Дейност 1. „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в "МЕДИКО ПЛЮС-1" ЕООД, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода ресурси, генерирането на отпадъци респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока.
Към момента дружеството е въвело следните мерки за енергийна и ресурсна ефективност: намаляване използването на хартия и насърчаване на нейната повторна употреба, и е закупено енергийно ефективно оборудване. Но предприетите мерки не са достатъчни, като липсва цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт. Затова посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с:
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности;
- изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Зелените модели, които ще се въведат в "МЕДИКО ПЛЮС-1" ЕООД са свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия , оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др.
Обхванатите заети работещи при нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси в "МЕДИКО ПЛЮС-1" ЕООД ще бъдат общо 21 активно заети лица.
Дейността ще бъде изпълнена чрез следните четири етапа, реализирани в следната логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики - За целите на тази стъпка ще се използва специално разработен въпросник за оценка на моментното състояние на предприятието. След като бъде извършена първоначалната оценка, такава ще се извърши и при приключването на внедряването на зелените модели за управление на бизнеса. Получените резултати ще бъдат използвани за да се направи оценка и сравнение с първоначалните такива за да се оценят постигнатите резултати.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места - В резултат на направения анализ и резултатите от този анализ, ще се разработят модели и карти за организацията на труда и работните процеси
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието -За да бъдат внедрени описаните зелени модели за работа, ще се изготви подробен план – график за разработване, с подробно описание на дейностите по разработване, както и отговорните лица за всяка една дейност.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ - Внедряването на „зелени“ модели за реорганизация на работните процеси ще се извърши съгласно детайлно разработен план със срокове и отговорници. Посредством този финален етап ще бъдат въведени планираните мерки и ще се подготвят служителите да могат да ги прилагат ежедневно в своята работа. |
4 200.00
|
0.00
|
Дейност 2. "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Дейността е от съществено значение за фирма "МЕДИКО ПЛЮС-1" ЕООД.Психологическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност,удовлетвореността му и респективно мотивацията му за труд,върху трудовата дисциплина,включително върху рисковете от трудови злополуки и негативно въздействие върху здравето на работещия и не на последно място върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност.По тази дейност ще бъдат включени 21 активно заети лица на длъжности:1 служител на длъжност Бизнес консултант, 2 служителя на длъжност Специалист маркетинг и реклама, 10 служителя на длъжност Продавач-консултант,1 служител на длъжност Експерт подбор на персонала, 1 служител на длъжност Куриер, 1 служител на длъжност Склададжия, 1 служител на длъжност Крояч, 4 служитела на длъжност Шивач.Естеството на работа на служителите е свързана с интензивно психологически и физическо натоварване при изпълняването на поръчките и спазване на технологичните правила.Служителите работят под непрекъснат стрес,свързан с техните отговорности и спазване на крайни срокове. Дейността на работещите в "МЕДИКО ПЛЮС-1" ЕООД е свързана с изисквания за психична устойчивост,концентрация на вниманието,емоционална стабилност, добри умения за работа в екип. Работещите са подложени на физическо и психично напрежение заради естеството им на работа,поради тази причина навременната и ефективна психологическа подкрепа е от съществено значение. Необходими са регулярни и навременни мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID пандемията рисковете за изтощение и за влошаване общото състояние на работещите са по-големи. Затова в проекта ще бъдат изпълнени редица мерки за превенция и профилактика на стреса на работното място,професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Мерките ще се реализират посредством експертна психологическа подкрепа в две насоки: индивидуална и групова.Индивидуалната подкрепа ще се реализира посредством личностна диагностика и психологическо консултиране. Диагностиката има за цел да установи конкретните личностни особености на всеки от работещите, за да може да се подпомогне по-ефективно тяхната адаптация и да се оптимизира организацията на труда според индивидуалния капацитет и особености на всеки служител. Консултирането ще подпомогне работещите да преработят наличното напрежение, стрес и негативни изживявания в ефективни поведенчески модели, които да им помогнат да са по удовлетворени и мотивирани в своята работа.За имплементирането в организацията на новите поведенчески модели, ще се проведат групови обучения за създаване и подобряване на взаимоотношенията и за формиране на позитивна колективна среда и подкрепа.Дейността ще се реализира посредством следните етапи:
