Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 442 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

MHAT - Dr. At. Dafovski AD is a regional medical institution. Throughout its existence, in addition to the appropriate infrastructure to provide treatment and medical care activities, the management of the organization has taken care of its human resource and considered the impact on the environment. The hospital provides the safe and healthy working conditions required by the legislation and the regulations regarding the effect of the activity on the environment, but the company's aspiration has always been to upgrade them.
In line with its policy of increasing the sustainability of the offered medical care and services MHAT - Dr. At. Dafovski AD aims to improve working and rest conditions and reduce the impact on the environment, for which the project includes activities on:

1. Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces in the hospital. Preparation of "green" cards. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.

2. Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing with a higher degree of protection: antibacterial and radiation protective clothing.

3. Provision of collective protective equipment for a better microclimate and workplace safety: split air conditioning systems, disinfection devices with UVC light, CMP - ventilation system in the hospital nutrition unit.

With the implementation of the activities included in the project, MHAT - Dr. At. Dafovski AD will have the opportunity to improve the working conditions of its staff and introduce a new and effective system of environmental protection. This, in turn, is expected to improve the quality of jobs, reflect positively on labor efficiency, as well as increase responsibility for environmental protection in the hospital.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В рамките на дейността ще бъдат въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейността: Дейността ще допринесе за постигане на адаптивност в предприятието за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Чрез изпълнението и ще бъде прегледано и оценено въздействието от дейността на МБАЛ „ Д-р Атанас Дафовски” АД върху околната среда, с цел адаптиране на персонала и самото предприятието към прилагането на „зелени“ практики и модели на работа. Въведените нови „зелени“ модели на работа могат да бъдат свързани с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за услуга по разработване и внедряване на "зелени модели" (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (3-4 месец); 3. Изпълнение на услугата, което включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност (5-18 месец) : 3.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 3.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 3.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 4. Приемане на изпълнението на услуга по разработване и внедряване на "зелени модели" (18 месец); 5. Завеждане на услугата в счетоводната система на предприятието (18 месец); Обща продължителност на дейността: 18 месеца. Целева група по Дейност 1 за внедряване на "зелени модели": 100 лица При изпълнението на дейността, избраният изпълнител ще извърши преглед на моментното състояние на болницата и ще даде препоръки за дейностите и работните места, където ще бъдат разработени и приложени „зелени модели“. По дейността ще бъдат обхвани минимум 100 лица от целевата група по проекта, за чиято организация на труда и работните процеси, съобразно спецификата на конкретните работни места ще бъдат разработени „зелени карти“. След приемане на общия план от мерки за избраните „зелени модели“ ще се стартира и внедряването им, което включва и обучение на определената целева група за въвеждането на съответните промени. 20 000.00 0.00
