Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Medical Center Medicus Plovdiv Ltd. offers a wide range of medical services and specialized outpatient medical care on the territory of Plovdiv, Trakia region. The current project aims to improve the healthy and safe working environment in the medical centre, to take a step in the direction of implementing environmentally friendly practices and to promote eco-culture among the employees. The following activities are foreseen within the project implementation: 
1.	Development and implementation of "green" models of work organization in MC Medicus Plovdiv Ltd., which will cover all employees.
2.	Providing prevention of "burnout" at work and of the effects of the COVID pandemic on the mental health.
3.	Providing collective protective equipment in three areas: protection from adverse microclimates, provision of lighting and ergonomics at work.
4.	Provision and equipping of rest, eating and recreation areas and a fitness area.
In order to achieve the objectives, MC Medicus Plovdiv Ltd. will commission an external contractor with the necessary qualifications to carry out a review of the company's activities and to develop appropriate "green" models of work organization. A competent person will be engaged to manage occupational stress appropriate to the nature of the work processes in the medical centre.  The centre will also purchase 15 air-conditioners, 30 ergonomic chairs and desks and provide recreation, dining and relaxation areas as well as a fitness area through works and the purchase of sofas, electrical appliances and fitness equipment. The implementation of the activities will provide conditions for the introduction of environmentally friendly practices in the organization of the work at the center, will improve the overall comfort of the employees and will improve the social commitment of MC Medicus Plovdiv Ltd. so that it adapts to the dynamically changing requirements of the working environment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Конкретните дейности във връзка с реализацията на всеки от 4-те етапа за МЦ Медикус Пловдив ООД ще включват следното: ЕТАП 1: - Анализ на работните места в предприятието и присъщите им функции чрез посещение на място и интервюта с всички 44 служители. - Анализ и оценка на организацията на труда и работните процеси, изготвяне на процесограма. - Идентификация на области (процеси и операции) с възможност за оптимизация и внедряване на зелени практики. Такива области биха могли да бъдат ресурсоемки процеси, употреба на оборудване с нисък енергиен клас, неадекватно управление на отпадъците, неидентифицирани възможности за рециклиране и оползотворяване на отпадъците и др. Продължителността на етапа ще бъде около 1,5 месеца (25-30 работни дни), вземайки предвид броя на служителите, интервюиране средно на 3 служители на ден (15 работни дни) и проследяване на всички процеси, свързани с дейността, транскрибиране на интервюта и анализ на основните моменти и идентифициране на области с възможност за оптимизация (10 работни дни). ЕТАП 2: - Проучване на добри зелени практики в световен мащаб приложими за сектора на медицината; - Разработване на индивидуални "зелени" модели за работните процеси, отчитащи спецификата на предприятието чрез създаване на процедури/ наръчник за екологично изпълнение на процесите. Примерни процеси в МЦ Медикус Пловдив ООД обект на зелени модели биха били: осъществяване на прегледи и почистване след тях; транспортиране на пациенти; управление на различни по вид отпадъци; - Разработване на „зелени“ карти за организация на работните процеси на 10 вида длъжности. Продължителността на етапа ще бъде около 1,5 месеца, вкл. проучване 1 седмица, разработване на зелени модели около 2 седмици в зависимост от броя процеси и разработване на зелени карти за 10 вида длъжности – 2 седмици. ЕТАП 3: - Съставяне на подробен план/програма за внедряване на "зелените" модели в МЦ Медикус Пловдив ООД, включително времеви рамки и ресурси. - Презентация на плана и мерките пред ръководството, съгласуване и утвърждаване от ръководството. Продължителност на етапа около 2 седмици. ЕТАП 4: - Провеждане на присъствени и онлайн обучения за персонала на МЦ Медикус Пловдив ООД за прилагане на новите "зелени" модели и промените в работните процеси. - Стъпково въвеждане на "зелените" модели в работната среда и осъществяване на ефективни механизми за мониторинг на изпълнение на процесите, с цел гарантиране на устойчивост по отношение прилагането на модела в предприятието. Продължителност на етапа около 2 седмици. Обща очаквана продължителност на дейността: 4 месеца вземайки предвид броя на длъжностите, бр. на работните площадки, потенциалните процеси и времето за възлагане на услугата. 