Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at improving and adapting the working environment at 3 TON COM EOOD, by improving resource efficiency, ensuring better and safer working conditions for all employees of the company, based on the identified specific needs of the staff.

3 TON KOM Ltd is a company for the construction of telecommunications base stations and transmission centers based in Stara Zagora, operating in the South-East region of Bulgaria. The enterprise employs 7 people.

The project will improve the working environment based on the main identified challenges and staff needs through the following main activities:
1. Development and implementation of "green" models of labour organization;
2. Provision of upgraded personal protective equipment (PPE) and special work clothing, upgrading all PPE to the highest class according to the European categorization class III, and the highest class of protective clothing for work at height in extreme conditions.

The project's target group consists of 7 people distributed as follows by job title:
- Telecommunications technician - 5 people /4 men, 1 woman/
- Project manager - 2 people, men

As a result of the measures taken, we expect to improve working conditions, increase safety at work, and improve resource efficiency.

All activities are tailored to the needs of the target groups and will lead to results directly related to the implementation of the set goals.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Настоящо положение и нужди: 3 ТОН КОМ ЕООД цели постоянно подобряване на ресурсната ефективност. Сред полаганите усилия в тази посока са закупуване на максимално енергоефективно оборудване, използване на рециклирани материали като офис хартия, пестене на електроенергия и вода. Въпреки това, към момента не е правен цялостен анализ на работните процеси, с цел оптимизирането им в посока по ефективно използване на ресурсите - материални и човешки. Разработването и прилагането на "зелени" модели на организация на труда представлява цялостен процес, който се адаптира към уникалните характеристики на конкретните работни места в 3 ТОН КОМ ЕООД. Това включва анализ на работните процеси, откриване на възможности за подобрения и разработване на стратегии за увеличаване на устойчивостта и ефективността, като същевременно се намалява негативното въздействие върху околната среда. Изготвянето на "зелени" карти за организация на работните процеси в 3 ТОН КОМ ЕООД е ключова част от този процес. Тези карти представляват детайлни планове, които описват конкретни стъпки и методи за изпълнение на работата по начин, който минимизира негативния ефект върху околната среда и увеличава устойчивостта на процесите на работното място. Всяка "зелена" карта включва конкретен план от действия, които се изпълняват в рамките на работните процеси с цел постигане на положителни резултати. Тези действия ще бъдат насочени към увеличаване на ефективността на използваните ресурси, намаляване на негативното въздействие върху околната среда и/или засилване на устойчивостта на извършваните от организацията услуги. Цел и краен ефект на дейността: Чрез внедряването на тези модели се стремим да оптимизираме използването на ресурси, да намалим вредните емисии и отпадъци, да променим процесите за по-екологосъобразни решения и да увеличим устойчивостта на предлаганите от нас услугите. Това може да включва използване на по-ефективни технологии, рециклиране на материали, намаляване на енергийните разходи или подобряване на производствените методи. Всеки етап от картата е цялостен и представлява важна стъпка към постигането на по-устойчива и екологосъобразна работна среда. Обучението на всички 7 лица от целевата група е от съществено значение. То е фокусирано върху въвеждането и прилагането на "зелени" модели на организация на труда. Това обучение цели да осигури необходимите знания, умения и подкрепа на работниците, за да могат да интегрират екологосъобразни подходи и практики в своите ежедневни задачи и работни процеси. Такова обучение играе ключова роля за успешното внедряване и устойчивост на "зелените" модели в работната среда в 3 ТОН КОМ ЕООД. Времеви обхват и етапи: Дейността ще стартира през 5-ти проектен месец и се предвижда да продължи 6 месеца и 1 месец за подготовката на документите за отчитане. „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 1 400.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Настоящо положение и нужди: Към настоящият момент 3 ТОН КОМ ЕООД осигурява базовите, минимално регламентирани ЛПС на служителите според българското законодателство, но една от основните идентифицирани нужди е надграждането им с такива от по-висок клас, осигуряващи по-голяма защита и комфорт на служителите според най-актуалните стандарти. Минималните законови изисквания за защита на работните процеси значително изостават от добрите практики за безопасен труд при работа на височина, какъвто е случая с изграждането и въвеждането в експлоатация на високи предавателни и телекомуникационни кули. Това налага нуждата от надграждане на личните предпазни средства за 7 служители участващи в основната дейност на фирмата: - Техник телекомуникации: 5 лица /4 мъже 1 жена/ - Ръководител проект: 2 лица /2 мъже/ Основният идентифициран риск в работния процес в 3 ТОН КОМ ЕООД рискът от трудов травматизъм при работа на височина на открити пространства. Това налага предпазните средства, които се използват да бъдат от най-висок клас на защита и риск от авария. Използваните в момента ЛПС за работа на височина са клас II по DIN и EC стандартизациите, но предвид живото застрашаващите последствия, които могат да настъпят при трудова злополука, създава твърдото убеждения на ръководителите и работниците, че трябва да се надградят използваните ЛПС до най-високият клас III DIN и EC. Вторият не по-малко важен идентифициран риск са често непредвидимите климатични условия при работа височина на открито. На височина достигаща понякога над 40-50 метра и на надморска височина над 1500 м., климатичните условия са значително по усложнени от тези на земята, като пориви на вятъра, напичане на слънце или по-ниски температури. Това налага осигуряване на най-висок клас предпазно облекло. Нуждата от надграждането на тези средства е включено в програмата за оценка на риска и предвидено в приложения списък за осигуряване на по-висок клас ЛПС. Цел и краен ефект на дейността: Чрез осигуряване на най-високият клас III средства ЛПС за работа на височина ще се минимизира идентифицираният риск за здравето на всички 7 от служители, чиито работни функции са свързани работа на височина. Стойността на предвидените специални ЛПС за работа на височина е 62 692.50 лв. Стойността на необходимото специално работно облекло е 28 721.00 лв. (зимно яке, панталон, блуза, обувки, ръкавици, предпази очила) Предвиденият най-висок клас защитно облекло ще надгради защитата на работещите от големи температурни амплитуди, вятър, дъжд, сняг, слънце и др. Това ще подобри и адаптира работната среда в предприятието в съответствие със СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 по настоящата процедура и в унисон с целите ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027. Списъкът на предвидените ЛПС е изключително дълъг и детайлно разписан в Приложение V и Приложение IV Времеви обхват и етапи: 1. Изготвяне и провеждане на процедура за избор на изпълнител, ще отнеме 2 месец 1. Избор на изпълнител и сключване на договор за закупуване и доставка съгласно действащата нормативна уредба; 1 месец 2. Доставка на предвиденото ЛПС, оценка на съответствието с изискванията на планираните СРО и ЛПС, подписване на двустранен приемо-предавателен протокол; 2 месец 3. Предоставяне на работниците и служителите за ползване закупените ЛПС и СРО като за целта ще бъде съставен надлежен списък с цел отчитане на дейността; 1 месец 4. Подготовка на документи за отчитане на дейността - 1 месец Общо 5 месеца за изпълнение. Дейността ще стартира през 1-ви проектен месец, тъй като това е основната и най важна дейност в изпълнението на настоящето проектно предложение. Общата стойност на предвидения разход е 91 413.50 лв. 91 413.50 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).