Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

BRAND EXPRESS SERVICE EOOD is mainly engaged in road freight transport. Started its activity in 2013  and so far has repeatedly expanded the scope of your activity, by improving the car fleet and high quality of the offered services and competitive prices. 
The target group included in the project proposal with 22 employees in the company.
Project activities include:
• Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces in the enterprises. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.
• Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing.
• Provision of collective protective equipment, incl. modernization and/or reconstruction, and/or safety of existing sites, technological processes, machines and equipment related to improving working conditions.
• Provision of social benefits for workers, incl. repair and equipment of places for recreation, rehabilitation, sports, meals and rest in enterprises, etc.
The planned activities will contribute to meeting the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and the changing work patterns that reflect changes in the labor market and taking effective measures to improve access to employment in quality jobs and adapting to changes in the work environment.
The expected results are the improvement of a healthy and safe working environment in the enterprise, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce health risks in the workplace and to improve standards of health and safety at work.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 4 400.00 0.00
Дейност 3/част 1:Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. БРАНД ЕКСПРЕС СЪРВИС ЕООД е с основна дейност товарен автомобилен транспорт. Част от дейността е насочена към длъжностите шофьор тежкотоварен автомобил дванадесет и повече тона – 15 заети лица и механик гараж за транспортни средства – 1 заето лице. В оценката на риска са упоменатите работни места и са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат. Повишаване на защитата от студ на използваното специално работно облекло, чрез използване на ватиран плат и студоизолираща подплата със светлоотразителни елменти, водоустойчиво и за максимална свобода на движение. Идентифицираните опасности създават риск от повишена заболяемост от простудни заболявания и ефекти от прегряване и травматично увреждане на организма. За предотвратяване и минимизиране на упоменатите рискове работещите получават специално работно облекло и ЛПС съгласно утвърден списък със съответни срокове на износване. По настоящия проект е предвидено да бъдат закупени такива с по-добри свойства, ергономичност и комфорт. За шофьор тежкотоварен автомобил дванадесет и повече тона – 15 заети лица са предвидени закупуване комплект яке и полугащеризон - летен- 1 вид – 15 бр. и комплект яке и полугащеризон - зимен- 1 вид – 30 бр. или 2 x 15 бр. за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване, светлоотразителна жилетка – 15 бр. За шофьор тежкотоварен автомобил дванадесет и повече тона – 15 заети лица и 1 заето лице механик гараж за транспортни средства са предвидени закупуването на ватирана блуза с дълъг ръкав – 32 бр. или 2 x 16 бр. за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване, зимна шапка за под каска – 16 бр., обувки половинки – летни – 16 бр., обувки зимни боти – 32 бр. или 2 x 16 бр. за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване., дъждобран - висока видимост – 16 бр. каска защитна – 16 бр., предпазни очила открит тип – 16 бр., предпазни ръкавици противосрезни- 16 бр. Комплект яке и полугащеризон - летен- 2 вид – 1 бр. и комплект яке и полугащеризон - зимен- 2 вид – 2 бр. или 2 x 1 бр. за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване са предвидени за закупуване за длъжност механик гараж за транспортни средства – 1 заето лице. За Ръководител транспорт – 1 заето лице са предвидени закупуване на обувки противохлъзгащи – 1 бр., суитшърт – 1 бр. Закупуването на елек – 6 бр. е предвидено за следните длъжности управител - 1 заето лице, мениджър логистика- 2 заети лица, ръководител транспорт-1 заето лице и мърчандайзер, продажби-2 заети лица. Заложените СРО и ЛПС са съобразени с идентифицираните опасности - неблагоприятни климатични въздействия (преохлаждане, проникващ студ); неблагоприятни климатични въздействия (прегряване), механична опасност при работа на открито, транспортни средства и осигуряване свобода на движенията при изпълнение на работни операции. Продължава я част 2 29 497.65 0.00
