Осигуряване на човешки ресурси за реализиране на политиките по заетост и „банка кадри – приемственост”: С изпълнението на дейността се цели осигуряване на квалифицирани служители, които да гарантират качествено реализиране от страна на Агенция по заетостта на дейности, като изпълнението на държавната политика по насърчаване на заетостта, защита на пазара на труда, професионално ориентиране, обучение на възрастни, както и извършване на посреднически услуги. В тази връзка предоставяните от Агенцията услуги са комплексни и разнообразни. В рамките на дейността се предвижда да бъдат назначени служители на длъжности, подкрепящи основните дейности на Агенцията, като например: психолог, трудов медиатор, кейс мениджър, кариерен консултант, специалист проект и др., както и се предвижда да бъдат назначени служители, които ще бъдат пряко ангажирани с предоставянето на услугите в заложените за създаване по проекта кариерни центрове. Назначаването на тези служители е с цел повишаване на трудовия потенциал и професионална експертиза на основния персонал на АЗ, което ще повиши продуктивността и качеството на предоставяните от Агенция по заетостта услуги и ще доведе до укрепване капацитета на институцията. Съгласно препоръка, дадена от Организацията за икономически сътрудничество и развитие в доклад относно достигане до неактивните и безработните лица в България и тяхното активиране, Агенция по заетостта е необходимо да увеличи броя на служителите, ангажирани пряко с посреднически и други специализирани услуги, с което ще доведе до увеличаване броя на започващите работа и/или включени обучения, процедури за валидиране и т.н.
В рамките на дейността се предвижда и професионално и мотивационно обучение на новоназначените служители от страна на ментори (коучинг инструктори). В контекста на развитие на публичната администрация и повишаване на административния капацитет в областта на посредническите услуги и в последствие на други сфери на дейност на Агенция по заетостта се планира по-опитни, по-възрастни, или вече пенсионирани служители да бъдат назначени за ментори на новоназначени служители. По този начин в рамките на дейността ще бъде създадена коучинг система за обучение на служители, с помощта на която опитни служители ще споделят и предадат своя професионален опит в дадена област, както и ще подпомогнат новоназначените служите да разберат по-добре работния процес. Опитните служители ще влязат в ролята на коучинг инструктори и ще имат задача да наставляват неопитните служители, така че те да навлизат бързо и в детайли в спецификата на даденото работно място. Тази система цели повишаване на административния капацитет и подобряване на качеството на предоставяните услуги от Агенция по заетостта.
|
41 000 000.00
|
8 952 008.02
|
Повишаване на административния капацитет и модернизиране на услугите: Настоящата дейност обединява, заложените в Условията за кандидатстване по процедурата дейности 2.1. „Изграждане и поддръжка на модерна, сигурна и достъпна официална интернет страница на Агенция по заетостта с внедрен „виртуален трудов асистент“, позволяващ консултиране и информиране на гражданите по интерактивен и удобен начин за действащите програми, мерки и услуги, предлагани от Агенция по заетостта“, дейност 2.2. „Разширяване на обхвата на кариерните центрове, изграждане на мрежа от виртуални клубове HR и „Инкубатор за нови идеи“, дейност 2.3. „Осигуряване на мрежова и информационна сигурност в Агенция по заетостта в това число и в териториалните и поделения“, дейност 2.4. „Подобряване на информационното осигуряване и техническата обезпеченост на Агенция по заетостта“, дейност 2.5. „Обучение на служителите на Агенция по заетостта на централно, регионално и местно ниво “ и дейност 2.7 „Поддръжка и надграждане на информационните системи на АЗ, включително тези създадени по инвестиции в рамките на ПВУ“.
