в последствие. Въвеждането на новите зелени модели ще включва следната целева група: общо 5 човека - Управител, Технически сътрудник - 2, Ръководител транспорт - 2. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Разработването и прилагането на нови "зелени" модели на организация на труда, въвеждането на "зелени" карти на работните процеси и места ще бъде с цел усъвършенстване на съществуващата система за управление на човешките ресурси, както и опазване на околната среда, в смисъл на оптимизация на работните процеси и места и по този начин намаляване на вредното въздействие върху околната среда. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта и ще се адресира основна необходимост на целевата група - повишаване на ресурсната ефективност и напредък в прехода към климатично неутрална икономика. 1 000.00 0.00
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на индивидуална защита на лицата, включени в целевата група, при спазване и надграждане на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Тази дейност ще представлява осигуряване на нови по вид ЛПС и/или специално работно облекло, които досега не са използвани в предприятието, или ЛПС и/или специално работно облекло, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо за работещите в Дружеството. НЕОБХОДИМОСТ: При дейността си, работна група, съставена от представители на СТМ, администрацията ( човешки ресурси) и ръководството установи, че една от основните необходимости на служителите (целевата група) е подобряване на безопасността и сигурността на работната среда. В отговор на тази необходимост Дружеството цели да реализира по-високи изисквания, спрямо мин. за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по смисъла на Наредба № 3 от 19 април 2001г. с което да се постигне по-добро ниво на предпазване на работещите. Един от практическите методи за подобряване на безопасността на работната среда е чрез инвестиция в ЛПС и СРО с по-добри защитни характеристики. Безспорният, директен, положителен ефект от изпълнението на дейността е по-добрата здравословна сигурност на работната среда, минимизиране на трудовите злополуки и подобряване на здравето и работоспособността на служителите в дългосрочен план. Инвестицията в ЛПС и СРО с по-висока защита и качество ще подобри както безопасността в работната среда и защита на здравето, но и мотивацията на служителите и ще заздрави доверието между работници и работодател. По-високата стойност на ЛПС и СРО с по-висока степен на защита е оправдана, тъй като спомага за постигането на основната цел на проекта - подобряване на условията на труд. Дружеството до момента е предоставяло ЛПС и СРО, но след идентифициране на потребността на целевата група от подобряване на безопасността на работната реда е извършена Oценка на риска, на база на която е изготвена Програма за неговото минимизиране. Актуализиран е списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло на работниците. По проекта се предвижда закупуването на следното: - за длъжност - монтажник - 5 лица - Сбруя с - седалищен колан, свързващ бедрените колани, поема натоварването при падане, Позициониращо въже -4бр., Въже с енергиен абсорбер , плоско, 1.5м, Стоманен карабинер, автоматичен кукообразен - 5 броя. - за заварчик - 5 лица - 5 комплекта (заваръчна маска - фотосоларен филтър - отговарят на изискванията на европейски хармонизирани стандарти EN 175 В, а фотосоларните филтри на EN 379. да защитават от вредното ултравиолетовото и инфрачервено излъчване. Нивото на защита е постоянно, независимо от това дали филтърът е включен или изключен, аеродинамична, Заваръчен костюм -с високи термоустойчиви свойства - и устойчиви да са издръжливи срещу тежки механични натоварвания. -Устойчив на искри. Над - 350 г/м2, Заваръчни ръкавици -термоустойчиви, издръжливи срещу тежки механични натоварвания. Палецът е усилен. Одобрени според EN12477 и EN388 категория 2, Обувки – водо -одблъскващи, с предпазен капак и закопчаване, противохлъзгащи свойства, Бомбе - 200J, комфортно и термоустойчиво. Неметална противопробождаща стелка. - за пясъкоструйик - 6 лица - 6 комплекта - (Дихателен филтър HAF с възможност за свързване на Шланг за подаване на въздух за дишане към предпазния шлем на оператора 20м, куплиран Байонетен куплунг за шланг 32х8, Шлем за бластиране -Пре филтър за шлем, Регулатор за входящ въздух, Шумозаглушител.Костюм за бластиране –Защитен костюм за бластиране - снабдени с кожени подсилени фронтове на ръкавите и краката и имат парчета кожа на лактите, както и кожена яка на врата. Предната част може да бъде затворена с двойно капаче с велкро. Ръкавите и крачолите могат да бъдат притегнати с велкро ремъци. - за бояджии - 5 лица - 5 броя - защитна полумаска с с прахов и химичен филтър 24 783.25 0.00
