Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат за цел намаляване въздействието върху околната среда , както и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.Фирмата ни винаги е била ангажирана с опазване на околната среда като прилагаме разделно събиране на отпадъци, имаме фотосоларна инсталация за ел. енергия и участваме в различни екологични мероприятия.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде насочено към:
- въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.;
- въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.;
- въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др.
Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на предприятието– продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят следва да разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на фирмата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
Изпълнението на дейността ще включва следните четири етапа:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Целта от деността е да мнимизираме негативното влияние от нашата дейност върху околната среда чрез оптимизиране изпозлване на ресурсите и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. |
8 200.00
|
0.00
|
Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд, необходими за осъществяване на Дейност 4: В рамките на тази дейност фирмата ще осигури колективни средства за защита с цел подобряване на работната среда и намаляване на рисковете за здравето на хората.Всички включени в дейността средства за колективна защита се основават на извършена оценка на риска и са препоръчани в утвърдената програма за минимизиране на риска. Следвайки политиката за постиганена по-високо качество на работните места и условия на труд се предвижда закупуване на:
- Ергономични офис маси и столове за всички служители, които изпълняват продължителна принудително седяща работа- 41 бр. Ергономичните мебелли ще позволяват на работещия с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза и ще осигурят спазване на изискванията за рационална организация и ергономично окомплектоване на работното място. Ергономичните столове са специално създадени да отговорят на нуждите на хората, които по една или друга причина се налага да прекарват дълго време седнали. Столът е основната офис мебел, която служителите, работещи принудително седнали използват. Поради различните антропологични
особености на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходим стол с променящи се настройки.Високите потребители ще имат нужда да отдалечат седалката от облегалката на стола; обратното важи за хората с по-ниско телосложение. По-добрите възможности на столовете ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Работещите прекарват седнали около 8 часа на ден, а този заседнал начин на живот носи със себе си висок рист от развитието на дългосрочни здравословни проблеми. Затова сме предвидили осигуряване на ергономични бюра с опция за промяна на височината, които ще помогнат да се подобрят здравословните навици в работна среда, като улесняват движението през работния ден. С помощта на контролен панел служителите ще могат да настройват желаната височина,така че да преминават от седнала към изправена позиция и обратно.
- Подсигуряване на нови и качествени шумоизолиращи панели между работните маста- към момента има подсигурени шумоизолиращи стени между работните места, но са доста стари и не са функционални.Един от водещите фактори, които влияят на продуктивността и концентрацията на служителите е околният шум. Именно за това шумоизолацията на офиса е ключова за дейността и удовлетворението на хората в компанията.
- Инверторни климатици с цел подобряване на микроклимата- предвижда се монтиране на климатици за подобряване на микроклимат- температура, влажност, скорост на движение на въздуха в работните помещения, неподсигуряващи нужните параметри на микроклимата съгласно нормативните изисквания за такива помещения. При провеждания контрол на параметрите намикроклимата, стойностите на относителната влажност на въздуха в работнитепомещения на администрацията са близки до долната граница .Сухият въздух в работната среда води до изсушаване на лигавиците на дихателните пътища и на очитесъс съответните последици ( дразнене на лигавиците, благоприятстваразпространението на респираторните инфекции, нарушава зрението).Според обема на предвидените помещения, където ще семонтират, са предвидени нови висок клас инверторни климатици с различна отопляема и охлаждащамощност, както следва:
Инверторен климатик колонен с капацитет 48000BTU - 2 бр
Инверторен Климатик с капацитет 15000BTU- 3 бр
- Закупуване на 3 бр. въздухопречистватели за работните помещения- при работа в закрити помещения с многочислен персонал е нужно постоянен приток на чист въздух. Симптомите от замърсения въздуха в помещенията варират от хронични настинки до астма и различни респираторни инфекции Подсигуряване на пречистватели на въздух ще помогне да се елиминират опасни вируси и бактерии , алергени, както и вредни летливи газове. Уредите пречистват въздуха от редица замърсявания и опасни миризми, като по този начин намаляват симптомите на алергии, астми, дихателни затруднения и разпространението на зарази |
116 093.41
|
0.00
|
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло съгласно Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло: Дейността цели минимизране на риска за здравето при извършване на служебните задължения на служителите ни.
Извършена оценка на риска установява завишени нива на шум в работните помещения, които са тип отворен офис.Работи се на комптър и в оценката на риска ни е препоръчано да осигурим предпазни очила за работа с компютър. Към момента не сме осигурили тези лични предпазни средста, което крие рискове за здравето на нашите служители.
В рамките на проекта ще се закупят следните лични предпазни средства съгласно утвръдения списък на работните места при които се използват ЛПС и СРО:
Очила за работа с компютър- очилата за компютър имат стъкла със защита от синята светлина (Blue Light Protection), UV защита и предпазване от компютърно облъчване на очите и доказано осигуряват до 90% по-малко умора в очите при работа с видео дисплей. Синята светлина има много къса дължина на вълната и по този начин произвежда по-голямо количество енергия. Проучванията показват, че с течение на времето експозицията на синия край на светлинния спектър може да причини сериозни дългосрочни увреждания на очите .Има много изкуствени, вътрешни източници на синя светлина, включително флуоресцентно и светодиодно осветление, телевизори с плосък екран, компютри, лаптопи, мобилни телефони и други. Най-силно забележима е синята светлина излъчвана от екранните изображения на компютри, електронни ноутбуци, смартфони и други цифрови устройства. Те излъчват значителни количества синя светлина и е важно да защитаате очите си, особено ако работата и ежедневието Ви е свързана с продължително гледане в такива източници на вредни и уморителни за очите лъчи. Очилата са най-добрата защита за очите при продължителна ежедневна работа с компютри, лаптопи, таблети или телефони излъчващи вредни и уморителни за очите лъчения.
Външни антифони с устройство за двустранна комуникация 41бр. - Работещите използват в работния процес слушалки с които провеждат разговори с клиенти, но не са
шумоизолиращи и се чува страничен шум от говорене на другите служители. Работата в офис изисква висока концентрация от страна на всички служители. Всяка позиция има своите специфики и оптималната среда е тази, която дава възможност на всеки от присъстващите да извършва дейността си по спокоен и комфортен начин. Един от водещите фактори, които влияят на продуктивността на служителите е околният шум. Високите нива на шум пречат и разсейват екипите и като понижават цялостната продуктивност. Именно за това външните антифони с устройства за комуникация не само помагат на служителите да се предпазят от наднормения околен шум, но също така улесняват провеждането на телефонни разговори със свободни две ръце в шумна среда.
|
55 121.22
|
0.00
|