Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 904 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Sky Mont Ltd. is a company that specializes in the production of non-standard equipment for the mining, chemical, cellulose, cement, energy, petroleum industry. The team of the company consists of specialists with extensive experience in the production and construction of buildings with metal structures. This project proposal envisages a set of measures to improve health and safety at work, as follows:
- provision of personal protective equipment and special work clothes of a higher class compared to those currently used for the welders of the company; 
- commissioning of collective protective equipment that the company does not currently have: mobile aspiration systems and ergonomic office chairs; 
- Acquisition of social benefits for all workers - to increase the attractiveness of jobs in an enterprise operating in a low-tech sector, located in a poorly developed region;
- Development and implementation of "green" models of labor organization, according to the specifics of the jobs in the applicant company.
All activities and measures to ensure safe and healthy working conditions comply with the Bulgarian legislation and the Company's Risk Minimization Program. The target group for the project are the 42 persons employed in the company, who will be involved in the different activities, according to their identified needs and the specifics of the position occupied.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Необходимостта от реализацията й е обоснована с оглед отчитане на новите предизвикателства в индустрията по отношение опазване компонентите на околната среда, очакванията за наличие на „зелена“ фирмена култура в контекста на прилагане техники за ресурсна ефективност на всеки етап от организацията на работния процес и предизвикателствата на „кръговата икономика“. Реализацията на дейността ще включи следните четири етапа, приложени в логическа последователност: Етап 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Етап 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Етап 3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Етап 4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси. Провеждане на обучение на персонала за въвеждането на промените.“ От изпълнителя на дейността ще се очаква разработване на „зелени“ карти за организация на работни процеси за всички работни места, посочени в доклад с констатации от работата на изпълнителя. Всяка „зелена“ карта следва да съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда Целева група за дейността са 42 лица, заети в Скай Монт ЕООД към момента на подаване на проектното предложение. На практика целевата група обхваща целият състав на дружеството с оглед комплексния характер на очакваните резултати. 8 400.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО): Настоящата дейност включва осигуряване на лични предпазни средства (ЛПС) и специализирано работно облекло (СРО) за служителите на длъжност „заварчик“ от състава на компанията – кандидат. Необходимостта от повишаване степента и стандарта на защита на заварчиците произтича от идентифицирани опасности и рискове в утвърдената Програма за минимизиране на риска, приложена към документацията. ОБОСНОВКА НА НУЖДАТА ОТ ПОДМЯНА и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица: Състоянието на използваните към момента от заварчиците ЛПС и СРО не е добро. Това е следствие от непокриването на всички рискове от използваното в момента облекло и персонална защита. Работните облекла са износени, с намалена якост на материала, лесно се прокъсват при контакт с агресивни повърхности, лъчиста, конвективна и контактна топлина, пръски разтопен метал, шлака. Работи се със силно замърсени елементи и детайли, извършват са множество заваръчни процеси, операции, свързани с искроотделяне, ремонтни и други операции предполагащи контакт с различни вещества и материали, които увреждат тъканите. Степента на защита и устойчивост като цяло е ниска, което от една страна застрашава безопасността на работния процес, а от друга води до по-големи разходи – за по-честата им подмяна. Към настоящият момент служителите на длъжност „заварчик“ разполагат с по един комплект работно облекло, състоящо се от: Яке за заваряване, Полугащеризон, и ЛПС: Защитни обувки, Заваръчни ръкавици и шлемове. В рамките на дейността кандидатът планира да закупи и осигури за служителите, назначени и упражняващи длъжност „Заварчик“ (9 лица) следните ЛПС и СРО, ОСИГУРЯВАЩИ ПО-ВИСОКА ЗАЩИТА ОТ ТЕЗИ, КОИТО СЕ ИЗПОЛЗВАТ ТЕКУЩО. Заваръчен шлем: Предвидените нови шлемове ще разполагат с подобрена степен на защита, в т.ч. включена дихателна защита и подобрени показатели за превключване от тъмно на светло Ръкавели за заваряване: ново ЛПС, Предпазва ръцете от изгаряния и механични наранявания Престилки за заваряване: ново СРО, осигурява Клас 2 защита при заваряване, осигурява по-добра защита на торса и намалява експозицията на UV лъчение. Защитни обувки: Новозакупените обувки ще разполагат с метално бомбе, устойчиво на 200J натиск, ширина 11, а подплатата ще бъде изработена от специален текстил, абсорбиращ влагата. Гамаши: ново ЛПС, осигурява защита на краката от изгаряния и механични наранявания при заварчиците; Заваръчни ръкавици: използваните към момента са от плат с нитрилова промазка. Издръжливи са на високи температури, но имат универсален характер, без специфичната защита, отнасяща се до дейностите при заваряване. Бързо се амортизират и се налага честата им подмяна. Новите ръкавици ще бъдат от по-устойчивия материал кевлар, предназначени са за употреба при ВИГ заваряване, с подсилен палец , много здрави и с много по-добра чувствиителност на пръстите при работа. 