Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ |
9 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло – ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в лечебното заведение, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата.
Медицинската професия е рискова, източник на повишена опасност и с голяма обществена значимост. Тя е правно регламентирана, подлежи на държавен контрол и изискванията към нейното упражняване са много високи. От поведението на лекаря зависи в редица случаи животът и здравето на пациента.
Съгласно Наредба № 4, Обн. ДВ. бр.105 от 8 Ноември 2002г., биологичните агенти се класифицират в четири рискови групи в зависимост от нивото на риск от инфекция, като медицинският персонал е изложен на потенциален риск от въздействието на всяка една от тях, включително биологични агенти, които причиняват тежки заболявания у хората и представляват сериозна опасност за живота и здравето на работещите, съществува висок риск за разпространяване на заболяването в обществото и обикновено няма ефективна профилактика (не съществуват ваксини) или средства за лечение.
При оценката на риска за здравето и безопасността на работещите и при избора на специално работно облекло и лични предпазни средства се вземат предвид възможността за наличие на биологични агенти, които са или могат да бъдат в организма на пациенти, както и в проби или материали, взети от тях; опасността от биологичните агенти, които са или могат да бъдат в организма на пациенти, както и в проби или материали, взети от тях; рисковете в резултат на естеството на работата (специфични за областта инвазивни диагностични и/или лечебни процедури, манипулации, оперативни интервенции и др., някои от които осъществявани задължително при стерилни условия).
Съществена част от личните предпазни средства и специално работно облекло са за еднократна употреба с цел да се избегне или сведе до минимум контаминирането на работното място с биологични агенти. Съгласно изискванията на Наредба № 3/2013 г. за утвърждаване на медицински стандарт по превенция и контрол на вътреболничните инфекции личните предпазни средства се заменят изцяло с нови и ръцете се измиват или се дезинфекцират след всеки пациент или при изпълнение на друга дейност. Ръкавици се използват при инвазивни процедури, при всички процедури, свързани с риск от контаминация с кръв, телесни течности, секрети и екскрети, при контакт с лигавица и увредена кожа, при употреба и обработка на остри и контаминирани предмети. Ръкавиците се сменят след всеки пациент и при различни процедури върху същия пациент. Чисти, нестерилни ръкавици се използват при рутинни грижи за защита на ръцете на персонала от възможна контаминация или контакт с лигавица или увредена кожа, включително при грижи за пациент с инфекция, предавана по контактен път.
Стерилните операционни престилки се използват за защита на персонала от опръскване с кръв, телесни течности, секрети и екскрети. При извършването на редица манипулации/операции, в асептичните сектори и операционните зали персоналът задължително носи стерилни хирургични ръкавици и стерилни операционни престилки/манти/, маски и шапки /бонета/. Това се налага тъй като работното облекло за многократна употреба, въпреки антибактериалните си свойства и технологичния прогрес при развитието на материите не може да осигури такава висока степен на защита, а и се налага да преминава през процесите на стерилизация, които обаче не винаги са 100 % успешни и зависят от температурата на стерилизация, начина на извършване на стерилизацията и начина на предварително третиране, вкл. подреждане в барабаните за стерилизация.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 |
246 286.50
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в лечебното заведение, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата.
КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО:
В оценката на риска по отношение на работещите са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и висока степен на експозиция на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“.
Поддържането на подходящи параметри на микроклимата в лечебните заведения е от особена важност за недопускане на разпространяването на инфекции. В голяма част от помещенията има повишени изисквания по отношение на качеството и чистотата на въздушната среда, подвижността на въздуха, относителната влажност и други. Съгласно нормите за проектиране на здравни заведения необходимо изискване е системите за отопление, вентилация и климатизация да осигуряват нормативно заложените изисквания за микроклимата в зоната на пребиваване в помещения. Като зона за пребиваване се определя частта от обема на помещението, в която извършващият преглед престоява за два или повече от два часа. Заложените нормативни изисквания по отношение на микроклимата в помещенията зависи от тяхното предназначение. За процедурни кабини, лабораторни помещения и др. се препоръчва поддържаната температура да е в границите от 20 до 22 °C.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 |
74 882.35
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в лечебното заведение, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието.
В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки:
• Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд
Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на лечебното заведение. Организации с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на фирмата. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. МЕДИКУС АЛФА СХБАЛ ЕООД е болница, която се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. В рамките на проекта е предвидено да се обособи помещение за хранене. Предвидено е да се закупи оборудване, необходимо за обзавеждане на помещението, а именно: Хладилник, Кафе машина и Микровълнова фурна.
• Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт
Едно от помещенията в болницата не се използва за работно такова и без необходимост от преустройство може да се използва за спорт. За целта е предвидено за обзавеждането му да бъдат закупени Стационарен велосипед, Дъмбели-4 броя, Тренировъчна пейка и Масажен стол.
ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ:
По оценки на Световната здравна организация (СЗО) недостигът от медицински специалисти на глобалния пазар се очаква да достигне до 15 млн. лекари, медицински сестри и др. през 2030 г. Дефицитът става все по-осезаем в Европейския съюз и конкуренцията между отделните държави по отношение на привличането и задържането на медици става все по-голяма. Преодоляването на недостига на здравни специалисти е огромно предизвикателство както пред пред държавното управление, така и пред работодателите. Възможните решения, които се тиражират са свързани с приоритизиране на обучението на медицински специалисти, задържането им в България (в т.ч. на обучаваните чуждестранни граждани), обратно привличане на българските специалисти, работещи в чужбина, както и значително подобряване на условията за труд и възможностите за кариерно развитие. Наличието на социални придобивки е механизмът чрез който работодателят показва на служителите, че те са важни за него. Така работодателят отново печели – задържа екипа и привлича правилните хора, като съумява да ги задържи в лечебното заведение. Тъй като във всеки екип има различни поколения и всяко от тях има много разностранно разбиране какво е придобивка, то предоставянето на гъвкави социални придобивки е важно за всяка организация. Социалните придобивки за заетите лица са набор от мерки, които фирмата използва, за да възнагради труда на своите служители. Те са ценен инструмент от една страна за подобряване на определени аспекти от живота на служителите, а от друга - водят до по-добро представяне и производителност, както и до привличане, развитие и задържане на таланти във фирмата.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 |
24 151.90
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ЧАСТ 2:
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1
В рамките на дейността е предвидено да се осигурят следните ЛПС и специално работно облекло:
1. Ръкавици за еднократна употреба - нитрилни без талк - предвидени са за длъжностите Лекар – 5 заети, Лекар, анатомия, хистология и цитология – 1 зает, Лекар, анестезиология и интензивно лечение – 3 заети, Лекар, гастроентерология – 1 зает, Лекар, кардиология – 1 зает, Лекар, урология – 4 заети, Лекар, дентална, орална и лицево-челюстна хирургия – 4 заети, Лекар, началник отделение/лаборатория – 1 зает, Лекар, ортопедия и травматология – 3 заети, Лекар, хирургия – 3 заети
Хирург, естетична (козметична) хирургия – 1 заети, Старша медицинска сестра – 1 зает, Медицинска сестра – 7 заети, Медицинска сестра, операционна и превързочна техника – 3 заети, Медицинска сестра, анестезиология и интензивни грижи – 2 заети, Медицински лаборант – 1 зает - общо 41 заети лица. Предвидената бройка е на база изчисления на среднодневната заетост на 41 заети лица, които пряко работят с пациенти - всеки от тях преглежда или има контакт с поне по 6 пациента на ден, изискващи използването на ръкавици за еднократна употреба без талк (по 2 броя на 1 пациент), като и 41-те медицински специалисти работят минимум 240 дни в рамките на една календарна година. Това са общо 118080 броя ръкавици или 1181 кутии, в които са по 100 броя.
2. Стерилни операционни престилки - предвидени са за длъжностите, които регулярно участват в медицински интервенции, манипулации и/или операции, а именно: Лекар, анатомия, хистология и цитология – 1 зает, Лекар, анестезиология и интензивно лечение – 3 заети, Лекар, гастроентерология – 1 зает, Лекар, урология – 4 заети, Лекар, дентална, орална и лицево-челюстна хирургия – 4 заети, Лекар, началник отделение/лаборатория – 1 зает, Лекар, ортопедия и травматология – 3 заети, Лекар, хирургия – 3 заети, Хирург, естетична (козметична) хирургия – 1 заети, Старша медицинска сестра – 1 зает, Медицинска сестра, операционна и превързочна техника – 3 заети, Медицинска сестра, анестезиология и интензивни грижи – 2 заети - общо 27 заети лица. Предвидената бройка е на база изчисленията, че всеки от 27-те заети лица взима участие в поне 5 оперативни интервенции на ден, изискващи използването на стерилни операционни престилки. За 27 медицински лица по 5 операции/интервенции за 240 работни дни годишно се получават общо 32 400 стерилни операционни престилки.
Заложените за закупуване ЛПС и Специално работно облекло са с оптимално актуални характеристики за рисковете, срещу които се осигуряват, като в тях са инкорпорирани последните достижения в съответната област, дължащи се на техническия прогрес, отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта.
Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2:
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1
Към момента в една част от помещенията липсват климатици, а в друга наличните са вече амортизирани, а и не са оразмерени за охлаждане и отопляне на конкретното помещение. По-сериозен е проблемът през летния сезон. Идентифициран е риск от прегряване на работещите на изброените длъжности, като не е възможно да се предприемат адекватни мерки, за да се избегнат периодите през деня с висока температура. По-високите температури за по-дълги периоди от време могат да увеличат риска от наранявания поради умора, липса на концентрация, лошо вземане на решения и други фактори. Екстремните горещини могат да причинят сериозни здравословни проблеми. Температурните крайности пряко засягат здравето, като нарушават способността на тялото да регулира вътрешната си температура. Те могат също да влошат хронични заболявания като сърдечно-съдови, респираторни, мозъчно-съдови заболявания и състояния, свързани с диабета, психични разстройства. Поради тези особености през летния сезон, когато имаме и най-много работа, се налага да прилагаме мерки за минимизиране на риска, като създаване на подходяща организация на работния процес и/или работното време, включително осигуряване на почивки с подходяща честота и продължителност, създаване на подходяща организация на работните места, осигуряване на подходящо работно облекло, осигуряване на места за почивка с подходящи условия за възстановяване на топлинния баланс на организма, достатъчно количество питейна вода, както и напитки и други течности за възстановяване на водно-солевия и топлинния баланс на организма. Въпреки тези мерки рискът от прегряване през летния сезон е определен от степен „Умерен". Осигуряването на оптимален микроклимат в работните помещения като средство за колективна защита е в синхрон с императивната норма на закона, която вменява на работодателя да предприема мерки за защита на живота и здравето на работещите от неблагоприятните климатични условия. Всички мерки са описани в Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. При дефектиране на климатик се налага да се предприемат всички допустими мерки, а именно - промяна на работното време, тип работа, която е по-безопасна при дадени условия, подходящи лични предпазни средства, осигуряване на помещения с условия за възстановяване на топлинния баланс на организма. При недостатъчно ефективна работа на даден климатик, не успяваме да осигурим пълен комфорт на работещите, въпреки, че липсват отклонения от определените оптимални температури през топлия и студения период. Това налага превантивни мерки, включващи подмяна на наличните климатици и инсталиране на такива, в помещенията, в които няма. В съответствие с основните принципи за превенция, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ е необходимо оценяване на рисковете, които не могат да бъдат избегнати и ограничаване на рисковете при източника на възникването им, както и използване на колективните средства за защита с предимство.
Най-новите климатици са с множество допълнителни функции. Именно в този контекст е планирана доставка и монтаж на 1 брой Климатик тип сплит (24-ка) и на 2 броя Климатик тип мултисплит (2 външни и 7 вътрешни тела). Избраните климатици са последно поколение, които освен отопление и охлаждане ще имат и функции за осигуряване на постоянен приток на чист въздух, както и за получаване на равномерен въздушен поток и равномерно разпределение на температурата в цялото помещение и т.нар. "суха програма", която дава възможност да се намали степента на влажност, без да се променя температурата в помещението. Новите климатици освен охлаждане и отопление, ще позволяват и оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток; пречистване на въздуха, вентилация, овлажняване и изсушаване. Така подмяната на старите климатици с нови ще осигури оптимален микроклимат и работна среда, вкл. нови защити в условията на повишени рискове, свързани с биологични агенти.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 3 |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 3:
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 2
Работата на лекарите, медицинския и административния персонал в лечебните заведения е свързан и със зрително напрежение, работа с компютър и/или микроскоп, работа със специализирани медицински инструменти, работа в операционна, преглед на изследвания, снимки, лабораторни изследвания, ехографски изображения, заключения от образна диагностика и изображения към тях, както и множество други специфични дейности с/без инструментариум. Неудобната работна поза причинява значително статично мускулно напрежение на шийния отдел на гръбначния стълб, горните крайници в резултат на продължителна седяща работна поза и репетитивни движения с ангажиране на малките мускулни групи на ръцете. Опасностите за здравето на работещите са по отношение на мускулно-скелетната система, стрес с психосоматични прояви и увреждане на зрението. В същото време седящата поза предразполага към повишено хидростатично налягане и отоци в долните крайници, разширени вени, кръвен застой в малкия таз с всички неблагоприятни здравни последици. Подходяща мярка за намаляване на риска от мускулно-скелетни увреждания е осигуряването на ергономични столове. Предвидено е да се осигурят 11 нови ергономични работни столове за следните длъжности: Лекар, анатомия, хистология и цитология, Лекар, гастроентерология, Лекар, кардиология, Лекар, урология – 2 заети, Лекар, началник отделение/лаборатория, Лекар, психиатрия, Лекар, хирургия – 3 заети, Хирург, естетична (козметична) хирургия. Предвидените ергономични работни столове са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 4 |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 4:
