Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

GREEK STYLE Ltd. is a company specializing in the production of underwear.

The general objective of the project is: To meet the new challenges facing the candidate enterprise, related to the implementation of the transition and the adaptation of the working environment to a climate neutral economy and the changing work models and to improve the healthy and safe working environment in the organization by means of the granted grant-in-aid under the procedure.

The project will be implemented through the following complex of interrelated activities and measures included within them, leading to the achievement of the general and specific project goals and the set results:

1: Development and implementation of "green" models of labor organization. Preparation of "green" maps. Training. - as a result, "green" models of organization of work processes will be introduced, which are related to increasing resource efficiency/reducing the impact on the environment/increasing the sustainability of the offered products/services.
2: Provision of collective protective means related to improvement of working conditions – as a result, working conditions will be improved and the health and safety of working persons will be increased as a key factor for sustainable working conditions by providing means of collective protection - air conditioners , ergonomic office chairs, ergonomic work chairs and ergonomic work desks.

During the implementation of the project, the following activities will also be carried out:
3: Organization and management of the project - with the result ensured effective organization and legality of the implementation of the project;
4: Visibility, transparency and communication resulting in ensured visibility, transparency and communication in accordance with applicable conditions and requirements.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел: Целта на проектната дейност е: Да се въведат "зелени" модели на организация на работните процеси, които да имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, посредством което да се осъществи прехода и адаптирането на работната среда в предприятието към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността има принос за постигане на специфична цел (СЦ) 1 и на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА: Реализацията на проектната дейност е необходима с оглед на потребността на предприятието и нуждите на заетите лица от постигане на преход и адаптиране на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, което съответно налага въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Проектната дейност, също така, е и задължителна съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на нейното изпълнение: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейността е насочена пряко към въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги. Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси може да е свързано с: - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна ("зелена") фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите. Стъпките за изпълнение на дейността обхващат: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на услугата. 3. Предоставяне на услугата, включваща изложените етапи по т. 1.1.до 1.4. вкл. и подписване на приемо-предавателен протокол с изпълнителя. 5 800.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд : ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел: Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на колективни предпазни средства, свързана е пряко с постигане на СЦ 2 на проекта и има принос за постигане на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО Реализацията на дейността произтича от и е необходима с оглед на реализация на предписаните в Програмата за минимизиране на риска мерки,свързани с идентифицираните в оценката на риска опасности и определени рискове,свързани с: (1)Неблагоприятен микроклимат в рамките на Кроялен цех, сектор Опаковане и в офисната (административната) част на базата на предприятието-кандидат и с (2)Неспазване на ергономичните принципи в производството (Кроялен цех и сектор Опаковане) и в Администрацията. Производствената дейност на Кандидата е организирана в Кроялен цех (720 кв.м.) и в Сектор Опаковане (200 кв.м.).Административната дейност е организирана в офисна част,като обект на дейността са 2 помещения-с площи 70кв.м. и 60кв.м. През студен период, за целите на отоплението, се разчита на парно на пелети.Използваното като средство за отопление парно не е ефективно спрямо кубатурата на помещенията,не позволява поддръжане на постоянна и равномерна целева температура на работната среда, като в началото на работния ден, при запалване на парното,температурата е много ниска, респ. системата не позволява поддържане на целева температура на работната среда и тя варира в рамките на работния ден.Парното води и до пресушаване на въздуха като фактор на микроклимата на работната среда. През топъл период охлаждането в: -Кроялен цех - е посредством 4 бр.колонни климатици, които са напълно амортизирани и морално остарели-закупени са втора употреба и са на над 10 г., като мощността им не е съобразена с кубатурата на помещението. -Сектор Опаковане - е посредством 2 бр. климатици тип сплит система, които са закупени втора употреба,амортизирани и морално остарели, мощността им не е съобразена с кубатурата на помещението. -Административна част - помещение с площ 70 кв.м.охлаждането е на база над 20 год. климатик, който е неефективен, напълно амортизиран и морално остарял; помещение 60 кв.м.-отново посредством стар, напълно амортизиран и неефективен климатик. Наличните амортизирани и морално остарели климатици, с мощности,несъобразени със спецификите на работните помещения,са неефективни и това води и до охлаждане посредством създаване на естествено течение, криещо допълнителни рискове за ЗБУТ. Изложеното води до риск от неблагоприятен микроклимат като фактор на работната среда и до риск от прегряващ микроклимат през топъл период. Дружеството е осигурило на служителите, заети в производствената и в административната част столове, които са морално остарели и амортизирани,основните им механизми за износени,компроментирани и се повреждат и чупят често.Наличните офис столове водят до физическо натоварване и до увреждане на мускулно-скелетната система при ползването им, респ. водят до идентифициран риск от неспазване на ергономичните принципи в административната част.Наличните работни столове резултират в правостоящи работни пози или в неестествена поза при работа, неправилни и принудителни пози, които водят до статично напрежение на долни и горни крайници, физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система, респ. водят до идентифициран риск от неспазване на ергономичните принципи в производствените участъци. Кандидатът е осигурил работни бюра за заетите в администрацията, които обаче не са регулируеми по височина и не позволяват съобразяването им с анатомичните размери на тялото на лицата, респ. води до неправилни и принудителни пози, водещи до статично напрежение и умора и намаляване на работоспособността на служителите,респ. водят до идентифициран риск от неспазване на ергономичните принципи в администрацията. 128 714.10 0.00
