Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 904 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Pontika GR EOOD is a construction company founded in 2012. in the city of Burgas At the moment, 75 people work in the enterprise.
The management of the company is aware of the importance of the human factor in the work process and therefore strives to continuously improve the working conditions of its employees. It is aware that this will increase their work ability and motivation for work, which in turn will have a direct impact on both the company's financial results and employee remuneration.
According to the current project, the applicant plans to carry out activities that will improve the work process and employee satisfaction by improving working conditions, health care and ensuring a favorable working environment in the company. By carrying out the activities, the aim is to ensure a normal work process for its employees, good physical parameters, a well-adjusted working environment to the needs of the workers and their adaptation to changes in the working environment.
Social benefits are extremely important for the persons employed in the enterprise, the provision of such by the employer brings additional added value for the workers, which in turn leads to the improvement of the quality of work processes, as well as maintaining their good health in the performance of their work obligations. Additionally, through the implementation of the activities set out in the current project proposal, the company and its employees will be able to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models.
All this, in turn, will increase the motivation of employees, increase their productivity and solve some of their problems related to the workplace. The management of the company is convinced that the staff is the most important resource for the development of any company and strives to ensure maximum satisfaction among its employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. „Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда. Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък. Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. 6 000.00 0.00
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специаилизирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. По дейността е предвидено закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло както следва: работно зимно яке, зимен полугащеризон, обувки цели, лятно яке, летен полугащеризон,обувки половинки, позициониращ колан,предпазни очила, защитна каска, ръкавици от кожа и плат,сигнален елек със светлоотразителни елементи, защитни ръкавици, наметало и защитни цели очила за следните длъжности: технически ръководител, техник строителство и архитектура, кофражисти, арматуристи, зидаромазач, работник строителна изолация, електротехници, водопроводчик, общи работници, кранист,багерист, шофоьр тежкотоварен автомобил и дограмадажии. Избраните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло надгражда по качество, характеристки и степен на защита на служителите по време на работа. Ще им осигурят съответно по-добра защита при работа, както и по-качествено работно облекло от досега предлаганото.Предвиденото за закупуване работното облекло отговаря на приложимите стандарти, достатъчно леко е, изработено е от качествени материи и тъкани, конци и други компоненти, освен това осигурява добра безопасност при работа Средна цена на актив от двете оферти: 39 307,23 лв 39 307.23 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства: обезопасителни огради и мрежи за защита от падащи предмети, със средна цена от двете оферти, равняваща се на 70 888,14лв. РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ: Строителният сектор крие много рискове при работа, които могат да бъдат избегнати с добра организация на работния процес, планиране, осигурени мерки за безопасност, както и колективни мерки за защита. Затова ,,ПОНТИКА ГР'' ЕООД се насочи към по-добър клас и по-надежни предпазни средства. Плануваните за закупуване колективни средства са обезопасителни огради и мрежи за защита, които ще защитават всички работещи на строителния обект.Необходимостта от подмяна на съществуващите средства за колективна защита се основава на бързото износване и амортизация.Новите обезопасителни огради и мрежи за защита са висок клас производство и изработка, които са надежни и с по-дълъг срок на експлоатация, както и осигуряват по-добра защита, което е от важно значение за работещите този вид дейност, тъй като крие своите рискове. Създаването на условия на безопасен труд и обезопасяването на обекта са водещ приоритет на всеки от строителния сектор. Затова е важно подбирането на най-подходящите оградни системи.Обезопасителните огради са нещо ново и много по-добро от това, което до момента фирмата е осигурявала. Те са надеждни и здрави метални конструкции, които осигуряват безкомпромисна защита от падане и евентуално трудови злополуки на работното място. Мрежите за защита са идеалното решение за висока степен на защита на служителите.Мрежата за защита от падащи предмети може да се монтира в задната част на палетната стелажна или рафтова система за предпазване на работниците, когато има потенциален риск от падащи предмети. Системата може да се използва и като ограда за намаляване на риска за работниците от машини, вилкоповдигачи или друго механизирано товаро-разтоварно и автоматизирано оборудване. Често възникват ситуации, при които е необходимо да бъдат поставени обезопасителни мрежи, защото работното място е изпълнено с потенциални рискове от падане на предмети или хора.Ролята на спасителните и обезопасителни мрежи е от изключителна важност. Те са животоспасяващи, предпазват работещите от падане при работа на голяма височина, както и от евентуално падащи предмети по време на работа или строеж, които могат да наранят хората. В рамките на тази дейност ръководството на ,,ПОНТИКА ГР'' ЕООД предвижда закупуването на този тип колективни предпазни средства, тъй като държат да подсигурят допълнителна защита и безопасни условия на труд на работещите в предприятието. В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. 70 888.14 0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на оборудвана стая за отдих за административния персонал, а за останалите работещи по обектите 6 бр фургона, които са съобразени с бройката на наетите лица и средната бройка от работещи на един обект, а именно средно между 10-20 човека.Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване за обособяване на социалните придобивки. С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореспоменатите: фургони с 3 бр пейки, климатик и по 2 бр. гардероби с 8 отделения, в които служителите да съхраняват облеклото си, от които ще се възползват работещите по обектите, а условията на административните служители ще бъдат подобрени чрез обособяването на една от стаите им като битовка, която ще бъде напълно оборудвана с всичко, което е необходимо за една ползотворна обедна почивка - кухня, трапезна маса, столове, малка масичка, еърфрайер, кафемашина, телевизор и хладилник. Чрез оборудването на битовката ще се подобрят условията на труд на служителите, и ще се постигне една приятна атмосфера, мотивираща за по-нататъшна ползотворна работа.Всички, работещи в административния отдел ще се възползват от социалните придобвки, които ще се внедрят във фирмата.За поддържане на параметрите на микроклимата в норма в работните и общи помешения е планувано за закупуване пречистватели за въздух, съобразени с квадратурата на помещенията, които еиминират опасни вируси и бактерии, пречистват замърсявания и миризми от въздуха и генерират полезни за здравето аниони. Те ще пречистват въздуха от редица замърсявания и опасни миризми, като по този начин намаляват симптомите на алергии, астми, дихателни затруднения и разпространението на зарази, а анионите доказано подпомагат дишането, повишават концентрацията, намаляват стреса и умората, успокояват симптомите на астма, алергии, синузити и белодробни заболявания.Водени от стремежа за разрастване на фирмата, а и осигуряването на един по-приятен работен ден, ръководството на ,,ПОНТИКА ГР'' ЕООД се насочи именно към подобряване на условията на труд на служителите. Чрез плануваните за закупуване активи, ще се подобри цялостното състояние на офиса, където се помещават, както и ще предостави по-добри възможности за прекарване на една по-приятна обедна почивка. Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. 89 013.26 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).