Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project is aimed at ensuring the transition of KRZOdessos AD to a modern,resource-efficient and competitive enterprise,in the context of the transition to a green economy defined in the European Green Pact.The activities of the project are aimed at implementing green models of work organization,ensuring an attractive,healthy,safe and sustainable working environment in KRZOdesos AD,which takes into account the specific needs and favors the development of the employed persons,while at the same time contributing to the growth of the enterprise.KRZOdessos AD continuously researches and identifies the needs and problems of its employees in order to ensure quality jobs and their adaptation to changes in the working environment.
The main need of the company is to provide an improved working environment and healthier and safer working conditions for its employees, representatives of the target group. Satisfying this need is also one of the goals of the project.
The project envisages complex integrated measures aimed at:
-development and implementation of green models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises
-providing prevention and prevention of burnout in the workplace and effects of the COVID pandemic;
-provision of equipment for protection;
-provision of social benefits.
The expected positive effects of the implementation of the project are related to improved protection of the health of workers in the production units of the enterprise and a reduced risk of occupational accidents,working environment adapted to their professional needs and psychological support,which also provides opportunities to extend the participation of workers in the market of labor,as it has changed in company policy in the context of the transition to a green economy and the digital transition.
The target group included in the project covers only persons employed in the company at the time of submission of the project proposal 180 persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на КРЗ Одесос АД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: Главен счетоводител – 1 лице Счетоводител – 6 лица Заместник главен счетоводител – 2 лица Общо 9 лица, заети във фирмата към момента на подаване на проекта. Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. Зелените работни места създават възможности за фирмата да допринесе за опазването на околната среда и съчетаването на икономическия растеж с екологична отговорност. Това подобрява образа на дружеството и укрепва връзката му с обществото. Преходът към зелени модели на работа налага необходимостта от организационни промени. С реализиране на дейността тези промени могат да включват създаването на по-здравословна работна среда, което може да подобри удовлетвореността на заетите лица във фирмата. 1 800.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността е насочена към осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на служителите. Дейността на фирма КРЗ Одесос АД е свързана с голямо натоварване и „високи“ обороти на работа за служителите на фирмата. КРЗ Одесос АД е най-големият и най-добре оборудван български завод за докуване и ремонт на кораби до 70 000 dwt и ремонт на кей до 150 000 dwt. Дружеството извършва кораборемонтни услуги, който отговарят на критериите, поставяни от класификационните организации, международните стандарти по безопасност на корабоплаването и съюзните публикации на НАТО за осигуряване на качеството Поради естеството на дейността на фирмата, служителите (спрямо длъжността) постоянно комуникират с много и различни клиенти и контрагенти. Естеството на работа изисква стриктно спазване на срокове и безупречно изпълнение на възложените задачи. Всичко това е предпоставка за високи нива на стрес сред служителите, както и достигане до професионално прегаряне. В допълнение пандемията от COVID 19 допълнително създаде предпоставки за срив в психологическото състояние на служителите. КРЗ Одесос АД иска да окаже психологическа подкрепа за служителите си под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, служителите ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой служители при групови занимания ще бъде до 10 лица в група. В рамките на дейността, служителите (целева група за дейността) ще бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Ще бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. При необходимост за всеки от служителите (включен като целева група за дейността) ще бъде изготвен психологически профил, който да послужи като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: Технически ръководител строителство – 10 лица Експерт бизнес развитие – 1 лице Началник цех – 10 лица Организатор производство – 39 лица Технолог – 10 лица Главен счетоводител – 1 лице Счетоводител – 6 лица Заместник главен счетоводител – 2 лица Инженер конструктор - 3 лица Инженер техническа безопасност – 3 лица Експерт подбор на персонал – 1 лице Експерт управление на човешките ресурси - 1 лице Инженер енергетик – 1 лице Инженер качество – 1 лице Експерт организация на труда – 1 лице Дейността ще обхваща общо 90 лица, заети към момента на подаване на проектното предложение. 18 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от защита от прах - предвидено е закупуването на Мобилна аспирация – 10 бр. КРЗ Одесос АД е най-големият и най-добре оборудван български завод за докуване и ремонт на кораби до 70 000 dwt и ремонт на кей до 150 000 dwt. Дружеството извършва кораборемонтни услуги, който отговарят на критериите, поставяни от класификационните организации, международните стандарти по безопасност на корабоплаването и съюзните публикации на НАТО за осигуряване на качеството. КРЗ Одесос АД се простира върху площ от около 320 000 кв.