Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 291 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

"Diagnostic - Consultative Centre 5 - Plovdiv - St. Arch. Luka" EOOD / "DCC 5 - Plovdiv" / is a municipal public entity - a sole trading company owned by the Municipality of Plovdiv. Its main activity is to provide specialized outpatient care, diagnostics, treatment, rehabilitation, disease prevention and early detection of diseases, monitoring of patients, consultations and other activities in accordance with the Health Care Act.  
Based on the Risk Assessment and the Approved Risk Minimisation Programme and the requirements of the Terms of Reference, the main project activities are: 
Activity 1: Development and implementation of "green" models of work organisation according to the specificities of the particular workplaces in the enterprises. Preparation of "green" maps for the organisation of work processes at specific workplaces. 
Training of the target group aimed at the implementation of green work organisation models;
Activity 2: Providing prevention and prevention of "burnout" at work and "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support;
Activity 3: Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing;
Activity 4: Provision of collective protective equipment, including modernisation and/or reconstruction and/or decontamination of existing sites, technological processes, machinery and equipment related to the improvement of working conditions
Activity 5: Provision of social benefits for workers, including renovation and equipment of recreation, rehabilitation, sports, nutrition and rest areas in enterprises, etc.
The target group of the project will be all 104 employees who will be involved in 
Activity 1 and Activity 2 will cover all 104 people, Activity 3 will cover a total of 76 people for whom PPE will be purchased, Activity 4 will cover all 104 employees through the Collective Safeguards measures.
 The project will be implemented in accordance with best available practices and high standards.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е в пълно съответствие с целите заложени в Европейската зелена сделка, с която държавите-членки на ЕС си поставят за цел до 2050 г. да постигнат пълна климатична наутралност. Част от Зелената сделка е "План за действие относно кръговата икономика", който включва въвеждането на по-ефективна политика в областта на повторната употреба на ресурсите. Целта на ЕС е до 2030 е 50% от генерираните отпадъци да бъдат повторно оползотворени. Допълнително е планирано да се въведат различни модели за разделно събиране на отпадъците на обществени места и на регионално ниво. Именно спазвайки посочените цели на ЕК е разработена и настоящата дейност, която ще допълни съществуващите "Вътрешни правила за организиране управлението на отпадъците в "ДКЦ 5 - Пловдив" чрез провеждането на анализ на дейностите и процесите в дружеството. В програмата е включено безопасното управление на биомедицинските и медицинските отпадъци, което е от основно значение за общественото и екологичното здраве. Предаването на опасните отпадъци, генерирани от медицинската дейност се осъществява на база сключени договори с транспортни фирми за предаване на отпадъците за последващо третиране. Установено е, че между 75 % и 90 % от отпадъците, генерирани от доставчиците на здравни услуги, са сравними с битовите отпадъци и обикновено са "неопасни" . Те произхождат предимно от административните, кухненските и домакинските функции в здравните заведения и може да включва също отпадъци от опаковки и отпадъци, генерирани по време на поддръжката на сградите на здравните заведения. Останалите 10-25 % от отпадъците от здравеопазването се считат за "опасни" и могат да представляват различни рискове за околната среда и здравето. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Чрез въвеждането на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в "ДКЦ 5- Пловдив" насочени към изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост. Да се мотивира всеки служител към прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, както и чрез чрез информационни материалиили се цели да се създаде култура за пестене на ресурси и отговорно екологично поведение. 