Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 68 718 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project idea is aimed at the staff of "MICRA-AYA"OOD-a company engaged in distribution and trade in fast-moving goods.MIKRA-AYA has 3 warehouses-in the towns of Haskovo and Harmanli and in the village of Stambolovo.In Haskovo the management of the company is located and the main part of its staff,about 45 people,working in the office and warehouses.In the city of Harmanli is the second largest own base of the company,where about 20 people work in the office and warehouses.The company also has with a rented warehouse in the village of Stambolovo, where 7 people work.In total,the target group of the project is 72people employed in the company.
The project is aimed at introducing new organizational models and practices for managing HR and meeting challenges related to the implementation of the transition to a climate neutral economy and changing work models.
In order to achieve the goals of the project,the following activities are planned to be implemented:
1.Development and implementation of"green" models of work organization according to the specifics of specific jobs places in"MIKRA-AYA" OOD;
2.Ensuring prevention of employee burnout at workplace and"effects of the COVID pandemic on mental health"-psychological support;
3.Purchase of personal protective equipment and special work clothes-in order to minimize the risk and protect the health of the employees in the company;
4.Provision of collective protective measures related to improving the working conditions of the employees in the company.
5.Provision of social benefits for workers, incl. repair and equipment of recreation places in the enterprise.
All social benefits included in the project are in accordance with the needs of the enterprise and its employees and are detailed in detail through an approved risk minimization program and an approved list of workplaces and types of work,describing PPE and special work clothing, according to the provisions of Article 17 of Ordinance No.3 of April 19,2001.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в МИКРА – АЯ ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към разработване и въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси за 72 работни места във фирмата. Спрямо икономическата дейност на фирмата “Зелените модели“ ще бъдат насочени към повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на новите „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и - изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите Дейността включва следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Чрез въвеждането на „зелените“ модели на организация на работните процеси ще допринесе за намаляване на въглеродния отпечатък от дейността на фирмата върху околната среда. 14 400.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Реализиране на Дейност №2 е насочена към осигуряване на психологическа подкрепа на 72 бр. служители от МИКРА-АЯ ООД, във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегряване и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. В рамките на дейността могат да бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа на лицата от целевата група по проекта, включени в Дейност 2, ще се извърши от лице, притежаващо едно от следните професионални квалификации - специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“. Служителите ще бъдат разделени на 8 групи с по 9 лица, с които ще се проведат групови занимания и при възникнала необходимост ще се проведат индивидуални консултации. 14 400.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - с цел минимизиране на риска и опазване здравето на заетите лица във фирмата: Настоящата дейност е предвидена на база извършената оценка на риска на работните места в МИКРА-АЯ ООД и Наредба №3,от 19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС и специално работно облекло и цели закупуване и предоставяне на ЛПС и специално работно облекло за работещите. Тежката ковид пандемия, сполетяла страната ни в последните години, значително се отрази и върху нашето предприятие, поради което не можем да си позволим да заделим необходимия финансов ресурс за закупуването на качествено и добре защитено работно облекло и ЛПС на нашите работници. Преди 2-3 години сме раздавали частично ЛПС и специално работно, които вече са значително остарели и износени и не са с необходимата защита, а това от своя страна застрашава здравето и живота на работниците. Фирмата изпитва затруднения да закупи цялото необходимо защитно работно облекло и лични предпазни средства отговарящи на високите европейски изисквания и стандарти за качество и безопасност и поради този факт има належаща потребност от придобиването на такъв вид средства. Изготвили сме Списък за ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица. Предложените ЛПС и специално работно облекло отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето на работниците, те са планирани на база на идентифицираните рискове от Службата по трудова медицина за всяка отделна професия. Те ще отговарят на условията на съответното работно място, ще осигурят защита от рисковете, при които се прилагат, без те да водят до увеличаване на който и да е риск. Работодателят предварително е информирал всеки работещ за рисковете, от които го защитават ЛПС и специалното работно облекло, които той ще му предостави за ползване. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло са съвременни, с много висок клас, изработени са от по-високо поколение материали, антистатични, водоустойчиви, антиалергични и т.н. С тях ще се постигне високо ниво на защита - видно от Приложение V_Информация за ЛПС. Списъка е разработен на база реалните длъжности и работници във фирмата и НЕ предвижда резервни бройки. Защитните средства ще се използват в периода на изпълнение на проекта. Целевата група за дейността са всички 72бр. работещи лица във фирмата. Чрез закупуването на подходящите ЛПС и специално работно облекло, смятам че до голяма степен ще се надградят минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на работниците в предприятието. Разходите за изпълнение на дейност №3 са 21 207,24лв. като подробна разбивка и обосновка за тях сме представили във файлове: Информация за ЛПС – Приложение V - Микра.xls , Информация за пазарни цени - Приложение ІV-Микра.xls , МИКРА АЯ -СПИСЪК ЛПС ОТ ТРУДОВА МЕДИЦИНА.pdf . 18 668.16 18 668.16