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на колективна защита на лицата, включени в целевата група, при спазване на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Към момента на кандидатстване дружеството осигурява здравословни и безопасни условия на труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието съобрaзно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Дружеството изпълнява §1 от допълнителните разпоредби на ЗЗБУТ и предоставя такива условия, които не водят до професионални заболявания и злополуки при работа и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица. Все пак, условията на работната среда са много динамични и непрекъснато се появяват нови дейности, както и необходимост от осигуряване на нови допълнителни средства и подмяна на стари такива с по-нови, по - модерни и по-ефективни. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд. Така ще бъде задоволена и една от основните потребности на целевата група по проекта. Към момента дружеството извършва следните дейности и планира придобиването на следните КПС за превенция : 4.1. Заваръчна дейност - 5 човека целева група - заварчици. Първата мярка - локална аспирация за заварчици в рамките на дейността, с която дружеството цели да подобри безопасността на работната среда е закупуването на 2 бр. мобилни локални аспирационни устройства. При процеса на заваряване се отделят вредни газове, които представляват риск за здравето на работниците заварчици. Към момента на място в базата заваряването се извършва чрез ползване на ЛПС и пасивно проветряване като мярка за намаляване на риска. Този метод, обаче не позволява поддържането на оптимален микроклимат в работните помещения, особено през зимните месеци. Честите проветрявания охлаждат работните среда и излагат всички работници на риск от простуда и др. болести. Освен това пасивното проветряване не е ефективен метод за отстраняване на вредните газове, напротив те се разпространяват из помещението преди да го напуснат. В резултат от последно извършения анализ/ оценка на риска бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от осигуряване на локална аспирационна система за работните места на заварчиците, която да отвежда и неутрализира вредното влияние на газовете директно при източника им. С локални, мобилни аспираци ще бъдат оборудвани 2 работни места за заварчици, когато работят в базата, като тъй като са мобилни, те ще могат потенцилано да се използват и извън базата при необходимост. По този начин ще се постигне ефективно намаляване на концентрацията на заваръчни газове и кондензационни прахове в работната среда. Това ще доведе до намаляване на риска за работещите от токсично въздействие и белодробни заболявания. Целева група - 5 души заварчици ( които ще ползват ротационно 2-те станции за заваряване и трима от тях няма да ползват при работа на полеви условия извън базата - те ще се възползват от естествена вентилация на терен.). Предвидените локални, мобилни аспирации представляват оборудване, тъй като няма да бъдат присъединявани към съществуващи аспирационни системи и/или друг вид инфраструктура. Оборудването няма да се свързва с производствени машини и не влияе на производствения процес, а единствено служи за предпазване на операторите. 4.2. Дейност - Обработка на метал, прахово-боядистване, прахоструене/бластиране. Втората мярка в рамките на дейността, с която дружеството цели да подобри безопасността на работната среда, е закупуването на 1 бр. мобилна индустриална прахосмукачка във връзка с тези дейности, при които се образува много прах и замърсители, от производствения процес. Продължава в следваща дейност ... 45 397.00 0.00
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на дейността е осигуряване на социална придобивка за работещите - текущ ремонт и/или обзавеждане на помещения за краткотраен отдих и хранене, почивка на работното място. От основно значение за работоспособността, добрата производителност и мотивацията на работната сила освен работната среда и добрите условия на труд са и предоставяне на възможност на работниците и служителите за пълноценен краткотраен отдих, хранене и възстановяване. Фирми, които следват политика на предоставяне на социални придобивки могат да се радват на удовлетворени служители, които отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. С надеждите за подобряване на бизнес-средата растат и очакванията не само за по-добро заплащане, но и за предоставяне на социални придобивки. ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА: Обособяване на 2 стаи за почивка в базата и придобиването на 2 контейнера за работата на стротиелните обекти - на терен. Към момента Дружеството не разполага с места за почивка и хранене (нито в базата, нито на обектите - на терен). Работещите почиват и се хранят на работното място или в близки места - кафенета или лафки за това. Необходимо е да се подобрят условията по този повод. 5.1. Предивижда се извършване на СМР на две помещения (собсвеност на Дружеството) , както и на санитарен възел към тях, вкл. доставка на оборудване и превръщането им в две стаи за почивка и хранене. Дружеството разполага с помещения, но те не са ремонтитани и не се ползват до момента. Представяват две помещения с общ размер 44 кв. м. и има прилежащи санитарни помещения към тях. Предивжда се следното СМР: Направа на нова изравнителна цименотва замазка по под 44 кв. м., Направа на настилка от гранитогрес по подове -44 кв. м, Направа на стени за топлоизолиране на помещения - 72 кв.м., Полагане на изолация от каменна ват - 72 кв.м., Направа на гипсова шпакловка по стени -72 кв.м., Боядисване на стени -72кв.м. , Окачен таван - 55 кв.м., Фаянс по стени -7,2 кв.м , поставяне на тоалетен моноблок - бр. 2, Смесител - бр. 2, Умивалник бр. 2, Душове бр. 2, Врати бр. 4. Планира се допълнително да бъдат дооборудвани и двете със следното: климатик, кухня, мивка, смесител, мебелна дръжка, кош за отпадъци, кухненска маса - 2 броя, трапезарен стол -12 броя, триместен диван, Хладилник, Диспенсър за вода, бойлер, Кафе машина, микровълнова, бойлер. Предеиденото оборудване е само за устроиство на стаите започивка и за ползване от работещите. Тези помещения ще бъдат ползвани от всички работещи в дружеството, когато са в базата - 31 човека. 5.2. Доставка на контейнери и оборудване за тях - 2 броя за работещите на терен. Значителна част от работещите изпълняват работа на обекти на фирмата - пътно-строителна дейност и монтажна дейност в различни физически места. Работниците имат необходимост от място за почивка и хранене при добри условия. Това ще се постигне най-удачно чрез ползване на преместваеми контейнери, които при приключване на работа на дадена отсечка/място да се транспортират на следващото подходящо място и отново да са на разположение за ползване. ЦГ - Инженер строителен – 1, Кофражист -1, Монтажник -5, Оператор пътно-строителни машини – 3, Работник строителството – 1, Технически ръководител строителство – 3, Шофьор тежкотоварен самосвал - 12 и повече тона, Шофьор товарен автомобил – 2, общо: 17 човека. Контейнерите се планира да са с размер 240/600 , със санитарен възел и оборудвани всеки с необходимото за пъноценна кратка почивка и хранене - климатици, кухня, мивка, смесител, мебелна дръжка, кош за отпадъци, кухненска маса - 2 броя, трапезарен стол -12 броя, Триместен диван, Хладилник, Диспенсър за вода, бойлер, Кафе машина, микровълнова. Всичкото оборудване е само с цел почивка и хранене на работещите, осигуряване на подходящи условия за това. 99 295.95 0.00
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Подробно описание на характеристиките, с които планираните по проекта ЛПС надграждат текущо използваните са описани в приложение V, неразделна част от настоящия проект. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО отговарят на и надграждат нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие - (Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства) Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средства за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта, като НЕ са предвидени резервни бройки. Те съответстват на оценката на риска и са вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Включените в тази дейност ЛПС или СРО НЕ представляват работно или униформено облекло по смисъла на НАРЕДБА ЗА БЕЗПЛАТНОТО РАБОТНО И УНИФОРМЕНО ОБЛЕКЛО Приета с ПМС № 10 от 20.01.2011г. ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: 1. Избор на изпълнител (от 1 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Събиране на оферти 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. 2. Сключване на договор за доставка (3 месец) 3. Доставка ( 4 -6 месец) 4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (6 - месец). 5. Раздаване на ЛПС и СРО на работниците и служителите по списък и контролиране и мотивиране на тяхното ползване по предназначение, запознаване на работните и служителите с начините на тяхното използване и опазване. (6-18 месец) Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - "Подобряване и надграждане на здравословните и безопасни условия на труд". По този начин ще бъде удовлетворена основна необходимост на целевата група - нуждата от по - здравословна и безопасна работна среда. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Продължение от ОПИСАНИЕ: Този прах и остатъци от матариали се отлага по равните повърхности, подове и работно оборудване. Към момента този прах се отстранява механично, като за да не се получава вторично запрашаване, почистваните повърхности се оросяват с маркуч, с подходящ накрайник. Този метод на почистване е неефективен и не позволява пълното премахване на замърсителите. В резултат от последно извършения анализ/ оценка на риска бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от осигуряване на оборудване за вакуумно и мокро почистване в пълно съответствие с наредба № 7 от 23 септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Мярката предвижда осигуряване на 1 броя индустриална прахосмукачка, с която да се почистват работните помещения и най-вече работните повърхности, за да се предотврати образуването на вторично запрашаване. Мярката цели снижаване степента на риска за работещите, подложени на риск от въздействие на вредните фактори на работната среда- прахови аерозоли и свеждане до минимум вторичното прахово замърсяване на работната среда от неорганизирани източници. Подобряване здравното състояние на работещите - снижаване на заболеваемостта от инфекциозни и белодробни заболявания. Целева група всички рботещи в базата и в сектор - металообработване - Работник производство на метални конструкции – 2, Технически сътрудник – 2, Бояджия промишлени изделия – 5, Пясъкоструйчик – 6 - общо 15 длъжности. Техническите сътрудници - макар и привидно административни, също работят на терен - на работна площадка с цел конторл и проследяване на дейността и те са изложени от риска от прах , за това са вкл. в целевата група. 4.3 Строителна дейност - придвижва се придобиването и включването в работния процес на оборудване за укрепване при изкопни работи. Основна дейност на дружеството е извършване на строително-монтажни дейности на пътища, което изисква извършване на изкопни работи. При тези дейности е от изключителна важност укрепването на изкопа, за да се избегнат инциденти от свличане на земна маса и нараняване на работещите в изкопа. Земните и изкопните работи са едни от най-рисковите в строителството и водят до травми и смърт. За да се избегнат инциденти, се прилага обезопасяването на изкопните работи съобразно Наредба № 2 от 22.03.2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. Един от най-подходящите и ефективни способи е чрез изграждане на укрепителни конструкции състоящи се от система от укрепителни платна и механизми. След тяхното изграждане, строителните работници могат безопасно да работят. Укрепване е преместваемо и е за многократна употреба. Укрепвания ще подобрят работната среда чрез подобряване на условията на труд и по-точно безопасните условия на труд при изкопна работа. Към момента дружеството осигурява средства за защита на тези рискове, но те са с по-ниско ниво на защита. Ползваните средства за укрепване в момента са от отделни елементи и изискват изграждане на сложни конструкции, която изисква сглобяване на повече елементи, с по-голям риск, не толкова устойчива и удачна за работа, от значение са уменията на работниците. Допустими са човекши грешки, които застрашават човешки живот. ЦГ - 8 човека, Кофражист -1, Монтажник -2, Работник строителството – 1, Строител пътища – 1, Технически ръководител строителство – 3 . 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот, хранене и почивка, както и социален контакт. Здравословният и пълноценен живот обхваща редица навици, свързани с начина на живот, засягащи например храненето, консумацията на напитки, физическата активност, почивка и др. Успоредно със здравословния начин на живот следван от самите работещи, важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това. Осигуряването на помещение за отдих, хранене и възстановяване е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължаване на трудовия им живот и личната мотивация.За запазване и подобряване на общото здраве и трудоспособността на служителите не е достатъчно осигуряването на безопасна работна среда и защита от рискове от физиологично нараняване. Необходимо е да се поддържа и психическото здраве и състояние на работниците. Създаването на условия за почивка и хранене в спокойна и уютна атмосфера спомагат за възстановяването на служителите както от физическа така и от умствена умора и води до намаляване на стреса. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).