-Анализ на психологическата среда,организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството–посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции;
-Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите .Ще се изготвят профили с препоръки за индивидуален подход към всеки служител;
-Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място,професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус върху консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – копинг стратегии за справяне с професионални стрес и негативните емоции свързани с работата;
-Консултиране на ръководството за запознаване с личностни особености на отделните служители;
-Провеждане на групов тренинг „Професионален стрес,напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърнаут)–практически модели за справяне“–за формиране на практически умения у всеки служител за справяне с негативни преживявания на работното място, запазване на концентрация, мотивация и позитивна нагласа, вкл. и чрез взаимна подкрепа и взаимодействие между колегите. |
4 200.00
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 1: Целта на дейността е обезопасяване на работната среда и подобряване здравния статус на работниците и служителите в "МЕДИКО ПЛЮС-1" ЕООД, чрез осигуряване на средства за колективна защита, отговарящи на идентифицираните рискове. Тя ще бъде постигната посредством закупуването на ергономични офис столове, ергономични работни столове, ергономични офис бюра, подопочистващ автомат, самостоятелно функциониращи климатици/колонен тип - 6 бр., самостоятелно функциониращи климатици/колонен тип - 2 бр., самостоятелно функциониращи климатици - колонен тип - 2 бр.за служителите на дружеството.
Длъжностните лица от "МЕДИКО ПЛЮС-1" ЕООД, които работят с видеодисплеи (компютър) и на шивашките машини през установеното си работно време, са в принудителна седяща поза и са изложени на по-висок риск от възможни увреждания на опорно-двигателния апарат, гръбначни изкривявания и влошена кръвна циркулация на крайниците. За осигуряване на по-голямо удобство на работещите с шивашки машини и видеодисплеи и снижаване на риска от увреждане на здравето е необходимо работните и офис столове и бюра да бъдат ергономични. В отговор на съществуващия риск от неблагоприятно въздействие на двигателния апарат: болки в кръста и раменния пояс, настъпване на умора, (заболявания на опорно двигателния апарат), проектното предложение предвижда закупуването на:
- 15 бр. ергономични офис стола, чиито дизайн повтаря естествените анатомични контури на тялото, предотвратява появата и прогресирането на заболявания на гръбначният стълб, осигурява здраве и комфорт: - С вертикално регулиране на облегалката; - С регулиране на височината на седалката; - С регулиране на наклона на облегалката; - С регулиране на височината на подлакътниците;
- 15 бр. ергономични офис бюра, които ще имат възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя.
- 5 бр. ергономични работни столове, чиито дизайн повтаря естествените анатомични контури на тялото, предотвратява появата и прогресирането на заболявания на гръбначният стълб, осигурява здраве и комфорт с възможност за регулиране височината на стола, регулиране по височина опора за краката.
При закупуването на ергономични офис столове, ергономични работни столове и ергономични офис бюра ще бъдат спазени „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5.
Използваните към настоящия момент столове и бюра са амортизирани и не покриват стандартите за ергономичност и превенция на уврежданията на опорно-двигателния апарат. Въвеждането на ергономичните офис столове, ергономичните работни столове и ергономичните офис бюра ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза и работа с компютър. На служителите ще бъде осигурен допълнителен комфорт по време на работа, което ще повиши ефективността на труда им. Продължителното и неправилно седене оказва негативен ефект освен върху тялото и върху интелектуалната ефективност. Ще бъдат постигнати следните преки ползи:
- По-добро здраве от ергономията;
- По-добър тонус от възможността за движение;
- Повече комфорт от възможността за регулация на височината;
- Повишена продуктивност от по-добрия комфорт.
