Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в „ГЛОУБ ИНДЪСТРИС“ ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Индустрията за производство на матраци е сред оказващите въздействие върху околната среда, чрез консумация на значителни количества от разнообразни ресурси, висока енергоемкост на производствата и генериране на отпадъци (макар и част от тях рециклируеми). Имайки принос за породените от негативното въздействие върху околната среда климатични промени, предприятията от сектора следва да поемат по – голяма отговорност и да се ангажират по – силно с всеобщите усилия за постигане на климатична неутралност. .
В допълнение към необходимостта от адаптиране към общоевропейската политика за намаляване на въглеродната интензивност на индустрията, ръководството на „ГЛОУБ ИНДЪСТРИС“ ЕООД осъзнава и практическите ползи за компанията от идентифицирането и внедряването на „зелени“ модели, особено по отношение на организацията на труда и работните процеси. Включването на дейността в обхвата на настоящия проект е изключително важно и необходимо за постигане целите на проекта, от гледна точка на това, че към момента в „ГЛОУБ ИНДЪСТРИС“:
• няма изградена цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура;
• не са анализирани възможностите за въвеждане на нови форми на заетост и/или модели на работа, водещи до намаляване на използваните ресурси, подобряване на енергийната ефективност на отделни процеси (и дейността, като цяло) и въвеждане на практики за опазване на околната среда;
• не са идентифицирани и не се прилагат инструменти за мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите;
• работниците и служителите на компанията не са целенасочено и организирано информирани по отношение на предизвикателствата, породени от прехода към климатично неутрална икономика, методите за справяне с тези предизвикателства, личният и колективен принос за постигане на положителни резултати;
Изпълнението на дейността има за цел запълването на тези липси и принос за адаптиране на дейността на компанията към непрекъснато нарастващите и динамично променящи се предизвикателства на екологичния преход към въглеродно неутрална икономика.
Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Разработването и въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и трудовата дейност и „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места, ще има хоризонтален ефект, доколкото дейността е относима към всички звена и длъжности и ще обхване всички общо 42 лица, заети в предприятието на „ГЛОУБ ИНДЪСТРИС“ в с. Батишница. Изпълнението на дейността ще задоволи потребностите на заетите в предприятието от усвояване на нови знания и умения по прилагане на ресурсоефективни и екологосъобразни практики при осъществяване на трудовата си дейност, ще повиши ангажираността им към постигане на стратегическите цели на „ГЛОУБ ИНДЪСТРИС“ и ще спомогне за подобряване на качеството и устойчивостта на работните места в компанията. |
8 400.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства – мобилна система за аспирация и филтрация на въздух от производствено помещение – участък „Рязане на полиуретанова пяна“ (Дейността попада в рамките на Дейност 4 от УК по настоящата процедура): Дейността е насочена към подобряване условията на труд в предприятието и осигуряване на здравословна и безопасна работна среда, чрез осигуряване на средства за колективна защита за 13 работника на длъжности „Машинен оператор преработка на дунапрен“ и „Оператор на машина за рязане на дунапрен“. Дейността включва закупуване и въвеждане в експлоатация на средство за колективна защита от инхалабилни фракции прах, химични агенти и други вредни вещества, образуващи се при производството на матраци и по – специални при извършване на операцията по рязане на полиуретанова пяна, а именно:
1. Мобилна система за аспирация и филтрация на въздух – 1 бр.;
Въпреки, че към настоящият момент в „ГЛОУБ ИНДЪСТРИС“ ЕООД са осигурени минималните задължителни здравословни и безопасни условия на труд, в предприятието е идентифицирана необходимост от осигуряване на средства на колективна защита от посочените по-горе вредности, произтичащи от спецификата на осъществяваните работни процеси. Необходимостта от осигуряване на посочената по-горе колективна защита е идентифицирана и произтича от текущата оценка на риска в предприятието и е заложена за изпълнение в утвърдената от ръководството програма за минимизиране на риска.
При осъществяване на работните процеси по производство на матраци и по – специално при рязане на полиуретанова пяна, във въздуха в работната среда се отделят прах, химични агенти и други замърсители, които представляват риск за безопасността и здравето на работещите. Предприятието е обезпечило адекватно работните места, свързани с извършване на работните процеси с лични предпазни средства, но те ограничават действието си само до персонална защита на конкретните работници, без да успяват да неутрализират или ограничат риска за всички останали работещи, осъществяващи дейността си на работната площадка.
Към настоящият момент, предприятието не разполага със средства за колективна защита, неутрализиращи или ограничаващи въздействието на горепосочените рискове, на чиято експозиция са изложени всички пряко заети в производствената операция лица, както и тези, които присъстват на конкретното помещение в случай на технологична или организационна необходимост. Текущо, за отвеждането от работната среда на образуваните в резултат от работните процеси прахови замърсители и за ограничаване на тяхното въздействие върху здравето и безопасността на работещите, се разчита на естествената вентилация на работните помещения, която е крайно недостатъчна и неефективна.
Мобилната аспирационна и филтрираща система ще извършва обща аспирация и филтрация на въздуха в производственото помещение, като мощността на системата е съобразена с кубатурата на помещението и интензитета на натоварване на въздуха с прах и вредни частици.
