Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The present project proposal aims to finance measures to increase the safety and security of workplaces at Geris Consult EOOD, as well as measures to improve working conditions.
This will be achieved by carrying out the following activities:
1) Development and implementation of "green" models of labor organization in Geris Consult EOOD and training of employees aimed at implementing "green" models of labor organization;
2) Provision of collective protective measures related to the improvement of working conditions, consistent with the identified risks of unfavorable microclimate and ergonomics at work;
3) Provision of social benefits for workers, incl. equipping places for recreation, sports and rest at Geris Consult EOOD;

With its implementation, this project will contribute to the fulfillment of the objectives of the procedure, namely, it will improve the working environment and ensure sustainable working conditions at Geris Consult EOOD.

The financing of the project will support a new activity for the enterprise - a "green" activity in the field of resource efficiency.
In addition to better working conditions and a higher quality of protection, as a result of the project, labor productivity will increase, which will increase the competitiveness of the enterprise.
The company annually finances and will continue to finance with its own funds the provision of means for collective protection, PPE, special work clothing, as well as various social measures for employees.
The project's assistance will be aimed at achieving a better overall working environment in which employees rest and work.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейност 1 е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в Герис Консулт ЕООД, които ище доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въздействието на работните процеси върху околната среда. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Основната цел при изпълнението на тази дейност е намаляване на използваните ресурси и намаляване замърсяването на околната среда. Планира се новите "зелени" модели на работа да бъдат свързани с екологосъобразни дейности на някои работни места, където е възможно това да стане. Предприятието цели да мотивира работниците и служителите да прилагат новите модели чрез провеждане на обучение. 20 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността има за цел да подобри условията на труд в Герис Консулт ЕООД, в резултат на направени препоръки след оценка на риска на работните процеси в предприятието. По дейността се предвиждат следните мерки: 1. Осигуряване на средства за подобряване на микроклимата в производствените помещения, чрез модернизация на системите за отопление и климатизация на производствените помещения. 2. Минимизиране на риска от принудителна работна поза чрез осигуряване на ергономия при работа за персонала от Производствено звено. Първата мярка, целяща подобряване на условията на труд в Герис Консулт ЕООД, заложена в настоящия проект, е за защита от неблагоприятен микроклимат. За изолиране на зоните и помещенията и защита на работещите от неблагоприятен микроклимат през летния и зимния период на годината е необходимо поставяне на системи подобряващи микроклимата-температура, влажност, скорост на въздушното течение /Климатична сплит система/. Работните помещения, в които ще се монтират допълнително климатици са: - Кроялно помещение - 733 кв.м., етаж 1 – към момента е наличен един климатик, стар и с ниска мощност на отопление и охлаждане, има необходимост от монтаж на още един мощен климатик тип „Split”. - Кроялно помещение Гатери, етаж 1 – 682 кв.м. към момента е наличен един климатик, стар и с ниска мощност на отопление и охлаждане, има необходимост от монтаж на още един мощен климатик тип „Split”. - Шивашки цех - 827 кв.м., етаж 2 – общият брой служители в помещението е 150 лица и има необходимост от монтаж на още два мощни климатика тип „Split” с цел по-добър микроклимат. Препоръката е направена от СТМ след измерване на показатели като температура на въздуха, относителна влажност на въздуха, скорост на движение на въздуха. Целта е да се избегне влиянието на околната среда върху работната среда и да се подобрят условията на труд чрез система за постоянно поддържане параметрите на микроклимата в оптимални граници с висока ефективност. Закупуването на климатици ще спомогне за осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат на следните 200 заети лица: Шивачи - 138 лица Работник спомагателни шивашки дейности и ОТК - 23 лица Пакетировач - 10 лица Крояч - 3 лица Гладач - 1 лице Банцикар - 1 лице Обслужващ работник пром. производство - 24 лица При оценката на риска, както и по препоръка на длъжностото лице по ЗБУТ в предприятието е предвидено закупуване на 4 бр. климатици - вид „Split”. Втората мярка, целяща подобряване на условията на труд в Герис Консулт ЕООД, заложена в настоящия проект, е за осигуряване на по-добра ергономия при работа. Факторите, които вляят на работноците са принудителна работна поза, монотонност, натоварване на една и съща група мускули при работа с видеодисплей, при шивачи, при работа на работник спомагателни