Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The implementation of this project will contribute to improving the healthy and safe working environment in restaurants and pastry shops of KOMPO AD and will help the enterprise to meet the new challenges related to the transition to a climate neutral economy and changing work models. The target group of the project includes all employees in the enterprise, which at the application stage numbered 34 people. The following activities will be carried out within the project:
- Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces in the enterprise. Preparation of "green" cards for the organization of work processes at the specific workplaces. Training available from the target group aimed at implementing "green" models of work organization;
- Provided prevention and prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support;
- Provision of collective protective equipment, incl. modernization and/or reconstruction, and/or safety of existing sites, technological processes, machines and equipment related to improving working conditions.
- Provision of social benefits for workers by setting up and equipping places for rest and relaxation.

The implementation of the planned activities is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce health risks in the workplace and to improve occupational health and safety standards.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение налицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организацияна труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат за цел намаляване въздействието върху околната среда , както и повишаване устойчивостта на предлаганите услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде насочено към: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазванена околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа впредприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време наработа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на предприятието– продукти и технологичен процес, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят следва да разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на фирмата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.Изпълнението на дейността ще включва следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси,съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на„зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели наорганизация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 6 800.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ (психологическа подкрепа);: В рамките на тази дейност КОМПО АД ще осигури за заетите при него лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целите на дейността са обвързани и със запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Не на последно място, страхът от разболяване - от Ковид-19 или друга инфекция, са силно тревожни при работа на част от служителите с крайни клиенти. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа трябва да се извършва от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ и може да бъде под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително следва да бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания е до 10 лица в група. 6 800.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси,машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: В рамките на тази дейност кандидатът ще осигури колективни средства за защита с цел подобряване на работната среда и намаляване на рисковете за здравето на работниците. Всички включени в дейността средства за колективна защита се основават на извършена оценка на риска в предприятието и са препоръчани в утвърдената програма за минимизиране на риска. Предвидените мерки ще бъдат изпълнени в ресторант Тракийска принцеса и в сладкарница ЗАХАРА - и двата обекта са собственост на КОМПО АД и се намират в идеалния център на гр. Враца. В тях се осъществява производствената и търговска дейност на фирмата. Следвайки политиката за постигане на по-високо качество на работните места и условия на труд се предвижда закупуване на следните средства за колективна защита: ЗАЩИТА ОТ НЕБЛАГОПРИЯТЕН МИКРОКЛИМАТ: - Поставяне на нови климатици в производствената база и търговските обекти с цел постигане на по- добри параметри на микроклимата - температура на въздуха, относителна влажност и скорост на движение на въздуха съгласно изискванията на Наредба № РД-07-3/18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места. Отоплението и охлаждането в производствената база и фирмените магазини се осъществява чрез локална климатизация. Наличните климатици са силно амортизирани и не работят достатъчно ефективно както при отопление, така и в режим на охлаждане. В резултат в някои от помещенията в производствената база през лятото става прекалено топло и неприятно за работа предвид и топлината, която се отделя от работата на работните пещи и фурни, а пък през зимата отоплението се оказва недостатъчно. Според обема на предвидените помещения, където ще се монтират, са предвидени нови климатици с различна мощност, както следва: Ресторант Тракийска принцеса (в него са обособени кухненско помещение + сладкарска част): - 2 броя външни тела за климатик - отдавана мощност отопление - охлаждане 25/22.4 - 6 броя вътрешни тела с обем 24 000BTU Сладкарница ЗАХАРА (има кухненска част + сладкарска част): - 1 брой инверторен климатик с обем 48 000BTU ЗАЩИТА ОТ БИОЛОГИЧНИ АГЕНТИ В РАБОТНА СРЕДА: - закупуването и поставянето на пречистватели за въздуха в заведенията на КОМПО АД ще повлияе изключително благоприятно на персонала. От една страна ще намалеят боледуванията, от друга страна ще се намали нивото на стрес, относно притеснение от разпространение на зарази. Планирано е закупуване на 3 бр. пречистватели - 2бр ще бъдат поставени в ресторант Тракийска принцеса, а 1 бр ще бъда в сладкарница ЗАХАРА. Конкретно сладкарницата е в непосредствена близост до начално училище и е изключително посещавана от деца. В тази връзка, те често боледуват и разпространяват вируси навсякъде. Със закупуването на пречиствателя ще бъдат решени редица проблеми на персонала на заведенията. ЗАЩИТА ОТ ПОЖАР И ВЗРИВ: - Карта И за опасност от пожар / Контакт с открит огън или горещ предмет или среда препоръка за закупуване и монтиране на кухненски смукатели и електростатичен филтър, съгласно изискванията на НАРЕДБА № Iз-1971 от 29.10.2009г. за строително-технически правила и норми за осигуряване на безопасност при пожар. И двата уреда спомагат активно да премахване наслояването на мазнини, пречистване на въздуха и минимизиране опасностите от възникване на пожари. 71 345.31 71 270.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).