Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 498 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at achieving sustainable working conditions and improving the quality of workplaces in "NET-SURF.NET" OOD, by providing a healthier, safer and more attractive working environment and applying "green" models of organization of labor, to meet the challenges facing the enterprise and the employed persons, related to the implementation of the transition to a climate neutral economy.

The target group of the project includes a total of 45 employed persons, with workplaces on the territory of the NWPR.

Within the framework of the project, the following activities are planned for implementation, according to the identified needs of the target group:
1) Development and implementation of "green" models of labor organization;
2) Provision of prevention and prevention of "burnout" in the workplace - psychological support;
3) Providing means for collective protection;
4) Provision of social benefits for workers;

The implementation of the project activities will lead to the achievement of the following results:
* Minimized risks for the health and safety of workers when performing work;
* Provided conditions for prevention and overcoming of professional burnout among workers;
* Provided modern and effective means of collective protection;
* Provided conditions for meals and short-term rest for workers;
* Introduced green models of organization of work processes and places.

The results of the implementation of the activities will contribute to the achievement of the specific goals of the project:
* Adaptation of the enterprise and workplaces to the challenges associated with the transition to a climate neutral economy and changing work patterns;
* Improving health and safety working conditions and providing an attractive working environment.

By fulfilling the specific objectives, the overall goal of the project will be achieved:
* Ensuring sustainable working conditions and improving the quality of jobs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в "Нет-Сърф.Нет" ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд (Дейност 1 от УК): Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въздействието върху околната среда при осъществяване на дейността на предприятието. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на труда в "Нет-Сърф.Нет" ООД, ще бъде свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни и ресурсоефективни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места в предприятието. Преходът към климатично неутрална икономика, изправя пред сериозни предизвикателства предприятието и заетите в него лица и осъществяваните работни процеси, което налага извършване на организационни промени, целящи адаптиране на работните места към непрекъснато променящите се модели на работа, с оглед повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въглеродният и екологичният отпечатък от дейността на компанията. Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труда и работните процеси, ще осигури на заетите лица и мениджмънта нови знания и умения за прилагане на ресурсоефективни и екологосъобразни практики при осъществяване на дейността, което ще допринесе за подобряване на качеството и устойчивостта на работните места в предприятието. Очаква се посредством адекватна, приложима и изпълнима реорганизация на работните процеси и на работните места да се подобри ресурсната ефективност и да се намали екологичният отпечатък от дейността на предприятието. Разработването и въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и трудовата дейност, ще има хоризонтален ефект, доколкото дейността е потенциално относима към всички работни звена и работни места в дружеството. Дейността ще обхване само работните места и работните процеси на компанията осъществявани на територията на Северозапданият регион за планиране (градовете Монтана, Враца, Вършец, Берковица, Козлодуй, Оряхово и Лом), като обхватът на целевата група включва общо 45 заети лица, с месторабота на територията на СЗРП в т.ч.: Управител, Директор, Офис мениджър, Специалист човешки ресурси, Специалист ТРЗ, Специалист маркетинг и реклама, Експерт телекомуникации и мрежи, Ръководител ИКТ, Главен счетоводител, Мениджър екип, Административен специалист с контролни функции, Специалист подръжка приложения, Ръководител контактен център, Графични дизайнери, Системни администратори, Специалисти продажби, Оператори контактен център, Оператори телефонна централа, Продавач консултанти, Началник склад и Склададжии. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики; 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места; 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието; 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени; Новите „зелени“ модели, ще се изразяват във въвеждане на промени при осъществяване на конкретни работни процеси и на определени работни места, които ще са насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и формиране на екологосъобразна култура в предприятието. 9 000.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място - психологическа подкрепа (Дейност 2 от УК): Дейността е насочена към осигуряването на психологическа подкрепа за заетите в "Нет-Сърф.Нет" ООД лица, необходима за създаване на предпоставки и условия за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целева група на дейността са всички работещи в предприятието, с месторабота на територията на Северозападният планови регион - градовете Монтана, Враца, Вършец, Берковица, Козлодуй, Оряхово и Лом, общо 45 заети лица, в т.ч.: Оператори, телефонна централа, Оператори контактен център, Експерт, телекомуникации и мрежи за данни, Специалист, управление на човешките ресурси, Специалист ТРЗ, Специалисти, продажби, Специалист поддръжка приложения, Специалист маркетинг и реклама, Системни администратори, Ръководител, контактен център, Ръководител, информационни и комуникационни технологии, Продавач-консултанти, Офис мениджър, Мениджър екип контактен център, Мениджър екип, Графичен дизайнер, Главен счетоводител, Административен специалист с контролни функции, Директор, Управител, Началник склад и Склададжии. В обхватът на професионалните задължения на лицата от целевата група, влизат задачи свързани с интензивно клиентско обслужване, продажби, логистика, комуникация с контрагенти и кленти, техническа поддръжка, организационно-управленски мероприятия, контролни мероприятия, работа с пари, материали, стоки и .т.н. Служителите ежедневно се сблъскват със стресови фактори, като емоционално изтощение от постоянните взаимодействия с контрагенти и клиенти, интензивна комуникация по всевъзможни канали, натиск за постигане на цели, отговорност за поддържане и разширяване на пазарите, отговорност за поддържане на важни технически системи, отговорност при работа с пари, стоки, материали и т.н. Специфичните условия на работа, високата динамика на сектора в който оперира дружеството, амбициозните цели на компанията, отговорността при вземането на решения и своевременното изпълнение на поставените срокове, задачи и цели, могат да доведат до повишеното чувство за интелектуално, емоционално и физиологично изтощение, което засяга индивидуалното благополучие, работната атмосфера, общата производителност и здравословното състояние на заетите лица, което налага предприемане на действия от страна на работодателя, за осигуряване на професионална подкрепа за превенция и профилактика на професионалното прегаряне на работното място. В рамките на дейността, ще се извърши запознаване на целевата група с наличието на явлението "бърнаут", за подпомагне на работещите за откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Дейността е фокусирана към изграждане на базови компетенции и умения в представителите на целевата група, за преодоляване на нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и принос към извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа, ще се извършва от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“, под формата на групови семинари/тренинги, при провеждането на които, участниците ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания ще бъде до 10 лица в група. Етапи при изппълнение на дейността: 1) Избор на изпълнител за предоставяне на услуга по психологическа подкрепа (1-3-ти месец); 2) Фактическо предоставяне на услугата по психологическа покрепа (4-12-ти месец). 9 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ I: Дейността е насочена към ограничаване на рисковете за здравето и безопасността на работещите, и подобряване на работната среда и условията на труд, чрез осигуряване на средства за колективна защита. В рамките на дейността се планира осигуряването на средства за колективна защита в две направления: 1) Защита от неблагоприятен микроклимат на работните места. В изпълнение на дейността се планира подмяна на общо 37,19 кв.м. дограма и закупуване на 9 бр. климатици, необходими за осигуряване на оптимални стойности на параметрите на микроклимата в 7 работни помещения на компанията, с цел подобряване условията на труд на работните места, на които осъществяват трудова дейност общо 15 заети лица. 1.1) Подмяна на дограма (СМР): за офис гр. Козлодуй - 10,55 кв.м.; за офис гр. Враца - 11,49 кв.м.; за офис гр. Лом - 8,97 кв.м.; за офис гр. Берковица - 6,18 кв.