Дейност 2 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд (ПРОДЪЛЖЕНИЕ - част 1): Изложеното налага подмяна на наличните морално остарели работни и офис столове и бюра с нови и съвременни такива с цел осигуряване спазването на ергономичните норми при работа и подобряване на ЗБУТ на заетите лица. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на изпълнение: С оглед на изложената необходимост и на идентифицираните рискове и проблеми на целевата група,предвидена в рамките на дейността е реализацията на: (1)Мярка 1:Осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат:свързана с осигуряване на колективни предпазни средства-2 вида инверторни колонни климатици, включващи 1бр.външно тяло и 1бр.вътрешно тяло-колонен тип и 2 вида климатици тип сплит система, като планираните за закупуване климатици представляват по своята същност и в съответствие с указания на УО и с изложеното в УК по процедурата оборудване.Планирано е закупуването на: -Инверторен колонен климатик (вид 1)-3 бр.-предназначени за Сектор Опаковане-планираните за закупуване климатици, техният брой и тяхната мощност са съобразени с кубатурата на помещението,в което е обособен Сектор Опаковане и ще осигурят поддържането на референтните стойности на параметрите на микроклимата на работната среда както през топъл, така и през студен период, подобрявайки условията на труд и осигурявайки здравословни и безопасни условия на труд на заетите лица; - Инверторен колонен климатик (вид 2)-6 бр.-предназначени за Кроялен цех - планираните за закупуване климатици, техният брой и мощността им са съобразени с кубатурата на помещението, в което е обособен Кроялния цех на дружеството, като ще осигурят поддържане на референтни стойности на параметрите на микроклимата на работната среда както през топъл, така и през студен период, подобрявайки по този начин условията на труд и осигурявайки ЗБУТ на заетите в Кроялен цех лица. - Климатик тип сплит система (вид 1)- 1бр.и Климатик тип сплит система (вид 2) -1 бр.-предназначени за офисната (административната) част на дружеството - планирани за закупуване са два различни вида климатици тип сплит система (по 1 бр. от всеки вид), чиито брой и мощност са съобразени с кубатурата на помещенията от административната част на дружеството-обект на дейността и ще осигурят поддържане на референтните стойности на параметрите на микроклимата на работната среда през топъл и студен период, подобрявайки условията на труд и осигурявайки здравословни и безопасни услогия на труд на заетите в администрацията лица. В рамките на производството са заети общо 24 лица на длъжности: работник, спомагателни шивашки дейности (10 з.л.); гладач (5 з.л.);портиер (2 з.л.); крояч текстил (3 з.л.);технолог облекло (2 з.л.); чистач производствени помещения (1 з.л.); шофьор, лекотоварен автомобил (1 з.л.). В рамките на администрацията са заети общо 5 лица на длъжности оценител облекла (1 з.л.); управител финансови дейности (1 з.л.); експедитор стоки и товари (1 з.л.); контрол (1 з.л.); касиер счетоводство (1 з.л.). Изложените общо 29 лица ще бъдат обхванати от мярка 1 Осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат с оглед на идентифицираните им потребности и с цел разрешаване на идентифицираните им проблеми. (2) Мярка 2: Осигуряване на ергономия при работа: свързана с осигуряване на КПС: - ергономични офис столове-5 бр.-предназначени за служителите, заети в администрацията и свързани с осигуряване на ергономия при работа, предотвратяваща неправилни и принудителни пози и произтичащите от тях физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система. По отношение на планираните за закупуване ергономични офис столове за служителите, свързани с норми за ергонометричност, ще се спазват „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5, както и Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи, посочени в чл.5 от прил. № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./. 0.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд (ПРОДЪЛЖЕНИЕ - част 2) : Като водещи ще бъдат изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, т.к. съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози, в който смисъл е и разпоредбата на точка 1.2 на Приложение № 1 към Нормите, съгласно която столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. - височинно-регулируеми ергономични работни бюра - 5 бр. - предназначени за служителите, заети в администрацията на дружеството и свързани с осигуряване на ергономия при работа, предотвратяваща неправилни и принудителни пози и произтичащите от тях физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система. По отношение на планираните за закупуване ергономични работни бюра, регулируеми по височина, ще се спазват „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5, както и Характеристиките на работната маса и работната повърхност при работа с видеодисплеи, посочени в чл.4 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./. Като водещи ще бъдат изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, т.к. съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози, премахвайки по този начин статичното напрежение и умората и запазвайки за по-дълго време работоспособността на организма съгл. Приложение № 1 към Нормите. - ергономични работни столове - 13 бр. - предназначени за служителите, заети в производствените участъци на дружеството (Кроялен цех и Сектор Опаковане), на длъжности работник, спомагателни шивашки дейности (общо 10 з.л.) и крояч текстил (3 з.л.). Столовете са свързани с осигуряване на ергономия при работа, предотвратяваща неправилни и принудителни пози, в т.ч. правостояща работна поза или неестествена поза и произтичащите от тях статично напрежение на долни и горни крайници, физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система. Планираните за закупуване ергономични работни столове ще бъдат с характеристики, съответстващи на „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 и в съответствие с Наредба№ 7 от 23 септември 1999 г. Изложените общо 18 лица ще бъдат обхванати от мярка 2 Осигуряване на ергономия при работа с оглед на идентифицираните им потребности и с цел разрешаване на идентифицираните им проблеми. Етапи на изпълнение на дейността, изложени в тяхната логическа последователност: 1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители-доставчик на планираните за закупуване климатици и доставчик на планираните за закупуване ергономични: офис столове, работни столове и работни бюра - етапът ще се реализира в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнители и възлагане изпълнението на доставките. 3. Закупуване на колективните предпазни средства и подписване на приемо-предавателен протокол със съответния изпълнител. 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, подобряване на ЗБУТ и професионалния и здравен статус на заетите в предприятието лица. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).