Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal covers the implementation of activities 1 to 5 of the Programme, respectively:
- Development and implementation of "green" models of work organisation. Development of green workflow organisation cards;
- Providing prevention and treatment of "burnout" at work and the "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support for employees of BENITA OIL Ltd;
- Ensuring the safety and health of Benita Oil Ltd employees by purchasing and providing workers with PPE including protective clothing and equipment;
- Ensuring ergonomics at work - purchase of ergonomic chairs for office employees of BENITA OIL Ltd. in order to provide collective protective equipment;
- Provision of social benefits for the employees of BENITA OIL Ltd. by establishing two recreation areas in the company's offices;

The implementation of the specific measures is aimed at providing the necessary conditions to adapt to the modern world, to transition to "green" organizational models and the implementation of "green" practices, to improve the quality of the working environment, to adjust to changes affecting employees and employers. The implementation of the activities would lead to an improvement of the working environment in terms of health, safety and satisfaction, in this case by providing more reliable protection for employees thanks to better quality PPE, improving the ergonomics at work of office workers by providing higher class ergonomic chairs and ensuring a more complete rest by creating two recreation areas in the offices of Benita Oil Ltd. The project proposal also includes an activity entitled - Providing psychological support to the employees of BENITA OIL Ltd., which is carried out with the idea of counteracting the negative mindset of employees and making them feel more satisfied and positive about the working environment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси: Дейността се изпълнява с оглед интегрирането на "зелени" модели на организация на работните процеси, с фокус върху повишаването на ресурсната ефективност, намаляване на въздействието върху околната среда и увеличаване на устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Осъществяването на новите "зелени" модели за БЕНИТА ОЙЛ ООД се изразява в преминаване през следните етапи: 1) Преглед и оценка на текущото състояние на БЕНИТА ОЙЛ ООД и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на "зелени" практики; 2) Разработване на "зелени" модели за организацията на труда и работните процеси, които са специфични за БЕНИТА ОЙЛ ООД и работните места, в това число и създаване на "зелени" карти за организацията на работните процеси; 3) Очертаване на план за въвеждане на "зелени" модели от страна на ръководството на БЕНИТА ОЙЛ ООД; 4) Имплементиране на новите "зелени" модели за организация на работните процеси и управление на човешките ресурси, в това число и предоставяне на обучение на персонала за въвеждането на съответните промени; По-конкретни дейности, свързани със спецификата на работните места в предприятията са например поставянето на кошчета за разделно събиране на отпадъци, което да насърчи екосъобразността, поставяне на кошчета за батерии, където да се изхвърлят вече изхабените батерии с цел намаляване на замърсяването с литий. С цел реализиране на трайна промяна в поведението на заетите лица следва да се организират специфични активности, отнасящи се до провеждане на дейности и събития, засягащи насърчаване към екологосъобразно поведение на колектива в БЕНИТА ОЙЛ ООД като например организиране на тиймбилдинг и разходки в природата, посещаване на забележителности с цел насърчаване на мисленето по посока опазване на околната среда. Друга подобна дейност е организирането на срещи тип семинари с еко-активисти и като цяло с хора, представляващи организации, занимаващи се със "зелени" практики, които да изнесат презентации за негативните ефекти на човека върху околната среда и начините за противодействие. В допълнение ще се внедрят и практики като организиране на състезание за "най-зелена" идея в БЕНИТА ОЙЛ ООД, като например всеки месец служителите на БЕНИТА ОЙЛ ООД да имат възможността да изразят своите мнения и идеи за това как по-точно може да се спомогне за превръщането на БЕНИТА ОЙЛ ООД в една "по-зелена" организация. Идеята на тези активности е провокирането на такъв тип мислене и поведение от страна на работещите, които да останат трайно в тях, което от своя страна да доведе до реализирането на идеята за "по-зелено" работно място. "Зелените" модели на организация на труд се изразяват в създаването на една среда, в която не само нужното оборудване за опазване на околната среда е налице (като кошчета за разделно събиране например), а и работниците, заемащи служебните си длъжности са наясно с идеите, принципите и необходимото поведение за осъществяване на промяната, която да доведе до една "по-зелена" работна среда. За изпълнител на дейността ще бъде наето физическо или юридическо лице, външно за предприятието, което по занятие извършва някоя от следните примерни дейности: - консултации и/или сертификация по прилагане на системи за управление по околна среда (ISO14001, EMAS или еквивалентни); - преподавателска и/или научно-преподавателска дейност в сферата на ресурсната ефективност и/или екологията; - консултантска и/или научноизследователска и развойна дейност в сферата на ресурсната ефективност, екологията или икономическата дейност на кандидата Именно експертизата на лицето, което ще изпълни плана по дейността предполага реализирането на действията по плана за "Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси". Дейността ще обхваща 37 лица офис служители - в двата офиса на дружеството, разположени на територията на град Варна. 