В рамките на дейност 2.1 се предвижда да бъде създаден изцяло нов официален електронен сайт на Агенция по заетостта с възможност за гъвкавост и интеграция със съществуващите и предстоящи за разработване системи на Агенцията, посредством който гражданите и клиентите на Агенцията ще могат по бърз, лесен и интерактивен начин да достигат/да се (само) информират относно услугите/проектите/мерките и др. тип информация, която е релевантна и от значение за тях. За изграждането на удобен сайт, ще бъдат заимствани добри практики от последните тенденции в уеб дизайна. Предвижда се поддръжка на сайта и възможност за чуждоезикови версии, както и приложения, и настройки за достъпност за хората с увреждания. Ще бъде разработена и възможност за предоставяне на информация за Свободни работни места до различни потребители, както и опция за достъп към електронната трудова борса (Лабораторията за съвпадения) с което ще се достигне до всяко населено място и всеки клиент на АЗ. От сайта различни институции ще могат да извличат статистически данни от анализите на Агенция по заетостта, както и друга необходима информация. Също така ще бъде разработен и внедрен виртуален трудов асистент, който ще позволи гражданите по интерактивен и удобен начин, по всяко едно време да се информират и да бъдат консултирани по отношение на действащите програми, мерки и услуги, предлагани от Агенция по заетостта. Виртуалният трудов асистент ще бъде базиран на изкуствен интелект с възможност за постоянно самообучение, като ще доведе до по-лесно регулиране и улесняване администрирането на предлаганите от Агенцията услуги, което от своя страна ще освободи административен капацитет и ще подобри услугите и удовлетвореността на клиентите. Целта е услугите, които е възможно да се дигитализират и автоматизират, да се предоставят по лесен и удобен за потребителите начин 24/7. Създаването на виртуалния трудов асистент ще замени няколкото горещи телефонни линии, обслужвани от експерти на АЗ, които в часовете за обслужване на линиите не извършват своите задължения и това води до забавяне на тяхната работа ( например разрешителни за граждани на трети страни). В рамките на дейността ще бъдат създадени кратки видеа, които ще представят по интерактивен начин мерките и програмите, предлагани от Агенция по заетостта. Също така, ще бъде разработена и нова вътрешна страница на Агенцията, както и ще се осъвремени електронната библиотека на АЗ. Вътрешната страница ще подпомага работата на „бек офиса” и ще осигури координиране на дейностите на всички териториални структури на Агенцията.
|
16 400 000.00
|
3 580 803.21
|
Повишаване на административния капацитет и модернизиране на услугите - продължение 1: С изпълнението на дейност 2.2 се цели изграждане на по-широка мрежа от кариерни центрове, както и поддържка на вече съществуващите центрове. Кариерните центрове са с доказан успех и са от ключово значение за оказване на подкрепа в кариерното развитие, професионалната мобилност и преходите от заетост в заетост. Също така се предвижда в центровете да бъдат предлагани и услуги, свързани с професионално консултиране и ориентиране на лицата за повишаване на личния им капацитет и продължаващо личностно и професионално развитие. Кариерните центрове ще спомогнат за подобряване на институционния облик, както и на предлаганите от Агенция по заетостта услуги с цел достигане до по-голям брой лица, вкл. чрез прилагане на нови методи на работа и организиране на събития и кампании. В рамките на дейността се предвижда създаване на виртуални клубове HR. Предвидените „клубове HR“ ще предоставят възможност Агенция по заетостта и представители на бизнеса своевременно да предвиждат промените на пазара на труда и да достигнат до общи идеи за адаптиране/справяне с тях. За целта ще бъдат организирани и проведени събития, както и различни форми за групова консултантско-обучителна работа, позволяващи тясно сътрудничество между Агенцията и работодателите по теми свързани с характеристиките и потребностите на работната сила, начините за извършване на качествен подбор, мотивиране за работа, адаптиране на новото работно място, прилагане на менторство, коучинг, крафтинг и др. По дейността се предвижда и създаване на т.нар. „Инкубатор за нови идеи“, който ще улесни трансфера и въвеждането на социални иновации, добри практики, партньорски подходи към намиране на решения за общи проблеми в сферата на пазара на труда, социалното включване, равните възможности и недискриминацията, условията на труд и изграждането на административния капацитет в тях.
В рамките на инвестиция C11.I5 „Модернизиране на Агенция по заетостта“, реализирана в рамките на НПВУ е предвидено извършване на строително-монтажни работи и/или закупуване на климатици, оборудване и обзавеждане единствено за обособените зони в дирекции „Бюро по труда” за провеждане на групови мероприятия с клиенти на Агенция по заетостта (работодатели, заети, безработни и неактивки лица). В рамките на настоящото проектно предложение, което ще се реализира по ПРЧР е предвидена поддържка на работните помещения за служителите на Агенция по заетостта до които клиентите на Агенцията нямат достъп, във вече съществуващите кариерни центрове. |
0.00
|
0.00
|
Повишаване на административния капацитет и модернизиране на услугите - продължение 2: С изпълнението на дейност 2.3 се цели подобряване и осигуряване на мрежова и информационна сигурност в Агенция по заетостта, вкл. и в териториалните поделения в страната, съгласно изискванията за мониторинг, анализ и реакция, заложени в Наредбата за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност (НМИМИС), както и европейската директива NIS2, която въвежда строги регулации за увеличаване на нивото на киберсигурност в целия Европейски съюз. Предвижда се в процеса на изпълнение на дейността да се придобият и интегрират съвременни решения за мрежова и информационна сигурност.
На база препоръки от последните вътрешни и външни одити, както и доклади, Агенцията предвижда въвеждане на нови решения за усъвършенстване на мрежовата и информационната сигурност, които са изпълними и допълват мерките и действията за изграждането на модерна архитектура на система за защита, съхранение и пренос на данни. Като по този начин Агенцията ще отговори на дадените препоръки и минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност.
