Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

BSA Modern Packaging Ltd. is a trading company founded in 2022. in Stara Zagora. At the moment, 14 people work in the enterprise.
The management of the company is aware of the importance of the human factor in the work process and therefore strives to continuously improve the working conditions of its employees. It is aware that this will increase their work ability and motivation for work, which in turn will have a direct impact on both the company's financial results and employee remuneration.
According to the current project, the applicant plans to carry out activities that will improve the work process and employee satisfaction by improving working conditions, health care and ensuring a favorable working environment in the company. By carrying out the activities, the aim is to ensure a normal work process for its employees, good physical parameters, a well-adjusted working environment to the needs of the workers and their adaptation to changes in the working environment.
Social benefits are extremely important for the persons employed in the enterprise, the provision of such by the employer brings additional added value for the workers, which in turn leads to the improvement of the quality of work processes, as well as maintaining their good health in the performance of their work obligations. Additionally, through the implementation of the activities set out in the current project proposal, the company and its employees will be able to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models.
All this, in turn, will increase the motivation of employees, increase their productivity and solve some of their problems related to the workplace. The management of the company is convinced that the staff is the most important resource for the development of any company and strives to ensure maximum satisfaction among its employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. „Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда. Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък. Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. 2 000.00 0.00
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специаилизирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи за 14 служителя в производствената база: лятно яке 14 броя летен панталон 14 броя летни обувки 14 броя зимно яке 14 броя зимен панталон 14 броя зимни боти 14 броя мидообразен предпазител на слуха 14 броя синтетични ръкавици 14 броя ръкавици латекс 30 кутии, по 200 броя в кутия. След направеното проучване, дружеството получи различни оферти от двама доставчици. На база получените оферти, БСА Модерни опаковки ООД ще закупи част от предложенията в офертите като средната стойност на избраните артикули от две оферти се равнява на 11627,36 без ДДС Работодателят е осигурил специално работно облекло, обувки и Лични предпазни средства /еднократни противопрахови маски и ръкавици/, но съгласно протокол на ГУТ, работниците намират облеклото за недостатъчно вентилирано и удобно през лятото и ограничаващо движенията им през зимата. Обувките очакват да са с по-висока защита от удар от падащи предмети, по-висока защита от плъзгане, пробиване и с анатомични стелки. Освен това досегашните Специални работни облекла не осигуряват достатъчно защита от проникване на финия прах от обработката на естествен камък / прах от силициев двуокис/. Въпреки усилията на работодателят, сегашните ЛПС и СРО не отговарят на новите технологии и материали на производство, например с антиалергични подплати, физиологично съобразени материали, влаго и студоустойчиви, почистващи се лесно и др. Планираните за закупуване защитни облекла по проекта ще бъдат по-качествени – с повишена защита, модерни и удобни. Те ще се осигурят спазването на по-висок ергономичен стандарт по отношение на целевата група по проекта, за осигуряване на по-високи изисквания по отношение на хигиенното, психофизиологично и естетично въздействие на факторите на работната среда, което ще допринесе за повишаване мотивацията и удовлетвореността от работата, което от своя страна ще повиши значително производителността. Предвидените материи и покрития на СРО ще осигурят едновременно топлинен комфорт при работа, защита от прах, механични опасности и неблагоприятен микроклимат. Това ще доведе до превенция на професионални заболявания свързани с преохлаждане или претопляне на тялото, ръцете и стъпалата, защита от най-фините частици прах и защита от механични рискове при работа с камъните. По-високата категория на СРО ще осигури кройки, които са комфортни при работа, което ще доведе до цялостен комфорт при изпълняване на трудовите дейности. Всички планирани за закупуване лични предпазни средства и специално защитно облекло, техният вид и брой, са определени в утвърдената Програма за минимизиране на риска и в съответствие с утвърдения "Списък на работните места", приложен към настоящото проектопредложение. Целева група по настоящата дейност са 14 служителя, работещи в завода на фирмата. 