Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Цели на дейността:
1. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
2. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Описание:
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
|
2 400.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Необходимост от изпълнението на дейността
Извършваната от организацията дейност е свързана с поемане на отговорност и вземане на решения под напрежение, работа/общуване с хора и др.
Връщането в обичаен работен ритъм след пандемията постави на изпитание психологическата устойчивост на работещите. Наблюдават се изолирани случаи на физическо, емоционално и психическо изтощение, негативно отношение към работата и колегите, ненамиране на смисъл и загуба на посока.
Оценяването на рисковете за БЗР също поставя акцент върху психосоциалните рискове и необходимостта от реализирането на дейности за превенция и профилактика на проблемите, свързани с тях.
Описание на дейността
Чрез изпълнението на тази дейност организацията цели да осигури професионална психологическа подкрепа на служители във връзка с превенцията и профилактиката на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. За целите на превенцията представителите на целевата група ще бъдат запознати, както с концепцията за „бърнаут“, така и със симптомите на физическо, емоционално и психическо изтощение. Така че ще могат сами да разпознават тези състояния, да разбират причините им, да осъзнават необходимостта от помощ и да знаят къде и как могат да я получат.
Етапи на изпълнение
Дейността включва следните етапи:
- Изготвяне на психологически профили на лицата от целевата група, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа, чрез изготвяне и анализ на въпросници.
- Провеждане на групови тренинги за профилактика, на които участниците в допълнение към психологическата подкрепа да бъдат запознати и с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания е до 10 лица в група. Продължителност на всеки групов тренинг – два часа. |
2 400.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността е да се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, съгласно идентифицираните нужди на работещите и препоръчаните мерки в програмата за минимизиране на риска чрез осигуряване на колективни предпазни средства.
Предвидени са за закупуване:
1. Ергономични работни офис столове (4 бр.) – за управител, главен счетоводител, търговски представител и началник склад
Настоящите работни офис столове не осигуряват свобода на движенията и удобна работна поза; няма възможност за регулиране височината на седалките; облегалките не осигуряват, правилното регулиране на височина и наклон и няма подходяща опора на кръста. Със закупуването на ергономичните работни столове ще се подобри комфорта на работното място, както и ще доведе до намален риск от професионални заболявания на опорно-двигателния апарат в следствие на подобрена ергономия на работните места.
За служителите са предвидени за закупуване нови ергономични работни столове, които ще осигуряват свобода на движенията и удобна работна поза; седалките ще са с регулираща се височина, за да може лактите да бъдат на нивото на работната повърхност и ще са вдъбнати, с лек наклон в предно-задно положение; облегалките, ще са регулиращи се на наклон и осигуряващи опора на кръста; ще са с подлакътници за придържане на ръцете – така работното място ще осигури физиологично издържана работна поза. Регулирането на работните столове ще се извърши така, че колената на работещия да са сгънати приблизително под ъгъл 900 , а облегалката да дава добра опора на кръста и да поддържа тялото изправено. Столовете като форма, размери, подвижност и нагласяемост ще са съобразени с ръстта на работещия, работната поза и характера на трудовия процес. Ще се осигурят изискванията в Приложението към чл. 4, ал. 1 от НАРЕДБА № 7 ОТ 15 август 2005г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи, както и на Норми №05 за физическото натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси (изд. От МНЗ, обн.ДВ, бр.25/1971 г. Изм. И доп.ДВбр.54/99г.).
Това ще доведе до намален риск от професионални заболявания на опорно-двигателния апарат в следствие на подобрена ергономия на работните места.
2. Ергономични работни столове (5 бр.) – за машинен оператор плетене – 1брой, шивач – 1 брой, опаковач – 3 броя
Настоящите работни столове не осигуряват свобода на движенията и удобна работна поза; няма възможност за регулиране височината на седалките; облегалките не осигуряват, правилното регулиране на височина и наклон и няма подходяща опора на кръста. Със закупуването на ергономичните работни столове ще се подобри комфорта на работното място, както и ще доведе до намален риск от професионални заболявания на опорно-двигателния апарат в следствие на подобрена ергономия на работните места.