39 066.84 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства (Част 1): Настоящата дейност включва осигуряване на колективни предпазни средства, чиято необходимост произтича от идентифицирана опасност и определен риск от реализирането й в утвърдената от Ръководството на „Скай Монт“ЕООД Програма за минимизиране на риска. В рамките на проекта предвиждаме модернизация на колективните средства за защита на общо 24 лица – целева група за дейността. Планираме да закупим и осигурим на служителите - целева група – следните колективни предпазни средства: Мобилни аспирационни системи за отвеждане на заваръчните газове – 5 броя: В „Скай Монт” ЕООД заваръчните работи на метални и стоманени конструкции и детайли се осъществяват в Хале 1 – Среден и западен участък и Хале 2 – Среден участък, където липсва изградена аспирационна система. Разчита се на естествената вентилация, която се осигурява от свеж въздух чрез периодично отваряне на прозорци или врати на халетата. Повечето от изработваните със заваръчен способ елементи са нестандартни и имат едрогабаритен характер, което ги прави трудни за обработване на стационарно работно място. Съответно не е възможно да бъде изградена стационарна аспирационна система, което налага да се предвиди друго решение, в случая мобилна аспирационна система. Мобилната аспирационна система със самопочистващ се филтър ще спомогне за елиминиране на риска от генериране на опасни химични вещества, отделяни в процеса на заваряване в работната среда /в зависимост от заваряваните материали, използваните електроди отделяните пушеци съдържат се различни окиси – серен, азотен, матолни окиси, въглеродни окиси, дори фосген/. Предвидени са за закупуване 5 броя аспирационни системи, които ще се използват в зависимост от обработваното задание в двете халета, в които упражняват дейност заварчиците на „Скай Монт“ЕООД. В този смисъл целевата група по конкретната дейност ще бъдат 9 лица – постоянно заети на длъжност „заварчик“ в компанията. В работата им ще бъде елиминирана възможността от директно излагане на опасни химични вещества, респективно ще се подобри степента на безопасни и здравословни условия на труд за служителите. 58 897.45 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. (Част 1): Социалните придобивки обезпечават връзката между служителите и компанията като не я ограничават до така нареченото „трудово правоотношение“, което е формализирано в договора, подписан от двете страни. Тази връзка има пряко отражение по отношение приноса на служителите към резултатите на компанията-кандидат. „Скай Монт“ЕООД е дружество опериращо в нискотехнологичен сектор – металообработка - и ситуирано в промишлената зона на град, характерен с бавното си развитие. Ударите, които понесоха компаниите по време на КОВИД 19-кризата и последващите военни действия на изток от границата ни се отразиха тежко на сектора, пазарите на дружествата и на служителите им. Необходимостта от осъществяване на дейността по „Осигуряване на социални придобивки за работещите“ произтича от стремежа на мениджмънта на фирмата – кандидат да направи атрактивно всяко работно място, както и да повиши мотивацията на служителите си за професионално и личностно развитие. Компанията е провела вътрешно проучване на удовлетвореността на служителите от условията, които предлага конкретното работно място. Избора на включените в проекта социални придобивки е обоснован от нуждите на самите работници, в следствие резултатите от проучването и възможностите на дружеството – логистични, финансови и технически. Идентифицирани са нуждите на служителите от: 1. Наличие на специално обособено място, в което да се хранят – столова (трапезария). Базата на „Скай Монт“ЕООД се намира в промишлената зона на гр. Хасково, където липсват възможности за закупуване на храна и заведения за бързо хранене. Обичайно служителите се хранят с обяд, приготвен преди работния ден – на импровизирано „място за отдих“ в помещение, отредено за целта. Помещението не разполага с удобства за адекватна и пълноценна почивка, поради тази причина много често работниците от цеховете се хранят на работните си места. Планираме да осигурим обзавеждане - 10 маси с по 4 стола към всяка маса – за осигуряване на място, на което целият състав на фирмата ще има възможност да се храни. В плановете на дружеството влиза на по-късен етап и ангажиране на кетъринг за пълноценно хранене на служителите (не е предмет на настоящия проект). Целева група за социалната придобивка ще бъдат всички 42 служители, които ще разполагат с 40 седящи места и маси за пълноценно хранене в обедната почивка. 74 588.85 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства (Част 2): Продължение: Ергономични офис столове – 15 броя: Към момента лицата, които изпълняват административни и специализирани функции използват столове на работните си места, без елемент на ергономия, в т.