Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at improving working conditions, ensuring a healthy and safe working environment at EUROMEBEL-2007 EOOD through the following planned activities:
A1: Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization
A2: Provision of prevention and prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support.
A3: Purchase of PPE and special work clothing.
A4: Provision of collective protective measures related to improving working conditions.
A5: Provision of social benefits for workers, incl. repair and equipment of a recreation and rest room and a dining room in the enterprise.
Leading in the selection of the activities are the identified problems and needs of the target groups of the project, as well as the goals of the current procedure. The activities will ensure the achievement of the goals, results and indicators laid down in the project proposal, respectively the goals of procedure BG05SFPR002-1.004, by providing an OSH that takes into account the risks to health and the quality of workplaces at EUROMEBEL-2007 EOOD.
As a result of the implementation of the project, the following results will be achieved:
- Developed and implemented "green" models of labor organization in the enterprise.
- Provided prevention and prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health;
- Purchased means for collective protection, PPE and special work clothing
- Provided social benefits for the employees of the company - repair and equipment of a recreation and rest room and a dining room in the enterprise;
- Improved health and safety working conditions at EUROMEBEL-2007 EOOD
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на настоящата дейност е подобряване на организацията на работните процеси в Евромебел-2007 ЕООД, чрез разработване и въвеждане на „зелени“ модели, водещи до намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, насочени към повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. В рамките на дейността ще бъдат разработени „зелени“ модели и въведени промени насочени към работата на отделни работни единици в предприятието, за намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др. Какво включва самата дейност: Целевата група по проекта са 32 служители на дружеството: Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Новите „зелени“ модели ще бъдат насочени към промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието и др. Конкретната област на въздействие на "зелените" модели в дружеството ще бъде дефинирана на база на прегледа на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики и предвид спецификите на производствените процеси. Етапите за нейното изпълнение: „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ Описаните по-горе етапи са в съответствие с посочени в Условията за кандидатстване. 6 400.00 0.00
Дейност 2: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Целта на настоящата дейност е осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Какво включва самата дейност: В рамките на дейността, участниците ще бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", като целта е да се подпомогне откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Чрез реализираното на дейността ще бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. По време на реализиране на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които ще послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Служебните ангажименти на работещите в производството в дружеството са свързани с повтарящи се операции и монотонност на работата, както изпълнението на специфични задачи с кратки срокове, изискващи по-голяма концентрация от работещите. На лица, извършващи продажби ежедневно им се налага да работят с "трудни" клиенти, което създава предпоставки за психическо натоварване и води до професионално прегряване. Дейността ще бъде полезна за всички представители на целевата група, тъй като ще даде възможност на лицата да получат както групова, така и индивидуална психологическа подкрепа, базирана на конкретните потребности на всеки отделен работник. Бърнаутът е състояние на физическо и/или емоционално изтощение, съпътствано с чувство за ниски постижения и загуба на лична идентичност. Този професионален феномен влияе върху всички аспекти на личността – физиологични, емоционални, поведенчески, включително проява на суицидни