Със закупуването на ергономични офис столове, ергономични работни столове и ергономични офис бюра ще се постигне съответствие с изискванията на Наредба № 7/2005г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи, както и с препоръките на план-програмата ЗА ПРЕВЕНЦИЯ НА РИСКА ЗА ЗДРАВЕТО ВЪВ ФИРМА "МЕДИКО ПЛЮС-1" ЕООД . |
110 950.00
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Продължение на Част 1: Помещенията в администрацията и производството се отопляват с конвекторни печки, които са силно амортизирани и енергийно неефективни, като тяхната мощност не отговаря на отопляемата площ на помещенията в квадратни метри. Поради спецификата на помещенията често температурата през лятото достига над 28 градуса, а през зимата падат до 10 градуса.
С оглед на защита от неблагоприятен микроклимат е необходимо закупуването на 6 бр. самостоятелно функциониращи климатици, колонен тип за производственото помещение, 2 бр, самостоятелно функциониращи климатици, колонен тип за офис помещението и 2 бр, самостоятелно функциониращи климатици, колонен тип за административното помещение. Мощността на климатиците е съобразена с площта на помещенията в квадратни метри. Изборът на климатична техника за отопление и охлаждане е извършен на база на техническите характеристики на уредите, безопасността им при експлоатация и добавената им стойност като следва:
- нисък шум - намаляват шумозамърсяването в работните помещения и осигуряват по-комфортен микроклимат за работниците;
- здравословно въздействие, въздушен филтър отстраняващ праха;
- нощен режим, когато климатика е в нощен режим стайната температура се настройва автоматично за по-голям комфорт и енергоспестяване - ресурсна ефективност;
- дистанционно управление - позволява да се управлява уредът без директен контакт на работника с него;
- напълно обезопасено външно тяло, без външни нагревателни елементи; - наличие на електронна защита в случай на авария;
- напълно затворено вътрешно тяло, без външни нагревателни елементи; - наличие на електронна защита в случай на авария.
Закупуването на климатици - 6 бр. самостоятелно функциониращи климатик, колонен тип, 2 бр, самостоятелно функциониращи климатици, колонен тип и 2 бр, самостоятелно функциониращи климатици, колонен тип ще подобри микроклимата в работните помещения, като ще бъдат постигнати оптималните градуси съгласно изискванията/както за топъл, така и за студен период на годината/ на Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. /обн., ДВ, бр. 63 от 01.08.2014 г., в сила от 2.11.2014 г. и съгласно "П Р О Г Р А М А
за минимизиране на професионалните рискове на Медико-плюс 1 ЕООД".
С оглед на защита от неблагоприятен микроклимат е необходимо закупуването на подопочистващ автомат - 1 бр. , с които ще се поддържат граничните стойности и концентрация на химичните агенти/прах, инхалабилна фракция от растителни влакна( текстилен прах – памук) в смес със синтентични влакна и съгласно посочени в приложение № 1 на Наредба № 13 ОТ 30 декемврри 2003 г. За защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на хинични агенти при работа в сила от 31.01.2005 г., и съгласно "П Р О Г Р А М А за минимизиране на професионалните рискове на Медико-плюс 1 ЕООД".
Закупуването на подопочистващ автомат - 1 бр. ще подобри микроклимата в работните помещения, като ще бъдат постигнати оптималните стойности за концентрация на прах, съгласно "П Р О Г Р А М А за минимизиране на професионалните рискове на Медико-плюс 1 ЕООД".
Към момента на подаване на проектното предложение производствените и административните сгради на дружеството са със стара дограма с единични стъкла и метални врати, които трудно се затварят и не изолират добре движението на въздуха вътре и извън сградата. Това води до сериозни загуби на топлина във вътрешността на сградата през зимата и значителните разходи за климатизация на работните помещения през лятото. Именно поради тази причина по проекта е предвидено поставяне на нова алуминиева дограма и нови алуминиеви врати. Те са изключително устойчиви на атмосферни влияния, добър топло и шумоизолатор и не се деформират от висока температура и висока (ниска) влажност. С подмяната на дограмата ще се осигури комфортна работна среда, като се подобрят и условията на труд. |
29 947.50
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - Част 1: Целта на тази дейност е осигуряване на социални придобивки за служителите на "МЕДИКО ПЛЮС-1" ЕООД. Предвижда се обособяване на кът за хранене и краткотраен отдих, а също така и обособяване на кът за спорт, съобразно националните норми и специфичните условия на труд и оборудване на помещение за краткотраен отдих и рехабилитация.