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд на заетите лица във фирмата: Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства и обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд.На база на Утвърдена програма за минимизиране на риска е разработен детайлен анализ на опасностите на работните места и са предложени адекватни мерки за овладяването им. Целевата група за изпълнението на Дейност 4 са 17бр.служители на МИКРА-АЯ ООД по позиции:Продавач-консултант 10 бр, Касиер 1бр, Началник склад 3бр. и Отчетник счетоводство 3бр. За предотвратяване на здравните поседици при извършване на търговско-дистрибуторска и разносна дейност от работещите са предписани мерки в Програмата за минимизиране на риска и за изпълнението им е необходимо да се закупят следните средства за колективна защита: - Ергономични офис столове - необходими за 17бр. служители: Продавач-консултант 10бр, Касиер 1бр,Началник склад 3бр. и Отчетник счетоводство 3бр. Към настоящият момент служителите използват стари неергономични столове. Извършена е оценката на риска в която е установено "Неспазване на ергономичните принципи на служители в администрацията на фирмата" като е предписана мярка "Осигуряване на ергономични офис столове за работещите на компютърни работни станции в администрацията на фирмата служители съгласно изискванията на „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси, както и Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи, посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./-Като водещи са изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа." - 17 * 1074,17лв.=18 260,89лв. - КЛИМАТИК 3 бр. - сплит система. Фирмата е използвала до сега климатична техника,която е стара и амортизирана. Температурата в помещенията не достига до оптималните стойности. Новозакупените климатици ще бъдат монтирани в следните помещения: 1бр за Офис счетоводство-10кв. м., където работят 2бр.отчетник-счетоводство - 1469лв. 1 бр. Офис касиер 11кв.м., където работи 1 бр.касиер - 1469лв. 1бр. Мострена зала работа с клиенти - 22кв.м, където работят 6бр. продавач-консултанти - 1952,92лв. Обща стойност на колективните предпазни средства по Дейност 4 е 23151,81лв. С изпълнението на дейността ще се постигне висока степен на защита на работниците и обезопасяване на работните обекти, които ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността както на работещите лица. Опасностите за живота и здравето на хората ще бъдат отстранени, ограничени или намалени.Ще се постигне повишена мотивация на персонала , намалено текучество, а броят на отсъствията ще намалее, което от своя страна ще доведе до повишаването на производителността на работната сила. 23 151.81 17 977.50
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: МИКРА-АЯ ООД разполага със собствена база-Складова база „Микра“ в гр. Хасково,ул. Пловдивска 55 в която са разположени Сграда с голямо складово помещение и административни офиси,дворно място с допълнителни складови и помощни помещения. -В голямото складово помещение има обособена стая за отдих около 12кв.м и санитарен възел,където почиват част от носач-товарачите, началници склад и др.Необходимо е да се закупи необходимо оборудване и климатик. -На някои от служителите-напр.част от носач-товарачите на стоки работата е изключително физически тежка,а на шофьорите е много напрегната, така че за да работят качествено и ефективно,трябва да им бъдат осигурени необходимите условия на труд и подходяща среда за хранене, отдих и почивка.Често те работят на открито и извън базата поради тази причина има изградена стая за отдих разположена в двора около 10кв.м.Необходимо е да закупим необходимо оборудване и климатик за нея.Тази стая се ползва също и от автомонтьор,мотокаристи и др. -На втория етаж на административна част има обособена друга по-голяма стая за почивка-около 40кв.м.,която трудно се отоплява.Стаята няма нужда от ремонт,но е необходимо да закупим подходящ климатик за да постигне нормални норми на микроклимат и персонала да може спокойно да почива.Също в тази стая желаем да поставим 2 бр.масажни стола необходими за отдих и рехабилитация, като те ще се ползват от всички 72 бр.служители работещи в базата в Хасково,както и останалите служители от Харманли и Стамболово, които често посещават базата.По този начин искаме да изразим грижа към работещите и да им осигурим комфорта, който заслужават.Масажните столове са 2 бр. тъй като по време на обедната почивка желаем максимално повече служители да могат да реалксират особено след тежък физически труд.Същевременно столовете ще спомогнат срещу стреса на работното място и възможните усложнения, които могат да възникват в следствие на дълги часове седене напр. пред компютъра. Понякога неправилната позиция на гръбначния стълб може да се окаже опасна в дългосрочен план.Масажите стимулират кръвообращението, което може да подпомогне доставката на кислород и хранителни вещества до тъканите,както и отвеждането на отпадъчни вещества от тялото.Спомага и за увеличаване на гъвкавостта на ставите и мускулите,да насърчи лимфния поток и има положителен ефект върху психическото здраве. Обобщено в Дейност 5 е предвидено да се закупи следното оборудване за стаите за отдих: МАСАЖЕН СТОЛ-2бр.*3287,08 лв.= 6574,16лв. Горно шкафче кухня-2бр.*128,57лв.= 257,14 лв. Долно шкафче кухня-2 бр.*180,26лв.= 360,52лв. закачалка за стена-2бр.*49,63лв.= 99,26 лв. кафе машина -1 бр.-365,00лв. Микровълнова печка-1бр.-259,50лв. Хладилник 1бр.- 578,00лв. плот за шкаф кухня 2 бр.*60,36лв.=120,72 лв. КЛИМАТИК Стая за отдих втори етаж 40 кв.м -1бр. -2440,83лв. КЛИМАТИК -1бр. стая за отдих склад 12кв.м. и 1бр.стая за отдих двор 10 кв.м. - общо 2 бр.*1469,00лв.= 2938,00 лв. Целева група на дейността 72 бр.служители работещи в базата в Хасково,както и останалите служители от Харманли и Стамболово, които често посещават базата. 13 993.13 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).