(Секция 1) Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (Продължава в Секция 2): По настоящата дейност ще бъдат осигурени по-здравословни и безопасни условия на труд чрез закупуване на нови и по-висок клас лични предпазни средства и специално медицинско работно облекло за нуждите на заетите лица в предприятието и за повишаване нивото на безопасност на труда, както и превенция на риска от трудови злополуки. За целта ще бъдат закупени: 2.1 Антибактериално облекло - комплект (туника с панталон) - 532 бр. 2.2 Лъчезащитна престилка (0,5 mmPb) - 6 бр. 2.3 Лъчезащитен елек (0,5/0,35 mmPb) - 5 бр. 2.4 Лъчезащитна пола (0,5/0,35 mmPb) - 5 бр. 2.5 Лъчезащитна яка (0,5 mmPb) - 6 бр. 2.6 Лъчезащитни очила (0,75 mmPb) - 6 бр. I. Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейност: закупуване на 2.1. Антибактериално облекло - комплект (туника с панталон) - 532 бр. (препоръка в т.14 и т.16 от Програмата за управление на риска) Използваните личните предпазни средства отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите.Към момента в болницата има закупени като ЛПС - комплект от туника с панталон, със следния състав: 35%Памук/65%Полиестер. Материята на туниката и панталона частично предпазва от пренасяне на инфекции в работната среда, което излага персонала на идентифициран в предприятието риск от биологични агенти, съдържащи се в аерозоли и материали, лица и др. чрез пряк и непряк контакт. Биологичнитe агенти в здравното заведение се класифицират в 3 рискова група - биологични агенти, които могат да причинят тежко заболяване у хората и да представляват сериозна опасност за работещите, възможен е риск за разпространяване на заболяването в обществото.За да се избегнат всички описани рискове, на персонала, подложен на тях ще се закупят антибактериални комплекти (туника с панталон). По-високото качество на материалите, от които е изработено специализираното работно облекло (туника и панталон), планирано по проекта, е антибактериална дишаща материя, която не позволява на бактериите да се задържат и размножават и потиска бактериалния растеж, което минимизира въздействието върху околната среда, като намалява дифузията на агента. Материята се поддържа чиста и здрава: не задържа петна, не запарва и оставя приятно усещане върху кожата. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (3-4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-6 месец); 4. Приемане на изпълнението на доставката (6 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (6 месец); Обща продължителност на дейността: 6 месеца. На всяко лице от целевата група (532 лица) ще бъде осигурено антибактериално облекло - комплект (туника и панталон). (Продължава в Секция 2) 62 793.84 0.00
(Секция 1) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Продължава в Секция 2): С настоящата дейност МБАЛ - Д-р Ат. Дафовски АД цели да подобри здравословните и безопасни условия на труд на своите служители, като за целта въведе следните мерки за колективна защита, препоръчани в Програмата за минимизиране на риска на предприятието. Средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд, които са предвидени по проекта: 3.1 Климатици 12000 BTU - 3 бр. 3.2 Климатици 18000 BTU - 3 бр. 3.3 Климатици 24000 BTU - 3 бр. 3.4 Апарати за дезинфекция UVC 180 m3 - 7 бр. 3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр. I. Обосновка за дейността по закупуване на: 3.1 Климатици 12000 BTU - 3 бр. 3.2 Климатици 18000 BTU - 3 бр. 3.3 Климатици 24000 BTU - 3 бр. (препоръка т.5 от Програмата за управление на риска) Предвидената мярка е за да се оптимизират колективните параметри на работните помещения чрез подобряване на микроклимата в болницата. След направения регуляран преглед на Оценката на риска и замервания на работната среда се установи, че на места използваните вече над 10 години климатици не покриват заложените към тях изисквания или технически параметри, поради амортизираност и морална остарялост на моделите. На други места липсва контролиран източник за регулиране на показателите на вътрешната среда в болницата и тя силно се влияе от вариациите във външната околна среда. Поради липсата на контрол на температурата и чистотата на въздуха в работните помещения рискът от влошаване на здравословното състояние на работещите в тях е повишен. Неблагоприятният микроклимат