Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Metal Invest-Gabrovo Ltd. manufactures metal structures and metal products for industry - fences, railings, metal stairs, etc. As an additional activity, he also performs mechanical processing of metal. The company strives to constantly adapt its activities and adapt to new work models by improving working conditions and increasing the safety of workers, improving the quality of jobs and increasing their sustainability.

This project proposal is a continuation of this policy of the applicant and includes the following activities:

1) Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces in the enterprises. Preparation of "green" cards for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.

2) Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing.

3) Provision of collective protective equipment.

4) Provision of social benefits for workers.

The implementation of these activities will build on the already implemented measures to ensure healthy working conditions in the direction of their improvement and meeting the new challenges related to the implementation of the transition to a "green" economy and changing work models. The implementation of the project will lead to a greener working environment, improve the quality of jobs and reflect positively on productivity, while helping to prevent accidents, reduce the cost of staff treatment. All this will reflect positively on the competitiveness of the company.

The target group of the project proposal includes 8 employees working in the company's base in the village of Popovtsi. The above-mentioned activities are tailored to the needs of the target group and will lead to results directly related to the fulfillment of the goals set below.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в Метал Инвест-Габрово ООД, които да доведат до намаляване на въздействието върху околната среда. Кандидатът полага постоянни усилия и извършва инвестиции водещи до намаляване и устойчиво използване на суровините и материалите (използване на рециклируеми и иновативни суровини и материали; намаляване използването на суровини; подобряване на енергийната ефективност и съкращаване на времето за производство) и намаляване на отпадъците от дейността чрез внедряване на решения пазещи околната среда. Реализирането на Дейност 1 по проекта ще надгради реализираните до момента мерки и ще отговори на нуждата от по-активно включване на служителите на дружеството при посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и постигането на по-екологосъобразна работна среда в компанията. Въвеждането на новите „зелени“ модели в дейността на кандидата ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. По-конкретно, дейността ще бъде фокусирана върху въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, насочени към мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, като например: • информационни и други фирмени събития; • създаване на система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите; • генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Реализирането на тази дейност ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на Метал Инвест-Габрово ООД – произвеждани продукти, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на намаляване въздействието върху околната среда. Служителите ще бъдат запознати с предложените мерки и ще им бъде проведен инструктаж за въвеждането на съответните мерки. 1 600.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Основната цел на дейността е да се повишат стандартите за здравословни и безопасни условия на труд като се осигурят нови, по-добри и по-сигурни лични предпазни средства (ЛПС) и специализирано работно облекло (СРО) за 8 служители в предприятието, съобразно спецификата на заеманите от тях длъжности. Дейността включва осигуряването на нови ЛПС и СРО за общо 8 служители, наети в компанията на посочените по-долу длъжности. Новите ЛПС и СРО ще заменят сега използваните от служителите средства за лична защита и облекло, които са морално остарели и не отговарят на новите технологии и материали, поради което не осигуряват търсеното високо ниво на защита и удобство при работа. Самото естество на работните операции при изработката на метални конструкции предполага честа промяна и заемане на специфични пози на тялото, както и взаимодействие на служителите с режещи инструменти и други специализирани машини и оборудване – това води до натоварване и относително бързо износване както на ЛПС, така и на използваното работно облекло. Въпреки че съобразно възможностите си компанията отделя текущо средства за подмяна на ЛПС и СРО, благодарение на финансирането по процедурата, ще имаме възможност да осигурим за 8 от служителите ни ЛПС и СРО от висок клас, с параметри, които ще позволят надграждането на минималните изисквания за осигуряване на ЗБУТ, определени в ЗЗБУТ. Това ще отговори на нуждите на служителите от удобство и функционалност при работа и ще им осигури търсеното високо ниво на защита и предпазване от инциденти при работа. Дейността включва осигуряването на следните ЛПС и СРО, разпределени по длъжности и с