17 332.64 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Осъществяването на тази дейност е от ключово значение за медицинският персонал на "ДКЦ 5- Пловдив". През последните близо 3 години COVID пандемията се отрази най-съществено като психологическо натоварване при заетите в сектора на общественото здравеопазване. Работещите в сектора трябваше да се справят с високо рискова и непредвидима ситуация и да осигурят най-доброто лечение за пациентите в различни направления. Натоварването беше над обичайното и ситуацията на пандемия изискваше от медицинските работници висок професионализъм и работа при рискови обстоятелства. Всичко това допринася и за повишени нива на стрес на работното място и необходимост от превенция и оценка на състоянието на "бърнаут" сред служителите на "ДКЦ 5- Пловдив". Множество изследвания в последните години показват необходимостта "бърнаут" да бъде поставян сред водещите професионални рискове. Резултатите от международните, в т.ч. и европейските проучвания, са изключително тревожни. Над 37% от заетите в Европа са подложени на повишен стрес на работното място, а около 20% имат констатирани проблеми с психичното здраве и други симптоми, дължащи се на възникване и развитие на бърнаут. Прогнозите на СЗО и МОТ очертават значително нарастване на проблемите с психичното здраве на работното място в следващите 10-15 години. В България са провеждани частични проучвания на разпространението на бърнаут, предимно при заетите в сферата на образованието, здравеопазването и социалните услуги и на служителите в правоохранителните и правораздавателните органи. Резултатите показват, че почти всеки трети работещ в тези сектори е засегнат в една или друга степен от бърнаут. Допълнително е установено, че Бърнаут-синдрома е характерен за сектори като образование, здравеопазване, търговия, услуги и сигурност. Най-уязвими са професионалните групи, в които се работи с хора - лекари, учители, социални работници и др. В резултат на проведени изследвания от организаци специализирали в психологическата подкрепа е установено, че "Бърнаут“ синдромът се проявява най-често в помагащите професии. Това са групи, в които се работи с хора – лекари, психотерапевти, учители, полицаи, социални работници. Той е силно изразен и при професии, които са пресиращи с изисквания за високи резултати – мениджъри, лекари, студенти. Именно поради изброените фактори изпълнението на тази дейност ще осигури оценка на всички 104 заети служители и определянето на мерки, които да бъдат приложени към всяка една от съответните групи длъжности. Предвидените мерки ще бъдат насочени към индивидуална и групова психологическа подкрепа. Индивидуалната подкрепа ще се реализира посредством личностна диагностика и психологическо консултиране. Диагностиката има за цел да установи конкретните личностни особености на всеки от работещите, за да може да се подпомогне по ефективно тяхната адаптация и да се оптимизира организацията на труда според индивидуалния капацитет и особености на всеки служител. Консултирането ще подпомогне работещите да преработят налично напрежение, стрес и негативни изживявания в ефективни поведенчески модели, които да им помогнат да са по удовлетворени и мотивирани в своята работа. За да се имплементират в организацията новите поведенчески модели, ще се проведат групови обучения за създаване на подобряване на взаимоотношенията и за формиране на позитивна колективна среда и подкрепа. 17 332.64 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло(СРО): Планираните мерки за ЛПС, са в пълно съответствие с разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, с Утвърдена програма за минимизиране на риска, както и със Списъка за специалното работно облекло и лични предпазни средства. На база на посочените документи и направен анализ на нуждите в дружеството са изготвени мерките в настоящата дейност. Планирано е да се закупят ЛПС и специално работно облекло с по-висок клас на защита от съществуващите до момента. С това се цели да се постигне по-добро ниво на защита за служителите на "ДКЦ 5 - Пловдив". Дейността е ключова за проекта с оглед предмета на дейност на кандидата и повишеният риск за здравето на работещите свързани с излагането на йонизиращи лъчения, както и риск от зарази по въздушно-капков път. С оглед подобряване условията на труд са планирани средства, които гарантират максимална защита от редица рискови фактори за специфичните категории длъжности. Законът за здравословни и безопасни условия на труд (ЗЗБУТ) въвежда в националното законодателство Рамковата директива на ЕС 89/391/ЕЕС. Съгласно нея, работодателите са длъжни да осигуряват на работещите безопасни и здравословни условия на труд, да оценяват рисковете и да предприемат практически мерки за опазване на здравето на работещите, да регистрират трудовите злополуки, да осигуряват информация и обучение, да консултират