Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The main purpose of this project is to help the Company in taking effective measures to adapt the working environment to current changes, ensuring an active working life in a healthy working environment and maximally limiting the risks to health and life, as well as offering opportunities for more good, pleasant and healthy daily life.

The company intends to achieve this by implementing the following sub-goals:
1) Development and implementation of "green" models of labor organization
2) Improving and upgrading health and safety working conditions (through collective and personal protective equipment)


The company meets the eligibility requirements, has the financial and operational capacity to implement the project proposal. The representatives of the target group are 42 employed persons.

The total value of the project and the grant funding is BGN 80 429.62, at 100% BF. They are provided:
D1: Development and implementation of "green" models
D3: Purchase of personal protective equipment PPE and special work clothing -
D4: Provision of collective protective equipment


In implementing the project, the Company observes the principles of gender equality, active inclusion and inclusion, promotion of equal opportunities and non-discrimination, providing prerequisites for social inclusion of the target groups. Project costs are effective, efficient and economical. The implementation period is 18 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече не е пожелателно, а задължително. Развитието на "зелени" модели на организация на работните процеси е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в Дружеството е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на административния и ръководен персонал на дружеството. Изборът на ръководния персонал и служителите, които пряко го подпомагат, е обоснован от задълженията на тези лица е да определят насоката на развитие на работещите и на вида и подходите на извършване на цялостната дейност на фирмата като цяло и на всеки един работник в частност. От тази целева група се създават и предават всички промени и нови правила и промени в процесите, от тях се изисква да създават и следят за изпълнението на стратегиите и моделите на работа. След създаването на успешни зелени модели в тяхната работа по естествен начин ще се подходи към цялостна промяна на всички работни места в последствие. Включването на счетоводните кадри е поради тяхната плътна ангажираност и подкрепа към ръководния персонал. Въвеждането на новите зелени модели ще включва следната целева група: Главен експерт бизнес - 1 човек Експерт Стопанска дейност- 1 човек Мениджър продажби- 1 човек Аналитик, ефективност- 1 човек Мениджър, производство - 2 души Финансов ръководител- 1 човек Икономист търговия- 1 човек Консултант (промотьор)- 1 човек или общо 9 души. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в следната логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 1 800.00 0.00
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на индивидуална защита на лицата, включени в целевата група, при спазване и надграждане на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Тази дейност ще представлява осигуряване на нови по вид ЛПС и/или специално работно облекло, които досега не са използвани в предприятието, или ЛПС и/или специално работно облекло, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо за работещите в Дружеството. НЕОБХОДИМОСТ: При дейността си, работна група, съставена от представители на трудова медицина, администрацията ( човешки ресурси) и ръководството на дружеството установи, че една от основните необходимости на служителите (целевата група) е подобряване на безопасността и сигурността на работната среда. В отговор на тази необходимост Дружеството цели да реализира по-високи изисквания, спрямо минималните за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по смисъла на Наредба № 3 от 19 април 2001г. с което да се постигне по-добро ниво на предпазване на работещите. Един от практическите методи за подобряване на безопасността на работната реда е чрез инвестиция в ЛПС и СРО с по-добри защитни характеристики. Безспорният, директен, положителен ефект от изпълнението на дейността е по-добрата здравословна сигурност на работната среда, минимизиране на трудовите злополуки и подобряване на здравето и работоспособността на служителите в дългосрочен план. Инвестицията в ЛПС и СРО с по-висока защита и качество ще подобри както безопасността в работната среда и защита на здравето, но и мотивацията на служителите и ще заздрави доверието между работници и работодател. Поради това дружеството смята, че по-високата стойност на ЛПС и СРО с по-висока степен на защита е оправдана, тъй като спомага за постигането на основната цел на проекта - подобряване на условията на труд. Заложените в бюджета разходи за изпълнение на дейността напълно съответстват на пазарните условия и за всеки разход са приложени минимум съпоставими 2 оферти/разпечатки от екран. Дружеството до момента е предоставяло ЛПС и СРО, но след идентифициране на потребността на целевата група от подобряване на безопасността на работната реда е извършена оценка на риска, на база на която е изготвена програма за неговото минимизиране. Актуализиран е списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло на работниците. Предвижда се закупуването на следното: Полугащеризон 40бр; Яке-5бр.; Яке- заваръчно--5бр.; Обувки-24бр; Обувки- водоустойчиви 16бр; и Антифони- 20бр. Подробно описание на характеристиките, с които планираните по проекта ЛПС надграждат нормативните изисквания и текущо използваните са описани в приложение V, неразделна част от настоящия проект. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО отговарят на и надграждат нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие - (Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства) Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средства за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта, като НЕ са предвидени резервни бройки. Те съответстват на оценката на риска и са вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Включените в тази дейност ЛПС или СРО - НЕ представляват работно или униформено облекло по смисъла на НАРЕДБА ЗА БЕЗПЛАТНОТО РАБОТНО И УНИФОРМЕНО ОБЛЕКЛО Приета с ПМС № 10 от 20.01.2011г. Продължава... 29 510.00 0.00
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на колективна защита на лицата, включени в целевата група, при спазване на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Към момента на кандидатстване дружеството осигурява здравословни и безопасни условия на труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието по чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Дружеството изпълнява §1 от допълнителните разпоредби на ЗЗБУТ и предоставя такива условия, които не водят до професионални заболявания и злополуки при работа и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица. Все пак, условията на работната среда са много динамични и непрекъснато се появяват нови дейности, както и необходимост от осигуряване на нови допълнителни средства и подмяна на стари такива с по-нови, по - модерни и по-ефективни. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд. Така ще бъде задоволена и една от основните потребности на целевата група по проекта. Въз основа на извършената оценка на риска бе изготвена Програма за минимизиране на риска и се идентифицира необходимостта от инвестиция в следните средства за колективни защита: 1. Закупуване на ергономични офис столове 2. Закупуване на локална аспирация за заваряване 3. Закупуване на индустриална прахосмукачка Първата мярка (ергономични РАБОТНИ офис столове) в рамките на дейността, с която дружеството цели да подобри безопасността на работната среда е закупуването на 9 бр. ергономични работни офис столове. И в момента служителите и работниците ползват столове, но е необходимо да се подменят с такива с по-високо ниво техническо решение и по-удачни и щадящи работещите - с възможност за регулиране отделните елементи на стола, като седалка, облегалка и нагласянето им съобразно антропометричните особености на всеки един служител. Работата в седнала поза продължително време може бавно да причини травми в лумбалната област, може да последват болки и наранявания на мускулите, нервите, прешлените или гръбначните дискове. За да поддържа естествената извивка на гърба, намалявайки дискомфорта и свеждайки до минимум шанса от наранявания, болки и травми от статичната работа. Дружеството възнамерява да придобие ергономични столове, които са стабилни, позволяват на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза и са с регулираща се на височина седалка и регулираща се на височина и наклон облегалка - за всички служители, които работят голяма част от времето на бюро. В резултат от последно извършения анализ/ оценка на риска бе изготвена Програма за минимизиране на риска и се идентифицира необходимостта от придобиване на енергономични офис столове за служителите на длъжности: Главен експерт бизнес - 1; Експерт Стопанска дейност- 1; Мениджър продажби- 1; Аналитик, ефективност- 1 ; Мениджър, производство - 2; Финансов ръководител- 1; Икономист търговия- 1; Консултант (промотьор)- 1 човек или общо 9 души. Изборът на вида на столовете ще бъде направен след разглеждане и оценка на техническите аспекти на връзката между работниците и работната среда, работната поза и останалите мебели и оборудване, което се ползва за работа. Целта е да се оптимизира системата “човек – машина/оборудване/обзавеждане – работна среда”. В това число приспособяване към физиологичните и психични (когнитивни) възможности на човека. Необходимите характеристики на работния стол при работа с видеодисплеи са посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./ и дружеството ще се съобрази с поставените изисквания. Продължава в описание ... 41 807.84 0.00
