Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The management of Sevar OOD realizes that the human resource is the most important resource for an enterprise. Constantly makes efforts in the direction of improving the working conditions of its employees, as well as improving their professional and health status. The activities of the project proposal will contribute to the improvement of a healthy and safe working environment, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce occupational health risks and improve health and safety standards at work.
The project foresees investments in:
1: Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces in the enterprise;
2: Purchase of personal protective equipment and special work clothing;
3: Provision of collective protective measures related to improving working conditions;
4: Provision of social benefits for workers by purchasing and equipping premises for recreation and dining;
As a result of the implementation of the project:
- Innovative models for work organization will be introduced, aimed at increasing productivity and protecting the environment, including measures for flexible forms of employment, reconciling professional, family and private life and extending the working life of older workers.
- "Green" models of the organization of work processes will be introduced, which are related to increasing resource efficiency and reducing the impact on the environment, as well as increasing the sustainability of the products offered.
- The safety and health of the working conditions will be improved by supplying the workers with high-quality PPE and special work clothing that have better protection and providing collective protective equipment that has better protection.
- New social benefits will be provided for workers by equipping recreation and dining facilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ : Настоящата дейност има за цел да постигне: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работниместа, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в предприятието, които сереализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващитепрактики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целтае да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения.Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието.Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области.Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци.Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури.Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност други. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работниместа. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може давключва промени в работните процеси, графици, използване на материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" завсички работни места, описващи промените.За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени.Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в предприятието.Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците.Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийноефективно.Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели.Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи напредприятието.На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация натруда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси.Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници.Определя се необходимият финансов и човешки ресурс.Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане.Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл.обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг иоценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение.Провежда се обучение на ръководители и служители по новите практики.Стартира пилотното въвеждане на промените в избрани звена.След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие.Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени.При необходимост се правят корекции в плана. 2 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Във предприятието работят общо 10 служители , на 10 лица от които е необходимо да използват ЛПС и специално работно облекло. Длъжностите и вида на личните предпазни средства са описани от СТМ и утвърдени от ръководството на в Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и работа след извършена оценка на риска на различните работни места. Към момента ръководството на фирмата осигурява работно облекло и лични предпазни средства за минимална защита. Във връзка с предписанията от СТМ, съобразени с нормативната база и след класифициране на основните рискови фактори по време на работа и спецификата на работните места е необходимо да се наградят от досега използваните работно облекло и ЛПС осигуряващи по - висока защита по време на работа. По този начин ще бъде минимизиран риска от трудови злополуки и ще се подобри здравния статус на работещите. За целевата група: Дърводелец-монтажник 3 бр. Дърводелец 2 бр. , Заварчик-дърводелец 1 бр , Мебелист 1 бр., Продавач консултант 1 бр , специалист продажби 1 бр., управител преработваща пром. 1 бр. чиято дейност е свързана с работа с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, е предвидено да се закупят: Специално лятно облекло - яке и полугащеризон - 7 бр. Специално лятно облекло - панталон - 3 бр. Специално зимно облекло - яке и полугащеризон - 7 бр. Студозащитна блуза с дълъг ръкав - 10 бр. Студозащитен елек - 10 бр. Защитни обувки - половинки - S3 - 7 бр. Защитни обувки - боти - S3 - 7 бр. Защитни обувки за заварчик S3- 1 бр. Противохлъзгащи, дищащи обувки САЯ- 3 бр. Предпазни очила - 7 бр. Защитни ръкавици - противосрезни - 7 бр. Респиратор за защита от прах FFP2 - 7 бр. Антифони - външни – активни - 6 бр. Индивидуални комплекти за работа на височина - сбруя, каска, блокаторно устройство, у-образен ремък, карабини - 3 бр. Антифони - външни - пасивни - 1 бр. Престилка за заварчик - 1 бр. Ръкавели за заварчици - 1 бр. Гамаши за заварчици - 1 бр. Ръкавици за заварчици - 1 бр. Автоматична заваръчна маска - 1 бр. Качулка за заварчик - 1 бр. Всички описани специални работни облекла и ЛПС са от по – висок защитен и качествен клас, което ще допринесе за мотивирането на персонала, подобряване на здравния му статус и повишаване на производителността на труда. Подобрените качествени показатели на ЛПС средства и облекла ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници. Значително дълго ще се запазят и експлоатационните им качества. 