20 000.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа за служителите на БЕНИТА ОЙЛ ООД.: През последните години БЕНИТА ОЙЛ ООД се развива и върви с положителен тренд, което предполага да се появят предпоставки за професионално прегаряне на някои от служителите. Когато се повишават изискванията към служителите, се появява ситуация с високо ниво на стрес на работното място, съответно се създават предпоставки за развитие на бърнаут синдром. Като вреди и загуби за компанията могат да се приемат намалената ефективност на съответните служители, изостряне на отношенията между колеги, и като последствие намаляване на общия работен успех за компанията. С цел превенция на служителите на БЕНИТА ОЙЛ ООД, по дейността се планира осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Обект на дейността е ранно откриване и превенция на синдрома на професионалното изчерпване, който е още познат и като "бърнаут" като явление и феномен, съпътстващ развитието на съвременните организации, включително и БЕНИТА ОЙЛ ООД. Целите, които кандидатстващото дружество си поставя с тази дейност са обвързани със запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. В случая на БЕНИТА ОЙЛ ООД служителите са изправени пред ежедневни предпоставки за натрупване на физическа и психическа умора, което се отразява на длъжностните лица както в професионален, така и в личен план. Служителите по обекти на БЕНИТА ОЙЛ ООД и конкретно тези, обслужващи колонки на бензиностанция/газстанция и обслужващите каса са поставени ежедневно в среда на пряк контакт с много хора (клиенти, други служители на Бенита ойл ООД, служители на партньорски фирми и т.н.), което в дългосрочен план се отразява на физическото и психическото състояние на всеки един от тях. Не бива да се забравя и фактът, че заетите лица в БЕНИТА ОЙЛ ООД са служители на бензиностанции/газстанции, което означава, че са в постоянна близост до натоварени пътни артерии. Близостта до подобни пътни артерии означава, че през целия си работен ден тези хора се намират до и покрай преминаващи превозни средства с различни габарити и функции, което допълнително допринася за повишаване нивата на стрес, следователно и рискът от проявяването на синдрома на професионалното изчерпване или още бърнаут се увеличава, тъй като физическото и психическото натоварване е на високо ниво. Същото се отнася и за служителите на БЕНИТА ОЙЛ ООД на длъжност шофьор-цистерна, чиято задача е именно осигуряване на връзката между обслужващия персонал по обекти и клиентите чрез доставяне на нужното гориво. Шофьорите са изправени пред ежедневното задължение за реализирането на тези доставки, което означава, че длъжността, която заемат, пряко ги задължава да прекарват часове наред по пътищата в страната. Това в допълнение към големия брой километри и отговорността, свързана с управлението на моторно превозно средство тип цистерна е причина за натрупване на умора - както физическа, така и психическа. Служителите на длъжност поддръжка и автомивки са изправени пред сходни условия на труд като тези на служителите по обекти, отново - предпоставка за натрупване на стрес, физическа, психическа умора, което води до претоварване или бърнаут. Изпълнението на дейността е с идеята да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи включително до напускане на работа, които нагласи и мисли са пряко причинени от високите нива на стрес и натрупването на умора от физически или психически характер. 20 000.00 0.00
Гарантиране безопасността и опазването на здравето на служителите на БЕНИТА ОЙЛ ООД чрез закупуване и осигуряване на работниците на ЛПС, включващо защитно облекло и оборудване: С цел подобряване безопасността на служителите по дейността е планирано закупуване и осигуряване на ЛПС, характеристиките на които са с по-висок клас от изискванията по чл. 17, от Наредба №3/19.02.