м. Планираната за поставяне нова дограма, ще бъде високоенергийно-ефективна, с рамка от алуминиев профил и прекъснат термомост, в комбинация със стъклопакети от висок енергиен клас, при което ще се създадат условия за постигане и поддържане на оптималните гранични стойности на температурата в посочените работни помещения и през студения и през топлия период на годината и ще се осигури по-здравословна и безопасна работна среда за заетите на работните места лица. 1.2) Доставка и монтаж на 9 броя климатици: за офис гр. Монтана (ул. Юлиус Ирасек) - 2 бр.; за офис гр. Козлодуй - 1 бр.; за офис гр. Враца - 1 бр.; за офис гр. Лом - 1 бр.; за офис гр. Берковица - 1 бр.; за офис гр. Вършец - 1 бр.; за офис "Складова база" (гр. Монтана) - 2 бр. Планираните за закупуване климатици са инверторни системи, с висок клас на енергийна ефективност, предоставящи възможност за постоянно поддържане на оптималните гранични стойности на температурата и скорост на движение на въздушният поток в работните помещения, с цел осигуряване необходимите парамтери на микроклимата, в съответствие с Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, при което ще се осигури по-здравословна и безопасна работна среда за 15 заети лица. Към настоящият момент, в посочените по-горе работни помещения, не могат да се поддържат постоянно оптималните параметри на микроклимата на работната среда и в частност на оптималните гранични стойности на температурата на въдуха от 20 до 23 °C през студения, и 22 до 25 °C през топлия период на годината, което се дължи на компрометираните дограми и климатични инсталации на помещенията. Наличната дограма е морално и физически остаряла, с нисък клас на енергийна ефективност на профилите и стъклопакетите, което в комбинация с морално и физически остарялата, амортизирана и неефективно функционираща климатична техника, създава условия, при които е обективно невъзможно, да се осигури и поддържа постоянно ниво на оптимални стойности на температурата в работните помещения, необходима за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на работните места. За да се поддържа температура на въздуха в работните помещения поне близка да оптималните гранични стойности и през студения и през топлия период на годината, се налага климатизаторите да бъдат настроени да работят, на най-висока отоплителна или охладителна мощност, при висока скорост на въздушният поток, като така се създават предпоставки за излагане на части на тялото на работещите срещу постоянен въздушен поток с температури по-ниски или по-високи от телесната, което води до риск от настинки, скованост, главоболие, крампи, схващания и други вредни за работещите последици. С изпълнението на планираният комплекс от мерки, ще се преодолеят гореописаните недостатъци на работната среда и ще се осигурят по-здравословни условия на труд и по-безопасна работна среда на работните места. * Описанието на дейността, продължава в ЧАСТ II. 91 148.72 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез обзавеждане и оборудване на помещения за хранене и краткотраен отдих (Дейност 5 от УК) - ЧАСТ I: Дейността е насочена към подобряване условията на труд и качеството на работните места в предприятието, посредством осигуряване на условия за хранене и краткотрайна почивка за работещите. В рамките не дейността се предвижда закупуване на обзавеждане и оборудване и извършване на СМР дейности, необходими за обособяване на помещения за хранене и краткотрайна почивка на заетите лица. Към настоящият момент предприятието не осигурява на заетите лица условия за хранене и краткотрайна почивка, като не разполага със специално обособени, обзаведени и оборудвани за целта помещения. При липсата на осигурени социално-битови условия, с оглед продължителността на почивките, служителите почиват и се хранят или на работните си места, или са принудени да търсят подходящо място за хранене и/или краткотрайна почивка в района на компанията. При наличието на тези обстоятелства, за работещите е налице невъзможност за ефективно и пълноценно оползотворяване на времето осигурено за хранене и краткотрайно възстановяване от натрупаната умора и стрес, което респективно води и до понижаване на мотивацията и удовлетвореността им от условията на труд. Текущата невъзможност на предприятието да задоволи социално-битовите потребности на служителите от условия за хранене и краткотрайна почивка, представляват риск за тяхното здраве и благополучие и предпоставка за по-ниска ефективност и производителност на труда. За задоволяване на гореописаната потребност на работещите, с изпълнението на дейността се предвижда извършването на СМР дейности и закупуване на обзавеждане и оборудване, необходими за обособяването на помещение за хранене и краткотрайна почивка на работещите. Компанията разполага с подходящо за целта свободно помещение с площ от около 100 кв.