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: продължава... ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: 1. Избор на изпълнител (от 1 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание и публична покана/събиране на 2 оферти 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Събиране на оферти 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. 2. Сключване на договор за доставка (3 месец) Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на Договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 3. Доставка ( 4 месец) 4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (6 - месец). 5. Раздаване на ЛПС и СРО на работниците и служителите по списък и контролиране и мотивиране на тяхното ползване по предназначение, запознаване на работните и служителите с начините на тяхното използване и опазване. (6-18 месец) ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА: дейността ще обхване 40бр. служители на следните длъжности: Водач мотокар-3; Главен експерт бизнес развитие 1; Експерт Стопанска дейност1; Електромоньор1; Заварчик 5бр; Консултант продажби1; Машинен оператор изделия от бетон 7; Мениджър продажби1; Мениджър производство 2бр.; Обслужващ работник промишлено производство 2; Оператор инсталация за размесване на бетон 5; Оператор пътно- строителни машини 2; Отчетник на измервателни 1; Ръководител финансов/счетоводен сектор 1; Чистач на помещения 1; Шофьор на товарен автомобил 12 и повече тона 2; Шофьор- специален тежкотоварен автомобил 4 Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - "Подобряване и надграждане на здравословните и безопасни условия на труд". По този начин ще бъде удовлетворена основна необходимост на целевата група - нуждата от по - здравословна и безопасна работна среда. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Втората мярка (локална аспирация за заварчици) в рамките на дейността, с която дружеството цели да подобри безопасността на работната среда е закупуването на 4 бр. мобилни локални аспирационни устройства. При процеса на заваряване се отделят вредни газове, които представляват риск за здравето на работниците заварчици. Към момента на местата за заваряване се извършва пасивно проветряване като мярка за намаляване на риска. Този метод, обаче не позволява поддържането на оптимален микроклимат в работните помещения, особено през зимните месеци. Честите проветрявания охлаждат работните среда и излагат всички работници на риск от простуда и др. болести. Освен това пасивното проветряване не е ефективен метод за отстраняване на вредните газове, напротив те се разпространяват из помещението преди да го напуснат. В резултат от последно извършения анализ/ оценка на риска бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от осигуряване на локална аспирационна система за работните места на заварчиците, която да отвежда и неутрализира вредното влияние на газовете директно при източника им. С локални, мобилни аспираци ще бъдат оборудвани 4 работни места за заварчици в участък "Заварки", като тъй като са мобилни, те ще мигат да се използват и извън него при необходимост. По този начин ще се постигне ефективно намаляване на концентрацията на заваръчни газове и кондензационни прахове в работната среда. Това ще доведе до намаляване на риска за работещите от токсично въздействие и белодробни заболявания. Целева група - 5 души заварчици ( обслужващи ротационно 4 станции за заваряване и един полеви). Предвидените локални, мобилни аспирации представляват оборудване, тъй като няма да бъдат присъединявани към съществуващи аспирационни системи и/или друг вид инфраструктура. Оборудването няма да се свързва с производствени машини и не влияе на производствения процес, а единствено служи за предпазване на операторите. Третата мярка в рамките на дейността, с която дружеството цели да подобри безопасността на работната среда е закупуването на 2 бр. мобилни индустриални прахосмукачки. Дейността на дружеството е свързана с образуването на много прах и замърсители, както от суровините, които се използват, така и от производствения процес и готовата продукция. Този прах се отлага по равните повърхности, подове и работно оборудване. Към момента този прах се отстранява механично, като за да не се получава вторично запрашаване, почистваните повърхности се оросяват с маркуч, с подходящ накрайник. Този метод на почистване е неефективен и не позволява пълното премахване на замърсителите, особено отложените в/у производственото оборудване. В резултат от последно извършения анализ/ оценка на риска бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от осигуряване на оборудване за вакуумно и мокро почистване в пълно съответствие с наредба № 7 от 23 септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Мярката предвижда осигуряване на 2 броя индустриални прахосмукачки, с които да се почистват работните помещения и най-вече работните повърхности и самото производствено оборудване за да се предотврати образуването на вторично запрашаване. Мярката цели снижаване степента на риска за работещите, подложени на риск от въздействие на вредните фактори на работната среда.- прахови аерозоли. Свеждане до минимум вторичното прахово замърсяване на работната среда от неорганизирани източници. Подобряване здравното състояние на работещите - снижаване на заболеваемостта от инфекциозни и белодробни заболявания. Целева група - Водач мотокар-3; Заварчик 5бр; Машинен оператор изделия от бетон 7; Обслужващ работник промишлено производство 2; Чистач на помещения1; Продължава в НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).