Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ |
11 400.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата.
КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО:
В оценката на риска са идентифицирани ергономични опасности (неудобна работна поза, физическо натоварване – статично) за служителите на БОРАДИ ООД, изпълняващи своята дейност при продължителна седяща поза във връзка с целодневна работа с инженерен софтуер за проектиране, съответно работа с видеодисплей (работна среда, работно оборудване, взаимодействие оператор – компютър). Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Взетите решения съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Препоръките на оценителите са да се подобри ергономията на работното място за продължително работещите с видеодисплей и приоритетно на извършващите инженерно-проектантски дейности.
Работещите ежедневно на компютър са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат, породени от напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения на ръцете. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплеи може да доведе до здравословни проблеми, проявяващи се като болки и дискомфорт, локализирани в областта на гърба, ръцете и краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност.
В рамките на дейността е предвидено закупуване на ергономични работни столове за 12 от работещите на длъжностите Инженер - проектант - 7 заети, Управител - 1 зает, Заместник управител - 1 зает, Снабдител доставчик - 1 зает, Главен счетоводител - 1 зает, Отчетник счетоводство - 1 зает, както и на 8 броя бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя (такъв тип бюра са предвидени за служители, приоритетно изпълняващи инженерно-проектантски дейности) за работещите на следните длъжности: Инженер - проектант - 7 заети и Управител - 1 зает.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 |
46 443.72
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието.
В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки:
• Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд
Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план.
Отговорният подход към благосъстоянието на служителите включва и осигуряването на здравословна работна среда, която спомага за намаляване на стреса и предотвратяване на професионални заболявания. Това включва не само физическото, но и емоционалното и психологическото здраве на служителите, което е от решаващо значение за запазване на високите нива на ангажираност и удовлетвореност в работата.
Боради ООД се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Фирмата използва просторен офис, който разполага с нужните за дейността работни помещения, но към момента липсва обособено място за хранене. За да се отговори на тази нужда, е планирано приспособяване чрез ремонт и обзавеждане на подходящо помещение, което ще бъде реорганизирано в място за хранене на служителите с обособен кът за краткотраен отдих, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд.
Предвидено е да се закупи следното оборудване за обзавеждане на помещението: Абсорбатор, Керамичен плот, Диван, Стол - 10 броя и TV секция. За конкретното помещение е предвидено да се извърши и текущ ремонт, като в планираното СМР е включено изработване, монтаж и доставка на мебели по проект, а именно: Ажурна стена от метал или дърво, Кухня, Бар плот, както и 2 етажерки.
Горецитираното оборудване е предназначено за следната целева група: Управител - 1 зает, Финансов контрольор - 1 зает, Отчетник счетоводство - 1 зает, Технически секретар - 2 заети, Инженер - проектант - 7 заети, Главен счетоводител - 1 зает, Касиер счетоводство - 1 зает, Снабдител доставчик - 1 зает, Чертожник - 3 заети, Заместник управител - 1 зает, Инженер - строителен - 1 зает, Счетоводител оперативен - 1 зает.
ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ:
Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, статично физическо натоварване, съчетано с нервно-емоционално и нервно-сензорно напрежение монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат почивки по време на работа.
Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна и безопасна работна среда за своите служители и оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот.
|
13 967.08
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1
Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с Приложение към чл. 4, ал. 1 Изисквания към работните места за работа с видеодисплеи към НАРЕДБА № 7 ОТ 15 АВГУСТ 2005 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ЗДРАВОСЛОВНИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД ПРИ РАБОТА С ВИДЕОДИСПЛЕИ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност.
ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали риска от идентифицираните опасности за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност до степен „Приемлив“, граничещ с „Незначителен“ и да се контролира в приемливи граници. |
0.00
|
0.00
|