параметри, както следва: • Работник сглобяване на детайли – на тази длъжност са наети 4-ма служители, като за всеки от тях ще се осигурят: зимно работно яке, зимен работен гащеризон и зимни работни обувки, боти или общо по 4 броя от всеки артикул. • Заварчик – позицията се заема от 2-ма служители. За всеки от тях предвиждаме да осигурим зимно работно яке за заварчик, зимен работен гащеризон за заварчик и зимни работни обувки, боти за заварчик или общо по 2 броя от всеки артикул. За заварчиците ще бъдат осигурени и ЛПС – 2 бр. заваръчни шлемове (по 1 бр. шлем за всеки служител). • Общ работник – на длъжността са наети 2-ма служители, за които ще бъдат осигурени 2 бр. зимно работно яке, 2 бр. зимен работен гащеризон и 2 бр. зимни работни обувки, боти. Предвидените за закупуване нови зимни работни якета са изработени от по-добри материи с висока издръжливост на износване, по-добра защита от студ и по-добра водоустойчивост. Новите зимни работни гащеризони са с по-голяма плътност, прибрани ластични маншети и подсилени колена, което осигурява по-добра защита на тялото за разлика от досега използваните. С тези параметри, за разлика от сега използваните работни якета и гащеризони, новото облекло ще бъде по-устойчиво на външни влияния, както и на пране, което ще осигури по-дългото му ползване, практичност и удобство при носене. Новите обувки ще бъдат по-леки в сравнение със сега използваните, тъй като бомбето им ще бъде от композитен материал, а не от желязо. Ще са изработени от хидрофобирана материя и ще имат кевларена пластина в подметката, която да предпазва от настъпване на остри предмети. За разлика от сега използваните шлемове, технологията, по която се изработват новите заваръчни шлемове, които ще закупим, разполага с филтрираща слюда, която предоставя по-добър и по-ясен поглед върху заваръчната вана. Новият шлем е снабден с фотосоларно стъкло, което затъмнява на база околната среда, за разлика от сега използваните стандартни шлемове, които нямат подобна опция. Също така благодарение на интегрирано филтърно вентилационно устройство заварчикът не е е подложен на вредни газове. Това са параметри, с които сега използваните шлемове не разполагат, поради което след подмяната им ще се постигне значително по-високо ниво на защита на лицето и очите от искри и от ултравиолетово излъчване в сравнение с наличните стандартни шлемове. 12 766.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства: Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства, както следва: 1) Към момента, отоплението през зимата в базата ни в с. Поповци се осигурява посредством печки на твърдо гориво. Те не могат да осигурят равномерно затопляне на цялата отопляема площ и в различните части на помещенията са налице значителни температурни разлики. През топлите месеци температурата в помещенията зависи изцяло от външните климатични условия и се влияе от топлината, отделяна при работата на машините. За да се понижи температурата в работните помещения през лятото, се налага непрекъснато отваряне на прозорците и вратите, за да се предизвиква въздушно течение. При високи температури на атмосферния въздух, това по-скоро води до допълнително затопляне на вътрешните пространства, създава дискомфорт за работниците и е предпоставка за възникване на здравословни проблеми. За защита от неблагоприятния микроклимат, в рамките на настоящата дейност предвиждаме да закупим 4 бр колонни климатици за базата ни в с. Поповци за осигуряване на постоянна температура в работните помещения и по този начин подобряване на условията на труд на служителите. Броят и мощността на климатиците е съобразен с размера (кубатурата) и броя на помещенията, които ще отопляват/охлаждат. Благодарение на тази мярка ще се подобри значително микроклимата в работните помещения, ще се даде възможност за поддържането му в оптимални граници и по този начин ще се подобри работната среда. 2) Съгласно извършената оценка на риска е необходимо да се осигурят и средства за защита от вредни вещества, по-конкретно защита на работниците от отделяните при производството и механичната обработка заваръчни газове и метален прах. Към момента помещенията не разполагат с аспирационна или вентилационна система за осигуряване на свеж въздух. За осигуряването на безопасни и здравословни условия на труд във връзка с рисковете за човешкото здраве, в рамките на дейността планираме закупуването на следните колективни предпазни средства: • 3 бр. локални мобилни аспирaции с eдин ръкав за базата в с. Поповци. Тези аспирации ще са мобилни, което ще позволи използването им непосредствено при източника на отделяне на заваръчни газове – те ще могат да се позиционират при заваръчните маси, на които се работи в дадения момент. Броят им е съобразен с работните места, които ще обезопасяват и степента на експозиция на вредни газове. Аспирациите ще са снабдени с дълъг, въртящ се смукателен ръкав, с което ще се осигурява защита на работниците от заваръчните газове. Ще разполагат и със сменяеми филтри и след като въздухът се пречисти през тях, отново ще се връща в помещенията. • 3 бр. мобилни аспирационни системи за базата в с. Поповци. Кулите на тези системи са проектирани