Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Boradi Ltd. specializes in design, delivery,  installing and servicing of fire alarm and fire extinguishing systems, providing complex services in the field of fire protection on the territory of Bulgaria.
Human resources are our most important asset, and our team's rich long-term professional experience is the basis of our expertise in the field of fire safety.
included in the project proposal are 57 employees in the company.
Project activities include:
• Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces in the enterprises. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.
• Provision of collective protective equipment, incl. modernization and/or reconstruction, and/or safety of existing sites, technological processes, machines and equipment related to improving working conditions.
• Provision of social benefits for workers, incl. repair and equipment of places for recreation, rehabilitation, sports, meals and rest in enterprises, etc.
The planned activities will contribute to meeting the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and the changing work patterns that reflect changes in the labor market and taking effective measures to improve access to employment in quality jobs and adapting to changes in the work environment.
The expected results are the improvement of a healthy and safe working environment in the enterprise, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce health risks in the workplace and to improve standards of health and safety at work.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 11 400.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска са идентифицирани ергономични опасности (неудобна работна поза, физическо натоварване – статично) за служителите на БОРАДИ ООД, изпълняващи своята дейност при продължителна седяща поза във връзка с целодневна работа с инженерен софтуер за проектиране, съответно работа с видеодисплей (работна среда, работно оборудване, взаимодействие оператор – компютър). Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Взетите решения съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Препоръките на оценителите са да се подобри ергономията на работното място за продължително работещите с видеодисплей и приоритетно на извършващите инженерно-проектантски дейности. Работещите ежедневно на компютър са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат, породени от напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения на ръцете. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплеи може да доведе до здравословни проблеми, проявяващи се като болки и дискомфорт, локализирани в областта на гърба, ръцете и краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. В рамките на дейността е предвидено закупуване на ергономични работни столове за 12 от работещите на длъжностите Инженер - проектант - 7 заети, Управител - 1 зает, Заместник управител - 1 зает, Снабдител доставчик - 1 зает, Главен счетоводител - 1 зает, Отчетник счетоводство - 1 зает, както и на 8 броя бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя (такъв тип бюра са предвидени за служители, приоритетно изпълняващи инженерно-проектантски дейности) за работещите на следните длъжности: Инженер - проектант - 7 заети и Управител - 1 зает. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 46 443.72 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието. В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. Отговорният подход към благосъстоянието на служителите включва и осигуряването на здравословна работна среда, която спомага за намаляване на стреса и предотвратяване на професионални заболявания. Това включва не само физическото, но и емоционалното и психологическото здраве на служителите, което е от решаващо значение за запазване на високите нива на ангажираност и удовлетвореност в работата. Боради ООД се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Фирмата използва просторен офис, който разполага с нужните за дейността работни помещения, но към момента липсва обособено място за хранене. За да се отговори на тази нужда, е планирано приспособяване чрез ремонт и обзавеждане на подходящо помещение, което ще бъде реорганизирано в място за хранене на служителите с обособен кът за краткотраен отдих, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Предвидено е да се закупи следното оборудване за обзавеждане на помещението: Абсорбатор, Керамичен плот, Диван, Стол - 10 броя и TV секция. За конкретното помещение е предвидено да се извърши и текущ ремонт, като в планираното СМР е включено изработване, монтаж и доставка на мебели по проект, а именно: Ажурна стена от метал или дърво, Кухня, Бар плот, както и 2 етажерки. Горецитираното оборудване е предназначено за следната целева група: Управител - 1 зает, Финансов контрольор - 1 зает, Отчетник счетоводство - 1 зает, Технически секретар - 2 заети, Инженер - проектант - 7 заети, Главен счетоводител - 1 зает, Касиер счетоводство - 1 зает, Снабдител доставчик - 1 зает, Чертожник - 3 заети, Заместник управител - 1 зает, Инженер - строителен - 1 зает, Счетоводител оперативен - 1 зает. ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, статично физическо натоварване, съчетано с нервно-емоционално и нервно-сензорно напрежение монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат почивки по време на работа. Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна и безопасна работна среда за своите служители и оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот. 13 967.08 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с Приложение към чл. 4, ал. 1 Изисквания към работните места за работа с видеодисплеи към НАРЕДБА № 7 ОТ 15 АВГУСТ 2005 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ЗДРАВОСЛОВНИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД ПРИ РАБОТА С ВИДЕОДИСПЛЕИ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали риска от идентифицираните опасности за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност до степен „Приемлив“, граничещ с „Незначителен“ и да се контролира в приемливи граници. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).