Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 442 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

INDUSTRIAL PACK LTD. specializes in the import and distribution of machines and consumables for industrial, individual and group packaging.
Human resources are a top priority for the company, with the company investing in its staff development, training and upskilling to ensure a high level of professionalism and specialist expertise.
The target group included in the project proposal are 10 employees in the company.

Project activities include:
• Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces in the enterprises. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.
• Provision of collective protective equipment, incl. modernization and/or reconstruction, and/or safety of existing sites, technological processes, machines and equipment related to improving working conditions.
• Provision of social benefits for workers, incl. repair and equipment of places for recreation, rehabilitation, sports, meals and rest in enterprises, etc.
The planned activities will contribute to meeting the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and the changing work patterns that reflect changes in the labor market and taking effective measures to improve access to employment in quality jobs and adapting to changes in the work environment.
The expected results are the improvement of a healthy and safe working environment in the enterprise, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce health risks in the workplace and to improve standards of health and safety at work.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 2 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат и ергономични опасности. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Препоръките са да се подобри микроклимата в офис площта чрез монтаж на климатици с подходящи технически характеристики и функции и да се осигурят ергономични офис столове с по-добри характеристики и бюра, с възможност за регулиране на височината за работещите с видеодисплей. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Към момента на подаване на проектното предложение предвиденото за подобряване на климатизацията помещение е осигурено с амортизиран и недостатъчен като мощност колонен климатик. Поради голямата площ не е възможно да се постигне задоволителен микроклимат. Съвременнтиге инверторни колонни климатици професионален клас спомагат за комплексното намаляване на описаните опасности чрез добавени нови функционалности като: възможност за настройка на изходящия въздух както във вертикална, така и в хоризонтална посока, както и интелигентно насочване на въздушния поток (3D въздушен поток) и др. В рамките на дейността са предвидени за закупуване 2 броя инверторни климатици от колонен тип с цел подобряване на микроклимата в офис площ на Дружеството, където много голяма част от работното време своята дейност изпълняват Управител – 1 зает, Мениджър проекти – 1 зает, Специалист доставки - 2 заети, Технически организатор - 1 зает, Търговски представител - 1 зает (през по-голямата част от работното време), Ръководител търг. експлоатация - 1 зает, като предвидените климатици са оразмерени в зависимост от обема на помещението, което следва да се отоплява и охлажда. Новите климатици от колонен тип освен охлаждане и отопление, ще позволяват и оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток; вентилация и изсушаване на въздуха. Освен това колонните климатици осигуряват по-балансирано охлаждане и отопление в цялото помещение, тъй като въздухът се разпределя равномерно, благодарение на множеството вентилационни отвори. Така инверторните колонни климатици от ново поколение ще осигурят оптимален микроклимат и работна среда, което ще доведе множество положителни ефекти за работещите. Значително ще се намали риска от здравословни проблеми, причинени от неблагоприятен микроклимат и в частност температура, скорост и посока на движение на въздуха. Функциите на климатиците за оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток, спомагат за създаване на комфортна и здравословна работна среда. Това води до по-добра концентрация, намалява стреса и умората и повишава общата продуктивност на служителите. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 27 754.99 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието При съществуващото положение не разполагаме с места за хранене и почивка или с подходящи помещения, където да ги организираме. В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт Почивките през работния ден са добра колективна мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. За целта е необходимо да се осигури контейнер – 2 броя. По този начин за работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността в границите на работното време, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд като един от контейнерите се оборудва с кухненски уреди и мебели. Предвидено е контейнерите да бъдат обособени съответно като място за хранене и място за краткотраен отдих. Предвидено е да се закупи следното оборудване: • За помещението за хранене: Модулна кухня, Хладилник, Микровълнова, Кафе машина, Ел. кана, Тостер, Печка, Съдомиялна и Комплект Трапезна маса + 6 стола • За помещението за отдих: Диван и Телевизор Целта е да се създаде удобно и функционално пространство, което позволява на работещите да се възстановяват ефективно от натовареността и стреса, свързани с работната среда и процесите, като възможността на служителите да се откъснат от напрегнатия ритъм на работния ден, спомага за намаляване на умората и подобряване на концентрацията. Помещенията са предназначени за следната целева група: Управител – 1 заето лице, Мениджър проекти - 1 заето лице, Специалист доставки - 2 заети лица, Технически организатор - 1 заето лице, Търговски представител - 1 заето лице, Отговорник склад - 1 заето лице, Общ работник - 1 заето лице, Ръководител търг. експлоатация - 1 заето лице, Шофьор - 1 заето лице. ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат почивки по време на работа. Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план ИНДУСТРИАЛ ПАК ЕООД се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот. 86 443.05 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат, породени от напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 7 от работещите на длъжностите Управител – 1 зает, Мениджър проекти – 1 зает, Специалист доставки - 2 заети, Технически организатор - 1 зает, Търговски представител - 1 зает, Ръководител търг. експлоатация - 1 зает, както и на 4 броя бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя (такъв тип бюра са предвидени за служители, които приоритетно работят на компютър). Регулируемите бюра са предвидени за работещите на длъжностите Управител – 1 зает, Мениджър проекти – 1 зает, Технически организатор - 1 зает, Ръководител търг. експлоатация - 1 зает. Инвестицията в ергономично офис оборудване е от изключително значение за предотвратяването на мускулно-скелетни проблеми, особено в работна среда, където служителите прекарват дълги часове седнали. На първо място регулируемите столове позволяват на всеки служител да адаптира своята седяща поза според индивидуалните си нужди и размери на тялото. Това включва регулиране на височината на стола, наклона на облегалката и дълбочината на седалката, което помага за намаляване на напрежението в гърба, шията и крайниците. Регулируемите бюра, от друга страна, позволяват промяна на работната позиция от седнало към стоящо положение, което дава възможност на служителите да променят стойката си през деня и така да намалят риска от увреждания, свързани с продължителното седене. Възможността за стояща работа спомага за подобряване на кръвообращението и намалява риска от заболявания, свързани със седящия начин на живот, като например венозна недостатъчност. Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с Приложение към чл. 4, ал. 1 Изисквания към работните места за работа с видеодисплеи към НАРЕДБА № 7 ОТ 15 АВГУСТ 2005 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ЗДРАВОСЛОВНИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД ПРИ РАБОТА С ВИДЕОДИСПЛЕИ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).