м., намиращо се сградата, в която е позициониран централният ѝ офис. В рамките на дейността се планира, една част от наличното помещение - около 75 кв.м., да бъде преградена, като в рамките на преградената част, ще бъдат обособени две зони – зона за хранене и зона за краткотрайна почивка, като последната от своя страна, ще бъде разделена на подзони, с цел осигуряване на максимално добри и подходящи условия за краткотрайна почивка и комфорт. За обособяването на помещенията и осигуряването на необходимите условия за хранене и краткотрайна почивка на работещите, се предвижда извършването на СМР дейности и закупуването на обзавеждане и оборудване, както следва: 1) Доставка и монтаж на 3 броя безпрофилни стъклени преградни системи (СМР). Преградните тъклени системи са необходими за отделяне на частта от помещението, която ще бъде използвана за целите на проекта, разделяне на зоната за хранене от зоната за почивка и разделянето на зоната за почивка на две подзони – социален и тих кът. 2) Закупуване на обзавеждане и оборудване, необходимо за обособяване на зона за хранене: - Кухненски ъгъл с плот, шкафове и мивка – 1 бр. (Съхраняване на посуда, подготовка и измиване на продукти) - Маса трапезна – 2 бр.; - Стол трапезен – 12 бр.; - Висок стол за хранене – 8 бр. (Помещението разполага с дълбоки подпрозоречни первази, като с цел максимално оползотворяване на наличното пространство, се предвижда същите да бъдат обособени като места за хранене); - Конвектомат – 1 бр. (Приготвяне и затопляне на храна); - Хладилник – 1 бр. (Съхраняване на продукти и храна); - Съдомиялна машина – 1 бр. (Измиване на посуда); - Преса за плодове – 1 бр. (Приготвяне на напитки); - Кафе машина – 1 бр.; - Диспенсър за вода – 1 бр.; - Проточен бойлер – 1 бр. (Осигуряване на топла вода). Целевата група на дейността обхваща 30 заети лица, осъществяващи трудова дейност на работните места в централният офис на компанията в гр. Монтана. Предвидените видове и количества обзавеждане и оборудване, са необходими за създаване на зона за хранене, която е съобразена, както с мащабите и потребностите на целевата група, така и с регламентираното време осигурено за хранене на работещите. * Описанието на дейността продължава в ЧАСТ II. 72 262.39 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ II (Продължение от ЧАСТ I): 2) Подобрена ергономия при работа. Планира за закупуване на 45 бр. ергономични офис столa и 3 бр. ергономични бюра, за подобряване здравословните и безопасни условия на труд на 45 заети лица, осъществяващи трудова дейност на следните работни места: Управител, Директор, Офис мениджър, Специалист човешки ресурси, Специалист ТРЗ, Специалист маркетинг и реклама, Експерт телекомуникации и мрежи, Ръководител ИКТ, Главен счетоводител, Мениджър екип, Административен специалист с контролни функции, Специалист подръжка приложения, Ръководител контактен център, Графични дизайнери, Системни администратори, Специалисти продажби, Оператори контактен център, ОПератори телефонна централа, Продавач консултанти, Началник склад и Склададжии. 2.1) Ергономичните столове, са предназначени за обезпечаване ергономията при работа на 45 заети лица, за всички горепосочени работни места, в следните работни помещения: офис гр. Монтана (ул. Юлиус Ирасек) - 3 бр.; офис гр. Козлодуй - 2 бр.; офис гр. Враца - 1 бр.; офис гр. Лом - 1 бр.; офис гр. Берковица - 1 бр.; офис гр. Вършец - 1 бр.; офис Складова база - 3 бр.; Централен офис - 33 бр. 2.2) Ергономичните бюра, са предназначени за обезпечаване ергономията при работа на 3 заети лица за следните работни места в офис Складова база: Началник склад и склададжии. На всички горепосочени работни места, се работи с видеодисплеи, като работата се извършва в принудително седяща работна поза, която води до предимно статично пренапрежение на опорно-двигателния апарат и може да причини увреждане и заболяване на мускулно-скелетната и периферната нервна система, болките в гърба, кръста, шията и ръцете. От съществено значение за ограничаване на горепосочените рискове за здравето и безопасността на работещите, е осигуряването на ергономични условия и организация на работните места. Наличните в предприятието офис столове за горепосочените работни места, са закупени преди повече от 10 години, като същите са морално и физически остарели, и не осигуряват необходимата ергономия при работа. Облегалките не се регулират по височина и наклон, като значителна част от столовете са с неработещи механизми за регулиране на седалките по височина, при което не се осигурява свобода на движенията и удобна работна поза на работещите. Работните бюра в офис Складова база, са с размери и конструкция, която не е съобразена с антропометричните характеритики на заетите лица и не осигуряват ергономия на работните места. Посредством закупуването на нови ергономични офис столове и бюра, ще се осигурят по-здравословни и безопасни условия на труд за горепосочените работни места и заети лица, като ще се ограничат рисковете от увреждания и заболявания на мускулно-скелетната и периферната нервна система на работещите. 