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства. Здравословните и безопасни условия за труд са ключов фактор, от който зависи личното здраве и благосъстояние на служителите. Недостатъчно качествените ЛПС повишават опасността за здравето, създавана от вредни течности, газове, изпарения, пушеци и прах, биологична или микробиологична опасност, опасността, произхождаща от работа с електричество, опасността при работа, включваща автомобили, включително свързана с видимостта на служителите на пътя и около него, както и редица други вредности, повлияни от факторите на работната среда, които са описани в работната карта за оценка на риска по отношение на работната среда в БЕНИТА ОЙЛ ООД. При липсата на адекватни ЛПС, се създава предпоставка за нарушаване на работния процес или протичането на такъв в условия, поставящи под въпрос здравето и безопасността на служителите. Работещите за БЕНИТА ОЙЛ ООД и съответно, лицата, попадащи в рамките на целевата група заемат следните длъжности: обслужващ бензиностанция/газостанция - колонка, обслужващ бензиностанция/газостанция - каса, шофьор цистерна, работник поддръжка и обслужващ автомивки. За да може да протича безопасно работният ден на всеки един от споменатите и за да може всеки един от служителите невъзпрепятствано да успява да изпълни служебните си задължения, трябва да се осигурят съотвените безопасни условия на труд. Поради спецификата на дейността и опасностите, свързани с изпълнението на задълженията и служебните функции на всеки един член от персонала, се налага осигуряване на ЛПС на целевата група както следва: - обслужващи бензиностанция/газостанция каса - по 83 броя от всяко - работен елек, ергономично двуслойно яке с водоотблъскваща обработка, тениска с контрастна лента (предназначена за осигуряване на по-добра видимост на служителите на и около пътя); - обслужващи бензиностанция/газостанция колонка (форткорт) - по 96 броя от всяко - защитни обувки (зимни), ръкавици противосрезни, работен костюм зимен (яке и полугащеризон), ватирана блуза (зимна), предпазни очила, зимна шапка, защитни обувки (летни), работно яке (лятно), работен полугащеризон (летен), работна тениска с контрастна лента (предназначена за осигуряване на по-добра видимост на служителите на и около пътя), предпазни очила, шапка с козирка (лятна); - шофьори цистерна - по 11 броя от всяко - защитни обувки (зимни), ръкавици противосрезни, зимна светлоотразителна шуба, зимен ватиран полугащеризон, зимен светлоотразителен суитшърт с качулка, предпазни очила, зимна шапка, защитни обувки (летни), сигнално яке, сигнален полугащеризон, тениска светлоотразителна, предпазни очила, чапка с козирка (лятна); - работник поддръжка и обслужващ автомивка - по 6 броя от всяко - защитни обувки (зимни), ръкавици противосрезни, работен костюм зимен (яке и полугащеризон), ватирана блуза (зимна), предпазни очила, зимна шапка, защитни обувки (летни), работно яке (лятно), работен полугащеризон (летен), работна тениска с контрастна лента (предназначена за осигуряване на по-добра видимост на служителите на и около пътя), предпазни очила, шапка с козирка (лятна); Предвид изготвената оценка на риска е дадена препоръка да се закупят по-висок клас предпазни средства, спрямо което е съобразено и закупуването на изброените по-горе комплекти. Осигуряването на подобен набор от ЛПС цели и се извършва със стремеж да се подобрят условията на труд чрез осигуряване на по-здравословна и безопасна среда. ЛПС са предназначени за спецификите на работните условия и спомагат за осигуряването на по-здравословни и безопасни условия на труд. Общиия брой лица, обхванати от дейността ще бъде 196 лица, работещи на територията на Североизточен регион. 128 734.84 0.00
Осигуряване на ергономия при работа - закупуване на ергономични столове за офис-служителите на БЕНИТА ОЙЛ ООД с цел осигуряване на колективни предпазни средства. : За изпълнение на тази дейност е предвидено закупуването на общо 35 броя ергономични столове с цел подобряване условията на труд на офис-служителите на БЕНИТА ОЙЛ ООД. Осигуряването на ергономия при работа е един от основните фактори за превенция на някои сериозни професионални заболявания на опорно-двигателния апарат. Ергономията има за цел да създаде безопасни, здравословни и продуктивни работни места, като отчита човешките способности и ограничения при проектирането на работното място, включително размера на тялото, силата, уменията, скоростта, сетивните способности (зрение, слух) и дори нагласите на човека. Безопасната и здравословна работна среда е продуктивна работна среда. Всички предприятия, независимо от техния размер или естеството на дейността им, включително БЕНИТА ОЙЛ ООД, трябва да се стремят да създадат ергономично работно място за всички служители – това е просто необходимо за протичането на работния процес по здравословен и безопасен начин. Лошите ергономични практики могат да доведат до по-ниска производителност и в краен случай до физически наранявания, което очевидно не е в интерес на предприятието, а още по-малко на служителите. Въпреки това, независимо колко добре е проектирано работното място в предприятието, всеки работодател е отговорен за това да се увери, че има добра ергономичност на работното място. За да се насърчат добрата стойка и неутралното положение на тялото, е препоръчително закупуването на висококачествени регулируеми столове. Колкото повече позиции могат да се регулират, толкова повече могат да бъдат адаптирани към човека, който ги използва. Въпросното подобряване на ергономията, която се цели да бъде постигната, ще се реализира чрез чрез закупуването на по-висок клас ергономични столове. Столовете от по-висок клас, които ще бъдат закупени са проектирани да се адаптират перфектно към физическите параметри на служителите. Притежават иновативен дизайн, регулиреми подлакътници, регулируем подглавник по височина и ъгъл, както и регулируема лумбална опора. Столовете от този по-висок клас са