Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

This project proposal is related to the implementation of a set of measures to improve safety and health at work in KONEK Ltd. – an enterprise operating in the "furniture production" sector. In pursuance of the Risk Minimization Program, approved by the management, the project envisages the introduction of collective protective equipment to ensure better job quality by: 
1. Purchase of 4 grinding tables with built-in aspiration system. Currently, the solid dust particles emitted by the process of manual grinding of parts remain on the desktop and on the floor next to the sander's workplace. Prerequisites are created for the solid particles separated by the grinding to enter the upper respiratory tract of the worker. The local aspiration system of the masses will take the flow of solid dust particles generated by the grinding process.
2. Five professional vacuum cleaners for wet and dry cleaning of workplaces: currently the company's workshops do not use vacuum devices, the floor is manually cleaned of accumulated dust and waste. The vacuum cleaners will provide regular cleaning of the floor, walls and machines in the five main production areas in the workshop - to remove sawdust from grinding and fine solids.  
The double protection provided by collective protective equipment will eliminate the risk of occupational and general diseases of the upper respiratory tract caused by pollution in the workplace as a result of sanding of chipboard and MDF parts for a target group of 6 persons appointed to the position of "grinder". An essential activity under the project is the development and implementation of "green" models of labor organization – for all 15 employees of the company. The action will ensure that the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and change the climate change will be met.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Необходимостта от реализацията й е обоснована с оглед отчитане на новите предизвикателства в индустрията по отношение опазване компонентите на околната среда, очакванията за наличие на „зелена“ фирмена култура в контекста на прилагане техники за ресурсна ефективност на всеки етап от организацията на работния процес и предизвикателствата на „кръговата икономика“. Реализацията на дейността ще включи следните четири етапа, приложени в логическа последователност: Етап 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Етап 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и работните места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на работните места. Етап 3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Етап 4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси. Провеждане на обучение на персонала за въвеждането на промените.“ От изпълнителя на дейността ще се очаква разработване на „зелени“ карти за организация на работни процеси за всички работни места, както и разработване на доклад с констатации от извършеното. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда Целева група за дейността са всички 15 лица, заети в Конек ООД към момента на подаване на проектното предложение. На практика целевата група обхваща целият състав на дружеството с оглед комплексния характер на очакваните резултати. 3 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства: КОНЕК ООД е дружество опериращо в сектор „производство на мебели“ като е специализирано във формирането на защитно-декоративни лакови покрития върху фурнировани плочи, детайли от масивна дървесина, MDF, PVC и стъкло. Допълнителни дейности са изработването на цветни лакове и байцове по мостри или цветови системи RAL, PANTONE, NCS, калибриране и шлайфане на детайли от масивна дървесина, производство и лакиране на мебелни детайли и агрегати. За дейността си дружеството използва разнообразни машини и оборудване за шлайфане и лакиране. Един от основните производствени процеси в дружеството е шлайфането. За упражняване на тази дейност дружеството използва: Ръчни инструменти: Ексцентършлайф; Ротационен шлайф; Полирмашина; и Автоматизирани машини: Машина за шлайф; Шлайфмашина за дърво. Голяма част от процеса на шлайфане се извършва от ръчните инструменти като при шлайфане на МДФ плоскости, фурнировани ПДЧ плоскости и дървени материали служителите са изложени на рискове, идентифицирани от Оценката на риска и приложената към нея Програма за минимизиране на риска, а именно: „опасност от смесени прахове“ от органичен и растителен произход, водещи до заболяванията на горните дихателни пътища, ерозивни изменения и неоплазми на лигавицата на носната преграда. Налице е канцерогенен ефект при продължителна експозиция на този рисков фактор, което обуславя и необходимостта от спешни мерки за елиминиране на риска. На пряка опасност са изложени работещите на длъжност „Шлайфист“ в дружеството – 6 лица, назначени на длъжност „шлайфист“, като в зависимост от заданието 4 от тях (без персонално да са обвързани с това) обслужват зоната за ръчно шлайфане на детайлите, останалите 2 работят на автоматизираните машини. Служителите се предпазват от маски,които носят по време на ръчното шлайфане на детайлите – ЛПС, което не предпазва напълно служителя от праховите частици, останали във въздуха до пълно утаяване и отнемането им от пода. Мерките, които следва да се предприемат са залегнали в Програмата за минимизиране на риска и са в съответствие на Наредба № 10/26.09.2003 год за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на канцерогени и мутагени при работа, доп. разп amp; 1.1, в ДВ (бр. 94/2003 и бр. 8/2004 година). Следвайки препоръките на Службата по трудова медицина и в изпълнение на българското законодателство се предвижда закупуване на колективни предпазни средства за ограничаване на отделените при шлайфането (основно на МДФ и ПДЧ-плоскости) смесени прахове: - 4 броя маси за шлайфане на детайли с вградена аспирация. По време на работа, при ръчно шлайфане на детайлите, вградената аспирация ще улавя отделените прахови частици, благодарение на двойния филтър на аспирацията и мощния мотор на системата за аспириране. - 5 броя промишлени вакуум системи за сухо и мокро почистване (промишлени прахосмукачки), които да се разпределят в петте основни производствени зони на базата. Прахосмукачките ще почистват останалите по пода финни твърди и прахови частици от работата на шлайф-машините и останалото работно оборудване От съществено значение е намаляване на праховите частици с големина около 10 микрона, тъй като те се задържат в горните дихателни пътища и водят до професионални заболявания и хронични състояния, водещи до невъзможност за упражняване на работна дейност. С предприетите мерки ще се намалят заболяванията, в т.ч. респираторни оплаквания и болестите, свързани с изменения по лигавиците на горните дихателни пътища и носната преграда. Ще се осигури чистота на работната среда, гарантирана от двойния фактор на колективна защита. Целева група по настоящата дейност са заетите лица на длъжност „Шлайфист“ в дружеството – 6 лица, като косвен ползвател на ползите от нововъведените колективни предпазни средства са всички служители, за които ще бъдат осигурени безопасни и здравословни условия на труд – без наличие на финни твърди частици в работната среда. 72 783.50 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).