настроения, колит, язва, гастрит, затлъстяване, мигрена, астма и др. Бърнаутът обикновено е следствие от продължителен стрес, свързан с работата и работния процес. Смята се, че фактори, свързани с личния живот и индивидуални черти на характера (например перфекционизъм) спомагат за развитието на бърнаут при някои хора. Идентифицирането на конкретните причини, водещи до явлението "бърнаут" и оказването на фокусирана психологическа помощ за конкретните лица ще доведат до минимизирането и/или предотвратяването им, което пък от своя страна ще гарантира по-добро здраве на работниците и респективно по-добра мотивация за работа и постигане на по-добри професионални резултати. Етапи на изпълнение на дейността: Етап 1: Изготвяне на техническо задание -2-ри проектен месец Етап 2: Изпълнение на дейността - 3-ти - 9-ти проектни месеца Продължителност на дейността- 8 месеца 6 400.00 0.00
Дейност 3: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Целта на дейността е подобряване на условията на труд и осигуряване на здравословна и добре приспособена работна среда, чрез закупуване на нови с по-висока защита ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица. Дейността включва закупуване и доставка на ЛПС и СРО, отговарящи на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие. Чрез закупуването на ЛПС ще подобрят условията на труд на заетите лица, ще се минимизират или предотвратяват професионални рискове, които не могат да бъдат избегнати по друг начин, освен чрез ежедневното използване на ЛПС. Използването на ЛПС минимизира професионалния риска от трудови злополуки и механични увреждания. Настоящата дейност е в пълно съответствие със списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места от службата по трудова медицина. Списъкът отговаря на изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на броя на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта. Закупуването на ЛПС и специално работно облекло по проекта, съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Чрез закупуването на ЛПС ще се подобрят условията на труд на заетите лица, ще се минимизират или предотвратяват професионални рискове, които не могат да бъдат избегнати по друг начин, освен чрез ежедневното използване на ЛПС. Използването на ЛПС минимизира професионалния риск от трудови злополуки и механични увреждания. ЛПС са в пълно съответствие с изискванията на утвърдените мерки от работодателя за овладяване на риска които са резултат от идентифицираните опасности при работа и оценката на професионалния риск. Целевата група по проекта са 30 служители на дружеството (28 човека от отдела по производство: Обслужващ работник промишлено производство (2 броя), Машинен оператор дърводелство (14 броя), Машинен оператор дървообработване (1 брой), Машинен оператор производство на мебели (1 брой), Монтажник (1 брой), Общ работник промишлеността (5 броя), Общ работник (1 брой), Бояджия изделия от дърво (1 брой) и Лепач (2 броя), и двама човека свързани с транспорта на фирмата: Шофьор специален тежкотоварен автомобил (1 брой) и Шофьор лекотоварен автомобил (1 брой). В рамките на дейността ще бъдат закупени следните видове ЛПС и специално работно облекло: Летен комплект - яке и полугащеризон - 28 броя Летен комплект - яке и панталон - 2 броя Зимен комплект - яке и полугащеризон - 30 броя Ватиран елек - 30 броя Студозащитна блуза с дълъг ръкав - 30 броя Обувки - половинки летни - 30 броя Обувки - зимни боти - 30 броя Защитна полумаска - 1 брой Комбиниран филтър за полумаска - 4 броя Респиратор - 324 броя Предпазни очила - 28 броя Предпазни ръкавици - 116 броя Антифони - 27 броя. Нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС и специално работно облекло за нуждите на представителите на целевата група е продиктувана от намеренията на собственика на фирмата и предписанията направени от службата по трудова медицина за осигуряване на най-висока защита и комфорт на служителите на техните работни места. 28 433.05 0.00