С оглед осигуряване на защита на информацията, съхранението на данни, безопасност при пренос на данни и защита от злонамерени посегателства върху цифровата сигурност се предвижда внедряване на Система за интегрирано управление на ИТ инфраструктурата, което ще допринесе за предоставяне на единна модулна платформа за мониторинг и управление на мрежовата инфраструктура, управление на активите, обработка на заявки за поддръжка и управление на инциденти, Система за управление на информационната сигурност и събития, свързани с информационната сигурност и събитиен мениджмънт с анализ на уязвимостите, осигурявайки цялостен поглед върху сигурността на информационните системи , която ще позволи централизирано съхранение и обработване на лог файловете с възможност за уведомяване, при предварително заложени критерии, Агенцията предвижда при необходимост да се въведат и други решения свързани с усъвършенстване на мрежовата и информационната сигурност. Въвеждането на системи от този вид е важно за ефективното откриване, анализ и управление на кибер заплахи и уязвимости в реално време, както и за осигуряване на непрекъснатост на бизнес процесите и защита на критичната инфраструктура. Изпълнението на дейността ще допринесе значително за укрепването на мрежовата и информационната сигурност на агенцията, осигурявайки съответствие с националните и европейски регулации и стандарти.
|
0.00
|
0.00
|
Повишаване на административния капацитет и модернизиране на услугите - продължение 3: С изпълнението на дейност 2.4 се цели подобряване на информационното осигуряване и техническата обезпеченост на Агенция по заетостта. С цел опазване на околната среда и подмяна на амортизираните наличните превозни средства на Агенцията, водещи до прекомерно високи разходи за тяхната поддръжка в рамките на дейността ще бъдат закупени автомобили. В хода на изпълнение на дейността ще бъде извършено и подобряване на работната среда в Агенция по заетостта и териториалните ѝ поделения посредством ремонт, климатизация, ново обзавеждане, осигуряване на консумативи, системи за наблюдение и др. Посредством изпълнението на дейността се цели пряко или косвено подобряване на работната среда за всички служители на Агенцията по заетостта, което ще повиши качеството на предоставяните на клиентите услуги.
С изпълнението на дейност 2.5 се цели укрепването и надграждане на административен капацитет, необходим за изпълнението на делегираните функции и задачи на Агенция по заетостта. За постигане на тази цел ще бъдат извършени обучения на служителите на Агенция по заетостта на централно и местно ниво. В изпълнение на дейността се предвижда разработване на цялостна система за повишаване на експертизата на служителите, работещи в системата на Агенция по заетостта, посредством разширяване на видовете обучения – общи, тематични, специфични, мотивационни, обучения по мениджмънт, езикови обучения, обучения за сваляне на стреса от работната среда, тиймбилдинги и др. В рамките на дейността се предвижда да бъдат провеждани първоначални обучения на новоназначени служители и периодични обучения на служителите на Агенция по заетостта на централно и местно ниво с цел придобиване на нови знания и умения, повишаване, както и надграждане на вече придобити компетентности, в т.ч. и чрез придобиване и доразвиване на меки умения. Посредством тези обучения ще се повиши капацитетът на работещите в структурите на Агенцията, което пряко ще подобри качеството на предоставяните на гражданите услуги. По този начин ще се повиши доверието на гражданите към предлаганите от Агенция по заетостта услуги, както и ще спомогне за изграждането на компетентен, позитивен и модерен имидж на Агенцията пред обществото.
|
0.00
|
0.00
|
Повишаване на административния капацитет и модернизиране на услугите - продължение 4: С изпълнението на дейност 2.7 се предвижда поддръжка и надграждане на информационните системи на Агенция по заетостта, включително тези създадени по инвестиции в рамките на Плана за възстановяване и устойчивост. С цел подобряване качеството и ефективността на предоставяните услуги на пазара на труда по дейността се предвижда осигуряване на средства, необходими за поддръжката и надграждането на основните информационни системи на Агенция по заетостта, имащи ключово значение за адекватното и навременно предоставяне на услуги на гражданите и бизнеса. Това е породено от необходимостта за постигане на устойчивост и адекватно функциониране на разработените системи, както и гарантиране на възможност за тяхното надграждане при наличие на нови законови/нормативни промени и изисквания или при наличие на нови вменени на Агенцията функции. По отношение на изградените по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ) системи с цел постигане на устойчивост и адекватно функциониране на разработените системи се предвижда по проекта да се осигурят средства за тяхната поддръжка и надграждане след изтичане на срока за допустимост на разходите по ПВУ. |
0.00
|
0.00
|