8 800.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Ефектът от COVID-19 е най-силно изразен върху служителите, заети в сектора на медицинските услуги, тъй като тяхната професионална дейност беше на първа линия и най-силно засегната по време на пандемията. Здравните работници, които поеха най-голямата отговорност и тежест по време на пандемията, бяха изложени на най-голям стрес, както и на най-висок риск от заболяване и развитие на тежки симптоми. Всичко това доведе до голяма стойност на емоционална изтощеност, която се наблюдава при заетите в здравния сектор, включително при работещите в МЦ Медикус Пловдив ООД. Все още при служителите на медицинския център се наблюдава емоционално изтощение, социално отчуждение и забавена ефективност при изпълнение на трудовите задължения. За да се справи с очертания проблем от бърнаут сред служителите, МЦ Медикус Пловдив ООД идентифицира необходимост от прилагане на професионална помощ за осигуряване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение в екипа. Целта на настоящата дейност е участниците – всички 44 служители на МЦ Медикус Пловдив ООД, да бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", да бъдат взети превантивни мерки срещу него и да им бъде помогнато да откриват проявите му при необходимост както у себе си така у своите колеги. Акцентът ще бъде поставен върху превантивните мерки. Чрез предоставянето на психологическа подкрепа за служителите на компанията ще бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, ниска ефективност при изпълнение на задачите, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Изпълнението на дейността ще включва: + изготвяне на психологически профили на заетите лица (всички 44 служители на МЦ Медикус Пловдив ООД), които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа; + осигуряване на психологическа подкрепа под формата на групови семинари и тренинги за профилактика и превенция, като се има в предвид, че максималният брой участници при групови занимания е ще е до 10 лица в група; + осигуряване на индивидуални консултации. Индивидуалното психологическо консултиране е начин за осигуряване на програма за психологично здраве, усещане за удовлетвореност, комфорт и хармония. Възможността да се изрази личността в неутрална и доверена среда е доказано средство за справяне с ежедневните грижи, да се сподели емоционалното натоварване и да се прозрат различните перспективи за ситуации, застрашаващи психологическото спокойствие. Методите на изпълнение на дейността включват избора и работата с квалифициран специалист в областта на психологическата подкрепа, с който ще бъде сключен договор съгласно всички нормативни изисквания за предоставяне на услугата. Планираната продължителност на предоставяната подкрепа по проекта е за период от 6 месеца, като дейността ще бъде насочена към всички 44 служители на Центъра. Осигуряването на възможност на служителите на МЦ Медикус Пловдив ООД да се възползват от подкрепата на обучен психотерапевт, е един ефективен инструмент, който предоставя алтернативно решение на предизвикателствата и проблемите, които те срещат ежедневно при изпълнението на своята работа. Това от своя страна ще доведе до пълноценност при изпълнение на служебните ангажименти и повишаване на отдадеността към медицинския център и припознаването му като добър работодател. 8 800.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Дейността включва закупуване на 30 бр. ергономични столове и 30 бр. ергономични бюра за следните заети лица: Лекари –21 бр. Медицински сестри –2бр. Рецепционисти –4 бр. Зам. управител –1 бр. Технически изпълнител –1 бр. Експерт сигурност на информационни и комуникационни технологии – 1 бр. Въпреки че общият брой лекари в МЦ е 29, предвидените ергономични столове и бюра за тази целева длъжност са 21 предвид начина на организация на работа, включващ работа на смени и ползване на 1 кабинет (и, съответно, стол и бюро) от повече от 1 медицински специалист. Настоящо положение: към момента столовете и бюрата, ползвани в центъра, са стари, купувани втора употреба, и се характеризират със следните недостатъци: ●Дизайнът на столовете не поддържа правилната стойка и не е подходящ за работа, която изисква продължително време в седяща позиция; ●Голяма част от столовете са със счупени подлакътници, твърди и ниски облегалки, повредени