м., оборудван с един сух и два плаващи дока. При изпълнение на основната дейност (ремонт и поддържане на плавателни съдове) се извършват редица операции, като една от водещите е заваряването. Към момента заваръчните операции в цех Тръбарен и цех Корпусен се извършват върху специализирани заваръчни маси, които нямат оборудване за аспирация. В цех Тръбарен фирмата разполага с 6 заваръчни маси, на които работят 12 служители на длъжност Корабен електрозаварчик двойни дъна и затворени съдове, а с цех Корпусен има 4 заваръчни маси, на които работят 8 служители на същата длъжност. При процеса по заваряване се отделят опасни изпарения (заваръчен дим), които съдържат голямо количество фини прахови частици. Тези фини прахови частици (прах) са много опасни, ако се вдишват и може да причинят рак, белодробни заболявания, както и по-голяма чувствителност към пневмония. Прекомерното излагане на някои видове метал, намиращи се в меки стомани, може да причини необратими неврологични разстройства. Професионалната астма може да бъде причинена от излагане на заваръчен дим (прах). Заваряването на неръждаема стомана представлява особено риск от астма, поради метали в изпаренията. Това заболяване може да има дълъг латентен период, като симптомите не се появяват дълго след експозицията, а симптомите включват задух, кашлица и намалена белодробна функция. Треска от метални изпарения е често срещано заболяване след излагане на заваръчни изпарения. Въпреки че няма тенденция да има трайни ефекти, симптомите причиняват дискомфорт и предполагат потенциал за по-сериозни увреждания. Всичко това прави улавянето на праха изключително съществен фактор за поддържането на безопасно и чисто работно място. Липсата на оборудване за аспирация, което да събира отделения прах (фини прахови частици) при процеса по заваряване излага служителите на фирмата на висок риск. За да осигури по-добри и безопасни условия на труд за своите служители и по-здравословна работна среда, фирмата желае да закупи 10 бр. Мобилна аспирация. Всяка една Мобилна аспирация е предназначена да обслужва по една от наличните във фирмата заваръчни маси – 6 бр. в цех Тръбарен и 4 бр. в цех Корпусен. Мобилните аспирации ще улавят опасните изпарения (заваръчния дим) и прах генериран при заваряването на детайлите и ще осигуряват защита на служителите от тях при източника на отделяне. Предвиденото за закупуване оборудване не е свързано с модернизация или технологично обновление на производствената дейност на предприятието. Предвидените за закупуване Мобилни аспирации (10 бр.) отговарят на определението за „оборудване“ дадено от УО в Насоките за кандидатстване. Те няма да са постоянно прикрепени към сграда или самостоятелен обект, който е трайно прикрепен към земята. Връзката между мобилните аспирации и оборудването ще се осъществява посредством „мека“ връзка, която не изисква постоянен монтаж. Необходимостта от закупуването на Мобилни аспирации произлиза от идентифицираната опасност и е разписана в приложената към проектното предложение Утвърдена програма за минимизиране на риска. Продължава в т. Начин на изпълнение. 151 900.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, КРЗ Одесос АД предвижда да осигури социални придобивки за служителите си чрез закупуване на Фургон за краткотраен отдих (10 бр.). Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си. Дейността цели осигуряване на места за краткотраен отдих и е съобразена със спецификата на работа на служителите във фирмата. До момента, със собствени средства фирмата e осигурила условия за преобличане и хранене за служителите си. Към момента няма осигурени места за краткотраен отдих за служителите. Това създава неудобства за персонала като възпрепятства възможността им за пълноценна почивка по време на работния ден. За да подобри условията на труд за служителите си, фирмата планира да осигури като социална придобивка места за краткотраен отдих чрез закупуване на 10 броя оборудвани и обзаведени Фургона. Предвидените за закупуване Фургони (10 бр.) ще са преместваеми и няма да са моторно превозно средство с двигател. Техните размери, обзавеждане и оборудване са съобразени с общия брой на служителите, за които са предназначени и разпределението на почивките, които им се полагат по време на работния ден. Закупуването им ще осигури подходящи условия на работниците за краткотраен отдих по време на работния ден. Всеки от предвидените за закупуване Фургони за краткотраен отдих ще включва климатик (1 бр.), маса (1 бр.) и стол (6бр.). Капацитетът на всеки фургон ще бъде 6 лица. Целева група при изпълнението на дейността ще са служители на фирмата работещи на следните работни места: - Корабен електрозаварчик двойни дъна и затворени съдове – 20 лица - Монтьор корабно оборудване – 70 лица Общо 90 лица, заети към момента на подаване на проекта, ще имат възможност да се възползват от социалната придобивка. Служителите вземат почивките си по различно време, поради което наличните 60 места в 10те фургона са достатъчни за задоволяване на потребностите на всички 90 лица част от целевата група. Закупувайки гореописаните фургони, фирмата ще осигури за служителите си, част от целевата група за дейността, социални придобивки под формата на място за краткотраен отдих, с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности. Фургоните ще осигурят на служителите (част от целевата група за дейността) място, където да отпочинат по време на регламентираните им почивки. 160 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).