служителите и др. С Наредба №7/23.09.1999г. са поставени основните принципи и елементи на Рамковата директива: “Трудовата дейност се осъществява така, че да предотвратява или ограничава всяко неблагоприятно въздействие, произтичащо от характера и организацията на работа, използваната технология, работното оборудване, работното място и трудовия процес и да осигурява оптимални условия на труд, висока работоспособност, ефективност и удовлетвореност”. Организмът на човека е подложен на постоянно въздействие, на множество изменящи се фактори на околната и работна среда. При неспазаве на изискванията за правилна организация на труд, нарушаване на работните процеси и изискванията за безопасност и здраве, могат да възникнат проблеми създаващи риск от развитие на дискомфорт и професионални заболявания сред работещите. Работната среда включва голям брой фактори, които в някои случаи могат да създадат условия за неблагоприятно въздействие върху здравето на експонираните работници и служители. Факторите на работната среда са свързани с характера на трудовия процес, на работната среда и организацията на труда. В изпълнение на тези изсквания "ДКЦ V - Пловдив" има разработена Програма за минимизиране на риска с планирани мерки и срокове, която напълно съответстват на средствата планирани в настоящата дейност. Включените в проекта лични предпазни средсва са насочени към специфични звена като работещи в звено "Рентген", лекари, и медицински сестри, лаборанти и санитари, които работят в условия на повишен риск за здравето си. В “ДКЦ V ПЛОВДИВ" работят само лица, които отговарят на нормативните изисквания за професионална квалификация и правоспособност и на специфичните здравни изисквания за работа в среда на йонизиращи лъчения. До самостоятелна работа с ИЙЛ се допускат лица определени със заповед на Управителя: лекари по образна диагностика и рентгенови лаборанти, които притежават професионална квалификация за прилагане на медицинско облъчване, имат удостоверение за правоспособност за извършване на съответните дейности с източници на йонизиращи лъчения по реда на Закона за безопасно използване на ядрена енергия, преминали са задължителни първоначални и/или периодични медицински прегледи и имат положително експертно заключение за медицинска пригодност за работа в среда с ИЙЛ и са осигурени с индивидуален дозиметър. 12 355.70 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : В рамките на тази дейност е планирано да бъдат закупени колективни предпазни средства, които да осигурят безопасна и здравословна среда на работа за служителите на "ДКЦ 5- Пловдив". Основната дейност на кандидата предполага непрекъснат контакт на служителите с пациенти и посетители. Това изисква прилагането на високи стандарти на работа, така че да се запази здравето на служителите особено при наличие на COVID болни, които посещават центъра. В тази връзка предвидените колективни защитни средства имат за цел да осигурят дезинфекция на общите помещения и намалят до мининум здравния риск. Тази дейност ще допълни всички провеждани мерки в "ДКЦ V- Пловдив" . Със Закона за здравословни и безопасни условия на труд /ЗЗБУТ/ се въвеждат общите принципи на превенция и мерки за стимулиране подобренията по безопасност и здраве при работа. Осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд се извършва съобразно спецификата на провежданата дейност и изискванията на техническото, технологичното и социалното развитие с цел защитата на живота, здравето и работоспособността на работещите лица. Условията на труд могат да се дефинират като: съвкупност от технически, организационни, икономически, санитарно-хигиенни и психосоциални фактори на работната среда и трудовия процес, които оказват влияние върху функционалното състояние на човека, производителността и ефективността на неговата трудова дейност. Именно в тази връзка на база проучване на факторите на средата, които могат да бъдат подобрени са включени средствата за колективна защита в дейността. Планираните за закупуване колонни климатици и дезинфекциращ UVC уред са в пълно съответствие с нормите за микроклимат, съгласно Чл. 83, чл. 84, чл. 94, чл. 95, чл. 127 от Наредба № 7/1999 г. Наредба № 7/1999 г.. Това дава основание посочените мерки да бъдат включени като част от комплексният подход за осигуряване на добра и безопасна среда за работа на служителите в "ДКЦ 5- Пловдив". Допълнително предвидените мерки са в пълно съответствие и с Наредба № РД-07-3 от 18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, в която са посочени и оптималните температури за работа на постоянните работни места. В същата са посочени изискванията, на които трябва да отговарят работните места относно минималните изисквания за защита на работещите от рискове за здравето и безопасността, причинени от параметрите на микроклимата на работни места в сгради и от неблагоприятни климатични условия при работа на открито. Политиката на центъра е изцяло насочена към човешкото здраве при спазване на високи стандарти на работа. Това изисква непрекъснато подобряване на работните процеси и прилагане на най-добрите налични медицински практики. Това не би било възможно без наличие на съответните колективни предпазни средства. 