14 690.30 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: С цел подобряване качеството на работната среда в помещенията и в работните зони Участък ”Рязане и кантиране”, Участък ”Сглобяване”, Участък ”Шлайфане”, Участък ”Дърводелна”, Участък ”Бояджийно”, да се осигурят безопасни условия на труд и намаляване на заболеваемостта, СЕВАР ООД планира следните действия: 1. Да се закупи оборудване за подобряване на микроклимата в работните помещения състоящо се в: Термопомпа въздух/вода 16.7kW, - 2 бр. със следните характеристики -сплит система се състоят от две отделни тела: външно тяло и вътрешно тяло. Фукционира самостоятелно не е част от система, а самостоятелно регулира температурата на въздуха. Чрез оборудването ще се осигури подходящия микроклимата в производствените помещения не само през студените, но и през топлите месеци. Оборудването е с ниска консумация на електричество. Сплит термопомпите са напълно подходящи за сградата ни, самостоятелно регулират температурата на въздуха, благодарение на конструкцията се избягват сложните пробивни дейности, свързани с полагането на въздуховоди и не се променя инфраструктурата на сградата. Климатик мултисплит - 1 бр. с 1 външно и 2 вътрешни тела - 5.7kW която е сплит система за отопление. Избраната мултисплит системи е изключително подходяща в случая, защото ще се осигури климатизация в няколко работни помещения, много по-бързо ще се достигне до желаната температура в помещенията, като се отдава повече топлина от стандартните климатици. Колонен климатик 1 бр. 2. Да се закупи оборудване за балансиране на въздушните потоци и да осигури микроклимата на работно място в участък ”бояджийно” състоящо се в : Нагнетателна група - 1 бр. , която представлява нагнетателна система за осигуряване на чист въздух. В помещението което ще се постави оборудването се работи с химически вещества и работниците се поставят в огромен риск за здравето си. Нагнетителната система осигуряват приток на чист въздух в работната зона, с което се предпазва работника от вредни химически вещества при боядисване. Вентилатора е с топло обмен, които засмуква въздух и вкарва чист въздух в работната зона. Чрез нагнетителната група ще се осигури достатъчни количества свеж въздух в зоната за боядисване. Чрез предпазното средство ще се осигурят и подходящите параметри на микроклимата предписани от СТМ в работната зона. За да се обезопаси и за да се обособи самостоятелен участник бояджийно е нужно да се извършат СМР дейности и обезопасяване на помещението, което се изразява в - обезопасяване с преградна стена 36 м2 и обезопасяване със сваляне на таван 40 м2. 3.Да се закупи оборудване за защита от дървесен прах в производствения участък ”Рязане и кантиране” : - Прахоуловител - 4 бр. Производственият процес е свързан с генерирането на голямо количество отпадъчен дървесен прах, който се разпръсква във въздуха при извършването на работните операции и причинява редица рискове за здравето и безопасността на работниците. Прахоуловителят е предназначен да събира отпадъчни дървесния прах и трици директно от дървообработващите машини. Подвижността на прахоуловителите е преимущество от голямо значение, защото реално могат да се поставят до различни машини, в зависимост от натоварването им и потребностите за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Те ще осигурят покриване на едни от основните рискове, а именно: защита от прах, защита от неблагоприятен микроклимат, защита от биологични агенти в работната среда, както и защита от пожар (дървесните трици и стърготини са много лесно запалими). С осигуряването на 4 броя прахоуловители при източниците на отделяне на дървесен прах, ще се осигури намаляване на риска от дихателни увреждания на работещите служители. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на професионалния риск. 122 240.33 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Дейността има за цел да осигури по-добри условия на работниците за краткотраен отдих и хранене като по този начин се увеличи качеството на предлаганите работни места и се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите. Важно е работното място на служителите, освен необходимите условия на труд да предлага и добри условия за краткотраен отдих и хранене в предприятието. Ръководството на фирмата кандидат осигурява социални придобивки за служителите, но също така постоянно се стреми да полага допълнителни усилия в осигуряването на подобри условия за почивка. Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Съгласно утвърдена програмата за минимизиране на риска и предписания от Служба трудов медицина, дружеството предвижда да закупи: 1. Хладилник - 1 бр. 2. Маса за хранене - 4 бр. 3. Микровълнова печка - 1 бр. 4. Масажен стол - 1 бр. 5. Климатик -1 бр. В рамките на тази дейност се предвижда закупуването на масажен стол, който да бъде разположен в помещението за отдих и почивка. Осигуряването на масажен стол е подходящ за масажна терапия на кръста и гръбначния стълб на служителите, след продължителна работа, значително ще подобри условията на труд на работното място, в съответствие с нормите и изискванията за законодателството по безопасност и здраве при работа. Още повече, възможността на служителите да отпочинат, разполагайки се в масажно кресло, ще повиши мотивацията за здравословен и безопасен труд. Чрез осигуряването на масажен стол, за нуждите на служителите, в дългосрочен план, се цели намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, ще намали значително професионалните рискове, ще подобри работната среда, което ще повиши ефикасността и ефективността на труда. 15 094.25 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).