Целта на тази дейност е също така да се осигурят условия за здравословно хранене и това да стане ежедневие за служителите, а не единичен случай.
В дейността е предвидено:
- обособяване на място за хранене и отдих в административната част на сградата и закупуване на необходимото за целта оборудване: кухненски шкафове, хладилник, кафеавтомат, микровълнова фурна, диван, маси за хранене, столове за хранене, масажен стол;
Известно е, че здравословното хранене допринася служителите да се чувстват по-малко уморени, което ще се отрази на производителността на труда. От друга страна здравословното хранене повишава естествената защита на организма, предотвратява натрупването на токсини и спомага за пречистването на тялото от натрупаните такива до момента. То стимулира и имунната система. Едни от основните принципи на здравословното хранене е човек да се храни 3-4 пъти на ден, през не повече от 6 часа, което в днешното натоварено работно ежедневие е трудно постижимо. Препоръчително е да се съхраняват полезни малки закуски на работното място, така че винаги да има с какво да се захрани тялото, дори когато служителите са заети и нямат време да излязат да си потърсят готова храна. Работното място може да бъде територия, в която да има здравословна храна и дори храна приготвена от вкъщи. Обедното хранене определя нивата на енергия, производителност и концентрацията на служителите за втората половина от деня. Най-лесната тактика си остава добрата традиция да се носи обяд и здравословни закуски от дома, за целта е необходимо създаване на подходящи условия за съхранение и термалната обработка на храната, както и добри условия за нейната консумация.
Социалните придобивки ще са достъпни за всички служители.
По своята същност внедряването на оборудването не представлява технологична модернизация, но ще доведе до чувствително подобрение на условията на труд.
|
51 075.50
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - Продължение на Част 1: Осигуряването на съоръжения за спорт е с цел елиминиране или намаляване на страничните ефекти от:
1. Обездвижване - 8 часово работно време зад шевна машина и бюро;
2. Стрес и депресия - голямата динамика в живота на всеки един човек; големите отговорности на всяко едно работно място;
3. Динамиката на живота, липсата на възможност човек да посещава спортни занимания.
Служителите често нямат възможност да отделят финансови средства и време за спорт, а осигуряването на възможност тренировъчни дейности да се осъществяват в сградата на дружеството ще допринесе за значително повишаване на двигателната активност, подсилване на имунната система, повишаване на психологическото здраве. Местата за краткотраен отдих и спорт освен решение срещу обездвижването и стреса допринасят и за подобряване на мотивационната система и сплотяване на колектива.Предвиденото оборудване в помещението за спорт: диван - 1 бр. Гребен тренажор, 1 бр. Комбиниран фитнес уред/Гладиатор, 1 бр. Бягаща пътека - 1 бр., ще повишат удовлетвореността на служителите и успеваемостта на фирмата и ще допринесе за:
- укрепване на имунната система;
- повишаване на чувството за удовлетвореност;
- прогонване на стреса, несигурността и тревожността;
- укрепване на мускулите, костите и сърдечносъдовата мускулатура;
- подобряване на гъвкавостта, координацията и концентрацията;
- засилване на кръвообръщението и намалява кръвната захар, намалява нивата на холестерол;
- изнасяне на токсините от цялото тяло;
- засилване на притока на кислород към сърцето, белите дробове и кръвоносните съдове;
- ускоряване на метаболитените процеси;
- намаляване на риска от претоварване;
- намаляване на болката при ставни проблеми;
- предотвратяване на гръбначни изкривявания.
Физическата активност е съществен елемент от здравословния начин на живот. Липсата на физически упражнения е основен фактор за развитие на редица хронични заболявания. Доказано е, че редовната физическа активност подобрява чувствителността на клетките към инсулина, сърдечно-съдовата дейност и телесния състав, като същевременно регулира нивата на кръвното налягане, холестерола и триглицеридите.Социалните придобивки ще са достъпни за всички служители.
По своята същност внедряването на оборудването не представлява технологична модернизация, но ще доведе до чувствително подобрение на условията на труд.
|
0.00
|
0.00
|