29 853.40 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: В рамките на тази дейност"ДКЦ 5 - Пловдив" ще осигури допълнителни социални придобивки за медицински и немедицински персонал. Целта е да се осигури комфорт на работа и място за отдих и почивка на заетите в медицинският център. Този тип придобивки са нефинансови стимули, които служителите получават като част от социалната политика на работодателя. Секторът на здравеопазването е ключов за обществото и предоставя услуга от обществен интерес. За да се гарантира качеството на медицинските дейности е необходимо да се осигури на зетите в сектора както средства за осъществяване на основната им дейност, така и адекватни социални стимули. Отчитайки необходимостта от подобряване на условията на труд в медицинският център е предвидено да се ремонтират и обурудват помещения за отдих. Това ще осигури на служителите възможност за почивка и намаляване на стреса по време на дежурства. Ще се осигури възможност за неформална комуникация между колеги и подобряване на вътрешният климат на работа. Социалните придобивки ще бъдат достъпни до всички 104 служители в дружеството. "ДКЦ 5 - Пловдив" е правоприемник на поликлиниката в един от най-големите райони на град Пловдив - район "Тракия". Сградният фонд е реновиран частично, основно в лекарските кабинети. Изграждането на стая за почивка на медицинския персонал ще осигури полагащата се физиологична почивка на персонала. В момента няма изградена стая за почивка която да може да се използва от лекарите-специалисти, специалистите по здравни грижи, както и помощния персонал. Липсата на такова помещение не позволява на медицинския персонал да има пълноценна почивка. Липсва и помещение, в което да може да бъде обособен кът за хранене и уреди за приготвяне на тонизиращи напитки – кафе, чай, което много затруднява работния процес. Изграждането на стая за почивка с допълнителни кухненски кът и мека мебел, ще позволи на работещите в дружество да повишат своята продуктивност и удовлетвореност от работата. Кратките почивки позволяват да се възстановят служителите от натоварването в рамките на рабтния ден и да се повиши тяхнат ефектиност. При изпълнение на служебните си задължения служителите в дружеството се справят с голям обем от работа в кратки срокове. Обслужват голям брой пациенти и осигуряват здравна грижа при спазване на най-високи стандарти на работа. Натоварването особено в последните близо 3 години е значително, с оглед на епиденията от COVID и възникналите от това изисквания за въдеждане на допълните мерки за безопасност. С оглед спецификана на дейността, медицинският персонал винаги е бил изложен на риск от зарази включително и COVID липсата на помещение за отдих е от ключово значение, за да може персонала да се възстанови от голямото натоварване, както физически така и психически. Включените в рамките на дейността мебели и оборудване ще осигурят необходимата зона за отмора. Предвидено е също при необходимост стаята да се използва и при провеждане на различни обучения и преквалификация на персонала. Ръководството на"ДКЦ -V - Пловдив" желае да приложи най-добрите налични методи за осигуряване на максимален конфорт на работното място в условията на повишена натовареност. Медицинският персонал е изправен ежедневно пред редица предизвикателства, особено по време и след COVID пандемията. Нарастването на заболеваемостта сред пациентите и липсата на достътъчно медицински персонал изисква да се приложат мерки гарантиращи възможност за почивка на персонала. Помещенията ще бъдат оборудвани с литература и мека мебел, така че персонала да използва тези помещения и за запознаване с допълнителни теми и информация. С това ще се повиши мотивацията на работното място и ще се създаде добър микроклимат, което от своя страна ще доведе до повишаване на работоспособността и намаляне на стреса причинен от голямото натоварване. 51 501.31 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).