ч. лисва възможност за регулиране на височината на наличните столове; компроментирани са облегалките, без възможност за регулиране; липсва възможност за приспособяването на всеки от наличните столове към индивидуалните различия в ръста на служителя и неговите трудови задължения; липсват подлакетници, част от служителите ползват посетиелски столове. Неестественото навеждане на служителя напред към документие на бюрото или монитора води до натрупване на напрежение върху цялото тяло, бърза умора и изкривяване на гръбначния стълб. Констатирано е наличие на съществен риск от пренапрежение на опорно- двигателния апарат на горните крайници и тялото в т. ч. (костно- мускулна и периферна нервна системи) поради предимно седяща работна поза, пораждаща статично усилие за скелетната мускулатура, чести и еднотипни работни движения на горните крайници при обработката на информация на електронен и хартиен носител и манипулации със средства за комуникация, от работещите в офиса. Необходимостта от осигуряване на колективното предпазно средство произтича от извършената оценка на риска и факта, че тя е преимуществено насочена към подобряване условията на труд и повишаване на безопасността и здравето на целевата група – 15 заети лица на следните длъжности: Директор – 1 бр. Офис – мениджър – 1 бр. Счетоводител – 1 бр. Ръководител проект – 1 бр. Специалист доставки – 1 бр. Специалист с контролни функции човешки ресурси – 1 бр. Инженер качество – 2 бр. Инженер конструктор – 1 бр. Инженер поддръжка – 1 бр. Инженер производство – 1 бр. Касиер счетоводство – 1 бр. Контрольор качество – 1 бр. Началник склад – 1 бр. Технически сътрудник – 1 бр. Характерът на задълженията на гореизброените длъжности включва ежедневна работа в седнало положение (пред компютър), което до голяма степен ограничава подвижността на тялото поради седящата поза. В рамките на бюджета на проекта са заложени за закупуване 15 броя ергономични офис столове, които ще отговарят на изискванията, залегнали в документ Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ, Приложение № 1: Ергономични изисквания към работната мебел. Столовете ще имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на служителите от целевата група и характера на извършваната работа от тях. Ефекта, който ще осигури подмяната на наличните офис – столове с ергономични за представителите на целевата група ще се изразява в: - осигуряване оптимална поза през цялото време на работа: Благодарение на регулиращите функции на ергономичния стол, високата облегалка, вградената регулируема лумбална опора и възможностите за адаптирана фиксация за осигуряване максимална опора на гърба, тялото без допълнителни усилия ще бъде в естествено изправена позиция през целия работен ден. Чувството за умора ще намалее до минимум, а гръбначния стълб ще бъде позициониран така, че да не дава възможност за изкривяване. - подобряването на стойката, намалените болки в гърба и осигуреният комфорт ще допринесат за повишаване продуктивността на работния процес; - осигуряване на лесна смяна на позицията чрез намаляване напрежението в ключови точки на тялото (гръб, бедра, вратни прешлени), подобряване на кръвообращението, работата на периферната нервна система; - намаляване на броя на болничните дни на персонала. 0.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. (Част 2): Продължение: 2. Наличие на място за краткотраен отдих на администрацията и специализирания персонал. Към момента в административната част на базата липсва обособено място, на което да почиват и да се освежат служителите, работещи с компютри - работа с намалена двигателна активност, обработка на документация, разработване на проекти и т.н., където двигателната активност е минимална, а работата - монотонна и еднообразна - в принудителна статична поза. На лице са изисквания, разписани в Наредба № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, където е указано осигуряването на минимум 2 почивки за служители, работещи с компютри. Наред с изискванията, залегнали в чл. 294 от Кодекса на труда за осигуряване задоволяването на социално-битовите и културните потребности, с помощта на настоящата дейност планираме обособяването на едно помещение на ет.2 от административната част на базата като кът /място/ за краткотраен отдих. Помещението ще бъде оборудвано с модулна кухня, трапезна маса със 6 стола, Хладилник, Микровълнова печка, Мивка със смесител, Кафемашина. То ще осигурява условия на 16 лица (целева група) от персонала за краткотраен отдих и почивка, освежаване и хранене (проекта не предвижда осигуряване на храни и напитки за служителите). Новият кът за отдих ще се ползва предимно от: Директор, Инженер качество (2 Лица), Инженер конструктор, Инженер поддръжка, Инженер производство, Касиер счетоводство, Контрольор качество, Началник склад, Офис – Мениджър, Ръководител проект, Специалист доставки, Специалист с контролни функции Човешки Ресурси, Счетоводител, Технически сътрудник, Хигиенист. Помещението ще бъде достъпно и за останалия състав от персонала. 3. Наличие на условия за спортуване Отдалечеността на цеховете на Скай Монт ЕООД от централната част на града и кварталите на Хасково осуетяват желанието на голяма част от служителите да спортуват след- или преди началото на работния ден. За да осигури тази възможност, както и да усвои възможността, дадена му от чл.294 от Кодекса на труда, ръководството на дружеството е взело решение за обособяване на Помещение за спорт като за целта закупи сет от спортни уреди, на които служителите на фирмата (общо 42 служители) да спортуват и да поддържат здравословния си статус. Планираните за закупуване уреди са с универсален характер, подходящи за всички възрасти, за мъже и за жени: - мултифункционален уред за функционални упражнения – универсален уред за упражнения на мъже и жени; - комбиниран уред за силови и функционални упражнения – подходящ за мъже и жени. Уреда има и лежанка (за силови упражнения), както и гумена настилка, предпазваща от нараняване; - постелка за упражнения на земя (йога, пилатес, гимнастика, други упражнения). 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).