Етапи при изпълнението на дейността:
1) Избор на изпълнител за доставка на планираната за придобиване мобилна аспирационна и филтрираща система;
2) Доставка, инсталиране и обучение на персонала за работа със системата;
3) Въвеждане в експлоатация. |
41 313.11
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства – климатизация на производствени помещения (Дейността попада в рамките на Дейност 4 от УК по настоящата процедура): Дейността е насочена към подобряване условията на труд и осигуряване на по - здравословна работна среда в основни производствени помещения в предприятието на „ГЛОУБ ИНДЪСТРИС“, чрез закупуване на следните средства за колективна защита:
• Инверторна климатична сплит система – 8 бр.;
• Въздушна завеса (индустриална) – 2 бр.;
Помещенията, които ще бъдат климатизирани са: „Производство на матраци“ и „Рязане на полиуретанова пяна“, като съобразно кубатурата (обем за отопление/охлаждане) и спецификата на помещенията, разпределението на климатичните системи е както следва:
Помещение „Производство на матраци“:
• Инверторна климатична сплит система – 5 бр.;
Помещение „Рязане на полиуретанова пяна“:
• Инверторна климатична сплит система – 3 бр.;
Планираните за придобиване въздушни завеси ще бъдат разположени в помещение „Производство на матраци“, като целта е да се изолират проходите за преминаване от помещението към помещение „Рязане на полиуретанова пяна“ и неклиматизиран „Склад готова продукция“.
Изпълнението на дейността е необходимо за преодоляване на проблеми, свързани с липсата на ефективна климатизация в посочените производствени помещения и невъзможност от постигане на оптималните стойности на температурата, определени от приложимата нормативна уредба (Наредба № РД-07-3 от 18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места).
Понастоящем, за отопление на посочените помещения, през студения период на годината се разчита на изключително стари, амортизирани и неефективни калорифери и топлината, отделяна при работата на някои от машините, а за охлаждане, през топлия период – на естествена вентилация и проветряване. Липсата на ефективна климатизация води до достигане до много високи стойности на температурата в производствените помещения, през топлия период и съответно много ниски, през студения. Продължителната работа при прекалено високи или ниски температури, влошава работната среда в цеховете и поражда рискове за здравето на работниците.
Необходимостта от закупуване на предвидените в дейността климатични системи произлиза от извършената оценка на риска на работните места. Закупуването на климатичните системи е заложено в утвърдената от ръководството на „ГЛОУБ ИНДЪСТРИС“ Програма за минимизиране на риска.
Практическото изпълнение на дейността преминава през два последователни етапа:
• Избор на изпълнител за доставка на предвидените за закупуване колективни средства за защита;
• Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на предвидените за закупуване колективни средства за защита. |
62 304.03
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства – ергономични индустриални и офис столове (Дейността попада в рамките на Дейност 4 от УК по настоящата процедура): Дейността е насочена към подобряване условията на труд и осигуряване на по - здравословна и безопасна работна среда за 14 производствени и офис служители на „ГЛОУБ ИНДЪСТРИС“ ООД, чрез закупуване на:
1. Ергономичен индустриален стол – 10 бр.
2. Ергономичен офис стол – 4 бр.
Целева група по дейността са 14 служителя на длъжности: „Тапицер“ (10 л.), „Технически секретар” (2 л.), „Организатор Производство” (1 л.), „Търговски представител” (1 л.).
Спецификата на работа и изпълняваните операции от служителите на посочените длъжности налага продължителен престой в седнало положение. Към момента, работните и офис столове, с които са оборудвани съответните работни места, са стари и не отговарят на изискванията за ергономия. Видът и характеристиките на наличните работни и офис столове принуждава служителите да заемат неправилни и/или принудителни пози, при изпълнение на работните си задължения. Продължителният престой в неправилни и принудителни пози, води до повишаване на статичното натоварване и умората на служителите, поражда сериозни рискове за тяхното здраве и силно понижава усещането за комфорт, мотивацията и производителността на труда.
Изпълнението на дейността цели значително подобряване на работната среда за служителите от целевата група, като осигури работна мебел, съответстваща и дори надграждаща изискванията за ергономия в приложимата нормативна уредба:
• „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5.;
• Наредба № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи;
Предимства и характеристики на предвидените за закупуване ергономични работни и офис столове:
• ще бъдат устроени така, че да отговарят на естеството на извършваната работа, без да ограничават подвижността на тялото при седяща поза;
• ще имат подходящи размери и устройство, което позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на служителя и характера на извършваната работа;
• конструкцията на столовете ще позволява регулиране височината на седалката, с цел приспособяването й към индивидуалните различия в ръста на служителите и нагласяването по отношение на височината на работната повърхност;
• седалката ще бъде съответно вдлъбната (по отношение анатомичните особености на седалището) или покрита с мека порьозна въздухопроницаема материя;
• зависимост от вида на стола ширината ще бъде от 380 до 480 мм., а дълбочината - до 45 mm. Седалката ще има лек наклон в предно-задно положение (3-5 градуса), спрямо хоризонталната плоскост;
• облегалката ще бъде с ширина от 300 до 460 мм. и с височина около 200 мм.
• съобразно характерът на работата, офис столовете ще имат подлакетници за поддържане на ръцете. Подлакетниците ще бъдат на височина 230 мм. от повърхността на седалката. Подлакетниците ще бъдат покрити с пластични въздухопроницаеми материали или кожа.
Необходимостта от закупуване на предвидените в дейността ергономични индустриални столове произлиза от извършената оценка на риска на работните места. Ергономичните офис столове са вписани в утвърдената от ръководството на „ГЛОУБ ИНДЪСТРИС“ Програма за минимизиране на риска. |
2 973.00
|
0.00
|