Дейност 4: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд : Целта на дейността е подобряване на качеството на живот на работещите в предприятието, чрез създаване на предпоставки за намаляване на трудовия травматизъм и професионална заболеваемост посредством подобряване на условията на труд и микроклимата в производствените помещения. Дейност ще осигури добри и безопасни условия на труд в предприятието чрез закупуване и внедряване на колективни предпазни средства за подобряване микроклимата. Един от основните фактори на работната среда е микроклимата. Производственият микроклимат се характеризира с три основни фактора - температура, влажност и скорост на движение на въздуха. Друг важен фактор на работната среща е запрашеността. Производственият микроклимат представлява комплексното въздействие на температурата, влажността и скоростта на движение на въздуха. Той е един от основните физични фактори на работната среда, който често в практиката се подценява и пренебрегва. Трудовата дейност не винаги е свързана с наличието на един или няколко други вредни фактори, но при всички случаи тя се извършва при определени метеорологични условия, които са универсални и постоянно действащ елемент на условията на труд. Специфична особеност на производствения микроклимат е неговата биполярност, т.е. възможността му да се отклонява от приетите норми. Нарушаването на параметрите на микроклимата по отношение на запрашаемоста, води до увреждане на дихателната система на работещите в съответните помещения. Необходимостта от закупуването на долупосоченото колективно предпазно средство, ще осигури защита за работниците от прах, токсични и други вредни вещества. Ще допринесе за по-голям комфорт, висока степен на оптимизация и ефективност и най-вече здравословна работна среда. Настоящата дейност е в пълно съответствие с план-програмата за мерки за овладяване на риска, изготвена въз основа на извършената оценка на риска на работните места от службата по трудова медицина и утвърдена от управителя на дружеството, включваща закупуване и внедряване на следното оборудване: Мобилна аспирационната маса - 1 брой Мобилна аспирация със сила на засмукване 6500 m³/h - 4 броя Мобилна аспирация със сила на засмукване 10 000 m³/h - 1 брой В периода 2022-2023 г. във връзка с разширяването на производствения капацитет, увеличаване на персонала и разнообразяването на произведената продукция, фирмата закупува различни машини и оборудван, като CNC рутер, пробивна машина и кантослепваща. Така едновременно с производството на мебели от масивна дървесина, започва и производство на мебели от ПДЧ и МДФ, с които постепенно се налага на пазара. В тази връзка за новозакупените машини, както и за част от старите машини с цел подобряване на микроклимата в производствените помещения се наложи необходимостта от закупуването на горепосочените колективни предпазни средства, които ще допринесат до по-голям комфорт, висока степен на оптимизация и ефективност и най-вече здравословна работна среда . Към момента на кандидатстване в предприятието няма закупена и въведена в експлоатация мобилна аспирационната маса в помещението за ръчна обработка и шлайфане на детайлите. В момента фината прах пада на земята и се разнася по цялото помещение, като почистването му се извършва на ръка. Мобилната аспирационната маса е съществен компонент за здравословна работна среда. Необходимостта от професионални решения за обезпрашаване е отдавна признато в дървообработващата промишленост, като по този начин използването на аспирационна маса за ръчно шлайфане дори е установено в законодателството на Европейския съюз. Мобилна аспирационната маса улавя прахът при шлайфане на детайлите оптимално и се извлича веднага от аспирацията и филтърната система. Запрашеният въздух се филтрира през първата степен на филтриране с хартиени филтри, които абсорбират частиците с по-голям размер, втори етап е клетки от стъклени влакна, които задържат най-фините прахови частици. 86 916.50 0.00
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на стая за отдих и почивка и стая за хранене в предприятието : Целта на дейността е да осигури на работниците и служителите на дружеството социални придобивки, като по този начин ще се мотивират служителите, за да могат да подобрят ангажираността си на работното място и да повишават производителността и мотивацията си. Чрез тази дейност се подобрява социалния климат в предприятието, като се предоставя възможности за отдих, почивка, преобличане и хранене на служителите по време на работния процес в предприятието. Също така целим намаляването на влиянието на физичското натоварване и работната поза по време на работа. Изборът на включените в проекта социални придобивки е съобразен и направен в съответствие с нуждите на предприятието, както и с идентифицираните нужди на представителите на целевата