снабдени със синхронен механизъм с 3 позиции на заключване на облегалката. Алуминиевата им кръстачка осигурява стабилност и издръжливост дори и при по-високо натоварване. Голямата регулируемост на въпросните столове от по-висок клас, предоставя възможността за подобряване на здравословните и безопасни условия на труд на офис-служителите на БЕНИТА ОЙЛ ООД, независимо от физическите характериски на човека. Това означава, че се намалява значително риска от заболявания на опорно-двигателния апарат. Столовете от по-висок клас, които ще бъдат закупени надхвърлят изискванията по чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./, както и в „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиеннофизиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ“ ДВ бр.25/71 г., посл.изм ДВ бр.54/99г. Наличните към момента столове, с които разполагат офис-служителите на БЕНИТА ОЙЛ ООД не предлагат необходимото ниво на ергономичност, което ще се постигне и надгради чрез закупуването на по-висок клас ергономични столове. 13 883.63 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в БЕНИТА ОЙЛ ООД чрез обособяване на два къта за отдих в офиси на дружеството: Целта на дейността е намаляване на стреса на работното място, създаване на чувство за удовлетвореност, увеличаване продуктивността на служителите и като цяло подобряване тяхното физическо и психическо състояние чрез обособяване на кътове за отдих - места за краткотраен отдих по време на работния ден. С тази целсе планира закупуване на 3 броя масажни столове с антистрес система за офис-служителите на БЕНИТА ОЙЛ ООД във Варна. По тази дейност целевата група наброява 37 души, разпределени на 2 различни локации - съответнов единия офис има 8 служители, а в другия - обхванатите от дейността ще бъдат 29. На по-малобройния като служители офис ще бъде осигурен 1 масажен стол с антистрес функции, а за другия офис са предвидени 2 броя. Застояването в статично положение в продължение на дълъг период от време е предпоставка за натрупване на стрес, умора - физическа и психическа, спад на продуктивността и цялостно създаване на негативна нагласа към работното място. Решението на този проблем е качествената почивка, като в случая става въпрос за времето за отдих по време на работния ден и как това време може да се оползотвори по най-добър начин, за да се постигне максимален ефект. В днешно време в предприятия като БЕНИТА ОЙЛ ООД често от работниците се изисква да бъде поставен акцент върху производителността, а не върху физическото и психическото благосъстояние, като наистина понякога е трудно хората да отделят време за кратък отдих. Експертите обаче смятат, че тази пауза, в случай, че е оползотворена правилно, е от ключово значение за запазване на здравето и добрата работна атмосфера. Най-важното в случая е да се осигури възможност за активности, които по своето естество дистанцират служителите от работните задачи. Това може да е дейност за релакс – медитация, разтягане – или нещо, което зарежда – упражнения или разговор с колега. Всички тези дейности биха могли да се комбинират и предоставят на служителите, ако те разполагат с масажни столове в специално обособен кът за отдих в офиса. Търсеният ефект се постига по няколко начина - релаксиращата среда на обособеното място за отдих, поставящо граница за кратък период от време между служителите и работните задължения. Медитация, разтягане и упражнения - предвидените масажни столове с антистрес функции комбинират всички тези аспекти, създавайки една възможност за истинска почивка, която ще зареди и удовлетвори работещите в офисите на БЕНИТА ОЙЛ ООД. Друга положителна черта на един обособен кът за отдих с масажни столове с антистрес функции е възможността за промяна на средата, в която се намира човек - дори за малко. За да могат да се възползват от функциите на масажните столове, служителите ще трябва да станат от офис-стола си, да се придвижат през няколко стаи и да седнат в масажния стол. В този процес освен разнообразяване на средата се постига и увеличаване на социалния контакт между работещите на едно място, което води до сплотяване на колектива и подобряване настроението на работното място. На терена на локацията с 29 души ще бъдат предоставени 2 броя масажни столове с антистрес функции, което създава допълнителна предпоставка за увеличаване социалния контакт на работното място, тъй като се създава възможност за съвместно използване на предоставения кът за отдих. Наличието на обособен кът за отдих в офиса има значителен ефект върху състоянието на служителите – това е лесен и достъпен начин за повишаване на енергията и производителността на работещите. Подобни специализирани пространства за почивка са чудесен начин за утвърждаване на екипната работа и сближаване между колегите. Предвид задълженията на един служител на БЕНИТА ОЙЛ ООД, е нормално същият да усети ефекта на дългия работен ден, след като работи непрекъснато в продължение на часове. За да се превъзмогнат негативните ефекти от застоялия начин на работа е предвидено обособяването на два къта за отдих в офисите на БЕНИТА ОЙЛ ООД - един в единия офис, втори във втория. 27 367.50 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).