или изцяло липсващи механизми за регулиране височината на седалката; ●Използваните бюра са технически остарели без възможност за регулиране на височината; ●Плотовете на бюрата са с нарушено матовото покритие, което отразява светлината и генерира отблясъци в мониторите, създавайки допълнителна зрителна натовареност на работещите и нарушавайки комфорта им при работа. Рискове, произтичащи от липсата на ергономия: опасност от продължително поддържане на нездравословна работна поза и отрицателни въздействия за здравето на работещите. Продължителното стоене на човек в седнало положение води до дискомфорт, умора и здравословни проблеми. В изготвената оценка на риска е посочено, че продължителната работа на некачествен стол и нерегулируемо работно бюро е опасна по ред причини и могат да причинят на служителите: ●Дискомфорт във врата, гърба и кръста ●Подуване и/или възпаление на ставите ●Чувство на слабост в мускулите ●Чувство на тромавост и др. За всички горепосочени групи дългото стоене на бюро, което не е настроено правилно спрямо позицията и ръста, създава риск от болки във врата и гърба. Неправилната позиция на ръцете и китките по време на работа може да доведе до проблеми като синдром на карпалния тунел и други подобни, свързани с натоварването на китките. Планирани мерки чрез дейността: в изпълнение на утвърдената Програма за минимизиране на риска МЦ планира да закупи 30 бр. ергономични столове и 30 бр. ергономични бюра, предназначени за целевите групи, посочени по-горе. Новите столове ще имат: ●Регулируема по височина и ъгъл облегалка за глава, която ще гарантира правилната поза на шията и главата, текущите столове не разполагат с облегалка за глава, което генерира напрежение в шията и създава чувство за умора и скованост в областта. ●Регулиране на седалката в дълбочина, каквото текущите столове нямат. Регулирането на дълбочината на седалката осигурява оптимална подкрепа за бедрата, предотвратявайки прекомерното напрежение в областта на коленете и предпазвайки ставите. ●Възможност за регулиране по височина на лумбална опора, което допринася за правилната позиция на долната част на гърба. ●Регулируема опора за кръста, което е важно за поддържане на правилната стойка на гърба. Ергономичните бюра ще разполагат с възможност за лесно и бързо регулиране на височината на работа и за запаметяване на няколко позиции (височини на работа) съобразени с индивидуалните физически характеристики на ползвателя, позволявайки бързо и лесно преминаване от работа в седнала към работа в изправена поза. Редуването на седнала с изправена поза при работа на компютър доказано допринася за поддържането на естествената извивка на гърба, подобряване на кръвообращението и намаляване на напрежението и умората в областта на гърба, врата и раменете, тъй като при изправяне тези мускулни групи се разтоварват. Предвидената подмяна на наличните столове и бюра с ергономични такива е преимуществено насочена към подобряване условията на труд и повишаване на безопасността и здравето на работещите в МЦ Медикус Пловдив ООД. 119 792.21 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.- ЧАСТ 1: Целта на тази дейност е осигуряване на устойчива работоспособност, намаляване на умората и опазване на здравето на работещите в МЦ „МЕДИКУС ПЛОВДИВ“ ООД. Съгласно Наредба № 15 от 31 май 1999 г. въвеждането на физиологични режими на труд и почивка по време на работа е задължение на работодателя и е неразделна част от цялостната фирмена политика за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Към момента за почивка и хранене на персонала се използва пригодено помещение от 12 кв. м., което е с малък капацитет и крайно недостатъчно за пълноценен отдих. Наличното обзавеждане на тази стая, е старо и амортизирано и като капацитет не отговаря на настоящия състав на служителите, чийто брой нараства във времето. Също така, то не създава необходимата атмосфера, в която служителите да се възстановят, за да могат ефективно и пълноценно да изпълняват своите работни задължения извън определеното време за почивка. Служители на МЦ работят по график, съобразен с потребностите на населението, живеещо в обслужвания район „Тракия“ с население от 100 000 души. Често се обслужват и пациенти от околните населени места и други райони на град Пловдив. Служителите, които работят само на едно работно място имат почивки, съобразени с Кодекса на труда. Голяма част от персонал на МЦ работи на смени и на др. работни места и придвижвайки се нямат време и възможност за пълноценно хранене. Има възприета практика за хранене на бюрата в работните кабинети, в които се преглеждат пациенти, което крие опасност от крос–контаминация. Във връзка с предотвратяване на бърнаут синдрома, редуване на труд с възможност за дълбоко възстановяване (рекреация) следва да се оборудват и стаи за почивка и рекреация. За да бъдат изпълнени препоръките от службата по трудова медицина, се предвижда ремонт и оборудване на 4 помещения на етаж 3, които са в непосредствена близост до главния вход на МЦ. Помещенията са с обща квадратура 92 кв. м. и ще бъдат разпределени както следва: – Зала за почивка – 47 кв.