група. Дейността включва извършване на текущ ремонт на стая за отдих и почивка и стая за хранене в предприятието, както и за прилежащите им санитарно-хигиенни помещения (бани, тоалетни и помещения за преобличане). Предвидено е и същите да бъдат оборудвани с необходимото оборудване и обзавеждане. Осигуряването на тези социални придобивки за работещите към настоящата дейност е в пълно съответствие с план-програмата за мерки за овладяване на риска, изготвена въз основа на извършената оценка на риска на работните места от службата по трудова медицина и утвърдена от управителя на дружеството. Предвидените за ремонт помещения са собственост на дружеството и се намират на територията на производствената база. Тъй като производствената база се намира в промишлената зона на гр. Велинград, на работниците и служителите се налага по време на обедната почивка да посещават твърде отдалечени места за хранене, което от своя страна първо не е удобно, второ отнема от задължителното време за почивка. Във връзка с дейността ще бъде извършен текущ ремонт на помещенията с обща площ - 103 кв. м., включващ следните СМР работи: боядисване на стени, поставяне на окачен таван, смяна на подова настилка, поставяне на фаянс и теракот в зоната на санитарно-хигиенни помещения, монтаж на моноблок комплект, както и смесител за мивка и др. Към момента помещенията са неизползваеми, и не са ремонтирани повече от 10 години, липсва и оборудване. Чрез осъществяването на ремонта по тази дейност ще можем да създадем допълнителни социални придобивки на нашите работници и място за хранене и отдих, което е изключително необходимо с оглед на физическия труд, който упражняват ежедневно. За да бъде закупено и поставено оборудване в помещението, изпълнението на ремонта е задължително, защото към момента помещението е неизползваемо във вида, в който се намира. Обща стойност на СМР - 21 737.84 лв. Помещението за хранене ще бъде със следното оборудване и обзавеждане: кухня, оборудвана с (мивка с батерия и термоплот, печка, абсорбатор и съдомиялна) - 1 брой; маси за хранене - 8 броя; столове за хранене - 32 броя; прибори за хранене и готвене (подробно описани съгласно Приложение IV_Информация за пазарни цени) хладилник -1 брой; микровълнова фурна -1 брой; кафе-машина - 1 брой; кана за вода - 1 брой; телевизор - 1 брой; климатик - 1 брой Помещението за почивка ще бъде със следното оборудване и обзавеждане: диван - 2 броя; гардероб (двукрилен) - 15 броя телевизор - 1 брой; климатик - 1 брой Санитарно-хигиенното помещение, което ще ги обслужва и двете помещения ще бъде със следното оборудване и обзавеждане: умивалник конзолен - 1 брой мебел за баня с мивка и огледало - 1 брой бойлер - 1 брой Общата стойност на оборудването за тази дейност е 45 328.81 лв. 67 066.65 0.00
Дейност 3: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 1: Съгласно картите за идентифициране на фактори, които могат да пораждат опасности, са идентифицирани следните рискове за предотвратяването на които са необходими съответните ЛПС и специално работно облекло. Механични - породени от конфигурацията на работното помещение - подове, повърхности, при спъване в профили, колички и др. и спъване, подхлъзване и падане при придвижване по непочистено от сняг/заледено пространство, през зимата. Охлузване на ръцете, порезни рани от режещите инструменти на различните машини. Източник на шум - при едновременна работа на всички машини или чукане с инструменти - общ фон и не използване на антифони се урежда слуховия анализатор. Източник на прах и частици - частици и прах при рязане и шлифоване Микроклимат - на вътрешната и външната среда. При нарушени параметри / температура, влажност, движение на въздуха / - опасност от прегряване на организма в горещия сезон и прохлаждане - в студения сезон на годината - работа на течение Ръчна работа с тежести - Товаро-разтоварни дейности на профили, заготовки и готова продукция. Работна поза - стоящо - динамична при всички работни операции. Предвидените по проекта ЛПС и/или специално работно облекло надграждат използваните досега по следните показатели и технически характеристики свързани с вида на материала от който са изработени, допълнителните защити и функционалности, които са предпоставка за по-високо качество на самите продукти и по-дълъг експлоатационен срок: Летен комплект - яке и полугащеризон и летен комплект - яке и панталон са за работещите имащи задължения