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 3
В оценката на риска по отношение на работещите са идентифицирани опасности от висока степен на експозиция на биологични агенти. Съгласно Наредба № 4, Обн. ДВ. бр.105 от 8 Ноември 2002г., биологичните агенти се класифицират в четири рискови групи в зависимост от нивото на риск от инфекция, като медицинският персонал е изложен на потенциален риск от въздействието на всяка една от тях, включително биологични агенти, които причиняват тежки заболявания у хората и представляват сериозна опасност за живота и здравето на работещите, съществува висок риск за разпространяване на заболяването в обществото и обикновено няма ефективна профилактика (не съществуват ваксини) или средства за лечение. Съгласно Наредба № 4 от 14.10.2002 г. за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на биологични агенти при работа, основните изисквания към работодателя включват да бъдат определени: видът, степента и продължителността на експозицията на работещите и да се отчитат всички възможни пътища на експозиция (чл.4 от Наредба № 4). Императивната норма на закона ( Чл. 8. (1), т. 3) вменява на работодателя задължението да осигури контрол на риска чрез "осигуряване на колективни средства за защита и/или лични предпазни средства". В съответствие с основните принципи за превенция, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ е необходимо оценяване на рисковете, които не могат да бъдат избегнати и ограничаване на рисковете при източника на възникването им, както и използване на колективните средства за защита с предимство. В този контекст най-подходящото и ефективно средство за защита са бактерицидните лампи. Те унищожават микроорганизмите в помещения с определен обем и осигуряват почти стерилна среда за работа както в операционни зали и манипулационни, така и в лекарските кабинети и други помещения за медицинско обслужване. Тези им свойства се дължат на широкия спектър на действие на UVC светлината. UVC лъчението има широк спектър на активност - не само по отношение на бактерии, но и на вируси, фунги, спори, дори паразити. Използването на бактерицидни лампи (UVC облъчватели) намалява концентрацията на различни патогенни микроорганизми, включително и на SARS-CoV-2 във въздуха и по повърхностите. Предвидени са за закупуване 9 броя бактерицидни лампи като средство за колективна защита, с които на практика ще се дезинфекцира голяма част от лечебното заведение, тъй като те са подвижни и могат да се използват в различни помещения за определен период от време. Допълнително предимство, освен осигуряването на почти стерилна среда в помещенията, е и спестяването на т.нар. химическа дезинфекция, която освен че натоварва околната среда не може да постигне такова високо ниво на дезинфекция.
ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ЧАСТ 2:
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1
МЕДИКУС АЛФА СХБАЛ ЕООД се стреми да осигури максимално комфортна и безопасна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа, вкл. осигуряване на по-високо заплащане на медицинските специалисти от средното за региона, гарантиране на възможности за кариерно развитие, в т.ч. участие в научноизследователски проекти и обучения, съществено подобряване на условията на труд и материалната база посредством целеви инвестиции както в сградния фонд, така и в съвременна апаратура. Предвид изложеното е предвидено в рамките на проекта да се обособят помещения за хранене, краткотраен отдих и спорт, които да осигуряват подходящи условия на заетите лица за тези цели както в рамките на стандартното работно време, така и по време на дежурства и при спешност.
Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат регламентирани почивки за отдих и възстановяване. Активните почивки включват двигателна дейност и физически упражнения за осъществяването на които е необходимо оборудвано помещение със спортни съоръжения.
Съгласно същата наредба, регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Пасивните физиологични почивки по време на работа при осигурен метеорологичен комфорт са добра мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. По този начин на работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Работата на медицинските специалисти е свързана с прекарване на много време на работното място, изисква поемане на много отговорности и взимане на адекватни решения за кратко време. Административното бреме в работата на лекарите утежнява допълнително и без това натовареното им ежедневие и също води до професионална умора. Не на последно място е необходимостта от следенето на последните достижения в науката и технологиите, и перманентното усвояване на нови умения. Това прави медицинската професия една от най-изчерпващите в емоционален и физически аспект. Чрез въвеждане на регламентирани почивки по време на работа, използвани в пригодени за целта климатизирани помещения, с физиологичния режим на труд и почивка, разработен в съответствие с изискванията на Наредба № 15 от 1999г., може да се намали продължителността на въздействие на неблагоприятните стресогенни условия и другите рискови фактори. Осигуряването на помещения за хранене, почивка и спорт на работещите ще надградят фирмените усилия за осигуряване здравословна работна среда и социални придобивки и безспорно ще допринесе за пълноценните почивки на служителите, съобразно утвърдения Физиологичен режим на труд и почивка. |
0.00
|
0.00
|