така, че да осигуряват висококачествена филтрация на въздуха специално в помещения, в които се изпълняват металообработващи операции. Основното предназначение на новите системи ще бъде да улавят металния прах, отделящ се при механичната обработка на метал (шлайфане, разкрояване) и изпаренията от лазерното рязане, след което да филтрират въздуха, като пречистеният въздух ще се връща обратно в помещенията. Системите са преместваеми и могат да се позиционират на различни места, като броят им е съобразен с обема на помещенията и нивото на отделяне на метален прах и вредни изпарения. Закупуването им ще допълни действието и степента на защита, осигурявани от локалните аспирации. Колективните предпазни средства, които ще придобием, ще ни позволят за първи път да осигурим в работните ни помещения работна среда, отговаряща на нуждите на работниците от защита на здравето им и намаляване на рисковете от сърдечни и белодробни заболявания, алергии, кожни болести, увреждане на очите и др., причинявани от неблагоприятния температурен микроклимат, както и от излагането на метален прах и заваръчни газове. 232 407.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Основната цел на дейността е да се осигурят социални придобивки за служителите чрез обособяване на място за хранене, почивка и спорт. Към момента във фирмата няма подобно място. Работниците, които си носят храна от вкъщи, се хранят на открито или на работното си място, а тези, които си купуват храна от близките заведения използват за целта цялото време, с което разполагат за обедна почивка. Останалите регламентирани почивки в рамките на работния ден също не се използват ефективно, тъй като предприятието не разполага с място за отдих, което да е обособено специално за тази цел. Няма и място за преобличане, поради което смяната на облеклото се извършва най-често в самите работни помещения при липсата на условия за това. За осигуряване на необходимите условия за отдих, хранене и спортуване, настоящата дейност включва обособяване и обзавеждане на място за хранене, почивка и спорт, с прилежащи санитарно-хигиенни помещения към него в базата в с. Поповци, с което значително ще се подобрят възможностите на служителите за осъществяване на тези дейности в рамките на работното време. За тази цел предвиждаме да се извърши СМР на съществуващо помещение на фирмата, както и да се закупи оборудване/обзавеждане за това помещение, което пряко ще осигури възможности за почивка, краткотраен отдих, практикуване на спорт, както и условия за преобличане на служителите. Предвидените СМР се отнасят до извършването на текущ ремонт на помещение – собственост на дружеството, находящо се на 1-вия етаж на базата в с. Поповци. Помещението е площ от 200 кв. м. и в момента не се използва, тъй като е в лошо състояние и се нуждае от ремонт – налице са пукнатини по стените и пода, дограмата е компрометирана, няма подова настилка и осветление. Необходимите СМР включват: демонтиране на облицовка по стени, тоалетни мивки и клекала, престъргване на стени, полагане на мазилка, гипсокартон, шпакловка, изравнителна замазка на стени, грундиране на подове, направа на окачени тавани, полагане на фаянсова облицовка по стени, полагане на настилка от гранитогрес, грундиране и латексово боядсиване по стени, доставка и монтаж на алуминиеви врати с термопанел, изграждане ВиК инсталация (доставка и монтаж тоалетна мивка, моноблок, душ смесител, смесителна батерия за умивалник), направа на излази (за контакти, лампи, бойлер, климатици), доставка и монтаж на ел. ключове, контакти, ел. табло, осветителни тела и др. В ремонтираното помещение ще се създаде място за хранене, почивка и спорт, в което ще бъдат обособени 3 зони. Зоната за хранене ще бъде обзаведена с 2 трапезни маси, 8 трапезни стола, 4 долни кухненски шкафове, 4 стенни кухненски шкафове и следните уреди: 1 колонен климатик, 1 кафеавтомат, 1 хладилник, 1 микровълнова. За зоната за отдих и спорт ще бъдат доставени: 1 колонен климатик, 2 дивана, 1 гладиатор и 1 телевизор с цел осигуряване на възможности за отдих в съчетание с леки спортни дейности. Целта е работещите по време на технологичните почивки, след приключване на работната смяна или в друго удобно за тях време да разполагат с място, където да отпочинат, да имат възможност за физическа активност, както и за общуване помежду си извън стандартната работна среда. Третата зона ще бъде за преобличане на служителите, като тя ще бъде обзаведена с 1 сплит климатик и 8 метални гардероба. Закупуването на съответния брой и вид от посоченото оборудване и обзавеждане ще обезпечи осигуряването на качествена и комфортна среда за хранене, отдих и спорт на служителите. Изпълнението на дейността ще отговори пряко на потребностите на служителите от подобряване на условията на работната среда – компанията ще има възможност да им осигури качествено място за хранене, почивка и спорт, с прилежащи към него баня, тоалетна и съблекалня. Новата социална придобивка ще доведе до повишаване на удовлетвореността, производителността и мотивацията на служителите и съответно до подобряване на тяхното трудово представяне. 99 722.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).