на открито в летни условия. Те предпазват служителите от високи температури и от неблагоприятни атмосферни условия. Новите летни комплекти /Яке и полугащеризон/са от материал: 57% памук, 40% полиестер ги прави дишащи и с по-добра еластичност. Това ги прави с по-добра защита при неблагоприятни атмосферни условия. Зимен комплект - яке и полугащеризон са за работещите, имащи задължения на открито в зимни условия. Те предпазват служителите от ниски температури, вятър и дъжд и снеговалеж, както и и от неблагоприятни атмосферни условия. Новите зимни комплекти /Яке и полугащеризон/са от Материал: Softshell , което ги прави ветро и водозащитен. Това ги прави с по-добра защита при неблагоприятни атмосферни условия. Ватираният елек и студозащитна блуза с дълъг ръкав са за работещите, имащи задължения на открито в зимни условия. Те предпазват служителите от измръзване, поради ниски температури и вятър и от неблагоприятни атмосферни условия. Ватирания елек е с контрастна подплата от микро полар. МАТЕРИЯ: 100 % полиестер. Блузите са поларени за да могат да предпазят тялото от ниските температури през зимата. Обувките летни и зимни с бомбе от фибростъкло и микро-канална система за абсорбация са предназначени за работниците, чиято дейност е свързана с ръчна работа с тежести, опасност от преместващи се (движещи се) работни органи на машини и съоръжения, както и опасности, пораждани от притискане и премазване. Чрез закупуването на обувките ще се гарантира сигурност и безопасност на лицата, които са изложени на посочените рискове. Новите зимни обувки са с по-голям грайфер и с подсилено композитно бомбе с фибростъкло, микро-канална система осигуряваща по-добро дишане и абсорбиране на влагата, което ги прави по-леки, удобни и защитени. Новите летни обувки са от естествена кожа са по-здрави и с по-защитени. Респираторите, защитна полумаска и комбиниран филтър за полумаска - предпазват от летливи вещества, прах в работната среда и токсични вещества от бояджийното помещение и в помещението, където се шлайфат и обработват детайлите с шкурка. В тези помещения нивото на запрашеност е голямо и липсата на полумаски и филтри за тях е вредна. Новите респиратор за прах са с клапан за издишване, за ефективно извеждане на топлината и влагата извън респиратора и за повече комфорт при издишване. 0.00 0.00
Дейност 3: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 2: Защитна полумаска е с четириточково закрепване с лесни за регулиране каишки за главата. Осигурява защита срещу фини прахови частици и голямо разнообразие от газове и пари. Комбинирания филтър за полумаска е за защита от органични газове и изпарения (с точка на кипене gt; 65 °C); неорганични пари, киселинни газове, амоняк и неговите производни. Предпазните очила са предназначени за предотвратяване на опасностите, произтичащи от работна среда, най-вече запрашеност, както и предпазване от проникването на чуждо тяло, стружки от дървени частици и от машините в очите на работниците. Стават за носене върху диоптрични очила; лещи от поликарбонат; абсорбират 99.9% от UVA и UVB лъчите; за работа от -5°С до +55°С. Ръкавиците са предназначени за предотвратяване на опасности от режещи и пробождащи предмети, с цел да се елиминират нараняванията на хората, както и от защита от неблагоприятни атмосферни условия. Новите предпазни ръкавици са противосрезни от безшевно плетено трико - влакна от полиетилен с висока молекулна маса и висока устойчивост на срязване. Покритието от нитрилна пяна осигурява защита в леко омазнена среда и осигурява перфектно захващане на плоскостите във всяка ситуация. Чрез предвидените по проекта антифони ще се осигури защита на слуха на служителите от наднормените нива на шум, които в момента се генерират в процеса на производство. Новите антифони са с двойни обвивки за разлика от старите, спомагаща за намаляване на резонансния ефект. Ниво на защита: 35dB. Всички изброени и предвидени по проекта ЛПС и специално работно облекло са пряко свързани с длъжността, която изпълняват лицата и спецификата на тяхната работа, както и най-често срещаните и сериозни опасности в производството на дружеството, а именно: • опасности, произтичащи от работна среда - микроклимат, прах, шум, и др.; • опасност от преместващи се (движещи се) работни органи на машини и съоръжения; • опасност от движещи се машини, съоръжения и транспортни средства; • опасности, пораждани от изделия, падащи и летящи тела; • опасност от режещи и пробождащи предмети и елементи; • опасност при ръчна работа с тежести. Етапите за нейното изпълнение: Дейността ще бъде реализирана в рамките на два етапа: Етап 1- подготовка - разработване на техническа спецификация - 2-ри проектен месец. Етап 2 - изпълнение - закупуване и доставка на предвидените ЛПС и специално работно облекло - 3-ти - 6ти проектни месеца; Обща продължителност за реализирането на дейността - 5 месеца. 0.00 0.00