м. / 126 куб.м. – Помещение за хранене – 12 кв. м / 37 куб.м – Помещение за фитнес – 16.2 кв.м. / 43.7 куб.м. – Помещение за рекреация – 15 кв.м / 40 куб.м Към момента помещенията имат нужда от основен ремонт, мебелиране и обзавеждане. През последните 2 години не са били използвани и по стените има следи от влага и мухъл. Предвидените дейности ще спомогнат за изпълнение на всички препоръки изложени в Становището от Служба по трудова медицина „Консулт Исо“ ЕООД от 20.12.2023. Всички помещения ще бъдат достъпни за всички 44 служители на медицинския център през целия ден от 08:00 до 18:00 ч. Медицинската работа изисква висока степен на концентрация, критично мислене и вземане на решения. Адекватната почивка е от съществено значение за поддържане на оптимална когнитивна функция, която е от решаващо значение за точната диагностика, планирането на лечението и грижите за пациентите. Умората може да влоши преценката и времето за реакция, което увеличава риска от медицински грешки и може да застраши безопасността на пациентите. Отпочиналите медицински специалисти са по-добре подготвени да предоставят качествени грижи, като намаляват вероятността от грешки. Медицинската професия често е свързана с емоционално трудни ситуации. Честите почивки позволяват на медицинските работници да се справят със стреса и да предотвратят „прегарянето“, а това е жизненоважно за предоставянето на състрадателни и емпатични грижи за пациентите. За да запази здравето на служителите си и за да допринесе за устойчивата им работоспособност, настоящата дейност включва закупуване на: - Обзавеждане – Столове за хранене - 10 бр.; Маса за хранене - 1 бр.; Закачалки – 2 бр.; Шкаф за стена – 1 бр.; Кухня с долен и горен ред шкафове с мивка и смесител – 1 бр.; Фотьойл за почивка – 1 бр.; Диван – 1 бр.; Табуретка – 1 бр.; Огледало (голямо за стена) – 1 бр.; Маса за четене – 2 бр. - Оборудване – Кафе машина – 1 бр.; Телевизор – 1 бр.; Хладилник – 1 бр.; Микровълнова печка – 1 бр. 26 255.86 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.- ЧАСТ 2: МИКРОКЛИМАТ Съгласно сертификат за контрол №0025/21.12.2023 (актуализиран сертификат №0029/22.06.2024), изготвен от Еко Лаб Груп ЕООД (в приложение), параметрите температура на въздуха, относителна влажност на въздуха и скорост на движение на въздуха не съответстват на изискванията на наредба №РД-07-3 (ДВ, бр. 63 от 2014) съгласно протокол №0025 D/20.12.2023 (актуализиран №0029D/22.06.2024). Макс. измерена температура във всички помещения е под 14⁰ при гранични стойности 18-25⁰. Към момента не са поставени климатични системи и инсталации. Медицинския център няма връзка с ТЕЦ и районът не е газифициран. Няма и комини тела за отопление с твърдо гориво или пелети. При въвеждане на сградата в експлоатация преди години е имало обща система за климатизация, която към настоящия момент не функционира. В Годишната план-програма за минимизиране на риска (актуализирана от 22.06.2024) е констатирано „При извършените замервания към настоящия момент и при липса на подходяща климатична инсталация се установяват много ниски температури в работните помещения. Предвид местоположението на населеното място – гр. Пловдив и все по–екстремните горещини се налага поставянето и използването на климатична инсталация за затопляне през зимата и охлаждане през лятото.“ Ниските температури през зимата и екстремната топлина през лятото оказват съществено негативно влияние върху комфорта и концентрацията на медицинските специалисти. В програмата е отбелязано и следното: „Предвид конструкцията на сградата и високите над 3 метра тавани, се налага поставянето на окачени тавани с оптимизиране на височината до 2,70 м в съответствие с нормативната база за ЛЗ.“. Високите тавани над 3м допълнително допринасят за недобрата регулация на микроклимата в сградата на МЦ. За да се адресира несъответствието в микроклимата и в унисон с предвидените мерки в програмата на минимизиране на риска, МЦ Медикус Пловдив планира: 1. Да закупи и монтира 13 бр. климатици тип „сплит система“ горностоящ, 1 бр. климатик „сплит система“ долностоящ и 1 бр. климатик – четириструен касетен. Общо 15 бр. климатици. Те ще бъдат инсталирани както следва: по 1 бр. в 12 лекарски кабинета, 1 бр. в манипулационна, 1 бр. при регистратурата с чакалня и 1 бр. в чакалнята в новата част на ет. 3, в която има и отделено пространство за рекреация. Избрани са климатични системи „тип сплит“ - комплект от едно външно и едно вътрешно тяло., тъй като по този начин ще се минимизира риска от разпространяване на микроорганизми, вируси и бактерии в работната среда. 2. Осъществяване на СМР вкл. доставка и монтаж на окачен таван тип "Амстронг" с минераловатни модулни пана 600/600 и грундиране и боядисване на паната за окачения таван. Паната от минерална вата ще гарантират висока степен на топлоизолация, тъй като материалът е с коефициент на топлопроводност между 0,035–0,045 W⁄m.K, а минералните нишки са негорими т.е. ще допринесе и за подобряване на пожаробезопасността. Намаляването на обема на помещенията чрез окачен таван и неговите топлоизолационни качества допълнително ще допринесат за по-добра климатизация и вентилация на помещенията. Предвидени са 300 кв. м. окачен таван за всички помещения в МЦ на ет. 3 (стара част): 9 кабинета, 2 манипулационни, регистратура, помещения за почивка, хранене, рекреация и спорт. Предвидени са боя и грундиране за 250 кв. м., които ще се използват за паната. Правилната вентилация и качеството на въздуха са от решаващо значение и за предотвратяване на разпространението на инфекции чрез намаляване на концентрацията на патогени, пренасяни по въздуха. Това е предпоставка за по-здравословна и безопасна среда както за персонала, така и за пациентите на медицинския център. В различните зони на медицинския център има различни изисквания за температура и влажност. Внедряването на система, която позволява персонализиране на микроклиматичните условия в различните зони, гарантира, че всяка зона ще отговаря на специфичните нужди, като например манипулационна, лекарски кабинети и др. 0.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.- ЧАСТ 3: ОСВЕТЕНОСТ Осветлението на работните места е елемент от факторите на работната среда /чл.74 от Наредба №7 /ДВ бр.88 от 1999г./. Осветеността на работната повърхност трябва да отговаря на зрителната работа и с необходимите количествени и качествени показатели за нея, като това се базира и на приетите мерки, срокове и отговорни лица за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска и начини на контрол на изпълнението на тези мерки. Към момента осветеността в работните помещения на МЦ „Медикус Пловдив“ ООД не съответства на изискванията на Наредба № 49 (ДВ, бр. 7/1976г. изм. ДВ бр.64 от 10.08.1976г.) съгласно протокол № 0025Г/20.12.2023 г. като характерът на извършваната от медицинския център дейност изисква по-добри количествени и качествени показатели на осветеност. Измерените стойности в lx не отговарят на изискваната норма като несъответствието обхваща: - регистратура (измерена стойност 161 lx при норма 200 lx) - лекарски кабинет 1 (измерена с-ст 132 lx при норма 200 lx) - лекарски кабинет 2 (измерена с-ст 102 lx при норма 200 lx) - лекарски кабинет 3 (измерена с-ст 145 lx при норма 200 lx) - лекарски кабинет 4 (измерена с-ст 91 lx при норма 200 lx) - лекарски кабинет 5 (измерена с-ст 83 lx при норма 200 lx) - лекарски кабинет 6 (измерена с-ст 113 lx при норма 200 lx) - лекарски кабинет 7 (измерена с-ст 121 lx при норма 200 lx) - лекарски кабинет 8 (измерена с-ст 136 lx при норма 200 lx) - манипулационна 1 (измерена с-ст 166 lx при норма 300 lx) - манипулационна 2 (измерена с-ст 172 lx при норма 300 lx) - помещение за психологическа помощ и рекреация (измерена с-ст 109 lx при норма 200 lx) В Годишната план-програма по безопасност и здраве, целяща идентифициране на опасностите и минимизиране на риска на работещите в МЦ „Медикус Пловдив“ ООД, е отправена препоръка „да се извършва регулярна проверка на качеството на осветлението и при необходимост да се заменят осветителните тела с нови. При извършване на СМР на новите помещения, осветителните тела да са в съответствие с БДС и съобразно наредба № 49. Поради естеството на работа, се налага и извършване на прегледи и манипулации в тъмната част от денонощието.