11 627.36 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства: климатик 1 брой; ергономичен стол 1 брой; газанализатор 2 броя; пречиствател за въздух 2 броя; индустриална прахосмукачка робот 1 брой; колонен климатик 1 брой; въздушна завеса 2 броя. Ергономичните офис столове са проектирани да осигурят оптимална опора и комфорт на работниците по време на дълги часове работа на бюро. Тези столове имат за цел да предотвратят проблеми с опорно-двигателния апарат, да подобрят стойката и да подобрят цялостното благосъстояние. Заложените ергономични столове предлагат набор от регулируеми функции, включително височина на седалката, наклон на облегалката и височина на подлакътника. Тези настройки позволяват на служителите да персонализират стола според размерите на тялото си и да поддържат правилна, изправена поза. Ергономичните столове включват лумбална опора и контурна зона в долната част на гърба на стола. Тази опора помага за поддържане на естествената извивка на гръбначния стълб и намалява риска от болки или дискомфорт в долната част на гърба. Предвиденият ергономичен стол е само за служителя, който прекарва работния ден в седнало положение на бюро. Работещите на длъжност: „Машинен оператор “ са заети в производствената база на фирмата. Цеховете са с постоянно външно влияние на микроклимата, защото при зареждане с материали и изнасянето на вече готовите продукти е свързано с влизане и излизане на мотокара. Поради това вратите са отворени и помещенията са с микроклимат, зависещ от външните фактори на околната среда. Получават се въздушни течения, които са фактор за повишен риск от простудни заболявания на работещите. През лятото топлината от външната среда, в комбинация с топлоотдаването на машините оказват кумулативно влияние върху интензивността на топлообмен и динамиката на работните операции. Настъпва лесна умора и намалена трудоспособност. Предвидените климатици и въздушни завеси ще бъдат монтирани в производствената част и складовата база на фирмата. Пречистващо устройство за въздуха в работната среда ще допринесе за ефективното пречистване на работната среда от прах, акари, контакт с много хора /източник на вируси предавани по въздушно-капков път. С индустриалните прахосмукачки ще се минимизира експозицията на прах в дихателната зона и общото запрашаване в затворени помещения при производствения процес. Така ще се осигури максимална защита на работещите от здравословните рискове свързани с инхалиране на фино дисперсен прах предизвикващ алергии, астми и увреждане на горните дихателни пътища. Средната цена за дейността , изчислена на база две събрани оферти е 32 173,31лв без ДДС В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. 32 173.31 0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на фургон и оборудване за местата за отдих и почивка. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва: С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения: РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ: фургон 1 брой; микровълнова печка 1 брой; ел. кана 2 броя; кафемашина 2 броя; диспенсър за вода 2 броя; хладилник 1 брой; климатик 1 брой; кухненски бокс 1 брой; комплект маса + 6 стола 1 брой; мивка 1 брой; смесител 1 брой; филтърна кана 2 броя. Средната цена за дейността, изчислена на база две събрани оферти е 15916,68лв без ДДС Целевата група по настоящата дейност са всички 14 служителя на фирмата. Социалните придобивки са от изключителна важност за заетите в предприятието лица, осигуряването на такива от работодателя внася допълнителна добавена стойност за работниците, което от своя страна пък води до подобряване качеството на работните процеси, както и поддържане на доброто им здравословно състояние в изпълнение на работните им задължения. Допълнително на това чрез внедряването на заложените в настоящото проектно предложение дейности дружеството и неговите служители ще могат да посрещнат новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящи се модели на работа. Всичко това от своя страна ще повиши мотивацията на служителите, ще повиши тяхната производителност и ще реши част от проблемите им свързани с работно място. Към момента работниците от производствената база нямат обособено място за отдих и почивка, в базата на дружеството има стая, която ще обзаведем, за да могат служителите да се възползват от социалните придобивки. Предвиденото помещение ще бъде обзаведено с кухненски бокс, маса столове, хладилник, кафемашина, диспенсър, ел. кана, филтърна кана, микровълнова печка. Предвиденият фургон ще бъде поставен на територията на производствената база на фирмата в гр. Стара Загора. Това е преместваем обект с размери 600/240/250см , изграден от сандвич панели. Той ще служи за съблекалня и битовка по време на работния ден. Ще бъде оборудван с кафемашина, ел. кана, филтърна кана. Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. 15 916.68 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).