може да доведе до увеличаване на вероятността за настъпване на трудови злополуки, води до бърза умора и намаляване вниманието на работещия в помещенията медицински и немедицински персонал. Скоростта на въздуха в работните помещения също може да доведе до намаляване на топлинния комфорт, заболявания и настъпване на трудови злополуки, а в дългосрочен план - до професионални заболявания. В изготвената Оценка на риска, Службата по трудова медицина е констатирала тези недостатъци в работната среда в конкретни звена. В Програмата за управление на безопасност и здраве при работа е препоръчано на ръководството на болницата да бъдат поставени климатичните системи с автоматиката, които включват и изключват при отклонения в показателите на микроклимата. Поради описаните констатации и препоръки е наложително в работните помещения на изброените отделения да бъдат закупени климатици, като по този начин ще се гарантира постигането на здравословна работна среда в съответствие със здравните стандарти. Сплит климатични системи (9 бр.) ще бъдат поставени в следните административни звена: Дейност 3.1 Климатик - 12 (BTU 12000) – 3 броя 1. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 3 бр. Дейност 3.2 Климатик - 18 (BTU 18000) – 3 броя 1. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 2 бр. 2. НеоО (Неонатологично отделение) – 1 бр. Дейност 3.3 Климатик - 24 (BTU 24000) – 3 броя 1. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) – 2 бр. 2. АГО (Акушеро - гинекологично отделение) – 1 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (14 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целева група по Дейност 3.1, 3.2 и 3.3 Климатици (9 бр.): общо 64 лица 1. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) - 15 лица (Лекар – 3 л., рехабилитатори - 10 л., санитар – 2 л.) 2. НеоО (Неонатологично отделение) - 18 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 11 л., санитар – 3 л.) 3. АГО (Акушеро - гинекологично отделение) - 31 лица (Лекар – 7 л., Акушерки – 10 л., Мед. сестра - 7 л., санитар – 7 л.) (Продължава в Секция 2) 53 269.36 0.00
(Секция 2) Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (Продължава в Секция 3): (Продължава от Секция 1) Целевата група (532 лица) ще включва следния персонал от съответната административна единица: I. Административно - стопански блок (21 лица): 1. Администрация – 4 лица (Изпълнителен Директор-Лекар – 1 л., Гл. мед. сестра - 1 л., санитар – 2 л.) 2. Превенция и контрол на ВБИ и болнична хигиена – 12 лица (Мед. сестра - 1 л., санитар – 11 л.) 3. Отделение за централно снабдяване със стерилни материали - 4 лица (Мед. сестра - 2 л., дезинфектори – 2 л.) 4. Снабдяване – 1 санитар II.Стационарен прием (387 лица): 5. ВО1 (Ендокринология, обмяна, нефрология) - 21 лица (Лекар – 8 л., Мед. сестра - 8 л., санитар – 5 л.) 6. ВО2 (Гастроентерология и ревматолигя) - 16 лица (Лекар – 6 л., Мед. сестра - 6 л., санитар – 4 л.) 7. КО (Кардиологично отделение) - 37 лица (Лекар – 14 л., Мед. сестра - 16 л., санитар – 7 л.) 8. ХО (Хириргично отделение) - 32 лица (Лекар – 7 л., Мед. сестра -16 л., санитар – 9 л.) 9. ООТ (Отделение по ортопедия, травматология ) - 23 лица (Лекар – 5 л., Мед. сестра - 11 л., санитар – 7 л.) 10. ОАИЛ (Отделение по анестезиология и интензивно лечение) - 34 лица (Лекар – 10 л., Мед. сестра - 18 л., санитар – 6 л.) 11. НвО (Неврологично отделение) - 37 лица (Лекар – 9 л., Мед. сестра - 19 л., санитар – 9 л.) 12. ДО (Детско отделение) - 19 лица (Лекар – 7 л., Мед. сестра - 7 л., санитар – 5 л.) 13. АГО (Акушеро - гинекологично отделение) - 31 лица (Лекар – 7 л., Акушерки – 10 л., Мед. сестра - 7 л., санитар – 7 л.) 14. НеоО (Неонатологично отделение) - 18 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 11 л., санитар – 3 л.) 15. УНГО (Уши,нос, търло отделение) - 11 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 5 л., санитар – 2 л.) 16. ИО (Инфекциозно отделение) -19 лица (Лекар – 3 л., Мед. сестра - 10 л., санитар – 6 л.) 17. ОФР (Отделение по физиотерапия и рехабилитация) - 15 лица (Лекар – 3 