3) Ограничаване на шума на работните места. В изпълнение на дейността се предвижда да се осигурят шумоизолиращи панели за бюра, с цел ограничаване на фоновия шум на три работни места в кол центъра на компанията. Планира се закупване на три комплекта шумоизолиращи панели за бюра, необходими за изолиране на работните места, както следва: Шумоизолиращи преградни панели - 1600х36х530 мм - 3 бр.; Шумоизолиращи преградни панели - 700х36х530 мм -6 бр. Към настоящият момент, работните места в кол центъра на компанията, не са осигурени със средства за защита от шум. Шумът на работните места в кол центъра на компанията, предизвикан от постоянно извършваните разговори с клиенти и от шумовете постъпващи от околната среда - шум от външен трафик, шум от офис оборудване и шум от съседни работни помещения, води до повишено умствено, психо-сензорно и емоционално напрежение у работещите, до загуба на концентрация и преумора. Посредством закупуването на шумоизолиращите панели, ще се ограничат рисковете здравето на работещите, пораждани от експозицията на шум и ще се осигурят по-здравословни и безопасни условия на труд за 3 заети лица, работещи в кол центъра на компанията. Описанието на дейността продължава в ЧАСТ III 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ III (Продължение от ЧАСТ II) : Планираните за закупуване средства за колективна защита са в съответствие с мерките, отразени в утвърдената Програма за минимизиране на риска, като необходимостта за тяхното осигуряване произтича от текущата оценка на риска в предприятието. Етапи при изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнители, за осъществяване доставки / СМР на планираните за осигуряване колективни предпазни средства (1 – 4 -ти месец); 2) Фактическо извършване на доставките или СМР дейностите на планираните за осигуряване средства за колективна защита (5 – 9 -ти месец). 3) Въвеждане в експлоатация на осигурените средства за колективна защита (10 -ти месец). 0.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез обзавеждане и оборудване на помещения за хранене и краткотраен отдих (Дейност 5 от УК) - ЧАСТ II (Продължение от ЧАСТ I): 3) Закупуване на обзавеждане и оборудване, необходимо за обособяване на зона за краткотрайна почивка: - Дивани – 2 бр.; - Столове тип кресло – 14 бр.; - Маса голяма – 2 бр.; - Маса малка – 2 бр.; - Телевизор – 1 бр. Предвидените видове и количества обзавеждане и оборудване, са необходими за създаване на зона за краткотрайна почивка на работещите, която е съобразена, както с мащабите и потребностите на целевата група, така и с регламентираното време осигурено за отдих на работещите. Целева група на дейността са 30 заети лица, работещи в централният офис на компанията, осъществяващи дейност на слените работни места: Управител, Директор, Офис мениджър, Специалист човешки ресурси, Специалист ТРЗ, Специалист маркетинг и реклама, Експерт телекомуникации и мрежи, Ръководител ИКТ, Главен счетоводител, Мениджър екип, Административен специалист с контролни функции, Специалист подръжка приложения, Ръководител контактен център, Графични дизайнери, Системни администратори, Специалисти продажби, Оператор контактен център, Оператор телефонна централа. С обособяването, обзавеждането и оборудването на гореописаните помещения, ще се създадат условия за рационално и пълноценно оползотворяване на регламентираното време осигурено за хранене и възстановяване от умората и стреса на работещите, при което ще се повиши мотивацията и удовлетвореността на заетите лица от условия на труд, ще се подобри работната среда, ще се повиши качеството на работните места и ще се създадат предпоставки и условия за по-висока на ефективност и производителност на труда. Етапи при изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнители, за осъществяване на СМР дейностите и доставката на планираното за закупуване обзавеждане и оборудване. Продължителност: 1 – 4 -ти месец; 2) Фактическо извършване на СМР дейностите и доставката на планираното за закупуване обзавеждане и оборудване. Продължителност: 5 – 10 -ти месец; 3) Въвеждане в експлоатация на помещенията за хранене и краткотрайна почивка. Продължителност: 11-ти месец. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).