Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project will contribute to ensuring an adapted, green and safe working environment in Vias Engineering Ltd. which is a key factor for creating quality and sustainable employment and developing green skills among employees. The project is aimed at introducing effective measures to improve the quality and safety of workplaces and to adapt to demographic and climatic processes in the working environment of a total of 65 employees. For this purpose, it is envisaged to introduce new models of work organization to ensure a green and healthier working environment as a key element of the company's corporate responsibility for sustainable development and environmental protection. To achieve the set goals, the following activities will be implemented: "Development and implementation of "green" models of labor organization and green working environment in "Vias Engineering" Ltd. to reduce the impact on the climate and the environment"; "Psychological support for the prevention and prevention of stress at work and "effects of the COVID pandemic on mental health"; " Provision of personal protective equipment and special work clothes for the employees of Vias Engineering Ltd.; "Provision of collective protective equipment related to limiting risks and improving the working conditions for employees in Vias Engineering Ltd." and "Providing social benefits for employees in Vias Engineering Ltd. by equipping food and short-term recreation and sports areas". The implementation of the project will lead to providing the necessary support for Vias Engineering Ltd. and for the 65 people employed to adapt to changes related to growing climate and demographic challenges. The project contributes to the achievement of indicators for "Number of enterprises that have introduced new processes for safe and healthy working conditions" and "Number of enterprises that have introduced new forms of work organization and work processes". The applicant has good financial stability - a score of 5.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Разработване и внедряване на „зелени“ модели на организация на труд и зелена работна среда във „Виас инженеринг“ ООД за намаляване на въздействието върху климата и околната среда.: Дейността предвижда разработване и въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси във „Виас инженеринг“ ООД, които да осигурят зелена и по-здравословна работна среда, като ключов елемент на корпоративната отговорност на фирмата към устойчиво развитие и опазване на околната среда. Тази дейност е свързана с постигане на основната цел на проекта за осигуряване на здравословна и безопасна работната среда във "Виас инженеринг" ООД за посрещане на динамичните предизвикателства свързвани с промени в климата и променящи се модели на работа. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ Първият етап от дейността предвижда преглед на съществуващите зелени практики в строителната компания „Виас инженеринг“ ООД, които обхващат пълния цикъл на доставка, логистика, производство на строителна продукция, както и мотивация на служителите да бъдат отговорни към околната среда. Вторият етап от дейността включва изготвяне на „зелени“ модели за организация на работни процеси и изготвяне на „зелени“ карти за три групи работни места –административни служители, ръководни длъжности и строителни работници, като за всеки вид работно място ще бъде разработена индивидуална „зелена“ карта. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда. Третият етап като логическа последователност при реализация на дейността е свързан с разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на „Виас инженеринг“ ООД. Този етап ще бъде осъществен като допълнителен компонент по прилагане на политиката и целите по стандарт 14001 за управление на околната среда във „Виас инженеринг“ ООД. Четвъртият етап е свързан с прилагане във „Виас инженеринг“ ООД на разработените нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, като се предвижда обучение на персонала за изпълнение на мерки за внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. Дейността е ключова за постигане на целта на проекта и е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси. Това ще има пряко въздействие върху повишаване на ресурсната ефективност във „Виас Инженеринг“ ООД и ще допринесе за намаляване въздействието върху околната среда. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси във „Виас Инженеринг“ ООД е свързано с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, които водят до променя в производствените процеси; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите Дейност 1 има ключова роля за преодоляване на недостига на „зелени“ умения в съответствие с реалните нужди на „Виас Инженеринг“ ООД . 10 200.00 0.00
Дейност 2: Психологическа подкрепа за превенция и профилактика на стреса на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ на заетите лица във „Виас Инженеринг“ ООД. : В последните две години работната среда във „Виас Инженеринг“ ООД се характеризира с нарастващ стрес на работното място, както и засилена индивидуална несигурност сред заетите лица, в следствие от пандемията от Ковид – 19. Проявяват се две ярко изразени психологически явления свързани с човешките ресурси във „Виас Инженеринг“ ООД, а именно нарастващ стрес, водещ до професионален бърнаут или така нареченото „прегаряне“ на заетите лица, както и негативни ефекти от COVID – 19 върху менталното здраве на работещите. Едновременно с това друг фактор, който засилва стреса и напрежението на заетите лица, който е специфичен за строителния сектор е засилената конкурентост в бранша, както и налагането на повишени изисквания за качеството на строителната продукция. В същото време целия персонал на фирмата е подложен на натиск за постоянно учене и придобиване на нови зелени и дигитални умения, които водят до допълнителен стрес за справяне с динамиката на работните процеси. Основна цел на дейността е да се осигури психологическа подкрепа за превенция и профилактика на стреса на работното място и негативните ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве на служителите във „Виас Инженеринг“ ООД. За целта ще бъдат организирани индивидуални консултации и групови тренинги за запознаване на работещите във „Виас Инженеринг“ ООД с наличието на явлението "бърнаут" и неговото отражение върху психологическото здраве на всеки служител, ще бъде осъществена диагностика и ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. С помощта на професионален психолог ще бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за промяна на работното място, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти. Всичко това ще има мобилизиращ и оздравителен ефект по отношение на служителите, попаднали в обсега на професионалното прегаряне, като това в особена степен се отнася до ръководния административен персонал, както и представителите на женския пол, които са два пъти по-застрашени от ескалиращ стрес на работното място. В рамките на дейността ще бъде проведен психологически скрининг, в резултат на който ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа с цел преодоляване на последиците от пандемията от Ковид – 19. Основните последици от пандемията от Ковид – 19 върху всички заети лица е усещането за намалена лична сигурност, което се изразява в нарастващо безпокойство и трудности при съвместяване на лични и професионални ангажименти. Дейност 2 има съществен принос към постигане на основната цел на проекта за адаптиране на "Виас инженеринг" ООД за посрещане на динамичните предизвикателства свързвани с промени в климата и променящи се модели на работа. Нови предизвикателства в работната среда в строителния сектор са свързани с развитието на технологиите, динамични работните отношения и нарастващи изискванията за зелени умения за преход към нисковъглеродна икономика, повишени изисквания за срокове и качество на строителната продукция, нарастващ натиск за екологични материали, както и нарастващи психосоциални рискове. Дейността отговаря на идентифицираните нужди от психологичсека подкрепа за намаляване стреса на работното място и подобряване на мотивацията за работа, което несъмнено води до подобряване на психологическото здраве на заетите лица. Психосоциалните рискове и стресът на работното място са сред най-сериозните рискове за безопасността и здравето при работа. Почти 60% от всички работници във „Виас Инженеринг“ считат, че свързаният с работата стрес е най-голямо предизвикателство на работното им място. Най-често посочваните причини за стреса на работното място са несигурността, продължителното или нередовно работно време, прекомерната работна натовареност, както и нарастващите изисквания за нови знания и умения 10 200.00 0.00
Дейност 3: Осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите лица във „Виас Инженеринг“ ООД.: Осигуряване на специално работно облекло и лични предпазни средства от най висок клас, като очила, ръкавици, каски е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите произтичащи от естеството на работа във фирмата, а именно строителство. С доставката на защитното облекло, предвидено в рамките на Дейност 3 този проблем ще бъде решен и работниците ще имат възможно най доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Предвидените лични предпазни средства надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, като се предвижда осигуряване на нови лични предпазни средства, които осигуряват по-висока защита на строителните работници, както следва: - Работно облекло – естествени и дишащи материи, 100% дишащ памучен плат, по-висока издръжливост от протриване, осигурява по-добър комфорт на работниците - Работни обувки - естествена кожа, допълнителна подсигуреност от пробождане, анатомична дишаща стелка - Каски – полиетилен с по-висока плътност, шест точково закрепване, автоматично регулиране, термично устойчива, по-лека за осигуряване на комфорт при използване - Работни ръкавици – от телешка кожа и плат, осигуряват допълнителна защита на кокалчета и ограничават риска от нараняване на ръцете; - Защитни очила – допълнителни UV защитни филтри, регулират се с лента за удобство Предвиденото за закупуване работно облекло за строителните работници включва по 1 комплект лятно работно облекло (3 части) и зимно работно облекло – 4 части, което да осигурява защита на тялото от механични въздействия, претриване и нараняване. Работни обувки – 1 комплект летни и 1 комплект зимни обувки, с по-висока защита от подхлъзване, естествена кожа и допълнителна подсигуреност от пробождане, с противоударно бомбе. Предвидените обувки намаляват риска от удари на долните крайници и настъпване на травми при подхлъзване. Този риск е особено завишен при пренасяне на строителни материали и работа на височина. Предвидено е осигуряване на работни ръкавици, които осигуряват по-добра защита на сухожилия на ръцете За защита на главата и очите се предвижда осигуряване на каски и защитни очила. Предвидените очила са ударозащитни, като осигуряват странична защита и предотвратяват риска от нараняване на очите при работа с режещи машини. Работните каски са един от най-важните елементи от работното облекло в строителния сектор, където съществува много висок риск от травми или наранявания Всички планирани за закупуване лични предпазни средства и защитно облекло - техният вид и брой, са определени въз основа на Утвърден списък на работните места, при които се използват ЛПС на база на извършената оценка на риска на работните места в съответствие с Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и приложената програма за минимизиране на риска. Две са основните предпоставки, обуславящи тази дейност а именно: - извършваните строителни дейности и условията за експлоатацията им представляват източник на опасност, заплашващ или увреждащ здравето и живота на работниците и служителите; - използваните в момента защитни средства като цяло са морално и технически остарели, като коефициента им на ефективност срещу риска е нисък. Изпълнението на дейност 3 е обосновано от програмата с мероприятия за ограничаване на риска и за поддържане на здравословни и безопасни условия на труд и допринася за постигане на основната цел на проекта. За част от административния персонал – 7 заети лица, работещи с видеодисплеи се предвижда осигуряване на диоптрични защитни очила за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи и намаляване на риска от зрителна умора. Предвидените за закупуване диоптрични защитни очила са с по-добри оптични характеристики, като осигуряват допълнителна защита чрез многокомпонентно антирефлексно покритие, и органични и изтънени лещи. Дейността ще се реализира от 5-ти до 16-ти проектен месец, включително. 16 247.77 0.00
Дейност 4: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с ограничаване на рисковете и подобряване условията на труд за заетите лица във „Виас Инженеринг“ ООД.: Тази дейност е ключова по отношение постигане на основната цел на проекта за осигуряване на здравословна и безопасна работната среда във "Виас инженеринг" ООД, гр. Варна. Дейността включва осигуряване на колективни предпазни средства в два компонента - за обезопасяване на работата на строителни обекти, свързани с височинна работа и изкопни дейности, както и средства за подобряване на микроклимата и осигуряване на ергономични условия на труд. Основните рискове при извършване на строителни дейности са свързани с извършване на строителни работи на височина, при работа със скеле и при изкопни работи. Изкопните дейности са определени като риск от втора степен с необходимост от допълнителни мерки за безопасност и завишено внимание. С най-голяма опасност от настъпващ риск (оценка 9 от 10) е травмиране при затрупване и падане в изкоп – при изкопни работи, работи в изкоп и по отводняване на изкопи- вътрешни и външни травми, счупване, летален изход. Като превантивна мярка според извършената оценка на риска се препоръчва използване на защитни системи за изкопи - оградни платна, както и използване на стандартни и обезопасени мостове за преминаване през изкопите. Другата група рискове са свързани с работа на височина и със скеле при извършване на строителни работи по покриви и външни изолационни системи. Основният риск с най-големи последствия е травмиране при падане от височина - вътрешни и външни травми, счупване, летален изход. Според извършената оценка на риска се препоръчва използване на колективни средства за защита като парапети на скелетата и парапети за обезопасяване на работните площадки, както и ползване на технически изправни съоръжения и средства за работа на височина /скеле, стълби /. Мерки по компонент 1 са свързани с осигуряване на колективна защита на строителни работници, свързани със защита от падане от височина при работа на строително скеле – осигуряване на предпазни парапети за обезопасяване на скеле и парапети за обезопасяване на работните площадки. Системите за обезопасителни парапети представляват мрежеста преграда, която позволява сигурно и безпроблемно придвижване по етажите на строителни обекти. По този начин се осигурява спокойствие и сигурност на работния процес, както се предпазват от нежелани инциденти. Други мерки за колективна защита при строителни работи в компонент 1 са свързани със защита при работа в изкопи при извършване на земни работи – осигуряване на оградни платна за защитни системи за изкопи, както и защита при преминаване над изкопи – технически средства за премостване на изкопи. Втората група мерки за колективна защита са свързани с ограничаване на рисковете от неблагоприятен микроклимат при извършване на административна работа във „Виас Инженеринг“ ООД. Мерките по компонент 2 са свързани с осигуряване на колективна защита от неблагоприятен микроклимат и постигане на ергономични условия на труд за административния персонал на фирмата. Предвидено е осигуряване на системи за подобряване на температура и влажност – климатици и освежители за въздух за офисни помещения, както и постигане на ергономични условия на труд – осигуряване на ергономични столове. За намаляване на риска от преумора при административните длъжности се препоръчва спазване на изискванията за рационална организация и ергономично комплектоване на работното място, осигуряваща физиологично положение на тялото (в т.ч. при работа с видеодисплей). Друг идентифициран риск от първа степен е свързан с микроклиматичен дискомфорт - прегряване или охлаждане на организма при несъответствие на параметрите на микроклимата с нормативните изисквания. За ограничаване на този риск се предвижда осигуряване на климатици и освежители за въздух. В мерките за отстраняване и минимизиране на основните рискове за безопасност във „Виас Инженеринг“ ООД като мерки 2 и 3 в дейностите на администрацията се препоръчва осигуряване на ергономично офис оборудване, както и осигуряване на пречистватели за въздуха в работните помещения. 145 917.90 0.00
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за заетите лица във „Виас Инженеринг“ ООД чрез оборудване на помещения за хранене и зона за краткотраен отдих и спорт: Основна цел на дейност 5 е да се подобри работоспособността и мотивацията за работа на заетите лица във „Виас Инженеринг“ ООД, като се осигурят подходящи условия за краткотраен отдих, спорт и почивка. Нивото на работоспособност в голяма степен се влияе от неблагоприятните фактори на работната среда, като основен механизъм за въздействие е физиологичния режим на труд и почивка, разработен и въведен от работодателя – „Виас Инженеринг“ ООД. Дейността е насочена към осигуряване на два типа социални придобивки – за административния и технически персонал на фирмата и за работниците, заети в строително-монтажни работи на обектите на фирмата. Компанията разполага с подходящ терен към новия офис на фирмата, който може да бъде обособен и оборудван като място за краткотраен отдих и спорт. Нуждата от обособяване на зона за краткотраен отдих и спорт, оборудвана с подходящи спортни уреди е ясно изразена при заетите лица във възрастова група до 50 години, които имат нужда от разтоварване чрез двигателна и физическа активност. По този начин ще се създадат условия за рационално съчетаване на физиологичния режим на труд и почивка за административния персонал, които разполагат с една краткотрайна почивка от 15 минути преди обяд и две краткотрайни почивки от по 10 минути. Чрез осигуряване на подходящ комплекс от фитнес уреди, се създават предпоставки за положително влияние върху психическото натоварване и напрежение от извършването на еднообразна работа. При изпълнение на дейността се предвижда оформяне на зона за отдих и спорт към новия офис на „Виас Инженеринг“ ООД, която ще е разположена върху имот, собственост на дружеството, с площ от 200 кв. м. Зоната за отдих и спорт на открито ще включва фитнес площадка със седем уреда за ефективно раздвижване на различни мускулни групи - уред за разтягане на бедра, уред за въздушно ходене, велоергометър, кростренажор, бодибилдинг и лежанка за коремни преси. В допълнение ще бъде обособена зона за отдих с беседка и пейки за почивка на открито. Втората социална придобивка е оборудване на помещение за хранене на административния и технически персонал към новия офис на „Виас Инженеринг“ ООД съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Оборудването включва кафе машина, микровълнова печка, хладилник, тостер, маса за хранене и 6 трапезни стола. Третата социална придобивка, която ще обслужва над 80% от заетите лица във „Виас Инженеринг“ ООД е осигуряване на места за хранене и почивка на строителните обекти. Тъй като основната дейност на фирмата е свързана със строителство на жилищни и обществени сгради, задължително се изисква осигуряване на подходящи места за хранене и краткотраен отдих на различни строителни обекти, като основна предпоставка за спазване на физиологичния режим на труд и почивка. С цел обособяване на съвременни и осигуряващи комфорт и уют помещения за хранене и краткотраен отдих се предвижда закупуване на 5 броя готови контейнери, с външни габаритни размери 240х600см./Н=240см. с баня и едно помещение - кухненски бокс, оборудван с маса за хранене - 1 бр., столове 4 бр., микровълнова печка, хладилник, тостер, кафе машина и климатик. Контейнерите са устойчиво решение, изработени от екологични материали - външна изолация на стените и покрива, с цел постигане на енергийна ефективност и опазване на околната среда, както и осигуряване на отлична топло и шумоизолация. Доставят се с изградена ел инсталация, вътрешни и външни осветителни тела, кух. бокс и мивка , 1 бр. WC, 1 бр. мивка, 1 бр. сифон, 1 бр. душ, щори за прозорци. Основна причина за включване на два типа социални придобивки е да се удовлетворят физиологичните нужди на административния и технически персонал от краткотраен отдих и спорт, както и да се осигурят подходящи условия за рационално хранене и почивка на строителните работници по обектите на фирмата, тъй като краткотрайния отдих и хранене са фактори с огромно значение за качеството на работните места и подобряване на производителността на труд. 107 039.51 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).