л., рехабилитатори - 10 л., санитар – 2 л.) 18. Операционна зала - 16 лица (Лекар – 1 л., Мед. сестра - 8 л., санитар – 7 л.) 19. ОПЛ (Отделение за продължително лечение) - 14 лица (Лекар – 2 л., Мед. сестра - 6 л., санитар – 6 л.) 20. ПфО (Пневмофтизиатрично отделение) - 20 лица (Лекар – 6 л., Мед. сестра - 9 л., санитар – 5 л.) 21. КВО (Кожно-венерологично отделение) - 12 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 5 л., санитар – 3 л.) 22. ОчО (Очно отделение) - 12 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 5 л., санитар – 3 л.) III. Консултативно - диагностичен блок (120 лица): 23. МкЛ (Микробиологична лаборатория) – 8 лица (Лекар – 2 л., Мед. сестра - 1 л., лаборант – 2 л., санитар – 1 л., биолог – 2 л.) 24. КЛ (Клинична лаборатория) – 15 лица (Лекар – 2 л., Мед. сестра - 6 л., лаборант – 5 л санитар – 2 л.) 25. ПЛ (Паразитологична лаборатория) – 3 лица (Лекар – 1 л., Мед. сестра - 1 л., санитар – 1 л.) 26. ООД (Отделение по образна диагностика) – 19 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 4 л., Рентгенов лаборант - 9 л., санитар – 2 л.) 27. СПО (Спешно приемно отделение) – 34 лица (Лекар – 6 л., Мед. сестра - 19 л., санитар – 9 л.) 28. ОХ (Отделение по хемодиализа) - 18 лица (Лекар – 3 л., Мед. сестра - 12 л., санитар – 3 л.) 29. ОТХ (Отделение по трансфузионна хематология) – 11 лица (Лекар – 1 л., Мед. сестра - 5 л., санитар – 2 л., биолог – 3 л.) 30. ПАО (Патологоанатомично отделение) – 4 лица (Лекар – 1 л., Мед. сестра - 2 л., санитар – 1 л.) 31. ОСМ (Отделение по съдебна медицина) – 3 лица (Лекар – 1 л., Мед. сестра - 1 л., санитар – 1 л.) 32. ТЕЛК (Трудово - експертни лекарски комисии) – 4 лица (Лекар – 3 л., Мед. сестра - 1 л.) 33. Стоматолог – 1 лице (Лекар – 1 л.) IV.Болнична аптека – 3 лица (Фармацевт – 2 л., пом. фармацевт – 1 л.) V. Болнично хранене – 1 лице (Мед. сестра - 1 л.) Целева група по Дейност 2.1 за антибактериално облекло (туника с панталон), общо 532 лица. (Продължава в Секция 3) 0.00 0.00
(Секция 3) Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : (Продължение от Секция 2) II.Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейност закупуване на: 2.2 Лъчезащитна престилка (0,5 mmPb) - 6 бр. 2.3 Лъчезащитен елек (0,5/0,35 mmPb) - 5 бр. 2.4 Лъчезащитна пола (0,5/0,35 mmPb) - 5 бр. 2.5 Лъчезащитна яка (0,5 mmPb) - 6 бр. 2.6 Лъчезащитни очила (0,75 mmPb) - 6 бр. (препоръка т.15 от Програмата за управление на риска) Апаратурата за образна диагностика работи на принципа на радиационно облъчване и впоследствие се установява нивото на поглъщане от тъканите и костите, което лекарите диагностицират. Радиацията предава толкова енергия на атомите, че да отдели електрони от тях. В това състояние атомите стават по-реактивни, така че йонизиращата радиация увеличава химическата им активност и по този начин предизвиква биологически ефект. При непрекъсната работа в такава среда има опасност разсеяната радиация да формира надфоново облъчване в тялото на служителя и да предизвика нежелани болестни реакции в него. За защита на персонала по време на работа с апарати, излъчващи йонизиращи лъчения се ползва лъчезащитни очила и облекло - престилки, елеци, поли, яки, които са с изчислен оловен еквивалент съгласно нормативните изисквания. Към момента използваните облекла за защита от йонизиращи лъчения са стандартни, без олекотяване, затрудняват движението при работа и създават допълнително натоварване върху тялото на служителя, поради тяхното тегло, тъй като са изработени от кожа. Порестата кожа лесно се замърсява и създава условия за пренасяне на попаднали върху нея биологични агенти. На персонала се налага да изчаква времето за дезинфекция, тъй като процеса е дълъг, което забавя диагностичния процес и увеличава риска от пренасяне на инфекции. Тъй като са вече доста амортизирани, лесно се разкъсват поради дългогодишната им употреба и недостатъчно устойчив материал. Отговарят единствено на определено нивото на защита според изискванията. Очилата, които се използват са стари модели и вече амортизирани. Стъклата им са надраскани и разсейват лъчението, имат хлабавини при закрепване към главата, което е предпоставка за нарушаване на защитата, която следва да предоставят. Новите ЛПС отговарят на изискването за оловен еквивалент съобразно продължителността на работа в среда с йонизиращо лъчение и експозицията. Новите ЛПС са съвременни предпазни облекла с подобрени характеристики за комбинирана защита. Осигуряват високо ниво защита на работещите в среда с йонизиращи лъчения. Облеклата са произведени чрез прецизно рязане и кроене от олекотени материали, което много облекчава натоварването върху тялото при продължителното им носене. Имат ергономичен дизайн с максимално добро разпределение на тежестта и максимална гъвкавост. Повърхността им е лесна за почистване и дезинфекция. Очилата предвидени по проекта са с изключително чувствителни лещи към лъченията и улавят и най-малките девиации в интензитета им. Имат силиконови подложки за закрепване, които не допускат хлабавини и изместване при работа. Предвидените облекла са съгласно времето за експозиция при работа. Престилките са за по-кратковременни операции, докато елекът и полата се използват при по-продължителна работа, като разпределят тежестта равномерно върху раменете и кръста и намаляват натоварването на гръбначния стълб. Очилата и яките допълват защитата от йонизиращи лъчения. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (3-4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-6 месец); 4. Приемане на изпълнението на доставката (6 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (6 месец); Обща продължителност на дейността: 6 месеца. Целевата група (19 лица) ще включва следния персонал от съответната административна единица: 1. ООД (Отделение по образна диагностика) – 19 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 4 л., Рентгенов лаборант - 9 л., санитар – 2 л.) 0.00 0.00
(Секция 2) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Продължава в Секция 3): (Продължение от Секция 1) II.Обосновка за дейността по закупуване на: 3.4 Апарати за дезинфекция UVC, 180 m3 - 7 бр. (препоръка т.13 и т.16 от Програмата за управление на риска) Работещите в болницата са изложени на инфекциозни агенти по време на работа. Биологичните агенти включват вируси, бактерии, гъбички и паразити, които могат да причинят здравословни проблеми или пряко, или чрез експозиция на свързаните с тях токсини или алергени. Свързаната с условията на труд експозиция на биологични агенти може да доведе до редица здравословни проблеми, включително инфекциозни заболявания, ракови заболявания и алергии. Работниците в здравеопазването са изложени на този професионален риск. Те могат да работят директно с микроби или да бъдат изложени на тях чрез контакт, например с телесни течности. Управлението на риска от неизвестни източници на експозиция е много по-трудно, затова дезинфекцията на въздуха е от голяма значение за минимизиране на професионалния риск. Мястото на същинската дезинфекция в профилактиката и контрола на инфекциите, се определя от нейната същност като комплекс от методи и средства, които прекъсват механизма на предаване на инфекцията, чрез унищожаване на патогенните микроорганизми във външната среда. Един от най-щадящите околната среда и широко прилаган в практиката физичен метод за дезинфекция е UVC лъчението. Отчитайки високата степен на вероятно случване, в изготвената Оценка на риска, Службата по трудова медицина е констатирала тези недостатъци в работната среда на определени звена и в т.13 и т.16 от Програмата за управление на безопасност и здраве при работа е препоръчано на ръководството на болницата да бъдат поставени уреди с цел дезинфекция и стерилизация на въздуха в помещенията, която да е възможна в присъствието на персонала. За изпълнение на Дейност 3.4 Апарати за дезинфекция UVC, 180 m3 - 7 бр. , уреди ще бъдат поставени в: 1. ХО (Хириргично отделение) – 1 бр. 2. ООТ (Отделение по ортопедия, травматология ) - 1 бр. 3. АГО (Акушеро - гинекологично отделение) – 2 бр. 4. УНГО (Уши, нос, гърло отделение) - 1 бр. 5. ИО (Инфекциозно отделение) -1 бр. 6. ПфО (Пневмофтизиатрично отделение) - 1 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (14 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целевата група (136 лица) за колективна защита на персонала чрез Апарати за дезинфекция UVC, 180 m3 – 7 броя, ще включва следния персонал от съответната административна единица: II.