ET PLAMKO is a well-established food retailer and ready meal manufacturer, holding the largest market share in Popovo. The company operates in three supermarkets, a trading hall, a culinary stand with a kitchen, and a fast-food restaurant.
With financial support from OP Competitiveness, procedure BG161PO003-2.3.02 Energy Efficiency and Green Economy, ET PLAMKO successfully completed an energy renovation project for a five-store multi-purpose building in 2014. The project, totaling BGN 544 000, included insulation, air conditioning, and a lighting system for the entire building.
In 2019, with financial assistance from OP Development of Human Resources, procedure BG05M9OP001-1,003 New Workplaces 2015, ET PLAMKO opened a culinary stand, kitchen, and fast-food restaurant on the second floor of the building. The project, with a total amount of BGN 242 000, created 17 new workplaces for unemployed and inactive individuals.
Future plans involve completing the fifth floor of the building as a multi-purpose hall for social activities. As part of this project, the following activities are anticipated to ensure sustainable working conditions for all employees:
1. Development and implementation of "green" models for work organization through the creation of "green" maps for work processes and employee training. Sustainability consultants will be engaged to analyze existing practices, develop "green" maps, create an action plan, and train staff in applying "green" models.
2. Provision of social benefits for workers through the renovation and equipping of a recreation, rehabilitation, sports, meals, and rest area on the fifth floor of the building. This area will feature a separate dining and relaxation space with kitchen equipment, tables, chairs, a sofa, a TV, and a library, as well as a gym with changing rooms, bathrooms, and toilets.
Management and reporting of activities will be outsourced.
The project's visualization will include signboards and stickers.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: ЕТ „Пламко – Пламен Георгиев“ се стреми да надгради устойчивите практики в своя бизнес модел и организация на труда чрез разработване и въвеждане на нови „зелени“ инициативи и практики. Целта на организацията е да подобри ефективността и екологичната устойчивост на работните процеси, работната среда, здравето и благосъстоянието на служителите, посредством въвеждане на щадящи природата дейности и развиване на екологосъобразна фирмена култура. Дейност 1 от проекта е насочена към създаване и внедряване на "зелени" организационни модели, адаптирани към различните работни места в предприятието.
Основни направления от Дейност 1, върху които се съсредоточаваме и които кореспондират с идентифицираните нужди на целевата ни група:
▪ Въвеждане на екологосъобразни практики в организацията на работа с цел повишаване на ресурсната ефективност и намаляване негативното въздействие върху околната среда;
▪ Създаване и внедряване на "зелени" организационни модели, които се адаптират към спецификата на индивидуалните работни места в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда;
▪ Изграждане на цялостен подход към устойчивост във фирмената култура, мисленето на служителите и заинтересованите страни, насочени към „зелено“ поведение;
▪ Подобряване на работната среда и организационния климат в подкрепа на физическото и психично благополучие на служителите;
▪ Обучение и развитие на служителите в подкрепа на устойчивото „зелено“ развитие на организацията.
Изпълнението на дейността следва логическа взаимосвързаност на ключови етапи, разположени линейно в период от 18 месеца:
▪ Оценка текущото състояние на предприятието и организацията на труд, в контекста на "зелените" практики, обхващайки процеси, продукти, управление на човешките ресурси и правна рамка;
▪ Разработване на „зелени“ модели за организация на труда и работните процеси, отчитайки особеностите на организацията и конкретните работни места. Съставяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси, адаптирани според работните позиции и дейността на фирмата;
▪ Разработване и въвеждане на план с конкретни мерки относно прилагането на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководния орган на организацията;
▪ Въвеждане на изготвените мерки и модели на организация и управление на човешките ресурси, чрез инструктажи, обучение и мотивация на персонала за въвеждане на устойчиви екологосъобразни промени.
С оглед идентифициране на нуждите на целевата група, както и оценка на добрите „зелени“ практики и установяване на необходимите подобрения, в организацията е извършен предварителен систематизиран преглед на моментното състояние, по параметрите на „зелена“ работна среда.
Обзорът на въведените добри „зелени“ практики в организацията показва активно ангажиране към екологосъобразност чрез въведени мерки за енергийна ефективност, управление и намаляване на отпадъци, пестене на вода, намаляване на въглеродния отпечатък, насърчаване на здравословна, безопасна работна среда и благоприятен организационен климат.
Идентифицирани са необходими организационни подобрения в съответствие със „зелените“ модели на организация, в следните приоритетни области:
▪ Осигуряване на по-здравословна и стимулираща работна среда;
▪ Подобрения във физическите условия и мерки за намаляване на стреса и умората, включително създаване на пространства за хранене, почивка и спорт;
▪ Формализиране и надграждане на „зелените“ политики и процеси за управление на ресурси – водни, енергийни, отпадъци, материали, оборудване, качество на въздух и др.;
▪ Обучения и развитие на умения на служителите за преход към „зелени“ модели на организация на труда, включващи енергийна ефективност, устойчивост и оптимизация на ресурсите;
▪ Комуникационни дейности за изграждане на екологосъобразно мислене към целевата група, веригата за доставки и общността.
13 600.00
0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез ремонт и оборудване на място за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка: Към 30 декември 2023 година в предприятието на ЕТ Пламко работят общо 68 души. Обектите на фирмата са със специфично работно време: от 6:30 до 20:30 часа. Много от обектите работят и през почивните дни. Удълженото работно време ограничава възможностите на нашите работници и служители да ползват обществените места за спорт и отдих. Те работят на смени, по график, със сумарно отчитане на работното време, поради което повечето от тях предпочитат да се хранят с домашно приготвена храна по време на почивките.
Осъзнавайки важността на условията за труд в предприятието, при изготвяне на идейния проект за основен ремонт на сградата на улица Славянска ръководството е предвидило многофункционална зала, заемаща целия пети етаж, която да се използва за социални придобивки, включително кът за хранене и отдих и кът за спорт и рехабилитация. При преустройството на сградата са въведени мерки за енергийна ефективност, осигурен е достъп за хора с увреждания, монтирани са асансьори, изградени са осветителна и ОВК системи. Залата на петия етаж е с обща площ 295 кв. м. и се нуждае от довършителни строително-монтажни работи. Не е положена подова настилка, предвидените помещения за бани и съблекални не са завършени с врати, облицовки и санитарен фаянс, не са поставени окачени тавани. Планираме по проекта да извършим необходимите строително-монтажни работи в частта от залата, където ще обособим две зони:
- Зона за хранене и почивка с обща площ около 45 кв. м., където да могат едновременно да се хранят 12 човека, оборудвана с кухненски шкафове, хладилник, микровълнова фурна, маси и столове, съдове и прибори, меки мебели с холна маса, библиотека с книги, телевизор. В тази зона работниците и служителите ще могат да ползват пълноценно технологичните почивки и да общуват.
- Зона за рехабилитация и спорт, в която ще оборудваме фитнес зала с базови уреди за индивидуални тренировки с обща площ около 60 кв. м., мъжки и дамски съблекални, бани и тоалетни с обща площ около 40 кв.м. Тази зона ще се използва от всички работещи в предприятието, за да поддържат добрата си физическа форма. Ще бъде оборудвана с комплект базови уреди за силови и аеробни тренировки. Ще бъдат доставени и фитнес постелки, които намаляват шума и предпазват подовете от повреди. Тези настилки няма да са закрепени към пода и ще могат да се разполагат в различни конфигурации, за да се провеждат и занимания с йога, народни танци или други групови занимания.
62 947.40
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN