Tehmash-BG Ltd. is a company specialized in the production of custom details and serial production of metal products and dies. The company develops solutions for mechanical engineering, electrical engineering, electronics and interiors that are in harmony with the environment and people.
The project proposal under the current procedure aims to promote the adaptation of the company's employees to the changing work patterns by ensuring a healthy, safe and productive work environment.
The current project proposal includes the following activities:
1. Implementation of a new more environmentally friendly company culture, improving the overall organization of work and work processes in Tehmash-BG OOD, including training of employees to introduce the relevant changes; new models of teamwork; implementation of motivating practices of each employee for environmentally friendly thinking and behavior during the work process and ensuring environmental protection;
2. Provision of psychological support to the employees of Tehmash-BG OOD at the workplace, aimed at early prevention of conditions related to the physical, emotional and mental state;
3. Provision of collective protective equipment for the employees of Tehmash-BG OOD, including 3 pcs. air conditioners for production premises;
4. Provision of social benefits for the employees of Tehmash-BG OOD, including the allocation of a rest area, equipped kitchenette, equipped changing rooms and relaxation area.
The realization of the investment will contribute to the improvement of a healthy and safe working environment in the enterprise, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all employees.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Разработване и прилагане на “зелени” модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на “зелени” карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на “зелени” модели на организация на труд.: Предвид нарастващите негативни тенденции в климатичните промени се налагат адекватни мерки за намаляване на вредите върху околната среда с налагане на нови модели на поведение на работните места спрямо спецификата им. С получаване на финансова подкрепа за разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд ТЕХМАШ-БГ ООД ще премине към цялостна екологосъобразна организация на работните процеси, която цели повишаване ресурсната ефективност, намаляване негативното въздействие върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Основни задачи на дейността са насърчаване и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите, включващо обучение за въвеждане на съответните промени в предприятието.
Създаването на "зелена" фирмена култура в предприятието ще спомогне за посрещането на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
4 400.00
0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: По време на COVID пандемията служителите ни преминаха през много трудни моменти, бяха безсилни наблюдатели на срива бизнесите, невъзможността да доставят резултати, разпада на познатите модели на работа. След успокояване на обстановката те започнаха да "наваксват", полагайки допълнителни усилия - всичко това доведе при някои от тях до "прегряване" или "бърнаут", други не намираха смисъл в собствената си роля и положениете усилия. Това повлия върху тяхното психическо и емоционално състояние. Осигуряването на психологическа подкрепа от специалисти ще спомогне за по-лесното и ефикасно адаптиране на служителите ни към промените в работната среда и ще спомогне за подобряване на здравословната работна среда в ТЕХМАШ-БГ ООД. По този начин ще постигнем и една от основните цели на програмата за оказване на психологическа подкрепа и подпомагане на превенцията на явлението бърнаут.
Дейността ще бъде реализирана с помощта на външен изпълнител със съответната квалификация, според Условията за кандидатстване по процедурата. Ще се дефинират проблемните зони на служителите и ще се проведат групови тренинги. Те ще включват теми, свързани с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на работа в ТЕХМАШ-БГ ООД, наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Ще бъдат проведени и индивидуални сеанси със служители, за които има нужда, според препоръките на изпълнителя на дейността. Етапите за изпълнение са:
1. Преглед на текущото състояние и нуждата от психологическа подкрепа за служителите в ТЕХМАШ-БГ ООД от страна на изпълнителя.
2. Изготвяне и съгласуване на план от страна на изпълнителя за провеждане на групови и индивидуални сесии (ако е нужно)
3. Провеждане на групови и индивидуални сесии и тренинги
4. Обратна връзка и препоръки от изпълнителя за бъдещи действия по отношение на психическото здраве на служителите.
4 400.00
0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността е да се осигурят колективни предпазни средства, според изискванията на Програмата за минимизиране на риска, изготвена на база на оценка на риска. Тя включва:
- осигуряване на колонни климатици за производствените помещения, чрез които ще се осигури подходящ микроклимат по отношение на температурата. Към момента в производствените помещения няма досатъчно уреди за отопление и охлаждане и съответно микроклиматът не съответства на нормативните изисквания. Служителите рабоят при неблагоприятни условия, което се отразява на тяхната работоспособност и е предпоставка за по-висока заболеваемост. Препоръката в Програмата за минимизиране на риска е в Производствения цех да се монтират колонни климатици.
- закупуване и поставяне на 3 бр. климатици в офисите на административния персонал за подобряване условията на труд и предотвратяване на риска от въздействие на неблагоприятен микроклимат.
- осигуряване на ергономични столове и бюра за работа в офисите. Служителите в административния отдел на ТЕХМАШ-БГ ООД работят предимно седнали пред бюро с монитор, което е предпоставка за травми и трайни увреждания при използването на неправилни столове. Осигурявнето на ергономични столове ще намали чувствително риска от травми и трайни увреждания на служителите. Ще спомогне за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд.
Дейността ще се извърши в един етап, тъй като всяка мярка е назависима и не е свързана с изпълнението на другите. Етапът включва доставката и монтажа на колонни климатици, климатици за офисите и ергономичните бюра и столове.
115 167.56
0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на тази дейност е осигуряване на социални придобивки за служителите на ТЕХМАШ-БГ ООД, които да подобрят условията за възстановяване и почивка на служителите, както физически, така и психически, да подобрят цялостаната среда и включва:
1. Оборудване на помещение за хранене и почивка на работещите 17 души в Производствения цех с:
- Ел. кана
- Кафеавтомат
- Микровълнова
- Хладилник
- Трапезна маса
- Трапезни столове
- Кухненски шкафове
- Холна гарнитура/Диван
2. Осигуряване на кухненски бокс и стая за почивка в Администрартивен отдел (5 служители) с необходимото оборудване с възможност за приготвяне на ободрителни напитки и здравословни храни:
- Ел. кана;
- Кафеавтомат;
- Микровълнова;
- Хладилник;
- Фурна за вграждане;
- Съдомиялна;
- Абсорбатор;
- Кухненски шкафове;
- Котлони плот;
- Бойлер;
- Холна гарнитура/Диван
3. Осигуряване на съблекалня за персонала (отделно за мъже и за жени) с баня и тоалетна и с индивидуални заключващи се гардеробчета за съхранение на лични вещи в работната среда
- Метален шкаф за съблекалня;
- Пейка за съблекалня;
- Баня и тоалетна към всяка съблекалня;
Реализирането на инвестицията ще допринесе за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички служители
Дейността ще се извърши в следните етапи:
1. Доставка и монтаж на оборудване за помещение за хранене и почивка на служителите в Производствения цех;
2. Доставка и монтаж на оборудване за помещение за хранене и почивка на служителите в Административен отдел;
3. Доставка и монтаж на оборудване за съблекални, санитарни помещения към тях и СМР дейности, свързани с етапа.
28 164.91
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN