Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел:
Целта на проектната дейност е: Да се въведат "зелени" модели на организация на работните процеси, които да имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, посредством което да се осъществи прехода и адаптирането на работната среда в предприятието към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Дейността има принос за постигане на специфична цел (СЦ) 1 и на общата цел на проекта.
ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА:
Реализацията на проектната дейност е необходима с оглед на потребността на предприятието и нуждите на заетите лица от постигане на преход и адаптиране на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, което съответно налага въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Проектната дейност, също така, е и задължителна съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на нейното изпълнение:
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Дейността е насочена пряко към въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги. Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси може да е свързано с:
- внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието;
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
- изграждане на цялостна екологосъобразна ("зелена") фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите.
Стъпките за изпълнение на дейността обхващат:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ).
2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на услугата.
3. Предоставяне на услугата, включваща изложените етапи по т. 1.1.до 1.4. вкл. и подписване на приемо-предавателен протокол с изпълнителя. |
5 800.00
|
0.00
|
Дейност 2 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд : ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел:
Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на колективни предпазни средства, свързана е пряко с постигане на СЦ 2 на проекта и има принос за постигане на общата цел на проекта.
ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО
Реализацията на дейността произтича от и е необходима с оглед на реализация на предписаните в Програмата за минимизиране на риска мерки,свързани с идентифицираните в оценката на риска опасности и определени рискове,свързани с: (1)Неблагоприятен микроклимат в рамките на Кроялен цех, сектор Опаковане и в офисната (административната) част на базата на предприятието-кандидат и с (2)Неспазване на ергономичните принципи в производството (Кроялен цех и сектор Опаковане) и в Администрацията.
Производствената дейност на Кандидата е организирана в Кроялен цех (720 кв.м.) и в Сектор Опаковане (200 кв.м.).Административната дейност е организирана в офисна част,като обект на дейността са 2 помещения-с площи 70кв.м. и 60кв.м.
През студен период, за целите на отоплението, се разчита на парно на пелети.Използваното като средство за отопление парно не е ефективно спрямо кубатурата на помещенията,не позволява поддръжане на постоянна и равномерна целева температура на работната среда, като в началото на работния ден, при запалване на парното,температурата е много ниска, респ. системата не позволява поддържане на целева температура на работната среда и тя варира в рамките на работния ден.Парното води и до пресушаване на въздуха като фактор на микроклимата на работната среда.
През топъл период охлаждането в:
-Кроялен цех - е посредством 4 бр.колонни климатици, които са напълно амортизирани и морално остарели-закупени са втора употреба и са на над 10 г., като мощността им не е съобразена с кубатурата на помещението.
-Сектор Опаковане - е посредством 2 бр. климатици тип сплит система, които са закупени втора употреба,амортизирани и морално остарели, мощността им не е съобразена с кубатурата на помещението.
-Административна част - помещение с площ 70 кв.м.охлаждането е на база над 20 год. климатик, който е неефективен, напълно амортизиран и морално остарял; помещение 60 кв.м.-отново посредством стар, напълно амортизиран и неефективен климатик.
Наличните амортизирани и морално остарели климатици, с мощности,несъобразени със спецификите на работните помещения,са неефективни и това води и до охлаждане посредством създаване на естествено течение, криещо допълнителни рискове за ЗБУТ.
Изложеното води до риск от неблагоприятен микроклимат като фактор на работната среда и до риск от прегряващ микроклимат през топъл период.
Дружеството е осигурило на служителите, заети в производствената и в административната част столове, които са морално остарели и амортизирани,основните им механизми за износени,компроментирани и се повреждат и чупят често.Наличните офис столове водят до физическо натоварване и до увреждане на мускулно-скелетната система при ползването им, респ. водят до идентифициран риск от неспазване на ергономичните принципи в административната част.Наличните работни столове резултират в правостоящи работни пози или в неестествена поза при работа, неправилни и принудителни пози, които водят до статично напрежение на долни и горни крайници, физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система, респ. водят до идентифициран риск от неспазване на ергономичните принципи в производствените участъци.
Кандидатът е осигурил работни бюра за заетите в администрацията, които обаче не са регулируеми по височина и не позволяват съобразяването им с анатомичните размери на тялото на лицата, респ. води до неправилни и принудителни пози, водещи до статично напрежение и умора и намаляване на работоспособността на служителите,респ. водят до идентифициран риск от неспазване на ергономичните принципи в администрацията. |
128 714.10
|
0.00
|
Дейност 2 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд (ПРОДЪЛЖЕНИЕ - част 1): Изложеното налага подмяна на наличните морално остарели работни и офис столове и бюра с нови и съвременни такива с цел осигуряване спазването на ергономичните норми при работа и подобряване на ЗБУТ на заетите лица.
ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на изпълнение:
С оглед на изложената необходимост и на идентифицираните рискове и проблеми на целевата група,предвидена в рамките на дейността е реализацията на:
(1)Мярка 1:Осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат:свързана с осигуряване на колективни предпазни средства-2 вида инверторни колонни климатици, включващи 1бр.външно тяло и 1бр.вътрешно тяло-колонен тип и 2 вида климатици тип сплит система, като планираните за закупуване климатици представляват по своята същност и в съответствие с указания на УО и с изложеното в УК по процедурата оборудване.Планирано е закупуването на:
-Инверторен колонен климатик (вид 1)-3 бр.-предназначени за Сектор Опаковане-планираните за закупуване климатици, техният брой и тяхната мощност са съобразени с кубатурата на помещението,в което е обособен Сектор Опаковане и ще осигурят поддържането на референтните стойности на параметрите на микроклимата на работната среда както през топъл, така и през студен период, подобрявайки условията на труд и осигурявайки здравословни и безопасни условия на труд на заетите лица;
- Инверторен колонен климатик (вид 2)-6 бр.-предназначени за Кроялен цех - планираните за закупуване климатици, техният брой и мощността им са съобразени с кубатурата на помещението, в което е обособен Кроялния цех на дружеството, като ще осигурят поддържане на референтни стойности на параметрите на микроклимата на работната среда както през топъл, така и през студен период, подобрявайки по този начин условията на труд и осигурявайки ЗБУТ на заетите в Кроялен цех лица.
- Климатик тип сплит система (вид 1)- 1бр.и Климатик тип сплит система (вид 2) -1 бр.-предназначени за офисната (административната) част на дружеството - планирани за закупуване са два различни вида климатици тип сплит система (по 1 бр. от всеки вид), чиито брой и мощност са съобразени с кубатурата на помещенията от административната част на дружеството-обект на дейността и ще осигурят поддържане на референтните стойности на параметрите на микроклимата на работната среда през топъл и студен период, подобрявайки условията на труд и осигурявайки здравословни и безопасни услогия на труд на заетите в администрацията лица.
В рамките на производството са заети общо 24 лица на длъжности: работник, спомагателни шивашки дейности (10 з.л.); гладач (5 з.л.);портиер (2 з.л.); крояч текстил (3 з.л.);технолог облекло (2 з.л.); чистач производствени помещения (1 з.л.); шофьор, лекотоварен автомобил (1 з.л.).
В рамките на администрацията са заети общо 5 лица на длъжности оценител облекла (1 з.л.); управител финансови дейности (1 з.л.); експедитор стоки и товари (1 з.л.); контрол (1 з.л.); касиер счетоводство (1 з.л.).
Изложените общо 29 лица ще бъдат обхванати от мярка 1 Осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат с оглед на идентифицираните им потребности и с цел разрешаване на идентифицираните им проблеми.
(2) Мярка 2: Осигуряване на ергономия при работа: свързана с осигуряване на КПС:
- ергономични офис столове-5 бр.-предназначени за служителите, заети в администрацията и свързани с осигуряване на ергономия при работа, предотвратяваща неправилни и принудителни пози и произтичащите от тях физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система. По отношение на планираните за закупуване ергономични офис столове за служителите, свързани с норми за ергонометричност, ще се спазват „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5, както и Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи, посочени в чл.5 от прил. № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 2 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд (ПРОДЪЛЖЕНИЕ - част 2) : Като водещи ще бъдат изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, т.к. съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози, в който смисъл е и разпоредбата на точка 1.2 на Приложение № 1 към Нормите, съгласно която столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа.
- височинно-регулируеми ергономични работни бюра - 5 бр. - предназначени за служителите, заети в администрацията на дружеството и свързани с осигуряване на ергономия при работа, предотвратяваща неправилни и принудителни пози и произтичащите от тях физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система. По отношение на планираните за закупуване ергономични работни бюра, регулируеми по височина, ще се спазват „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5, както и Характеристиките на работната маса и работната повърхност при работа с видеодисплеи, посочени в чл.4 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./.
Като водещи ще бъдат изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, т.к. съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози, премахвайки по този начин статичното напрежение и умората и запазвайки за по-дълго време работоспособността на организма съгл. Приложение № 1 към Нормите.
- ергономични работни столове - 13 бр. - предназначени за служителите, заети в производствените участъци на дружеството (Кроялен цех и Сектор Опаковане), на длъжности работник, спомагателни шивашки дейности (общо 10 з.л.) и крояч текстил (3 з.л.). Столовете са свързани с осигуряване на ергономия при работа, предотвратяваща неправилни и принудителни пози, в т.ч. правостояща работна поза или неестествена поза и произтичащите от тях статично напрежение на долни и горни крайници, физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система. Планираните за закупуване ергономични работни столове ще бъдат с характеристики, съответстващи на „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 и в съответствие с Наредба№ 7 от 23 септември 1999 г.
Изложените общо 18 лица ще бъдат обхванати от мярка 2 Осигуряване на ергономия при работа с оглед на идентифицираните им потребности и с цел разрешаване на идентифицираните им проблеми.
Етапи на изпълнение на дейността, изложени в тяхната логическа последователност:
1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители-доставчик на планираните за закупуване климатици и доставчик на планираните за закупуване ергономични: офис столове, работни столове и работни бюра - етапът ще се реализира в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ).
2. Избор на изпълнители и възлагане изпълнението на доставките.
3. Закупуване на колективните предпазни средства и подписване на приемо-предавателен протокол със съответния изпълнител.
4. Осигуряване на колективни предпазни средства, подобряване на ЗБУТ и професионалния и здравен статус на заетите в предприятието лица. |
0.00
|
0.00
|