За работещите са предвидени за закупуване нови ергономични работни столове, които ще осигуряват свобода на движенията и удобна работна поза; седалките ще са с регулираща се височина, за да може лактите да бъдат на нивото на работната повърхност и ще са вдъбнати, с лек наклон в предно-задно положение; облегалките, ще са регулиращи се на наклон и осигуряващи опора на кръста – така работното място ще осигури физиологично издържана работна поза. Регулирането на работните столове ще се извърши така, че облегалката да дава добра опора на кръста и да поддържа тялото изправено. Столовете като форма, размери, подвижност и нагласяемост ще са съобразени с ръстта на работещия, работната поза и характера на трудовия процес. Ще се осигурят изискванията на Норми №05 за физическото натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси (изд. От МНЗ, обн.ДВ, бр.25/1971 г. Изм. И доп.ДВбр.54/99г.).
ПРОДЪЛЖАВА В НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ |
93 303.24
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Цел на дейността е да се подобрят условията за краткотраен отдих на персонала на фирмата, както и противодействие на умората и поддържане на работоспособността.
В сградата намираща се в гр. Русе, бул. „Трети март“ 33 на етаж 2 са създадени и се поддържат стая за почивка и хранене с кухненски бокс с квадратура около 40кв.м., както и стая за спорт, осигурено е базово оборудване. С дейността в настоящия проект искаме да дооборудваме местата за почивка, хранене и спорт с оборудване, което липсва в момента, но ще допринесе за повишаване на качеството на краткотрайния отдих на служителите.
Предвидени са за закупуване в стая за почивка и хранене с кухненски бокс на кухненска мебел с горни и долни шкафове и плот, мивка и смесител, два броя котлони, аспиратор с въздушна клапа, четири трапезни маси, дванадесет трапезни стола, един триместен диван, хладилник, диспенсър за вода, един кафеавтомат, една микровълнова печка. Микровълновите печки ще се използват от служителите за претопляне на храни и напитки, докато хладилниците ще осигурят възможност за съхраняване на донесени от вкъщи храни и напитки, за да се поддържат охладени, както и да се предотврати развалянето им. Кафе автомата ще осигури ободряващи напитки. Със закупуване на допълнителното оборудване, работещите ще могат да ползват физиологичните си почивки по едно и също време, да общуват в неформална среда и да се социализират по-ефективно.
В обособената съблекалня са предвидени за закупуване допълнително два броя метални гардероб и метален шкаф. Съблекалнята е място, където хората могат не само да се преоблекат, но и да си поговорят и общуват помежду си чрез подходящата среда за това.
Предвидено е и доставка и монтаж на инверторен климатик един брой и на един брой стенен вентилатор за рекуперация в стая за почивка и хранене с кухненски бокс; на инверторен климатик един брой във втора стая за почивка с квадратура около 10кв.м., която се използва от работещите от отдел плетене на длъжност секционен майстор и машинен оператор плетене и за стаята за спорт на един брой инверторен климатик, които ще осигурят необходимия комфорт в помещенията. Към момента липсва отоплителна и охлаждаща система, което води до невъзможност за осигуряване в помещенията на нормални условия за хранене, отдих, почивка и спорт. През зимния период температурата, съгласно протоколи от контрол от Акредитирана лаборатория „Еко лаборатории“ ЕООД и пада до 170 С при нормативно изискуеми температури от 18 до 25 0С, а през летния период е 330 С при нормативно изискуеми температури от 18 до 31 0С.
Във внедрения физиологичен режим на труд и почивка в Мезари ЕООД е отчетено въздействието на всички фактори на работната среда и работния процес, като – високо нервно – психично натоварване, неблагоприятна работна поза и зрително напрежение. Спазват се препоръчаните активни почивки, които включват двигателна дейност, спорт и физическо упражнения на база на оценен риск в оценката на риска - работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване, високо нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза на работещите.
Предвидено е закупуване на фитнес уреди за работещите в Мезари ЕООД, с които да се дооборудва фитнес залата с квадратура около 20кв.м. с кростренажор, бягаща пътека и велоергометър. В момента залата разполага с: лежанка, гири и меко килимче за гимнастика. Предвиден е за закупуване и на един диспенсър за вода. Ползва се активно от работещите и се оценява високо като ценна социални придобивка.
ПРОДЪЛЖАВА В НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ |
14 563.20
|
0.00
|