Дейност 4: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 1: При желание тази мобилна аспирационната маса може да бъде поставена вертикално, което прави възможно спестяването на ценно пространство чрез съхраняване на аспирационната масата за шлайфане във вертикално положение. Към момента на кандидатстване в предприятието има 2 броя аспирации, които са морално остарели и амортизирани, което е предпоставка както за не доброто им функциониране, така също и за увеличаване на опасността за здравето на служителите и риск за професионални заболявания. Основните замърсители и емисии отделяни в атмосферния въздух при производството на мебели са: прах при обработката на дървото и различните видове токсични вещества отделяни при процеса на кантиране на детайлите, боядисването и сушенето им. Чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на мобилните аспирационни системи ще ограничат до максимална степен наличието на прах и други летливите органични вещества в работната среда, както и попадането на чуждо тяло в очите на работниците в Машинно помещение 1 и 2 . Мобилните аспирации със сила на засмукване 6500 m³/h ще бъдат поставени в Машинно помещение 1 върху следните машини: Първата аспирация ще се сложи на кантираща машина с рутер, втората аспирация на едната широколентова шлайф машина, третата аспирация ще бъде обща на 3 (три) фрезови машина и четвъртата ще обслужва 2 (два) броя обрезени циркуляра. Мобилната аспирация със сила на засмукване 10 000 m³/h ще бъде поставена в Машинно помещение 2 на шлайф машината. Чрез закупуването и внедряването на аспирациите, ще се подобри микроклимата в предприятието по отношение на прах и стърготини, които към момента се разпространяват в работните помещения, като се намират основно във въздуха, като по-тежките от тях падат на пода. Предвидените за закупуване аспирации засмукват праха и стърготините от машините, които се изхвърлят в атмосферата, вследствие на производството на мебелите и по-конкретно при извършването на операции, като фрезоване, рязане, обработване на детайлите. Тези прахови частици и стърготини са изключително вреди за работещите в цеха и към момента, за да се смекчат условията на труд се използват други предпазни средства като маски, които не са особено ефективни, тъй като следва изключително често да се сменят от една страна, а от друга страна те предпазят в известна степен само работници, които постоянно работят там. Останалите работници, на които се налага ежедневно да посещават производствените цехове, с оглед на техните функции и необходимостта им от комуникация с колегите, предвид производствения процес, не са защитени и са изложени на вредни въздействия по отношение на тяхното здраве. Чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на мобилните аспирационни системи ще се ограничат праховите частици и стърготините в в машинно помещение 1 и 2, вследствие на което ще се подобри микроклимата в ЕВРОМЕБЕЛ-2007 ЕООД, ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица, респективно ще се подобрят условията на труд на работещите в дружество. В машинно помещение 1 и 2, предвид особеностите на обработката на дървото и детайли за мебелите, въздухът е изключително замърсен и следва незабавно да се предприемат необходимите действия, като този факт е препоръчан и от Службата по трудово медицина в изготвените за дружеството документи. Липсата на аспирации води до вдишване на прахови частици, както и стърготини и увеличава риска от възникване на професионални заболявания. Дейността ще бъде реализирана в рамките на два етапа: Етап 1- подготовка - разработване на техническа спецификация - 3-ти проектен месец. Етап 2 - изпълнение - закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на мобилна аспирационната маса и мобилните аспирации - 4-ти -8 ми проектни месеца; Обща продължителност за реализирането на дейността - 6 месеца. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).