“ За да се адресира несъответствието в осветеността и в унисон с предвидените мерки в програмата на минимизиране на риска, МЦ „Медикус Пловдив“ ООД планира да закупи и монтира 40 бр. LED осветителни тела, които ще бъдат инсталирани във всички работни помещения. Недостатъчното осветление води до напрежение на очите и умора сред медицинския персонал. Подобряването на осветеността ще спомогне за подобряване на видимостта и намаляване на напрежението в очите като ще позволи на медицинските специалисти да виждат по-ясно при изпълнението на различни задачи като четене на медицински документи, преглед на пациенти и прилагане на лечение. Планираното инсталиране на LED осветителни тела ще доведе до подобряване на условията на труд и е предвидено в програмата на минимизиране на риска. 0.00 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.- ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Настоящата дейност предвижда обособяване на кът за спорт (активна почивка) на служителите в сградата на МЦ Медикус Пловдив. За целта, в проекта са предвидени за закупуване: Бягаща пътека (1 бр.); Велоергометър (1); Шведска стена (1); Комплект ластици (4 ); Медицински топки (2); Комлект гири (1); Пудовки *6 кг. (2); Топка за фитнес(1); Спортна топка(1); Дюшек за гимнастика(1); Йога постелки(2). Посоченото спортно оборудване ще бъдат разположени в специална обособена стая за спорт с обща квадратура от 16.2 кв. м., която към момента не е оборудвана и обзаведена. Към момента МЦ Медикус Пловдив ООД не разполага с кът за спорт и активна почивка. Нуждата от такъв произхожда от факта, че работата в медицинско заведение, както за лекарите, така и за целия персонал се характеризира с високи нива на отговорност и стрес. Лекарите карат дълги смени и дежурства, в рамките на които нямат възможност за раздвижване и разтоварване на работния стрес чрез спорт. Освен това всички 44 служители от целевата група работят или в продължителна седяща или в правостояща поза, както следва: - Продължителна седяща: 6 бр. дежурни лекари, работят на смени по 6 и 12; рецепционисти; технически изпълнител; експерт сигурност и ИКТ; 2 шофьори на линейки; земестник управител. - Продължителна правостояща: хирурзи (3); съдова хирургия (1) особено по време на манипулации; 1 физикална и рехабилитационна медицина; 3 рехабилитатори; - Седяща/правостояща/наведена: 1 акушерство и гинекология; 1 гастроентеролог; 1 ендокринолог; 4 кардиолози; 1 онколог; 2 нервни болести; 2 нефролога; 2 ортопеда; 1 очни болести; 2 педиатъра; 1 уролог; мед. сестра и старша мед. сестра; хигиенист; Дългото седене на едно място в седнала или правостояща поза повишава риска от заболявания на опорно-двигателния апарат(ОДА) и на периферната и централната нервна система (ПНС и ПЦС). Предвид позите, в които работят служителите на МЦ Медикус Пловдив на смени между 6 и 12ч. за различните длъжности, всичките те са с повишен риск от следните проблеми: • Мускулно-скелетни проблеми- продължителната седнала или правостояща поза създава постоянно напрежение в определени групи мускули, което често води до болки в гърба, вратът и раменете. • Проблеми със ставите-намаленото движение в ежедневието и неправилната поза могат да доведат до ставни проблеми, като например артрит. • Проблеми с циркулацията на кръвта и сърдечно-съдовата система- дълготрайната седнала или правостояща поза може да доведе до намалена циркулация и увеличен риск от образуване на тромби. Активните почивки, включващи спорт на кардио и силови уреди, каквито представляват предвидените закупуване по проекта доказано подпомагат превенцията на заболявания, причинени вследствие на продължително седене в една поза и еднообразна работа, тъй като допринасят за следното: • Подобряване на циркулацията на кръвта–доказано е, че физическата активност стимулира и подобрява кръвообращението, което допринася за намаляване на риска от образуване на тромби. • Укрепване на мускулите –предвидените за закупуване спортни уреди ангажират различни мускулни групи, вкл. мускулите на краката, гърба, ръцете и корема. Употребата на тези уреди в ежедневието води до укрепване на мускулната система и поддържане на стабилна поза и редуцира риска от заболявания на ОДА, ПНС и ПЦС. • Подобряване на невро-мускулната координация–упражненията на този тип спортни уреди изискват съгласувана работа между нервната система и мускулите. Този вид тренировки може да подобри невро-мускулната координация и устойчивостта на нервната система. • Поддържане на здравето на централната нервна система – доказано е, че физическата активност стимулира образуването на невронални връзки и подпомага здравето на мозъка. Спортът има положителен ефект върху когнитивните функции и намаля риска от неврологични заболявания като деменция и др. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).