дейности, гладач, крояч, банцигар, обслужващ работник пром. производство. В момента работните столове, които се ползват са дървени или метални и нямат подлакътници, нямат възможност за регулиране на височината. Предвидените за закупуване нови ергономични работни столове имат възможност за регулиране на височината и наклона. Закупуването на ергономични работни столове ще спомогне за осигуряване на защита от забаволявания на костно-мусколната система, в резултат от продължителното неравномерно натоварване на мускулите и сухожилията на следните 200 заети лица: Шивачи - 138 лица Работник спомагателни шивашки дейности и ОТК - 23 лица Пакетировач - 10 лица Крояч - 3 лица Гладач - 1 лице Банцикар - 1 лице Обслужващ работник пром. производство - 24 лица За тези длъжности е установено, че имат принудителна работна поза – седяща и монотонност на работните операции. Новите столове ще са снабдени с колелца, мека седалка, с възможност за въртящо движение, ергономична облегалка за кръста-лумбална опора, подлакътници и облегалка за глава, газов амортисьор, възможност за регулиране на височината. 51 775.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на дейността е създаване на по-добри условия за спорт и почивка на служителите и работниците в Герис Консулт ЕООД. Към момента в предприятието са налични 2 помещения - едно за отдих и едно за хранене на служителите, които са оборудвани с нужното обзавеждане и оборудване. Предприятието обаче има нужда от оборудване на допълнителни помещения за регламентирани физиологични почивки и помещения за „активна” физиологична почивка, които да предлагат раздвижване, релакс и комфорт на служителите. За тази цел е предвидено да бъдат обособени още 6 помещения за целевата група - 3 помещения оборудвани с масажни столове за физиологични почивки и 3 помещения за спорт за „активна” физиологична почивка. Първата социална придобивка по тази дейност е оборудване на 3 помещения с общо 9 бр. масажни столове. Te са предвидени с цел подобряването на ежедневната телесна кондиция, раздвижване на статично натоварените части от тялото като се акцентира към масаж на конкретната част от тялото, която участва в извършването на монотонни операции при работа или част от тялото, която се натоварва в най-висока степен при принудителната работна поза /седяща или правостояща/. Взета е под внимание спецификата на част от длъжностите на лицата от целевата група, чиято професия изисква статични пози и монотонни, често повтарящи се операции, които са причина най-често за заболявания на опорно-двигателния апарат. Използването на масажните столове по време на физиологични почивки, ще намали значително риска от професионални заболявания и проблеми, свързани с опорно-двигателния апарат, ще създаде условия за ефикасно и качествено възстановяване на служителите по време на физиологичните почивки, ще подобри кондицията им като цяло, ще създадат цялостна положителна нагласа към работното място и ще е предпоставка за производство на продукция с минимален брак. Масажни столове следва да бъдат съобразени с антропометрините данни на служителите и възможните различни вариации като се осигурят масажни столове, покриващи най-различни видове телосложения - ръст, тегло, ханш, талия, раменен пояс. Тъй като работната база на фирмата е разположена на голяма площ, от приблизително 60 000 м2, масажните столове да бъдат разположени в 3 от наличните и неизползвани към момента помещения, които да осигурят бърз достъп на служителите, които работят в близост, за да могат да се възползват максимално от времето си за почивка. Втората социална придобивка по тази дейност е оформяне на помещение за спорт и закупуване на необходимите уреди за упражнения и раздвижване, предназначени за „активна” физиологична почивка за шивачи, служители „спомагателна дейност“, кроячи, общи работници, ОТК, пакетаж, ръководни кадри „ бригадири“, складовите работници, както и администрация - тази категория служители са установени с принудителна работна поза „седяща” и монотонност на работните операции. С осигуряването на фитнес уреди за упражнения в помещенията за спорт ще се осигури възможност за по-пълноценно, по-динамично и по-ефективно раздвижване на всички части от тялото по време на физиологичните почивки. Обособяването на зала за спорт с уреди за упражнения и фитнес уреди ще осигури пълноценни „активни” физиологични почивки на персонала през студения период на годината и дъждовните дни, когато служителите не могат да излизат навън да се разхождат. От гледна точка на необходимостта за раздвижване на всички части от тялото и броя служители с необходимост от „активни” физиологични почивки – 235 служители, ще се осигурят: - разнородни кардио уреда, които да предоставят различно кардио раздвижване - уреди за упражнения и фитнес, които акцентират на раздвижването и динамичното натоварване на ръцете, раменете и гърба, краката, таза и кръста Кардио уреди и уредите за фитнес и упражнение ще бъдат разположени в 3 от наличните и неизползвани към момента помещения, всяко от които разположено максимално близко до по голяма група от служители, които да им позволят да използват максимално почивките си. 229 762.50 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).