Стационарен прием 1. ХО (Хириргично отделение) - 32 лица (Лекар – 7 л., Мед. сестра -16 л., санитар – 9 л.) 2. ООТ (Отделение по ортопедия, травматология ) - 23 лица (Лекар – 5 л., Мед. сестра - 11 л., санитар – 7 л.) 3. АГО (Акушеро - гинекологично отделение) - 31 лица (Лекар – 7 л., Акушерки – 10 л., Мед. сестра - 7 л., санитар – 7 л.) 4. УНГО (Уши, нос, гърло отделение) - 11 лица (Лекар – 4 л., Мед. сестра - 5 л., санитар – 2 л.) 5. ИО (Инфекциозно отделение) -19 лица (Лекар – 3 л., Мед. сестра - 10 л., санитар – 6 л.) 6. ПфО (Пневмофтизиатрично отделение) - 20 лица (Лекар – 6 л., Мед. сестра - 9 л., санитар – 5 л.) Целева група по Дейност 3.4 – Апарати за дезинфекция UVC, 180 m3 – 7 броя, общо 136 лица (Продължава в Секция 3) 0.00 0.00
(Секция 3) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : (Продължение от Секция 2) 3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр. IV.Обосновка за Дейност 3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр. (препоръка в т.5 от Програмата за управление на риска) Съществуващата в момента вентилационната система в болничната кухня е остаряла и негодна за експлоатация, поради дефектиране. В резултат на това микроклиматът в тези помещения не съответства на нормативните изисквания. Не се улавят ефективно дима, парата, частиците мазнина и други замърсители на въздуха и те свободно се разпространяват, не само в кухнята, но и в общите части на цялата болница. Това предизвиква нежелани реакции в хората работещи в тази среда, като алергенни и рефлекторни реакции, виене на свят и прилошаване. Неблагоприятният микроклимат може да доведе до увеличаване на вероятността за настъпване на трудови злополуки, води до реактивност и намаляване вниманието на работещия медицински и немедицински персонал. Освен това процесите на готвене генерират топлина и мазнини, които насищат околната среда и могат да доведат до опасност от пожар. В изготвената оценка на риска Службата по трудова медицина е констатирала тези недостатъци в работната среда и препоръчва да бъде изградена нова вентилационна система, която ефективно да улавя замърсителите в зоната на кухнята, ефикасно да извлича въздуха, като намалява риска от изброените неблагоприятни последици и поддържа комфортна работна среда. Ефектът от монтажа и въвеждането в експлоатация на вентилационна инсталация в болничната кухня ще е подобряване параметрите на микроклимата - премахване на алергенни агенти в помещенията, регулиране температура на работното място, възпрепятстване неконтролируемото движението на въздушни маси обременени с дим, пара, частици мазнина и други замърсители в болницата. Резултат от подобряване на колективните параметри на работната среда е и съхраняването на адаптационния резерв на служителите на по-високи равнища и благоприятстване фокусирането им върху преките им задължения. За изпълнението на дейността ще бъде извършено 3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за СМР (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на СМР (5-14 месец); 4. Приемане на изпълнението на СМР (14 месец); 5. Завеждане на СМР в счетоводната система на предприятието (14 месец) Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целевата група по Дейност СМР: 3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр., е звено: V. Болнично хранене – 12 лица (Мед. сестра - 1 л., кухненски персонал – 11 л.) Целевата група по Дейност СМР:3.5 СМР: Вентилационна система в кухненския блок - 1 бр., общо: 12 лица, пряко заети в кухнята. Освен този персонал, облагодетелствани от придобивката ще бъдат и другите служители в болницата, тъй като с изправна вентилационна система миризмата и замърсителите няма да се разпространяват в цялата сграда. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).