Дейност 4/Част 1:Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и въздействие на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Тази дейност е насочена към подобряване на условията на работната среда за всички заети в компанията. В нея са предвидени средства за подобряване на микроклимата като фактор на работната среда - температура, влажност, скорост на движение на въздуха. Такива мерки са записани и в програмата на БРАНД ЕКСПРЕС СЪРВИС ЕООД за дейността за намаляване на риска. Понастоящем в работното помещения на администрацията има поставен климатик, който е експлоатиран повече от 5 години. В най-студените и най-горещите месеци от годината трудно успяват да поддържат необходимия здравословен микроклимат. В рамките на дейността е предвиден за закупуване 1 – бр. инверторен климатик с цел подобряване на микроклимата в работното помещение, като това е съобразено с обемите на помещението, което следва да се отоплява и охлажда, което ще обезпечи следните длъжности от целевата група: управител – 1 заето лице, мениджър логистика - 2 заети лица, ръководител транспорт – 1 заето лице, мърчандайзер-продажби – 2 заети лица. В рамките на дейността е предвидено закупуване на 1 брой пречиствател за въздух с цел пречиствателите на въздуха срещу вируси и инфекциозни аерозолни частици, което е жизнено важно особено след последиците от ковид пандемията. Най вече в затворените помещения съществува риск вредните частици да причинят заболявания или инфекции. Благодарение на високоефективната филтърна технология, инфекциозните или опасните вещества в стайния въздух се намаляват и концентрацията на аерозоли се поддържа на ниско ниво. Поради това те са подходящи за работните помещения на дружеството, което ще обезпечи следните длъжности от целевата група: управител – 1 заето лице, мениджър логистика - 2 заети лица, ръководител транспорт – 1 заето лице, мърчандайзер-продажби – 2 заети лица. Продължава я част 2 9 043.33 0.00
Дейност 5/Част 1:Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд Пасивните физиологичните почивки по време на работа при осигурен метеорологичен комфорт са добра колективна мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. За целта е необходимо да се осигури контейнер – 1 брой. По този начин за работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд като контейнера се оборудва с кухненски уреди и мебели. Също така за осигуряването на благоприятен микроклимат през зимния и летния сезон е предвиден закупуване на климатик – 1 бр. Предвидено е да се закупи оборудване, необходимо за обзавеждане на помещението, а именно по един брой: микровълнова фурна, кафе машина, хладилник, съдомиялна, електрическа кана, телевизор, диспенсър за вода, тостер и маса за хранене – 2 бр. и столове за хранене – 15 бр . Горецитираното оборудване е предназначено за следната целева група: Управител - 1 заето лице, Мениджър логистика - 2 заети лица, Ръководител транспорт- 1 заето лице, Мърчандайзер-продажби - 2 заети лица, Механик гараж за транспортни средства - 1 заето лице, Шофьор тежкотоварен автомобил дванадесет и повече – 15 заети лица. Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. Продължение част 2 43 508.34 0.00
Дейност 3/част 2:Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : Продължение Част 2: В рамките на дейността са предвидени нови по вид ЛПС, които досега не са използвани в предприятието, а именно очила за работа с видеодисплеи. Предвид факта, че част от целевата група работят с видеодисплей повече от половината от установеното за тях работно време, са предвидени като ЛПС защитни очила за работа с компютър с/без корекция за 6 служители от целевата група: управител - 1 зето лице, мениджър логистика – 2 заети лица, ръководител транспорт-1 заето лице, мърчандайзер-продажби-2 заети лице. Съгласно чл.9 на НАРЕДБА № 7/2005 г., с цел предпазване зрението на служителите, работодателят осигурява преглед на очите и оценка на зрението на лицата, работещи с видеодисплеи. Предвидени са регулярни прегледи от специалист по очни болести, който да издаде съответните предписания за корекция на зрението и/или за закупуване на очила за работа с видеодисплеи. Антирефлексното покритие на защитните очила има добри защитни и оптични характеристики - повишена прозрачност, намалено количество отразена светлина (премахва отблясъците и отраженията - заслепяването), повишено количество преминала през лещата и достигнала до окото светлина. Предвидено е всички очила да са с т.нар. Blue Light филтър. Заложените за закупуване специално работно облекло и ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00
Дейност 4/Част 2:Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Продължение Част 2: Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 2 заети лица - мърчандайзер-продажби 1 заето лице и управител – 1 заето лице, както и 2 броя бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя (такъв тип бюра са предвидени за служители, които приоритетно работят на компютър) предназначени за същите длъжности. Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00
Дейност 5/Част 2:Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Продължение част 2 • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт Едно от помещенията на дружеството не се използва за работно такова и без необходимост от преустройство може да се използва за спорт. За целта е предвидено да бъдат закупени - Пътека за бягане. ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Активните почивки включват двигателна дейност и физически упражнения за осъществяването на които е необходимо оборудвано помещение със спортни съоръжения Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).